القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل التاني 2 - بقلم مني

 رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل الثاني بقلم مني


رواية احبيت اناني احبيت خائنة كاملة بقلم مني
رواية احبيت اناني احبيت خائنة الفصل التاني 2

بعد ما ليلي قفلت مع أمنة وخلصت النوم ورك مع مالك سابته ف البريك بتاعه و نزلت شقة حماتها تاني تخلص شغل البيت و تطلع وكانت بتدعي من قلبها أنها متشفوش لا حماها ولا يحيي

نزلت لاقت حماتها نايمة و حماها بيخلص شغل في الصالة ع التلفون دخلت المطبخ علي طول شوية و حماها ندة عليها

نعمان ... ليلي .. لييييلي

ليلي بسرعه ... أيوة أيوة ياعمي خير

نعمان ... اعمليلي فنجان قهوه بسرعه مصدع

ليلي ... حاضر ياعمي ثواني

بعد مدة قليلة كانت خلصت ال وراها وهي خارجة من المطبخ اتقابلت مع يحيي اتخضت

يحيي بسخرية ... ايه شفتي عفريت يا مرات اخويا

ليلي ... لا ابدا عن ازنك

يحيي ... اتفضلي ياختي

طلعت ليلي شقتها و شوية و تلفونها رن كان يونس كانت مضايقة منه مقدرتش ترد لكن يونس فضل يتصل ورا بعض ف ردت ف الآخر

يونس بلهفه 📱 ... الو ليلي

ليلي بضيق 📱... نعم

يونس 📱 ... كل دا مبترديش عليا انتي عارفة انا كلمتك كام مرة في اية يا ليلي من أمتي واحنا بنتعامل كدة

ليلي 📱 ... من وقت ما بقي ف حدود ليا معاك ولازم متخطهاش من وقت ما بقيت تعلي صوتك عليا و تزعقلي كمان وكل دا ليه عشان. فكرت مجرد تفكير أن أنا وانت واحد مش كدة

يونس بهدوء 📱 ... حبيبتي انا اسف علي انفعالي متزعليش مني واكيد معنديش شك أن انا وانتي واحد بس دي فلوسك و ورثك من أهلك

ليلي📱 ... مبسش بقا عشان خاطري الفيلا عجباني اوي اوي اوي

يونس 📱 ... اوكي يا حبيبتي بس ليا طلب صغنن

ليلي 📱.... مممم شرط يعني

يونس 📱... لا ياحبي مش شرط هو طلب ف فرق

ليلي 📱 ... اوكي يا حبيبي قول

يونس 📱... هتكملي تمن الفيلا بس لكن فلوس الفرش انا هتصرف فيها لما ارجع ونبقي وقتها نفرشها سوا ايه رايك كدة ؟؟

ليلي 📱... اوكي يا حبيبي موافقة خلاص أن شاء الله هكلم السمسار بكرة واخلص معاه كل حاجة تمام

يونس 📱 ... تمام يا حبيبتي مالك عامل ايه لو صاحي ياريت أكلمه وحشني اوي

ليلي 📱... صاحي ثواني انهدهولك وابقي اقفل معاه لأن شكل أمنة صحبتي وصلت اوك ؟

يونس بحب 📱... بحبك اوي اوي اوي

ليلي بخجل 📱... احم أيوة مالك اهو معاك

ناولت مالك التلفون وقامت فتحت الباب لصحبتها

ليلي وهي تحتضن أمنة ... حبيبتي وحشتني اوي

أمنة ... انتي اكتر يا روحي اومال فين حبيب خالتو اوعي تقولي نام

ليلي ... لا يختي بيكلم يونس وهيجي يسلم عليكي لما عرف انك جايه قالي اسمعي يا مامي مش هنام الا لما اشوف انطي أمنة

أمنة ... هو بس لو يبطل انطي دي ويقولي خالتو عادي يبقي اشطة اوي

ليلي ☺️... مالها انطي بقا مش عحباكي ليه

أمنة 😏... خالتو احلي و

قاطعها مالك ... انطي أمنة وحشتني اوي

أمنة ... وانت وحشتني اوي اوي عامل ايه يا بطل

مالك ... الحمد لله كويس

ليلي ... يلا يا لوكا ع اوضتك ننام بقا

مالك ... مامي لسة بدري خليني شوية

ليلي... لوكا متتعبنيش بليز يلا اقري جزء من كتاب ال اتفقنا علية لحد ما تنام

مالك ... اوكي يا مامي تصبحو علي خير

أمنة وليلي ... وانت من أهله

بعد دخول مالك

ليلي ... تعالي نعمل نسكافية و نرغي

أمنة ... اوكي يلا

ليلي ... احكي بقا يا جزمة فضولي هيموتني

أمنة ببتسامة ... كان معزوم عندنا امبارح ع الغدا جبلي الشوكلاته اللي بحبها وبعدين ابتسملي ابتسامة يا لولا يالهوي كنت هقولو اتجوزني بقا ونخلص

ليلي ... هو الهيمان دا كلو عشان جبلك شوكولاتة 😏

أمنة ... لا طبعا بس بحكيلك بالتفصيل يا اقفيلة انتي

ليلي ... لا انجزي الضغط بيعلي عندي

أمنة ... بعد الغدا وهو بيغسل أيدية قرب مني كدة

ليلي... ايييييوة وبعدين

أمنة ... و قالي ببتسامة تسلم ايديك يا ميمو

ليلي 🙄... كملي يا أمنة

أمنة ... احم اكمل ايه

ليلي بغيظ... اقسم بالله لو كدة بس لديكي كف يحولك

أمنة 😂... براحة طيب بهزر معاكي بعد تسلم ايديك يا ميمو قالي أنه طالع مأمورية ولما يرجع في كلام كتير بنا لازم يتقال

ليلي وهي بتسقف ... أيوة بقا هو دا الكلام وقوليتلو ايه بقا

أمنة ... قلتلو ترجع بالسلامه

ليلي ... ياحنينه

أمنة ... بطلي تريقة

ليلي ... بطلت انا مبسوطة اوي أنه خيرا هينطق بقا

أمنة ... بس في حاجة تانيه قلقاني شوية

ليلي ...حاجة اية

أمنة ... تقي بنت خالتي نظراتها بقالها فترة غريبة اوي لينا و ديما احسها مضايقة مني وبتبصلي بضيق اوي لولا أنها بنت خالتي كنت قلت نظراتها كره ليا

ليلي ... تفتكري معجبة ب مراد مثلا

أمنة بحيرة ... مش عارفة يا ليلي بس نظراتها وحشة اوي ليا ف الفترة الأخيرة

ليلي ... بقولك ايه كبري من تقي خلينا في ابو الهول ال نطق اخيرا متبوظيش فرحتك

أمنة ... معاكي حق المهم قوليلي لسة حماكي ويحيي بيضايقوكي

ليلي ... اتعودت علي كدة يا ميمو ومبقاش مهم عندي غير ماما ناهد ويونس وبس

أمنة بضيق ... نفسي افهم انتي مبتقوليش لجوزك لية يشوفلك حل

ليلي ... لا طبعا مش كفاية غربتة و بعدة عننا وعن أهله كمان هشيلو هم حاجات زي دي لا واديها هانت كلها اربع شهور وينزل و نستقر بعيد عنهم

أمنة ... ربنا يرجعه ليكم بالسلامة يا حبيبتي ويجمعكم علي خير

ليلي ... اللهم امين يارب

(أمنة 29سنة صديقة ليلي الوحيدة كانو جيران و صداقتهم مستمرة لحد دلوقتي بتشتغل ف الشئون الإدارية ف شركة كبيرة )

____________#بقلم_مني_______________

صباح يوم جديد ليلي بعد ما خلصت الروتين اليومي كلمت السمسار و خدت منة معاد عشان تخلص في موضوع الفيلا

نرجع ل لندن سليم كان لسة مخلص عملية صعبة جدا قعد فيها فوق ال اربع ساعات كان حاسس بتعب شديد في كل جسمة ريح في اوضتة و فرد جسمة علي كنبة و غمض عينيه راح في نوم عمييييق لكنة مكملش عشر دقائق وقام مفزووع علي صوت موبايلة

مسك الفون ولاقاها سلمي

سليم بسخرية ... وهو حد قالق نومي غيرك حرام عليكي بقا

(سليم 33سنة دكتور أعصاب بيشتغل ف مستشفي كبير في لندن وله ابحاث و دراسات كتير هناك مسافر بقالو سبع سنين ولبنزل اجازة كل سنة عشر ايام بيعشق كريم ابنة الوحيد )

(سلمي 30سنةمغرورة رفضت السفر مع سليم بحجة أنها متقدرش تبعد عن أهلها)

قفل الفون ورجع كمل نوم بس التعب زاد عليه هو دكتور شاطر وعارف كويس اوي الفرق بين الإرهاق والتعب بدء يقوم بصعوبة ويدوب وقف الدنيا لفت بية و وقع علي الارض ومحسش باي حاجة تاني

بعد مدة هو ميعرفهاش فتح عينيه بصعوبة اوي لاقي نفسي في العناية المركزة و جسمة موصل بأسلاك و اجهزة كتير حاول يتكلم مقدرش دخلت الممرضة لاقته فاق جريت عليه

(الحوار بالانجليزي بس انا هكتبو باللغة العربية الفصحى قال تغيير يعني 😂😂)

الممرضة ... دكتور سليم كيف حالك ؟

سليم بتعب وصوت ضعيف ... ماذا حدث لي؟؟

الممرضة ... أزمة قلبية شديدة يا دكتور ثواني سوف استدعي دكتور مارك و اعود

سليم غمض عينيه تاني كان حاسس انى لسة عايز ينام وكانو مستوعبش ولا كلمة من كلام الممرضة

___________________________________

عدي اسبوع علي ابطالنا كالاتي

* ليلي اشترت الفيلا بعد ما فكت الوديعة بتاعت باباها لكن مبعتش الدهب و كتبت الفيلا بالتوكيل الي معاها باسم يونس و لسة نعمان و يحيي معاملتهم ليها سيئة ولسه هي صابرة وبتعد الدقائق علي رجوع حبيبها

* أمنة مستنية مراد يرجع من المهمه بتاعتة وبتحلم كل يوم بالحوار اللي هيدور بينهم مراد هيبصلها ازاي هيقولها اية هي رد فعلها هيكون ازاي وكل ليلة تتخيل سيناريو جديد و كانت بتحاول تتجاهل نظرات تقي ليها

*سليم بدء يتحسن بس كانت تجربة قاسية عليه احساسة أنه لوحدة و هو كان بين وبين الموت خطوة بيرعبة كان مجرد التفكير أن الأزمة دي كانت جتلة ف شقتة وهو لوحدة يعني كان زمانة مات ومحدش حس بيه استغفر ربة و قرر قرار مهم اوي في حياتة

__________________#بقلم_مني___________

صباح يوم جديد مشئوم انا بقولكم اهو عشان متتصدموش

ليلي صحيت و نزلت عشان تعمل الروتين اليومي بتاعها ولسه هتفتح الباب سمعت ناهد بتزعق

ناهد بغضب ... يانهار اسود اية ال بتقولو ايه يونس استحاله يعمل كدة انت بتكدب

يحيي ببرود ... وهكدب ليه ع فكرة بابا كمان عارف مفيش غيرك انتي والسنيورة بتاعتك بس اللي متعرفوش وادية هيعجل بسفرة وكل شيء هيبقي ع عينيك ياتاجر

ناهد ببكاء ... لية كدة حرام عليكم دي البت يتيمة وملهاش غيرنا بدل ما يبقي سندها يعمل فيها كدة دا جزاتها بعد ما اتحملت سنين غربتة وقرفك انت وابوك و وقفت جمبة في الاخر يعمل فيها كدة لية لية 😭 ياعيني عليكي يا بنتي

يحيي ... اية يا ماما انتي هتعددي ماخلصنا وبعدين الموضوع ابسط من كدة انتي اللي مكبرة الحكاية بس

ناهد بغضب ... يحيي بقولك ايه امشي من وشي دلوقتي أنا مش طايقة روحي امشي

يحيي ... خلاص خلاص انا خارج اصلا سلام

ليلي بعدت عن الباب بسرعه وطلعت جري ع شقتها ويحيي فعلا مشفهاش طلعت مش عارفه تعمل اية تسأل ناهد طب لو نكرت هي مش مستوعبة يونس عمل ايه تماسكت و اتصلت ع ناهد اعتذرتلها أنها مش هقدر تنزل انهاردة لأنها تعبانة شوية وهتنام

ناهد حمدت ربنا أن ليلي منزلتش لأنها مكنتش هتقدر تحط عينها ف عينين ليلي وفصلت تفكر تتصرف ازاي ف المصيبة اللي عرفتها

عند أمنة صحيت من النوم و كانت بتستعد عشان تروح شغلها لاقت تلفونها بيرن برقم تقي استغربت و بعدين ردت

أمنة 📱 ... الو

تقي 📱... صباح الخير يا ميمو

أمنة 📱... صباح النور يا تقي خير يا حبيبتي

تقي 📱... أمنة انا محتاجة اشوفك ضروري دلوقتي

أمنة باستغراب 📱... لية في حاجة ؟

تقي 📱 ... مش هينفع في التلفون ممكن نتقابل ف اي مكان ؟

أمنة 📱 ... طب نتكلم بعد شغلي

تقي 📱 ... لا مش هينفع لازم دلوقتي بليز يا أمنة الموضوع ضروري والله

أمنة 📱... حاضر حاضر بس هاقبلك فين دلوقتي ؟ احنا بدري اوي

تقي 📱 ... هبعتلك لوكيشن بالكافية اللي انا موجودة فيه

أمنة 📱 ... اوكي يا حبيبتى سلام

أمنة قفلت بس قلبها كان مقبوض اوي استغفرت ربنا وقامت تجهز و بعتت رسالة ل مديرها تعتذر عن الحضور اليوم لظرف طارئ

ونروح ل سليم اول ما اتحسن شوية اتصل علي سلمي

سليم بتعب 📱... الو

سلمي 📱 ... لسة فاكر تتصل بيا دا انا قلت نسيتي

سليم 📱... سلمي انا كنت بموت

سلمي بخضة 📱... بعد الشر عنك في اية ياسليم اتكلم

سليم 📱... جتلي أزمة قلبية شديدة لولا أني كنت ف المستشفي مكنوش لحقوني اصلا

سلمي 📱... الف سلامة عليك يا حبيبي طب اانت عامل ايه دلوقتي طمني بليز

سليم 📱 ... الحمد لله اتحسنت كتير عن الاول سلمي اوعي تقولي ل بابا وماما ولا ل كريم مش عايزهم يقلقو عليا

سلمي 📱 ... حاضر يا حبيبي مش هقول حاجة المهم تاخد بالك انت من نفسك وان شاء الله تخف بسرعه وتبقي تطمنهم بنفسك

سليم 📱 ... إن شاءالله انا اول ما استرد صحتي هرجع مصر

سلمي 📱 ... اكيد طبعا من حقك اجازة ترتاح فيها بعد الأزمة دي واكيد هما مش هيمانعو

سليم 📱... لا انتي فهمتي غلط انا مش راجع اجازة انا راجع ع طول

سلمي بحدة 📱... سليم مش وقت قرارات متهورة اهدي كدة ولماتخف وأصر الصدمة يروح ابقي فكر بعقلك يا حبيبي

سليم 📱 ... دا قرار نهائي ومش هرجع فيه

سلمي بغضب 📱... علي أساس أنه قرارك لوحدك ؟؟

سليم 📱... طبعا قراري لوحدي ومالك منفعلة اوي كدة ليه اي مش طايقة تشوفني

سلمي 📱 ... سليييم انا هقفل بدل ما نتخانق وانت تعبان ولماتخف لينا كلام تاني مع بعض باي

سليم لسة هيرد اتفاجا بيها قفلت ف وشو
يتبع الفصل التالث اضغط هنا

reaction:

تعليقات