القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إبن عمي كاملة بقلم أميرة محمود (مكتملة جميع الفصول)

 رواية إبن عمي كاملة بقلم أميرة محمود (مكتملة جميع الفصول) 

رواية إبن عمي كاملة بقلم أميرة محمود (مكتملة جميع الفصول) 

روايه ابن عمي 
بارت ١
صحيت نور من النوم بابا هنسافر انهارده مصر عشان اروح الجامعه الدراسه هتبتدي بكره
محمود ،ايوه يابتي هبعت حسن السواق ياخد الشنط
وسافروا الي قاهره المعز
جودي الباب بيخبط يابابا نور اجت وراحت جرى فتحت الباب
جودي نور وحشتيني وحضنتها جامد أخيرا يابنت عمي هشوفك كل يوم من غير نت
نور أنا فرحانه قوي اني شوفتك انتي احلي من الصور
محمد ابو جودي اخوي وحشتني يااخوي اخبارك واخبار البلد
محمود بخير يااخوي نور بتي صممت تكمل وتروح الجامعه هنا في مصر مع بتك جودي
محمد دي علي راسي يااخوى
محمود وده عشمي فيك برديك نور بتي اخر العنجود وانت عارف امها مشفتهاش يعني يتيمه خلي بالكو كتبها
محمد عيب يااخوي دي بتي
محمود وده عشمي فيك برديك اومال ولدك احمد فين
محمد كان عنديه نبطشيه ولسه جاي وش الصبح هبعت اندهولك ياأم سيد اطلعي اندهي علي ولدي من فوج
ام سيد، حاضر يا سيدي

طلعت تنده لي الدكتور أحمد 
يادكتور احمد اصحي 
احمد في أي عالصبح ياأم سيد
ام سيد ،انزل لوالدك تحت بيقولك عمك وصل من الصعيد وعاوز يشوفك قبل ماينزل

احمد ،هوف هو يوم باين من أوله انزلي وانا نازل وراكي
نزل احمد وسلم علي عمه واجه يسلم علي نور
احمد، اي الاوزعه دي بصوت واطي
جودي ،اتلم ياقليل الذوق 
احمد بس يابت احسنلك
محمد ، اتلموا انتوا الاتنين احسن ليكم
احمد ، هو أنا اتكلمت
محمد طب ياله يااخوي الوكل اتحط جوم ياله ناكل
قعدوا اتغدوا وبعدين محمود حضن نور جامد وقالها خلي بالك من نفسيكي وودعها ومشي

جودي اخدت حور وطلعت توريها غرفتها وفضلوا يتكلموا لحد ماناموا وهما قاعدين 
حورصحت جعانه ونزلت المطبخ تدور ع اكل 

احمد اجه من النبطشيه سمع خبط في المطبخ 
احمد،. ياترى مين في المطبخ ام سيد بتمشي بدرى دخل لقي نور واقفه في المطبخ قالها هو انتي
نور ، بسم الله الرحمن الرحيم وراح طبق واقع من أيدها
احمد ،في اي يابنتي شوفتي عفريت اي اللي موقفك في المطبخ دي الوقت
نور ،اصل أنا جعانه ومش هعرف أنام وانا جعانه
احمد ، والله أنا كمان ميت من الجوع تعالي نعمل اكل سوا
نور كل أما تيجي تجيب حاجه مبطولهاش لانها قصيره جدا وأحمد يجبها وبعدين راح قايلها انتي اوزعه اوى

نور زعلت وبصت في الارض 
احمد اتحرج وراح قايلاها أنا آسف ياله ناكل الاكل خلص
قعدوا ياكلوا وبعدين بيقولها انا سمعت انك راحه طب نفسك تبقي دكتوره اي 
قالتله نفسي ابقى دكتوره قلب عشان ماما ماتت قبل مااشوفها بالقلب 
احمد ، الله يرحمها أن شاء الله هتبقي اكبر دكتوره قلب 

تليفونه رن دكتوره هنا خطيبته بنت مدير المستشفي اللي بيشتغل فيها وبباه يبقي شريك المدير فرد
الو ايوا ياقلبي أنا روحت حالا 
نور اتحرجت ومشت وقالت له تصبح على خير 
احمد حرك دماغه ومردش عليها

نور اتحرجت قوي أنه مردش عليها وقعد يكلم خطيبته وطلعت غرفتها
تاني يوم جودي خبطت نور اصحي ياقلبي عشان نروح الجامعه
فتحت نور وكانت لبست 
جودي انتي صاحيه من بدرى
نور أنا منمتش اصلا انتي صحيتي روحتي اوضتك وانا خوفت انام لوحدي
جودي ،ياله ياجبانه
موبايل نور رن وكان بباها
وفي نفس الوقت احمد كلموه يجي فورا في عمليه مستعجله
نور خارجه بتكلم في التليفون الو ايوا ياحبيبي كنت عارفه انك هتكلمني قبل ماروح الجامعه
احمد سمعها بيقولها صباح الخير حركت دماغها ومردتش عليه عشان تردله الموقف

احمد اضايق من الموقف جدا وراح نافخ وقال هو مين حبيبها ده
نور خلصت مكالمه مع بباها ونازله فرحانه أنها سمعت صوت ابوها وردت الموقف لاحمد 
نزلو كلهم علي ترابيزه السفره 
محمد ،. ياله افطروا عشان تلحقوا اللي وراكوا ومده لاحمد وصلهم بدالك رايح الشغل بدرى
احمد ، لا أنا عندي عمليه مستعجله
محمد ، دول في طريقك وانا قولت وصلهم
احمد ، خلاص ماشي قوموا ياله
احمد راح وصلهم الجامعه وراح على المستشفى عشان يلحق الحاله

نور أنا فرحانه قوي مصر جميله قوي
جودي ، يابنتي اسمها القاهره
نور ، بابا دائما يقول مصر وعندنا في الصعيد اسمها مصر
جودي ماشي يابنتي ياله بقي عشان نلحق محاضرات

بعد ماخلصم جامعه كان احمد خلص العمليه وروح وهنا روحت معاه عشان مامت احمد عزماها عالغدا واقفين في الجنينه بتاعه الفله وراحت حضنه احمد وبيساه
نور وجودي داخلين فشافوا المنظر جودي قالت بني ادمه سفله نفسي متبقاش مرات اخويا مبستريحلهاش 
نور شدتها وقالتلها مالناش دعوه ودخلم الفله

مامت جودي ياله يابنات اطلعوا غيروا هدومكوا وتعالى نتغدي سوا وندهت لام سيد حطي الاكل واندهي علي احمد وهنا يتغدوا 
نزلو كلهم يتغدوا وجودي عماله تبص لهنا بصات احتكار
نور ، اتلمي يابنتي مينفعش كده
جودي ماشي
اتغدوا ونور وجودي طلعوا اوضهم وأحمد اخد هنا وخرجم

هنا احمد هتيجي معايا عيد ميلاد ندا زي مااتفقنا
احمد ماشي يابنتي مع اني مش فاضي بس مش هزعلك
هنا ، ربنا يخليك ليا ياقلبي 
احمد وصلها البيت وروح بيته 

لمتابعة الفصل الثاني اضغط هنا
لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم اليناعبر التلجرام اضغط هنا 


reaction:

تعليقات