القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبة زواج الفصل التاسع بقلم حبيبة ياسر

 رواية لعبة زواج الفصل التاسع بقلم حبيبة ياسر

رواية لعبة زواج الفصل التاسع بقلم حبيبة ياسر

نادر مساكها من شعرها وقال 

نادر:انت ازاى يا حيوانه تنامي هناا ازاى ، انت جايه هنا علي شان تشتغلي بس فاهمه

زينه:نادر اي في مالك يا نادر ،اه شعري 

نادر:شعرك اي ...اطلعي بره يالااا 

زينه ببكاء :حاضر حاضر هطلع 

وطلعت بره الاوضه 

"زينه هو هو ماله في اي ،هو مكنش كدا امبارح ماله صاحي عصبي كدا لي ،وبيضربني لي. "

نادر بصوت مرتفع : انت يا بت اعمليلي فطار 

زينه:مفيش اي حاجه في التلاجه تنفع فطار 

نادر:ومنطقتيش لي من امبارح هاا ،ولا انت اه قاعده ولا شغله ولا مشغله ، احنا هنروح عند ماما انهارده ،وهنقعد هناك مفهوم 

زينه:م مفهوم 

الام:اي دا نادر

نادر :ماما احنا هنقعد هناا 

الام:اي دا انت مسافرتش 

نادر:لاء مسافرتش ،انا جعان 

الام:انت مفطرتش ي بني 

نادر :لاء مفطرتش بقولها عايز فطار بنقولي مفيش حاجه تنفع اكل في التلاجه

الام: ودي تعرف تفتح بيت ازاى دي يا بني ،اقعد يا حبت عيني هعملك الاكل اناا ....تعالي ورااياا في هدوم عايزه تتغسل يالاا 

زينه:اديك بنت علي حقيقتك يا نادر،والكلام ال أمك قالته طلع صح يا نادر 

نادر ضربها بالقلم وقالها 

نادر:اي امك دي احترمي نفسك ،دي يتقالها يا امي من انهارده 

زينه: مش هيحصل يا نادر 

الام: وانا يا بنتي مش عايزاكي تقوليلي يا ماما كفاياا انك تساعديني في. شغل البيت بس 

جميلة:اي دا نادر انت اي ال رجعك من السفر يا حبيبي 

نادر:احنا ميفرناش يا حبيبتي،انت اخبارك لي وحبيب قلب بابا عامل اي 

جميلة:هااا ...كويس كويس يا حبيبي ،اطمن .. مش هنرجع شقتنا بقا يا حبيبي 

نادر:نرجع يا حبيبتي نرجع نقعد انهارده مع ماما وبالليل نرجع 

الام قربت من زيته وقالتلها 

الام:اهوو علي شان تصدقي ال بقولهولك تاني مره ....خلي عندك دم وتعالي وراياا وسبيهم مع بعض 

"جميلة معقوله تكون ***هي السبب بس اي السرعه دي ،دماغك سم يام ناظر والله "

نادر:تعالي ارتاحي يا حبيبتي ارتاحي تعالي 

جميلة:متقلقش يا حبيبي انا بخير 

زينه:انا خلصت الغسيل ونشرته 

الام: تعالي جهزي معاياا الاكل انا تعبت  

زينه:انا ضهري اتكسر من الهدوم 

الام:تااعم يختي من شويه هدوم ضهرك وجعك وانا ال بقول اقول لنادر تقعدي معاياا تساعديني 

زينه:اقعد فين هنااا ،لاء لاء 

الام:لوياا اما تلوي نصك يا شيخه ،انا عارفه نادر بيحبك علي اي 

زينه:هههه بيحبني ،في حد يجب حد يبهدله البهدله دي 

الام: نادر محبش في الدنياا دي قدك حتي انا مش بيحبني الحب ال بيحبهولك دا ،كان كل كلامه عنك، لدرجه ان ابوه حبك من غير ما يشوفك 

"زينه لما قالت كدا كنت حاسه ان في حاجه بتحصل وبتتخطط لي انا ونادر ،ازاي هي بتقول كدا وازاى نادر انهارده اول نا صحي من النوم ضربني "

الام:انت متقعدي سرحانه كدا كتير 

زينه:مش سرحانه مش سرحانه 

الام:طيب اهو الرز عندك اعمليه،والطماطم والخضار اهوو اعملي سلطه 

زينه: حاضر

طلعوا وقعدوا في الصاله 

الام:وانت هتقعد معاياا هنا يا نادر 

جميلة: لا يا ماما هنروح بالليل 

نادر:هنروح ياماما جميلة لازم ترتاح 

الام:طيب سيب زينه معاياا 

نادر:لاء مش هينفع علي شان جميلة مش هتقدر تعمل الاكل وكدا ، والشقه كمان 

الام:عندك حق والله يا نادر 

نادر:انا هنزل شويه وهاجي 

جميلة:تمام 

الام: ماشي 

جميلة:هي زينه فين 

الام:بتعمل اكل جوا،خليتتها غسلت الهدوم واهي كمان بتعمل الاكل ،بقولها انا معرفش نادر بيحبك علي شان اي تقولي وهو في حد يبحب حد يعمل في ال بيحبه كدا ،متعرفش أنه بيعشقها مش بيحبهاا 

جميلة :وانت رديتي عليها قولتيلها اي 

الام:قولتها دا بيعشقك مش بيحبك دا مش كلام غير عنك لدرجه ان ابوه حبك من غير مايشوفك 

جميلة:انت اتجنيتي 

الام:اي ال انتِ بنقوليه دا 

جميله: احمم مش قصدي ،بس الكلام ال انتِ قلتيه دا ،ميدلش علي ال نادر عمله انهارده ،وهي كدا هتشك ان في حاجه 

الام:هي دي بتفهم دي كتله غباء 

جميلة: ربناا يستر ومتكونش سمعت حاجة 

الام:متقلقيش 

زينه: انا خلصت الاكل 

الام:طيب هرن علي نادر يجي 

نادر:وترني لي انا جيت

جميلة : حمدالله على السلامه 

نادر: الله يسلمك 

الام:تعالي يا زينه نحضر الاكل 

ت
زينه بتعب:حاضر 

حضروا الاكل زينه جاياا تطلع 

الام :انت هتعملي اي كلي هناا 

زينه:وماكلش معاكم لي 

الام:انت هتقاوحي ولا اي ،روحي نادي جميلة من الاوضه يالاا 

حاضر 

راحت زينه نتادى جميلة وشافتها وهي بتحط مخده في بطنها قالت 

زينه:انت بتحطي مخده في بطنك يعني انت مش حامل 

جميلة جريت عليها وحطت أيدها علي بوق زينه

جميلة:صوتك الله يخرب ييتك صوتك 

زينه:صوتي اي يعني انت مش حامل 

زقت جميلة زحريت علي الصاله  

زينه: نادر نادر 

نادر:اي في 

زينه:جميلة حميلة حاطه مخده في بطنها 

نادر:انت بتخرفي تقولي اي 

زينه:زي ما بقولك كدا والله 

"زينه مكنتش متخيلة ردت فعل نادر ،مكنش متخيلة انه يعمل كدا "


لمتابعة الفصل العاشر اضغط هنا


reaction:

تعليقات