القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بريئة حطمت غرورة الفصل الخامس بقلم ميرا أبو الخير

 رواية بريئة حطمت غرورة الفصل الخامس بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غرورة الفصل الخامس بقلم ميرا أبو الخير

البارت الخامس. 
#بريئه حطمت غروره. 
#بقلم ميرا ابوالخير. 

ميرا بصدمه: انت. 

عز بخبث: اومال فاكرة مين يا حلوة. 

ميرا ببكاء وبتحاول تضربه وتقوم: ليه بتعمل كده ليه ابعد عني ارجوك. 

عز بمكر وبيقرب منها: عشان عجبتني غير كده جوزك المصون هيموت كمان شويه هههههه. 

ميرا برجاء: ارجوك مش تاذيه هو عملك اي لكل ده وليه بتعمل كده. 

عز بغل ودموع اتجمعت في عينه: لانه النمس يبقا ابويا وجوزك ظابط مخابرات وديما رقم واحد وانا اخري علي الرف بيعتبرني عب'د مش صاحب ديما كون زي مروان مروان افضل مروان احسن مروان مروان ساعتها كرهته وخطط كل مرة لتدميره وبفشل وانا يلي بعت لبوكي مرسال مني علي اساس اني مروان لا والكبيرة بقا انا يلي قدرت ادخل بيت مروان و اخلي حد يخطفك مش بالسهل حد يداخل هناك اما بالنسبه ليكي فانتي سليمه من البدايه. 

ميرا بصدمه: ايه ازاي ويلي حصل. 

عز بيضحك وبيلمس وشها: هقولك. 

فلااااش بااااااااك. 

في الصعيد. 
ميرا كانت مروحه من عند عمها وفي عين كانت عليها. 

معتصم: اي الحلاوه دي هو في كده. 

عز بملل: سيبك و.. لسه بيكمل شاف ميرا عاجبته و فضل متنح في ملامحها وشكلها.. 

معتصم بمكر: لا دي تلزمني. 

عز بغضب: ايك. 

معتصم ببرود: وانت مالك هنزل اجبها. 

عز فكر في حيلة يعملها عليه عشان يبعد ميرا وابتسم. 

في اوضه ميرا كانت فاقدة الواعي و عز ماسك ايديها ومعتصم واخد حبوب هلوسه عشان يثبت اللعبة صح عور نفسه وحط د'م واقنع معتصم انه اعت'دى عليها. 

باااااااااااااااااك. 

ميرا بفرحه وكسره: يعني انا سليمه طب والدكتور. 

عز بضحك: متفق معه وكانتي كل ده تحت عيني. 

ميرا بدموع: ليه تعمل كده معايا. 

عز: عشان بحبك. 

ميرا بتوسل: ارجوك سبني انا عايزة مروان. 

عز بغضب وضرب التربيزه واديه اتفتحت ومسكها من شعرها: انتي ملكي انا وبس ومش هسيبك فااهمه. 

ميرا بخوف وزعيق وبصت لاقت عصايا ضربته بيها وهو مش واخد باله وجريت فتحت الباب و...... 
بقلم ميرا ابوالخير. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
جلال و مروان بصدمه: انت. 

معتصم: متفاجئ ليه يا مروان. 

جلال: وه اي جابك اهنيه مش جولت انه هو جاي عشان يديني الورق فينه ده. 

مروان قرب من معتصم ونزل ضرب فيه: حسابك معايا كتر اووي.. 

معتصم بيحاول يقوم: خاف علي مراتك. 

مروان لسه هيضرب وغضب: هي فين. 

معتصم ببرود: هتاخدها و ههربها ليك بس بشرط اخد 5 مليو'ن واهرب برا البلد لانه مش هتسبني لما يعرف. 

مروان بذكاء: هديك 10 ونروح دلوقتي. 

جلال بقلة صبر وبيرفع السلاح: محدش ماشي من اهنيه غير لما تجيب الورق يا بن الألفيّ. 

مروان رفع عليه هو كمان ووقف بتحدي ورجالته وقفوا وراء رجالة جلال: دورك مجاش يا حمايا خاليك بعيد احسن وخالي بالك لاني مش هسيبك.. وخد الحراس ومشيوت مع معتصم. 

جلال بخوف وبيبلع ريقه: ماشي يا بن الألفيّ هنشوف عاد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
عز بيقوم بتعب وبيدور علي ميرا: ميررررررررراااااااا. 

بغضب بيعمل مكالمه: دوروا عليها يا اغبياء البت هربت. 

احدهم بخوف: الحق يا باشا مروان بيه جاي عندك. 

عز بغضب: انت بتقول ايه ازاي عرف مكانا. 

احدهم بخوف: يلا يا باشا نمشي من هنا دا مش ناوي علي خير و.... انقطع الاتصال. 

عز بغل: كده كده هنتقابل تاني يا مروان وابويا مش هسيبك في حالك و ميرا هتبقي ملكي وبتعتي. 

وصل مروان ومعه رجالته. 

مروان بغضب: هما فين المكان فاضي. 

معتصم بصدمه: كانوا هنا اكيد في حد بالغهم. 

مروان: دوروا في كل حته يلااااااا وخدوا الحيوان دا من هنا. 

معتصم بخوف: لا انت وعدتني انك هتهربني. 

مروان ببرود: فعلا وهريحك خدوووه. 

مروان بيدور ولاقي كاميرا وبيفتحها... 

الحارس: مفيش حد يا باشا. 

مروان: وريا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ميرا بتجري. 

وفي عربيه جايه من بعيد وفجأة حد شدها لحضنه. 

ميرا بصدمه: مروان. 

مروان حضنها جامد وكانه روحه رجعت تاني: انتي كويسه صح. 

ميرا ببكاء: مروان انت... 

مروان: شششش المهم اني لاقيتك تعبت عشان اوصلك. 

ميرا بدموع وكانه بقا امان ليها: مش تسبني يا مروان. 

مروان بحب وبيبص لعينها: مش هسمح لكده. 

ميرا بدموع: هقولك علي كل حاجه حصلت. 

مروان بيشلها: تعالي نروح الاول. 

ميرا بابتسامه: اي ده لا نزلني يالا الناس. 

مروان بضحك: هو انا خاطفك انتي مراتي وبعدين انا حر ابو'سك قدمهم عادي تحبي تشوفي. 

ميرا بخجل: لا يلا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في المخزن. 

رشاد بالم: انا فين انتم مش عارفين انا مين اياك. 

معتصم بالم: انت هنا. 

رشاد بصدمه: بتعمل ايه كمان. 

معتصم: مروان يلي جبنا هنا. 

مروان بيداخل وبيحط رجل علي رجل: منورين يا شباب. 

رشاد بغل: انت فاكر اني هسيبك. 

مروان ببرود: انت فاكر نفسك مين عشان تقف قدمي. 

معتصم بتعب: سبني انا مليش دعوه. 

رشاد برفع حاجب: مش انت يلي جولتلي اياك اني احط في بيته المخدر'ات عاد وكانت معايا. 

مروان ببرود: مشكلتكم انكم اغبياء وفاكرين انكم هتقفوا قدمي. 

معتصم بندم: ابوس ايدك سابني. 

مروان بيقوم وبيامر الرجالة: روقوهم علي الاخر. 

رشاد بغضب: مش هسيبك يا بن الالفي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 

في بيت النمس. 

النمس بيضرب عز: حركه غبيه منك هتضيع كل يلي عملنا. 

عز: يا بابا انا عايز انتقم منه وميرا دي تخصني. 

النمس بغضب: حتة بت تعمل فيك كده و مروان الالفي لما يعرف مش هسيبك. 

عز بزعيق: هقتل'ه و اخدها. 

نور بغيرة: انا بقا يلي هقتل'لك الست ميرا بتاعتك دي. 

عز بيضربها بالقلم تقع علي الارض: لو فكرتي تقربي منها انا هوريكي الويل. 

النمس بزعيق: كفايه انتم الاتنين خالينا نشوف حل. 

عز: انا ماشي. 

نور بغضب في نفسها: طيب يا عز هندمك انت وهي. 

النمس: اسمعوا يلي هقولكم عليه الخطه انه "" "" "" "" . 

بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في اوضة ميرا ومروان. 

سميرة بحنان: حمدلله على السلامة يا حبيبتي. 

ميرا باحتضان: بفضل مروان يا خالتو. 

سميرة: لا خالتو اي قولي يا ماما. 

ميرا حسة بنغزة وافتكرت كلام ابوها: ماشي يا ماما. 

مروان دخل وعليه علامات الغضب: ماما معلش روحي اوضتك لو سمحت. 

سميرة باستغراب: مالك يا مروان. 

مروان بابتسامه لا تبشر بالخير: بعد اذنك. 

خرجت سميرة. 

ميرا بهدوء: مالك يا مروان. 

مروان بيقلع الجاكت وبيقرب منها: فين بقا الاوراق يا ميرا. 

ميرا بتوتر: اوراق اي يا مروان. 

مروان بغضب ضربها بالكف ومسك ايديها جامد: انتي فاكره عشان رجعتك وساعدتك يبقا حبيتك لا فوقي انا عملت كده عشاني وانتي الصراحه حلوة حابب اتسلى معاكي. 

ميرا بصدمه: انت بتقول ايه. 

مروان ببرود وبيشم شعرها: ابوكي قالي كل حاجه... وشدها من شعرها... عايزة تخونيني يا ميرا. 

ميرا بالم: ابعد عني لو سمحت انت مش فاهم حاجه. 

مروان بغضب ضربها بالكف وقربها ليه: طبعا هستنا ايه من واحده زيك اوعا صوتك يعلى هندمك يا ميرا. 

ميرا ضربته بالكف وبكل غضب: انت مريض يا مروان.
مروان غضب واخدها. 

ميرا بتزق ايده: هتوديني علي فين ابعد عني. 

مروان غضبه عماه واركب العربيه واخدها وهي بتزعق: هتوديني فين يا مروان. 

ميرا بتتكلم وهو وصل بيت قديم جدا ونزلها وبيشدها. 

رمها مروان علي الارض: دلوقتي جاه وقت الحساب. 

ميرا بغضب: اياك يا مروان انت مش فاهم اديني فرصه اشرحلك. 

مروان قرب منها وبكل غضب: دلوقتي هحط ملكيتي عليكي وتبقي ملكي وللتسلية وبس مع انك مش بنت بس هتبقي من ضمن ممتلكتي. 

ميرا بدموع: هتندم يا مروان. 

مروان مش سامع صوته وبدا يقرب منها و يقطع هدومها وهي بتتوسل ليه ولكن لاحياة لمن تنادي....... 

بعد شويه. 

مروان بصدمه: انتي بنت.

ميرا في عالم تاني واول كلمه نطقتها: طلقني.

مروان بصدمه:ايه...

بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
عند سعاد. 

الحارس بخوف: طب اعمل ايه دلوقتي دا لو الهانم عرفت هتقتلني. 

اتي له اتصال. 

هناء ببرود: ها ماتت ولا لسه. 

الحارس بتوتر: هو يا هانم... 

هناء: في ايه عاد ما تتكلم. 

الحارس: الست سعاد فاقت وهربت. 

هناء بصدمه: ايههههه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
جلال قاعد بيفكر وجاه البوليس. 

الظابط: مطلوب القبض عليك. 

جلال بغضب: هو مين عاد وكيف تداخل اهنيه من غير اذن. 

الظابط: حضرتك بتهمه التجار''ة في المخدر''ات. 

جلال بصدمه: ايه.. 

بقلم ميرا ابوالخير.

ياتري النمس هيعمل ايه 
ياتري سعاد بتوصل لحد واي السر يلي هينكشف 
ياتري مروان بيطلق ميرا.
ياتري ميرا هتوافق علي عرض عز او تنتقم من مروان 
ياتري جلال هيتحبس ولا هيخرج وينتقم.
ياتري هناء بتس'م ميرا ولا حد هيلاحقها.
نور وهناء هيتفقوا ومين هيقف في وشهم.
ياتري مروان هيقدر يحل كل ده 

لمتابعة البارت السادس اضغط هنا


reaction:

تعليقات