القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خلفة مجانين الفصل الحادي عشر بقلم أسماءحبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل الحادي عشر بقلم أسماءحبيب 

رواية خلفة مجانين الفصل الحادي عشر بقلم أسماءحبيب 



#الحلقه_11..💥💥💥

وهنا خالد فقد أعصابه وضرب نرمين بالقلم علي وشها ،،،،، قوووولت بسسسسس .

احمد شد خالد من قميصه بغضب ،،،، خاااالد انتي اتهبلت .

ابواهم بصدمه من نرمين الي أغمي عليها ،،،،، نررررمييين 

خالد وأحمد جريوا عليها ، وحولوا أنها تفوق بس مفيش فايده ، احمد لبسها العبايه بالنقاب وشلها وطلعوا كلهم علي المستشفي .

خالد ،،، الدكتوره الي هنااا بسرعه فييين .

الممرض ،،، ثواني وهتجي .

دخلوا نرمين اوضه الكشف والدكتوره وكانوا خيفين اوي عليها .

خالد قاعد علي الكرسي وحاطط أيده علي رأسه بتعب وخوف ،،،، انا السبب ، اناااا السبب انا الي غبي .

احمد بخوف ،،،، بابا هي الدكتوره دا كله جوه ! .

ابوه بخوف اكبر علي بنته ،،،، اهدي يبني الله يصلح حالك ، انا مش ناقص قلق وفيا الي مكفيني .

احمد ،،،، يااارب تبقي كويسه .

بعد عشر دقائق الدكتوره طلعت ،،،،، حضرتك والد المريضه .

ابوها بخوف ،،،، اه انا ، خير يا دكتوره !

الدكتوره ،،،، شوف يا حج بنك كويسه بس عيزاك تكون هادي ماشي ، بنتك جلها حاله انهيار عصبي ، وحاليا هي فقده النطق .

خالد وأحمد والحج هادي ،،،،، نعاااااام .

الدكتوره ،،،،، اهدوا مش تخافوا دي بتبقي حاله مؤقته ، بس لازم يكون في رد فعل معاكس للحاله دي وتتفاعل معاها .

ابوها ،،،، ايوه ازاي انا مش فاهم !

الدكتوره ،،،، يعني لازم حد يفتح معاها حوار اتكلموا معاها ، ازم تخرج من الحاله دي ، وتتأثر بيها جدا ، غير كدا الوضع هياخد فتره علشان ترجع تتكلم .

احمد بحزن علي أخته ،،،، طيب وهي فاقت دلوقتي ولا ايييي .

الدكتوره ،،،،، لاء ، بالكتير سعتين وبأذن الله هتفوق ، عن ازنكم .

احمد بغضب وبيكلم خالد ،،،،، ورب الكعبه يا خالد لو اختي حصلها حاجه مش هتشوف مني غير الوحش ، انا اختي تضربها وكمان بتكلم الزفته من وراها ، كان اختي ذنبهااا اي اذتك في اييي يا اخي .

خالد ،،،،، افهم بس يا احمد ، هايدي ه....

احمد ،،،،، يلعن اليوم الي شفنا فيه هايدي يا اخي ، انا لا يهمني هي ولا انتَ ، انا يهمني اختي ، فااااهم .

ابو نرمين ،،،،، احمممد اهدي كدا ، انا عايز افهم اي الي حصلللل.

خالد ،،،، والله يا عمي انا ما ليا ذنب في حاجه وهايدي هي الي دبستني في المقابله دي ، انا هحكيلك الي حصل ....، وبعدين انا جيت علي طول وحصل الي حصل ، انا اتعصبت جدا وكلمها نرفزني اوي ، انا اسف يا عمي اني ضربتها اسسسف اوي..

ابوا نرمين ،،،، خلاص يبني دلوقتي احنا عايزين نطمن لاول علي نرمين ، عايز بنتي ترجع تاني تتكلم .

خالد ،،،، انا هحاول ، سبولي الموضوع ده .

احمد ،،،، هتعمل اي يعني ، لا كتر خيرك علي الي عملته لحد هنا وكفااايه .

ابو نرمين ،،،، احمدد اهدي ، خالد اتظلم في الموضوع ، اه هو غلط بس دلوقتي لازم نلاقي حل ، شوف يا خالد انا هثق فيك ، بالله عليك خلي نرمين تخرج من الحاله دي .

خالد ،،،، انا هحاول يا عمي ومش هسكت غير لما تتكلم .

كان الوقت بيعدي وخالد بيحاول يدور علي مخرج للموضوع وازاي يحاول يخلي نرمين تتأثر وتتفاعل معاه .

الممرضه بعد حوالي ساعه ونص طلعت ،،،، يا جماعه تقدروا تشفوها اتفضلوا ، بس حاولوا تكونوا هاديين .

كلهم دخلوا بسرعه ، كانت نرمين مفتحه عينيها بس ولا حركه خالص .

خالد بسرعه ،،،، نرميين ا...

احمد جري عليها وحضنها ،،،،، نرمييين ، علشان خطري مش تسكتي اتكلمي معايه وخنقيني ماشي ، يلا اتكلمي علشان خاطر اخوكي ، طب لو مش اتكلمتي هجيب مرمر هنا وتزهأك.

ابوها ،،،، نرمين بنتي ، اتكلمي يا حبيبيه بابا ، مش تدنك كدا يا نرمين ، يا بنتي مش توجعي قلبي عليكي .

الممرضه ،،،، لو سمحتم غلط كدااا ، اتفضلوا بره .

خالد ،،،، عمي لو سمحت ممكن تسبني معاها لوحدنا ، مش انتي بتثق فيه.

ابوا نرمين اخد احمد الي مكنش راضي يسيب أخته أبداً ، وطلعوا بره .

خالد ،،،، لو سمحتي ، انا عايز ابقي مع مراتي لوحدنا ، ممكن .

الممرضه ،،، تمام .

خرجت الممرضه ، وخالد اتنهد بعمق وحاول يتكلم بهدوء ،،،،، نرمين ، عارف انك سمعاني ، بصي يا نرمين انتي عمرك ما كنتي وحشه وانتي احسن مليون مره من الي اسمها هايدي ، دا كان فخ هي عملاه لينا ، نرمين انا بحبك علشان جناانك ده وقلبك الطيب الي عمره مفكر يأذي حد ، فكره يا نرمين اول يوم اتقابلنه فيه ...، خالد بدأ يحكلها كل حاجه .

فلاااش باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك.

كان خالد واقف في الشباك بتاع المكتب وبشرب قهوه وهنا شاف نرمين اول مره ...

نرمين بزعيق لبتاع التكس ،،،، لااااء انا ليا باقي عندك هاته وإلا والله والله هكسر لازاز بتاع العربيه ، وقد زعتر من بعتر هه .

سواق التاكسي وهو ماشي بالعربيه ،،،، سلاااام.

نرمين ،،،، بقي كدا ، ماااشي يااارب لازاز يتكسر ياااااار....

السواق كان هيحمل حدثه بس حود بالعربيه ولبس في الحيطه والعربيه اتكسرت خالص .

نرمين بخضه وبتدخل بسرعه البنك ،،،، يلهوااااي ، ياارب ما يرجعلي يختااااي يااختي يااختي .

خالد كان واقف في الشباك بيضحك ،،،، ههههه مجنونه .

دخلت نرمين وحولت تكون هاديه ،،،، لو سمحتي انا جايه هنا اقدم علي وظيفه الي كانت منشوره علي لانترنت .

حنان ،،،،، ثواني يا فندم ه....

نرمين ،،،،، يا فندم اي ، انا مش اسمي يا فندم انا اسمي نرمين الي مش في مني اتنين .

حنان ،،،،، ههههه حاضر يا نرمين .

نرمين ،،،،، والحلوه انتي اسمك اي بقي !

حنان بأبتسامه ،،،،، اسمي حنان .

نرمين بمرح ،،،،، حنان حناوي ههههه ، ماشي يا حناوي شوفي هتعملي اي بسرعه علشان عيزه اشتغل هنا معاكي .

حنان بأبتسامه ،،،، انتي عسل اوي يا نرمين هههه ، ثواني وجايه .

نرمين وبتكلم نفسها ،،،،، مسم دنا عسلايه اوي ، ايييح يخربيت ثقتي في نفسي ، ايتها الروح المتواضعة اين انتي وحشاني اوي .

حنان ،،،،، تعالي يا نرمين اتفضلي المدير مستنيكي .

نرمين ،،،، حناوي بقولك ، ما تدخلي معايه اصل بصراحه اول مره اعمل مقبله ، علشااان خطري إلاهي تنستري يا حنان يا بنت ام حنان يااارب .

حنان ،،،،، نرمين مش هينفع ، خلي عندك ثقه في نفسك علشان المدير يقبلك ماشي .

نرمين ،،،،، طيب هو المدير ده يعني طيب ، ولا من الي هما بقرون وبيخوفوا دول ..

خالد من وري نرمين ،،،،، لاء من الي هما بقرون .

نرمين ،،،، اعععع اااه قلبي وقف ، انتي يا اخ مش تقول احم كدا فزعتني فزوعه يلهواااي دنا خفت .

حنان وخالد ضحكوا .

خالد ،،،، روحي يا حنان شوفي شغلك ، وانتي تعالي ورايه .

نرمين بتنهيده ،،،،، طيب طيب.

دخل المكتب ونرمين دخلت وراه ، خالد ،،،،، اتفضلي .

نرمين ،،،، شكراً ، بس هنقعد كدا من غير ما اشرب حاجه ، اصل انا عطشانه وعيزه عصير لمون ، بعد الخضه الي خضتهالي بره دي ، دا انتي ..... هو انتي المدير .!؟

خالد ،،،،، اه انا ، وريني Cv بتاعك .

نرمين ،،،،، اتفضل اهو .

خالد فتحه وقعد يبص فيه وبيتكلم بصوت واطي ،،،،، مهي اكويسه اهي ، اممم بس مجنونه ههههه .

نرمين ،،،،، بتقول حاجه يا حضره لاستاذ المدير ابوا قرون .

خالد ،،،،، مين ده الي ابوا قروون .

نرمين ،،،،، بتتعصب عليااا ، انتي بتتعصب عليا ، مش بره انتي قولت انك بقرون ، وسألتك دلوقتي انتي المدير قولت ايوه ، هتنكر هل هتنكرررر..

خالد ،،،،، طب اطلعي بره مفيش وظائف .

نرمين ،،،،،، كداب في ، امال انتي لي عامل اعلاان ، ولا هما أناس لعبه عندك يا ... ، انتي اسمك اي !

خالد ،،، مش هقولك .

نرمين بصت علي المكتب ورجعت تتكلم ،،،،، امال انتي لي عامل اعلاان ، ولا هما أناس لعبه عندك يا خالد يا ابن ام خااالد ، لاااء انا هشتغل وكمان مع حناوي .

خالد ،،،،، حناوي مين ، بصي انتي شكلك هبله ، خدي ال Cv وطلعي بره .

نرمين ،،،،، ماشي يا ابن ام خالد ، يااارب المكتب يولع بيك هه .

طلعت نرمين وخالد قام بسرعه طلب واحد يجيب طفايه حريق وخائف لدعوتها تستجاب زي بتاع التاكسي .

بعد حوالي ساعتين خالد كان طالع علشان يروح لقي نرمين قعده مع حنان ولا صحاب عشره سنين .

حنان ،،،،، هههههه حرامي عليكي انتي عملتي كدا ، دنتي مصيبه ههههههه.

نرمين ،،،،، اصل انا مش اي حد يا حناوي ، وبعدها زربوااا علي نفوخوه بالطوبه ، ومن ساعتها معدش بيجي الشارع و.... ، اي ده أبابا الحج بتصل ثواني ...، السلاموا عليكوا ، ازيك يا ولدي .... ، لا انا تمام ....، لا مش عجبني الشغل هنا اصل المدير بتاع البنك بقرون ومش كويس ، اه اه ،....، لا جايه اهو ، سلامووز يا حج ......، حناوي هتوحشيني ، هبقي اجي اطمن عليكي ، عيزه حاجه .

حنان ،،،، مع السلامه ، خلي بالك من نفسك .

نرمين ،،،، ماشي يا حناااوي سلااام .

خالد راح لحنان ،،،،، هي دا كله مكنتش مشيت !

حنان ،،،،، لاء قعدت معايه ، دي طيبه اوي يا مستر خالد ، شغلها.

خالد ،،،،، حنااان .

حنان ،،،،، اسفه مستر خالد .

خالد طلع وكان بيشغل العربيه لقي نرمين بتجري بسرعه الطريق وعربيه كبيره جايه من بعيد .

خالد طلع من العربيه جري ،،،، حسبي ياااا مجنووونه ، انتييي وققققفف.

نرمين بسرعه مسكت قطه صغيره ورجعت علي أول الطريق .

خالد بزعيق ،،،، انتي مجنوووونه صح مجنووونه ، كنتي هتمووتي .

نرمين ،،،،، وانتَ مالك ، وبعدين بتزعقلي لي كدا ، دا القطه هي الي كانت هتموووت .

خالد ،،،، ما تموت و...

نرمين ،،،،، منتي مش عندك قلب ، دي روح برضوا ، وزي منتي كنت خايف اعمل حدثه ، انا كنت خايفه عليها تموت ، ولا علشااان هي ملهاش ام يعني زيي كدا ، وسع خليني احطها في مكان امان .

خالد ،،،، وانتي مامتك متوفيه .

نرمين ،،،، اه بس هي علطول في قلبي ، اي ده انا بكلمك لييي اصلا ، يلا امشي هش هش بعيد كدا ، اممم احطها فين ياربي .

خالد ،،،، استني انا هقولك تحطيها فين تعالي ورايه .

نرمين ،،،،، ماشي ، بس اوعي تزعقلي اصل انا عرفاك بقرون يا ابن ام خالد .

خالد ،،،، بصي انا هبقي هادي ومش هتنرفز طول ما انتي سكته مااااشي .

نرمين بنص عين ،،، طيب .

راح مكان فيه زرع ،،،، حطبها هنا امان ، استني هنا اروح اجيب اكل.

نرمين ،،،، والله طب بسرعه إلاهي تتستر .

خالد ضحك وراح جاب لانشون ولبن وجه ،،،، اممم انا كدا عايز حاجه أفضلها اللبن !

نرمين ،،،، استنه معايه غصي ازازه كبيره.

خالد ،،،، طيب طلعي بسرعه .

خالد حط لاكل ليها والقطه بتاكي .

نرمين ،،،، شكرا علشان ساعدتها ، انتي طلعت طيب علي فكره ، حاول تعامل الناس حلو خليك طيب علي طول كدا .

خالد ،،،،، ما انتي لو مش بتعصبي الي قدامك ،اكيد هيعملوكي حلو .

نرمين ،،،، تصد ايييي يا ابن ام خااالد ، يكش تكون فاكر نفسك ملااااك يعني ، علفكره انا .... 

خالد طلع كيس عصير ،،،،امممم كنت هدهولك ، بس انا مش ملاك فهشربه انا .

نرمين ،،،،، استاذ خالد ممكن العصير لو سمحت ، انا طيبه مش هزعق ، خلااص انتي ملااك هاته بقي .

خالد ،،،، لاااااء .

نرمين وبتسحب الشنطه بتاعتها ،،،، ماشي يا ابن ام خالد ، إليهي تظور وانتي بتشربه بس ، انا مشيه اشبع بالعصير ربنا يولع فبدلتك وشنبك الي عامل زي شنب خفرع ده يا بعيد هه بس .

خالد،،،،، نرمييين ، خدي ياااااابت ، اه يا بنت المجانين .

#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩.


reaction:

تعليقات