القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بريئه حطمت غروره الفصل الرابع بقلم أميرة أبو الخير

 رواية بريئه حطمت غروره الفصل الرابع بقلم أميرة أبو الخير

رواية بريئه حطمت غروره الفصل الرابع بقلم أميرة أبو الخير

البارت الرابع. 
#بريئه حطمت غروره. 
#بقلم ميرا ابو الخير. 

ميرا نزلت وفجأة ضرب النار اشتغل في كل مكان والكهرباء قطعت.

ميرا بخوف: مرررووواااان. 

حد جاه من وراها وحط حاجه علي وشها اغمي عليها. 

مروان برا والحراس وعز بيضربوا النار ووفجاءة كل حاجه هديت مروان مسك واحد منهم وبيضرب فيه : مين باعتك هنا ميين انطق وايلا هدف'نك هنا. 

الشخص بالم: ح حماك ه هو يلي بعتنا عشان ناخدك انت ومراتك. 

مروان بغضب اعمي هيضرب بس افتكر ميرا و امه طلع يجري وعز بيجري وراه. 

مروان بصراخ: مييييررررااااا مماااامااااااا. 

سميرة جت جري ووراه حارس متصاب في كتفه: ابني انت كويس. 

مروان باحتضان: انتي بخير صح. 

سميرة بدموع: مين دول وعايزين ايه. 

مروان بقلق: ميرا وطلع يجري يدور عليها وهيتجنن. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في مكان مهجور. 

هناء بخبث وبتضرب سعاد بالكف وهي في غيبوبه: خاليكي اكده انتي لسه شوفتي حاجه انتي وبتك هدفعكم التمن غالي علي حرمني من بتي. 

الحارس بشفق: كفايه عليها اكده بقالها زمن علي الحال ده. 

هناء بغل وكره: اخرس واصل الوليه دي سبب تعستي و بتها سبب موت بتي كمان لازم يندموا ( اي كل الاشرار دول اصبروا بس هنفخكم 😂🙂) . 

الحارس: عملت ايه لكل ده عشان تستحق 12 سنه تحرميها من بتها و تخطفيها وتجولي انها هربت مع حد تاني وجابت العا'ر. 

هناء بغضب: جول معملتش اي دي وبتشاور علي سعاد اخدت مني كل حاجه وحتي جلال حبها عني عندها الفلوس و الجمال والعائلة وكل حاجه بتتمنها في حياتها اتجوزت راجل زين عاد وحبها بس جلال كان بيحبها الاول عشان فلوسها جتله و حرمها منيه و مثل الحب عليها واخد كل حاجه منيها بس هي طلعت اذكى وكتبت كل حاجه لميرا وانا ساعتها كان لازم اتصرف واخد كل حاجه عشان اكده جبتها اهنيه. 

الحارس بقرف: كل ده غل وكره جواكي ليهم. 

هناء بكره: ولسه يلي بتها هتشوفوا مني عاد. 

الحارس في نفسه: كتلة ش'ر ماشيه علي الارض انتي وجوزك كمان. 

هناء بتحذير: لو حد عرف يلي حوصل اهنيه انت عارف هعمل ايه اه ولادك بيسلموا عليك عاد. 

الحارس بخوف: اؤمرك بس مش تاذيهم وانا تحت امرك يا هانم. 

ابتسمت هناء ومشيت. 
بقلم ميرا ابوالخير.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
عند مروان الغضب عامي قلبه وبيدور علي ميرا وهي اختفت. 

مروان بيضرب الحراس كلهم بغل: كانتوا فيييين ازاي يداخلوا هنا و تتخطف من وسيطكم مشغل معايا بنات. 

الحراس: يا باشا كنا بنامن المكان و... 

مروان طلع مسدسه وعز منعه: اهدا خالينا نفكر في حل. 

جميله ببكاء: رجع ميرا يا مروان كل المشاكل دي بتحصل وراء بعض ليها رجعها يا بني. 

مروان بيمسك ايد امه: وعد هرجعها ومش هخالي حد ياذيها ابدا يا امي ( ولاه امروان تاني مرة اسمع الجملة دي والبونيه بتتاذي 🙂 
مروان: كملي كتابة وانتي ساكته انا مش طايق نفسي 
انا: ما براحه الاه 🙄) . 

مروان للخدمه: خديها فوق وانتم كلكم برا انا هتصرف. 

الحراس بتوسل: ارجوك يا باشا احنا.... 

مروان: برا. 

عز: طلبت امن جديد والكاميرات تحت المراقبه. 

مروان بيجهز سلاحه: يلا. 

عز: علي فين. 

مروان: عند حمايا العزيز الصعيد. 

عز: بس.... 

مروان مقاطعا: من غير بس. 

عز بيمسح وشه: دول عايزين بتار'هم افهم هناك خطر. 

مروان اكمل ببرود: يبقا خاليك انا هعرف اجيب مراتي مش الفهد يلي يخاف. 

عز بنفاذ صبر: يلا يا عم انا معاك. 

مروان اخد اكبر حراسه وجهز نفسه ( الظاهر البارت ده مش هيعدي علي خير 🙂) . 

بقلم ميرا ابوالخير.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رشاد.

رشاد: يعني ايه عاد.

الشخص: يعني جهز نفسك.

رشاد: مستحيل اعمل اكده انت اتجننت واصل.

الشخص ببرود: دا الحل عاجبك ولا لا.

رشاد: بس دا فيه خط'ر.

الشخص: خلاص انت حر.

رشاد: استنا عاد الكلام مش اكده.

الشخص: يلي عندي قولته.

 رشاد: وانا هنفذ وهحط المخدر'ات في بيته.

الشخص بخبث: متخفش مش هيبقا في دليل ضدك.

رشاد بمكر: موافق يلا سلام.

رشاد وهو ماشي جات عربيه اخدته ومشيت.

بقلم ميرا ابوالخير ..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصعيد. 

جلال مجهز الناس وكله غضب: جاي لقضا'ك يا بن الالفي. 

مروان بينزل: مراتي فين. 

جلال باستغراب : بتي عندك. 

مروان بغضب: لو مراتي مش ظهرت انت عارف هعمل ايه. 

جلال: بتي مش اهنيه المفروض انك يلي باعت ليا عشان اجبلك ونتحاسب واخد الاوراق. 

مروان برفع حاجب حس انه في حاجه غريبه: اوراق اي وبعتلك امتي. 

جلال: اكدب عاد فين الاوراق يلي بتي مضتك عليهم. 

مروان بغضب: انت بتقول ايه. 

جلال: اوراق التنازل عن كل املاكك والمقابل تاخد امها. 

مروان بيقرب منه ويمسك الجلابيه: انت بتقول ايه ميرا مش مضتني علي حاجه وهي فين انطقققق وخالتي قوول. 

جلال بعصبيه: يدك عاد وجولتلك بتي مش اهنيه. 

مروان لسه بيعمل المسدس: مين يلي بعتلك. 

......: انا . 

مروان بصدمه وجلال: انت 😳😳 . 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان ما. 

ميرا بدوخه: انا فين. 

نور من وراها: منورة يا ضر'تي ههههه. 

ميرا بذهول: انتي. 

معتصم ببرود وبقرب منها: اي يابيبي فاكرني. 

ميرا بخوف: انتم عايزين مني ايه. 

نور جابت مقص بكل غيظ و قربت معتصم وقف قدمها: هتعملي ايه. 

نور بغل: هتشوف ابعد دي يلي الكل بيحبها مش كده انا هوريكي. 

معتصم بيمسك المقص: اياكي. 

نور بغضب زقته وراحت عند ميرا و لسه هتقص شعرها جاه حد مسك ايديها. 

المجهول: هتعملي ايه يعني. 

نور بغل: ملكش دعوه ابعد. 

ميرا بتبص للشخص لابس قناع: انت مين. 

المجهول: امشوا انتم. 

معتصم بغمز: اشطا يلا يا نور. 

نور بغضب: بس... 

المجهول بزعيق: يلااااا. 

ماشيوا وهو بيقرب من ميرا واخدها رمها علي السرير وشغل الكاميرا. 

ميرا بخوف وزعيق: هتعمل ايه ابوس ايدك ابعد عني لااا. 

المجهول: هعيد نفس يلي عملته زمان بس المرة دي لايف. 

ميرا بتحاول تقوم وتضربه: ابعددد عنيييي. 

وشدت القناع بصدمه: انت...... 

يتبع........ 

لمتابعة البارت الخامس اضغط هنا

reaction:

تعليقات