القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حمقاء في الموساد الفصل الخامس بقلم إيزيس

 رواية حمقاء في الموساد الفصل الخامس بقلم إيزيس



رواية حمقاء في الموساد الفصل الخامس بقلم إيزيس


البارت الخامس 

حمقاء في المو_ساد
#ايزيس

ملك بصت لسيف....سيف انت كنت قلتلي حاجة ف بيتكو وكنت عايز تعرف الرد صح

سيف.....اممم 
ملك.....لو رجعت من المهمة دي بسلام عايزة شقتي اربع مطارح وحمامين و ريسبشن ومطبخ 🙊🙈

سيف ضحك... هتوحشيني يا بلوة حياتي وبعدين ركز ف عيونها وقرب عليها وشد الحجاب بتاعها

ملك انصدمت ورجعت لورا خطوتين وقالت.....سيف هو عشان قلتلك بحبك عايز تتحرش بيا يخرب بيتك 

سيف....بجدية ...ملك انتي لازم تستغني ع الحجاب لأنك قبل ما يا يهرب ديفيد ماكنتيش محجبة عشان كده مش هينفع دلوقتي تسافري وتروحي لواحد يهو...دي وتقنعيه بحبك ليه وانتي متمسكة بتعاليم دينك ...أنا عارف أنه دا صعب عليكي بس اكيد ربنا هيسامحك لانه غصب عنك 

ملك .....بحزن ....أنا ما صدقت ربنا هداني واتحجبت ..ليه يحصل معايا كل دا ..أنا ب مر ب اختبار صعب اوي وربنا يساعدني بقا واقدر اتخطاه 

سيف....تمام يلا هوصلك ع المستشفي 

وانطلقوا بسيارة سيف وودع سيف ملك وانطلقت ف رحلتها متجهة إلي القدس عاصمة الدولة الفلسط....ينية اول القبلتين وثالث الحرمين ..

بعد فترة وصلت القافلة الطبية للقدس 
وبدأت ملك عملها ك ممرضة ..لقد رأت ملك ابشع واشنع الجرائم التي من الممكن أن ترتكب ف حق الإنسانية رأت فتيات إسرائي....ليات يتطاولن علي سيدات اكبر منهم ف العمر 
اطفال تنزف دما شباب ف عمر الزهور مقطع أشلاء ولكن ما أثار جنون ملك تلك الصهيو....نية الوقحة التي اعتدت علي سيدة عجوز هرمة واوقعتها أرضا بحجة عدم التحرك بسرعة ....ملك جريت علي البنت ولسة هتضربها من ورا فجأة شاب يمسكها ويبعدها عنها 

ملك....سيبني انت مين 

عدنان....انتي ليش مش بتفكري هسة كل شي كان هيتدمر بسبب هاد التصرف يا ملك 

ملك ....ايه انت تبع جو خالتي بتسلم عليك ولا ايه 

عدنان ...ضحك ايه بس هلا اتلغت هاي الكلمة 

ملك ....اومال بقت ايه 

عدنان ضحك ...صبح تاتة اتنين ف تلاتة 

ملك ....ضحكت ....احلف ..انت بتتكلم بجد 

عدنان ...ملك مش لازم تكوني بهاي الطيبة لو سمحتي 

ملك ...بدهشة ...حاضر هحاول 
وخرجت ملك تاني تباشر عملها 
&&&&&&&&&&&&&&&
في مكان ما في اسرا....ئيل
وبالتحديد في بيت ديفيد

قاعد علي سريره عاري الصدر حاضن بنت جميلة الوجه قبيحة القلب (مهو أنا لازم اشتم الصراحة واطلع الغل اللي جوايا )

بس مش مركز معاها ابدا تفكيره ف حتة تانية خااالص 
البنت عمالة تتكلم وهو ولا هنا بيفتكر 
FLASH BACK
فلاش باك
بعد وفاة اهل ملك ب٦ شهور 

شريف وملك قاعدين ف الصالة في شقة والد ملك بعد طبعا ما اتعاد ترميمها بعد الحريق
ملك ....شريف ما تفهمنيش غلط بس مش هينفع تدخل علي شقتنا كده أنا وحيدة والناس ف المنطقة بدأوا يتكلموا ..ممكن ما تجيش تطمن عليا تاني.

شريف....ملك احنا مش بنعمل حاجة غلط انتي شايفة اني أنا واحد مش كويس

ملك ....شريف الناس مش هنشوف اللي انا شايفاه لو سمحت افهم واتفضل امشي

شريف....خلاص يا ملك يبقي نتجوز أنا هاروح اطلبك من المعلم سلامة لانه بيقول انا المسؤول عن ملك 

ملك....ابتسمت وكان قلبها هيطير من الفرحة وقالت بكسوف وانا موافقة
&&&&&&&&&&&&&&&&
BAck
بااك

ديفيد اتنهد بصوت عالي وقال ...اااااه ملك 

البنت (الونا)....ماذا قلت للتو حبيبي (حبك برص تتشوا ف نار جهنم يا بعيدة ..خلاص اخر مرة هحاول ما اشتمش وأخرج عن شعوري اعذروني يا جماعة🤭🤫)

ديفيد ..أستعاد وعيه...ها لا لم اقل شيئا سأذهب الان تذكرت شيئا مهما 
(هما بيتكلموا عبري وانا يترجم🤣)

وقف ديفيد وهو بيقول ف نفسه ..مش هسيبك يا ملك انتي ليا انا وبس عارف انك أكبر ذنب ف حياتي بس انا بحب الذنب دا ..هاعرف ما اجيبك حتي لو خليت حد يخطفك هاجيبك عندي ..
&&&&&&&&&&&&&&
نرجع للقدس 

ملك بتعالج ست فلسطينية 
الست.....اتركيني موت مش بدي اعيش هسة أنا فقدته ل بشار حبيبي أنا مش الي غيره بها الدني اتركيني 

ملك ...كان نفسها تصرخ بس حست أنه الست محتاجة اللي يواسيها مش اللي يعيط معاها .

ملك حضنت الست وقالت لها ...والله لرجعلك حقه الست استغربت من كلامها بس ماكانش ف وضع يسمح لها انها تسأل ..كملت ملك كلامها ...أنا فقدت عيلتي كلها ف يوم واحد بسببهم ..بس النصر لينا في الاخر مهما طالت ..

(الله يا الله عاث بنا الأعداء ..ناديت يا الله ما خاب فيك رجاء)
وفي يوم ملك استعدت لتنفيذ الخطة 
ولكن اتفاجئت بواحد ملثم شدها ليه وحضنها 

ملك.....ابعد عني انت مين بصت في عنيه اللي هي عارفاها كويس
ملك ابتسمت وعنيها لمعت وهمست ...سيف

سيف....حبيت اسلم عليكي قبل ما اسافر امريكا 

ملك ...انت مسافر ليه هناك

سيف...مش مهم تعرفي المهم هتوحشيني خلي بالك علي نفسك...وبعدين قالها بتحذير ...اوعي تخليه يقربلك ولا حتى يحضنك 

ملك لاحظت انها ف حضنه بعدت عنه وقالت ....مش ملاحظ انك استغليت الموقف يا كابتن ما تخدلكش بوسة بالمرة

سيف...ياريت ... ملك ....نعم

سيف...بهزر.. يلا بقا سلام لحسن حازم باشا لو عرف اني جيتلك هنا هيقتلني

سيف مشي وملك طلعت استخبت ف عربية من عربيات الاحتلال اللي بعد فترة وصلت تل أبيب ..فتح الظابط العربية لقي ملك نايمة فيها استغربوا جدا وخافوا واخدوها عشان يحققوا معاها وشددوا عليها الحراسة وفتشوها بعناية شديدة وكل دا وهي نايمة صحيت بعد فترة لقت خمس ظباط في وشها اتخضت وقلبها كان هيقف من الرعب 
اتكلمت مصري
ملك .....أنا عايزة دا وطلعت صورته اللي كانت في الجريدة 

احد الضباط الموكوسين.....أنها تتحدث العربية احضر أران ف الحال
دخل أران ...ملك اتفاجئت أنه هو نفسه عدنان 

ملك ضحكت ...اااااه دي حركة صح زي فيلم مهمة ف تل أبيب تخطفوني وتشوفوني هاستحمل ولا لا و هاعترف ولا لا فهمتوكو أنا ...لا ياباشا متقلقش لو قطعوا رقبتي مش هتكلم 

عدنان أو أران ...بصرلها بصدمة ...وبرق لها عينيه عشان تكتم 
ملك...ايه بتصلي ليه مش انتوا تبع حازم باشا.........يتبع

لمتابعة البارت السادس اضغط هنا
&


reaction:

تعليقات