القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية التلات بنات الفصل الثامن بقلم ملك أسامه

 رواية حكاية التلات بنات الفصل الثامن بقلم ملك أسامه

رواية حكاية التلات بنات الفصل الثامن بقلم ملك أسامه


البارت الثامن 💘

التفاااعل ثم التفاااعل يا جماعه 💗🚶‍♀️

آدم بضحك:إفتحوا النور و أنا هحس

كانوا ينظرون لبعضهم البعض في صدمه اما الطبيب كان متوقع هذا الأمر فقام بالفحص و قال:حضرتك فقدت بصرك 

آدم بصدمه:أنت بتهزر صح!!

الطبيب:ممكن تهدي فقدان البصر شئ عادي بسبب دخول الازاز في عينك و في الحاله دي هنعمل عملية لكن بعد فتره من الحادثه عشان تكون اتحسنت 

أدم بحزن:الحمدالله 

الطبيب:تمام اسيبكوا أنا و هبقي اجي اطمن عليك بعد أذنكوا 

رحل الطبيب 

آدم:أنتوا كلكوا هنا!!

وائل:كلنا معادا معتز و نورين

آدم بخوف:ليه فينهم!

وائل:معتز أصابته شديد و لو فاق هيتعب و الدكتور بيديله مهدأ أما نورين و توقف عن الحديث

آدم:كمل مالها

أحمد:نورين تعتبر أكتر واحده تعبت كانت من قدام معاك و لما حصل اللي حصل كانت تحت العربية و وقعت بعدها من علي الجبل إحنا فضلنا ندور عليها أكتر من ساعه لغايه ما لاقيناها

آدم:عايز اروحلها

وائل:بس

آدم:لوسمحتواا 

وائل:تمام هطلع اقول للدكتور

ذهب و احضر الطبيب سمح له الطبيب بالدخول بعد التعقيم 

أدم:عارفة يا نورين أول مره شوفنا بعض حقيقي مكنتش بطيقك أنتي إزاي كنتي بتطيقي نفسك أصلا مع ذلك قربت منك و عرفتك من جواكي طفله والله اصحي و فوقي انتي لسه مقولتيش لمامتك لسه في حاجات لازم تعشيها يلا قومي أنا عارف إنك قويه و قدها 

اقترب منها و طبع قبلة علي جبينها و خرج من الغرفة 

....................

اليوم التاني

استيقظت ريماس ادت فرضها و نزلت كانت بسمة مازالت نائمه استيقظت علي رنين هاتفها 

بسمة بنوم:الو عايزين إيه علي الصبح 

علي الجانب التاني بيضحك عليها:اصحي يا هانم وراكي كليه 

بسمة بنوم:أيوة مين أنت يا قلب الهانم 

وليد بجديه مصطنعه:أنا الدكتور وليد يا انسه 

بسمة بخضه:وه!دكتور وليد جبت رقمي منين ياعم و عايز إيه!

وليد:ربع ساعه و تكوني تحت 

قفل الخط و هي لم تستوعب توجهت للمرحاض توضت و ادت فرضها و جهزت و نزلت..

بسمة بصدمه:بيعمل إيه هنا دا كمان 
اقتربت من السيارة فتح الازاز و اتكلم:أركبي

بسمة:عندك خال أهبل!!!!

وليد:أركبي مش هتلاقي مواصلات دلوقتي 

نعم هو بالتأكيد محق فهي بالفعل لم تجد أي مواصلات في الصباح ركبت و بدأ القياده 

بسمة:بتصحيني ليه!!

وليد:عندك محاضرة و أنا دكتورها 

بسمة:أيوة يعني أنت عملت كدا مع كل الطلاب!!

وليد بغمزه:لا أنتي استثنائية 

بسمة:بقولك إيه شغل حمدي الوزير دا مش عايزينه هااا 

وليد بضحكه:هو أنا عملت حاجه 

بسمة:سوق و أنت ساكت سوق 

..........................

مر 5شهور حالة ريهام اتحسنت جدآ و المرض زال من جسمها مالك بيقرب أكتر من ريماس و عرف إنها كانت بتحب أبن عمها و مات بسمة و وليد ناقر و نقير مع بعض آدم عمل عملية و نجحت و رجع يشوف تاني و بطلتنا الأولي لسه في الغيبوبه ريهام عرفت إن نورين بتشتغل في الشرطه  

................... 

في غرفة نورين 

آدم ممسك كف أيدها و بيغني  

: كان يوم حبك أجمل صدفه.. لما قابلتك مره صدفه.. ياللي جمالك أجمل صدفه.. كان يوم حبك أجمل صدفه.. لما قابلتك مره صدفه.. ياللي جمالك أجمل صدفه..  

آدم:فاكره يوم ما اتقابلنا لما قولتلك دكتورة حمير بقي و كدا إنتي مطلعتيش دكتورة حمير أنتي طلعتي اقوي و أحسن و أحلي بنت شوفتها في حياتي اصحي بقي عارفة طنط ريهام بقت كويسة جدآ جدآ و عرفت إنك بتشتغلي معايا مالك بيحب ريماس لكن ريماس مش قادره تقرب منه بسبب حبها لأبن عمك اللي مات وليد و بسمة بقي دول الكابلز اللي طالعين شبهنا ناقر و نقير دايما في خناق لكن بيحبوا بعض و وليد خطبها بس معملناش حفله عشان فرحتنا هتبقي ناقصه من غيرك يا نوري قومي بقي وحشني خناقنا مع بعض أوي أنتي قوية هتستسلمي كدا بسرعه قومي 

اقترب منها قبلها من جبينها و توجه للخارج 

......................

في المديرية 

معتز:إيه أخبار نور!

آدم:لسه زي ما هي عارف بس لو تدينا أي إشارة أي إشارة بس هرتاح لكن هي علي الحال دا من خمس شهور 

وائل:متخافش يا صاحبي انشاءالله خير 

أدم:ياارب 

محمد و هو داخل:اللواء عايزنا 

أحمد بضحك:مش بطمن للدخله دي أبداً 

معتز:ولا أنا والله 

ضحكوا و توجهوا لغرفة اللواء 

اللواء:*****

#حكايه التلات بنات

#ملك أسامه💗🙆‍♀️


reaction:

تعليقات