القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هو حقي انا الفصل السادس بقلم دينا رضا

 رواية هو حقي انا الفصل السادس بقلم دينا رضا

رواية هو حقي انا الفصل السادس بقلم دينا رضا



#هو_حقي_انا 6❤

يارا بغضب: عايز مني ايه تاني يا مراد 
مراد: نرجع لبعض 
يارا بصدمه: نرجع لبعض
مراد: اه يا يارا بس في السر.. يعني انتي بتحبيني ومتقدريش تبعدي عني وانا عايزك جنبي هاا ايه رايك

يارا بغضب:اقسم بالله يا مراد لو اخر حد في الدنيا مش هكون ليك خلاص

مراد يضحك بسخريه:قولي كلام غير ده انتي بتحبيني

________________بقلم دينا رضا_________________

يارا:كنت بحبك..بقيت بكرهك
مراد بغضب: هششش اخرسي

يارا: مش هخرس يا مراد لازم تعرف انك معدش ليك مكان في حياتي وفي قلبي بسببك دمرت حياتي كسرت قلبي وامي ماتت

مراد بصدمه: ماتت؟؟ 

يارا بحزن وغضب: اه يا مراد لما عرفت انك طلقتني ماتت بسبب الصدمه 

مراد: مكنتش اعرف بجد اسف يا يارا ويمسك ايديها... خلينا مع بعض وعد مني هعوضك عن كل حاجه 

يارا تشيل ايدؤها بغضب: اتفو عليك ولو هموت مش هرجع ليك يا مراد انا بكرهك سامع بكرهك
مراد وصل لأعلا مرحله الغضب: يضربها قلم.. اول واخر مره تقولي فيها الكلمه دي فاهمه

يارا بوجع وصوت مبحوح: هندمك ع القلم ده مراد والله هندمك علي كل حاجه 

مراد: هششش اسكتي بقي ويخرج خلي عيونكم عليها
_______________بقلم دينا رضا___________

مجهول 1:تمام يا باشا 

مراد بتحذير: مش عايز اي غلط

مجهول 2:اوامرك ي بيه

___________
ف بيت مراد 
_________

مراد يبتسم بسخريه: حمايا العزيز بنفسه هنا بس غربيه حسن باشا مش بيجي غير لو في مشكله

حسن بغضب: ازاي تسمح ل نفسك تزعل بنتي انت مش عارف ممكن اعمل فيك ايه

مراد بزعيق: لا عارف بسببك سبت اكتر بنت بحبها.. فاليوم ده كنت ناوي اختار يارا مش بنتك

___________بقلم دينا رضا_______

حسن بسخريه: بس اختارت بنتي مقابل الفلوس

مراد: كان غلط 

حسن بخبث: بس انت وافقت من الاول كان ممكن ترفض 

مراد: وقتها كنت هتحسبني زي. ما خلتني اتجوز بنتك والا هتسجن

حسن: خلاص الكلام خلص بس اسمع يا مراد لو فكرت تزعل بنتي تاني اعمل حسابك هتندم جامد اوي.. سلام يا جوز بنتي

___________عند يارا 

بارا بعياط: يارب اقف جنبي مليش غيرك.. مش عارفه ازاي حبيته لالا مش ده مراد اللي حبيته مستحيل يكون هو... يقطع تفكيرها يدخل واحد من اللي خطفوها

مجهول يطلع عليها نظرات جريئه 

يارا يبان عليها الخوف وتمثل القوه

___________بقلم دينا رضا_________

مجهول: تعرفي انك حلوه اوى ويقرب منها

يارا تصرخ: اخرج بره حاالا

مجهول: مش هقدر اخرج واسيب الجمال ده كلو

يارا بزعيق: لو قربت مني هموتك

مجهول يضحك بخبث: مش مهم عش... يقطع كلامو شخص 

مجهول 2:يخربيتك بتعمل ايه لو مراد بيه عرف هيموتك 

مجهول 1:هي جميله اوي 

مجهول 2: هشش اخرس ويشدو معاه لبره

________بقلم دينا رضا________
يارا تاخد نفسها: الحمدلله 
وبعد كام دقيقه تسمع ضرب نار 

يارا بخوف تحاول تفك نفسها بسرعه 
وفجأه حد يدخل عليها 

يارا: انت مين

* مش مهم دلوقتي ويفكها يلا تعالي معايا

يارا تطلع عليه بخوف

*متخافيش انا عايزه اساعدك.. تعالي معايا وانا هفهمك 

يارا: للاسف معنديش حل غيرك وتروح معاه

________بقلم دينا رضا______

__________في العربيه
يارا:هتقولي انت مين وعرفت مكاني ازاي ولا تنزلني هنا مش همشي معاك زي العاميه

*هششش اسكت شويه..انا ادم بالنسبه عارف مكانك ازاي..المزارع اللي انتي كنتب فيها انا بيتي جنبها كنت جاي اغير جو شويه وبعدها سمعت صوت حد بيصرخ ولما قربت كان الصوت راح بس شوفت اتنين وقفين قدام المزرعه 

يارا:لحظه بس انت موتهم انا سمعت ضرب نار..

ادم يضحك:لا. اه صح تعرفي مين عمل فيكي كده

يارا بغموض:لا 

ادم بشك:تمام فين بيتك 

يارا:بيتي....في سرها لو روحت البيت ممكن مراد يجبني تاني...

ادم:روحتي فين

يارا:هااا مفيش ممكن تليفون حضرتك اكلم حد من اهلي

ادم:اكيد اتفضلي

يارا:تتصل علي مصطفي

_______بقلم دينا رضا________

_______________عند مصطفى كان في القسم

مصطفي بغضب:عايزكم تدورو عليها ومش مهم اي حاجه

ظابط:استاذ مصطفى اح (يقطع كلامهم رنت تليفون مصطفي

مصطفي:يووه ويقفل.. كمل كلامك

ظابط: زي ما قلت ل حضرتك احنا بنعمل اللي علينا و... 

مصطفي بغضب: هي مش ناقصه ولسه هيقفل 

ظابط: لحظه استاذ مصطفى رد ممكن حد من اللي خاطفها او حد ممكن يساعدنا

مصطفي بتفكير: ممكن و يرد الو

يارا بفرحه: مصطفي 

مصطفي يقوم: يارا انت كويسه صح فيكي حاجه 

يارا: اه في حد انقذني ممكن تيجي تلخدني

(يارا كانت بتتكلم مش واخده بالها من الشخص اللي سرحان فيها)
مصطفي: اكيد انتي فين

يارا: لحظه هو احنا فين

________بقلم دينا رضا_________

ادم. بتوهان: هااا

يارا: احنا فين دلوقتي

ادم: احم احنا علي طريق..... 

يارا: ماشي وتقول ل مصطفي 

مصطفي: مسافه الطريق واكون عندك ويقفل لازم اروح وشكرا ليك ويروح بسرعه 

_______________

يارا تبتسم: اتفضل شكرا

ادم بابتسامه: العفو هو مصطفي جوزك ولا خطيبك

يارا: ولا ده ولا ده وتغمض بتعب 

ادم يطلع عليها ويسرح فيها. 

بعد فتره مش طويله اخيرا وصل مصطفي 

مصطفي بشغف: يارا

يارا تفتح عيونها مصطفي وتنزل تروح لعندو

مصطفي يشدها لحضنو جامد انتي كويسه صح

يارا تنصدم: وتبعد براحه.. اه كويسه

مصطفي: اسف

ادم واقف بضيق

يارا: مصطفي ده ادم هو اللي انقذني

مصطفي بغموض: شكرا ليك يلا يا يارا

يارا ببتسامه:شكرا يا ادم باي

ادم يبتسم:باي

_______بقلم دينا رضا________
______________________في عربيه

مصطفي:مين عمل فيكي كده يا يارا وبلاش كدب

يارا بتوتر :هتساعدني اخد حقي

مصطفي:اكيد انا معاكي في اي حاجه بس احكي ليا كل حاجه

يارا تاخد نفس عميق:وتبدأ تحكي ل مصطفي كل حاجه من اول جواز مراد من جنا لحتي خطفها اليوم

مصطفي بغضب:اقسم بالله هموتوا

يارا:عايزه انتقم منه 

مصطفي:هساعدك بس قبل اي حاجه لازم نعمل اهم حاجه عشان اقدر احميكي

يارا بتعجب: ايه هي

مصطفي:نتجوز يا يارا وقبل ما تردي..فكري كويس لو اتجوزنا مراد مش هيقدر يعملك حاجه.وهتكوني في بيتي وتحت حمايتي

يارا بتفكير:مفيش حل غير كده

مصطفي:لا يارا ايه رايك

يارا:...........ممكن تسبني افكره

مصطفي: تمام اعملي حسابك هتنامي في الفيلا عندي لحتي بكرا مش هقدر اسيبك لوحدك في بيتك ومتخافيش ف حارس و بنتي والداد

.يارا:تمام وتطلع علي شباك

مصطفي يطلع عليها بحب: اه صح تلفونك 

يارا تخدو: شكرا كنت بحسب وقع مني هناك

مصطفي يكتفي ببتسامه 

_________________

مصطفي بحب: يارا اصحي

يارا بنعاس: هاا

مصطفي: اصحي وصلنا

يارا تفرك فب عيونها: صحيت وتنزل 

مصطفي يضحك ويقول ف سره طفله: تعالي يلا ويدخلوا الفيلا

يارا معاه

مصطفي: دي اوضتك وده اوضه سيلا وده اوضتي لو في اي حاجه خبطي عليا

يارا: ماشي تصبح علي خير

مصطفي: وانتي من اهلي ويروح

_______بقلم دينا رضا_______

يارا تبتسم: وتدخل 
(تكون الاوضه كبيره ف حمام خاص و واسعه الوانها بيبي بلو و بينك و فيها دولاب كبيير يارا فتحتو لقيت فيه هدوم كتير اوي ليها و فيه سرير كبيير لونه اسود و حاجه اخر حلاوه

يارا: تنام علي السرير بتعب اخيرا اليوم ده خلص... وتفتح تليفونها 
.. تطلع علي السقف وتفكر في كلام مصطفي
تنام من كتر التعب 
تاني يوم الصبح يوم مليان ب المفاجأت 

_________مصطفي قةعد مع يارا

مصطفي اي رأيك 

يارا: موافقه يا مصطفي 

مصطفي يبتسم بفرح: هكلم المأذون يجي ونكتب الكتاب علي طول ويروح

يارا: يارب يكون ده الصح

_____________
مصطفي المأذون وصل يلا ويمسك ايديها وينزلو

مأذون يبدا يكتب: امضي هنا يا استاذ مصطفى وانتي يا مدام يارا امضي هنا 

مصطفي يبتسم: ويمضي

يارا تمسك القلم

مصطفي: يارا مالك

يارا: هاا مفيش همضي اهو 

(يقطع كلامها دخول شخص

_______بقلم دينا رضا______

*ازاي تتجوزي غيري وانتي مراتي اصلا يا مدام يارا

يارا بصدمه: انت؟ يتبع

لمتابعة البارت السابع اضغط هنا


reaction:

تعليقات