Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج بالإكراه الفصل الأخير بقلم سارة مجاهد

 الحلقة 24 ... الاخيرة 

.

رواية زواج بالإكراه بقلم سارة مجاهد


.

رواية/ زواج بالاكراه 

بقلم / سارة مجاهد


البارت(24) والاخير


حوريه بصدمه: مييييييين دكتور معتز!!


مروان باندهاش: انت!!


معتز: ايوه انا


مروان: انت...انت عاوز مننا ايه وبتعمل كدا ليه....وانت اللي تعمل ف حوريه كدا!!!


حوريه مصدومه وبدموع: مش ممكن انا حاسه انى بحلم..ازاى..ازاى..انت يا دكتور معتز..دا انت كنت زى ابويا دا انا كنت وخداك مثلي الاعلي ليه تعمل كدا ليييه


معتز: جوزك ياحوريه..ضرنى ف شغلي فا قولت لازم اخلص منه بقي وخلاص


حوريه وتمسك مروان خائفه عليه: لا مروااان لا..وهو ضرك ف شغلك ازااى..مروان مالوش دعوه بشغل الطب ولا له دعوه بالمستشفي


مروان: انا مااعرفكش..وماشوفتكش غير مره واحده بس..يبقي هضرك ف شغلك ازااى انا ماليش دعوه بيك


معتز: ماهو اللي انت ماتعرفوش ياسي مرواان ان انا ابقي الراس الكبيره صاحب شركه المنشاوى


مروان بصدمه: ايييييييييه انت بتقول ايييه


معتز: زى ما سمعت


حوريه: ازااى ..ازاى وانت دكتور محترم ومدير مستشفي


معتز: ماهو انا شغل المستشفي ده واخده واجهه ليا عشان اداري بيه الشغل التانى وابعد الشبهه عنى


حوريه: احنا ازااى كنا مخدوعين فيك بالشكل ده ازااى


معتز: عاادى عاادى بتحصل..اه وبالمناسبه انا اللي بعتلك الفيديو


مروان: انت!! ازاى والفيديو دا كان.....


معتز: مع تاليا...... وينادى عليها....تعالي يا تاليا اظاهر مروان نفسه يسلم عليكى


فتأتى تاليا لهم: هااى..اذيك ياميرو يا حبيبي عامل اييه


مروان: تاليا!!..انتى ايه اللي جابك هنا انطقي


معتز: تاليا شغاله معانا يا ميروو وهى اللي ادتلنا السي دى وهى كمان اللي خلتنا نكسب صفقه المدارس..وعلي فكره لولا مساعدتها لينا علي اخر لحظه كان زمانها رسيت عليك انت


مروان: ازااااااى


تاليا: سيبلي الحته دى بقي يا بشبوشتى...اقولك انا ياميرو يا حبيبي..تفتكر لما كنت عملي نسخه من مفتاح الشركه والمكتب بتاعك وانت طبعا بعد ماطلقتنى نسيت انك تاخدهم منى..فا ايه بقي روحت الشركه بعد نص الليل وطبعا دخلت من غير ما الامن ياخد باله منى ودخلت مكتبك وحطيت تحت مكتبك مايك صغنوون اااد كدا عشان اسمع انتو بتقولو ايه عن الصفقه ولما سمعت تمن السعر اللي انتو اتفقتو عليه روحت قولت لبشبوشتى وطبعا بعد ماعرفت ودا اللي كنت عاوزه اعرفه روحت تانى يوم ف نفس المعاد ودخلت بنفس الطريقه شيلت المايك عشان ما اتقفششششش ههههههه ياريت ياميرو تغير طقم الامن بتوعك شغلهم مش عاجبنى خالص ماالص هههه


مروان: انتى كلبه يا تاليا وانا ندمان ندم عمرى انى عرفت واحده زيك ف يوم من الاياام


تاليا: تصدق وانا كمان ندمانه اووى اووى ياميرو انك عرفت واحده زيي ف يوم من الايام ههههه


حوريه: وانت عاوز ايه مننا دلوقت


معتز: عااوز كل خير..يعنى لا قولتلك هات كام مليون وانت جااى ولا اى حاجه انا واحد مش طماع ومش هاخد منك بس غيير......الشركه


مروان: شركه ايه اللي بتكلم عليها


معتز: شركتك....هتكتبهالي بيع وشرا عشان مش كل صفقه ادخلها الاقيك طالعلي فيها


مروان بغضب: انت باين عليك اتجننت..اكتبلك ايه يا راجل يا مجنون انت


معتز بهدوء: تؤ تؤ بلاش كدا ..كدا هزعل وانا زعلي وحش اووى وممكن يطلع علي مراتك


مروان ويحاوطها بذراعيه: اياك تيجى جمبها انت فااااااهم


معتز: طيب يبقي تتكلم معايا حلو زى الناس ..ها قولت اييييه


مروان: تبقي بتحلم لو فكرت انى ممكن اوافق علي حاجه زى كدا


تاليا: كدا ياميرو...احنا كدا هنضطر ياقلبي اننا نجرب سلوك الكهربا دى علي حبيبه القلب اللي متجوزها غصب عنك


معتز: اسكتى انتى يا تاليا ما تتكلميش


تاليا: لا هتكلم...ماهو انا يا حبيبي هبقي شريكتك ف الشركه اللي هيكتبها باسمك


معتز: هههههه انتى اتجننتى يابت انتى ولا اييه


تاليا: يعنى ايييه


معتز: يعنى تهشي بعيد كدا عشان اعرف اتكلم


 تاليا: يعنى انت كنت بتضحك عليا..لا دا عليا وعلي اعدائي..واخرجت من بنطالها مسدسا وصوبته ناحيته..فأمسكها من الخلف احد حراسه


معتز: ههههه بقي انا اللي ترفعى عليه المسدس انتى بقي اللي جبتيه لنفسك ياحلوه...وصوب المسدس ناحيتها واطلق النار عليها لتصيب نصف رأسها وتقع غارقه ف دمها فتصرخ حوريه عندما تشاهد هذه المناظر فيحتضنها مروان ليطمئنها


معتز: كلبه وراحت...ويقول لاحد حراسه: هات الورق..فيعطيه له ويقوم من مكانه ويذهب لهم


معتز: ها هتمضي ولا اخلي الحلوه دى تحصل تاليا الحلوه دى برضو


حوريه ببكاء: لا ماتمضيش يامرواان


مروان: بس ياحوريه..هات الورق انا همضي


معتز: ههه كدا تعجبنى.. امسك


فأمسك مروان بالقلم..وانتهز الفرصه عندما وجد معتز ينظر لحوريه ويبتسم..حتى القي الورقه علي الارض وامسك معتز وضربه والقاه بعيدا عنه..حتى اتى احد الاشخاص وبدأ بضرب مروان...اما مروان فبذل اقصي جهده كى يهزمهم جميعا وبالفعل هزمهم  وتبقي معتز..فأمسك بالمسدس وصوبه ناحيه حوريه ومروان


معتز: للاسف يامروان انت اللي اختارت ..وبدأ يضغط بأحد اصابعه علي الزينات حتى سمع اصوات ف الخارج ورجاله يدخلون له..الحق يا  باشا  البوليس بره...


معتز: اييه بوليس..فاجرى ناحيه اكباس الكهرباء واغلقها وبعدها دخل البوليس واضاء الانوار..ولكن لا وجود ولا اثر له فأمسك بجميع رجاله


ويجرى ياسين ويوسف وعز ناحيه مروان


ياسين: مروان انت كويس


مروان: انا كويس الحمدلله


يوسف: للاسف الراجل هرب يا مروان


مروان: مش مهم المهم حوريه ..ويجرى ناحيتها..حوريه انتى كويسه..مالك ردى عليا


حوريه وهى تغيب عن الوعى: مروااان.الحقنى يا مرواان


عز: الحق يامروان دى بتنزف


مروان: حوريه مااااالك


حوريه: مروااان انا حاااامل...ويغشي عليها


فيحملها مروان وينطلقو بها مسرعا الي اقرب مشفي وتدخل غرفه العمليات..وبعدها يأتى الجميع ليطمئنو عليها


ناديه: بنتى يامروان جرالها ايه


مروان: ادعيلها يا طنط


ناديه ببكاء: يا حبيبتى يابنتى ربنا يقومك بالسلامه يارب


بسنت: مروان حوريه حصلها اييه


مروان: حوريه حامل يابسنت وجالها نزيف


بسنت بخضه: اييه حامل يبقي هى كانت بتقولي انها كانت نازله من عند الدكتوره بس ما كملتش كلامها يا حبيبتى ياحوريه ما لحقتش تفرح


مروان: عارفه يابسنت مين اللي كان خاطفها


بسنت: ميييين يامروان


مروان: دكتور معتز


بسنت بصدمه: اييييييييييييه..ايه اللي انت بتقوله ده يامروان


مروان: هو كدا..وهو دا الراجل اللي كان بيضرنا ف شغلنا


بسنت: عشان كدا انا قولت الصوت ده مش غريب عليا


فيخرج الطبيب من غرفه العمليات فيجرى عليه الجميع


مروان: خير يادكتور مراتى مالها


الطبيب: الحمدلله المدام بقت كويسه جدا دلوقتى


مروان: والجنين يادكتور


الطبيب: الحمدلله قدرنا ننقذه..انكتبله عمر


مروان: الحمدلله...متشكر اووى يادكتور


الطبيب: علي ايه دا شغلي..بعد اذنك


ياسين: مبروك يا مرواان


مروان: الله يبارك فيك يا ياسين...المهم اطمن علي حوريه


فتخرج حوريه من غرفه العمليات وتدخل غرفه عاديه وبعد ان تفووق


حوريه بتعب: امممم انا فيين


مروان: انتى جمبي يا حبيبتى حمدلله علي سلامتك يا نور عينى


حوريه بضعف: انت..انت ايه اللي جابك هنا امشي اطلع بره


مروان: واهون عليكى اطلع بره


حوريه: ما انت خاين وكداب


مروان: اول واخر مره اعملها


حوريه وبدأت تحن: طب وان عملتها تاانى


مروان ويميل عليها وبصوت رقيق: عاقبينى اضربينى موتينى بس ماتبعدييش عنى


حوريه: مروااان


مروان: ياعيون مروان


حوريه بابتسامه: بحبك


مروان: وانا بعشقك يا اغلي حاجه عندى ف الدنيا دى


ياسين: ايه يابرنس نحن هنا


مروان: ايه ياعم ياسين فصلتنا


حوريه: صحيح يامروان البيبي حصله حاجه


مروان: البيبي يا روحى زى الفل وبيقولي خلي بالك من مامى علي اما اجيلها


حوريه وتضع يدها علي بطنها وتبتسم: الحمدلله


سهيله: حمدلله علي سلامتك ياحور....ولم تكمل جملتها فوضعت يدها علي رأسها ويغشي عليها


عز بخضه: سهيله...فيحملها ويضعها علي الفراش ويأتى الطبيب ويكشف عليها ليقول: مبروك المدام حامل


مروان: مبرووك يا زوز


عز: الله يبارك فيك يامروان حصلناك اهو ياعم


يوسف: عقبالي انا كمان اما احصلكو..ليجد بعدها بسنت وهى ملقاه علي الارض فيحملها ويضعها علي الفراش الثالث ليأتى الطبيب ويكشف عليها ليقول: مبروك المدام حامل..


يوسف بابتسامه: الله هى الدعوه استجابت علي طول كدا


فيفرح الجميع ويباركه له..وبعدها يجدو ريناد تتقيئ ف الباسكيت وتضع يدها علي رأسها وتقول: الحقنى يا ياسين..ويغشي عليها


ياسين بضحك: ههههه الحقك ايه..قومى ياريناد مبروك ياحبيبتى انتى حامل ..مش محتاجه يعنى ذكاء...وينادى علي الممرضه..سرير رابع هنا يا انسه..فيضحك الجميع عليه ويحملو ريناد ويضعوها علي الفراش الرابع ويأتى الطبيب ويكشف عليها ليقول: مبروك يا جماعه المدام حامل وياريت بقي اكشف علي كل الستات اللي باقيه عشان انا اقسم بالله تعبت


ياسين: ههههههه لا يادكتور الحمدلله هما كدا تمام اووى جبرت .....ولا نكشف يا دودو لا يكون ف نونو كدا ولا كدا جاى ف السكه هههه


هويدا: بس ياولد


الجميع: ههههههه

********************

وبعد ثمانيه اشهر يكون هذا التجمع الجميل ف المشفي ينتظرون الاربعه يضعون اطفالهم


خارج غرفه العمليات


يوسف: يارب قومها بالسلامه يااارب


عز: يارب تقوميلي بالسلامه يا حبيبتى ياارب


مروان: ياارب المهم حوريه ياارب خليهالي وقومهالي بالسلامه يارب


ياسين: ياارب ولد يارب ولد يارب ولد..ايه اللي انا بقوله ده..يارب قومهالي بالسلامه يارب


وبعد وقت يخرج الطبيب وثلاث ممرضات معه وكل منهم يحمل طفل


الطبيب: اتفضلو دا طفل مدام سهيله..ولد زى القمر


عز بسعاده: هات يادكتور...


الممرضه1: ودا طفل مدام بسنت..ولد برضو


يوسف: هاتى...ما شاء الله زى القمر


الممرضه2: ودى بنوته زى القمر بنت مدام ريناد


ياسين: هاتى هاتى.....ياختى حلووه


الممرضه3: اتفضل مافيش غيرها بنت مدام حوريه


مروان بحب: جميله جمال حوريه...ربنا يباركلي فيكى ياارب


وبعدها تخرج الامهات الاربعه من غرفه العمليات ويدخلو غرفه عاديه..وكل منهم علي سريرها بجانب زوجها وطفلها


مجدى: المهم ياولاد ما قولتوليش هتسمو العيال دول ايه بقي


عز: انا عن نفسي ..نفسي اسمى محمد اووى


ياسين: تماام...انا بقي هسمى ياسمين عشان تبقي ياسمين ياسين هههه


اما يوسف فيقول لبسنت شيئا ف اذنيها فتبتسم هى وتوافقه: احنا بقي ناويين نسمى مروان


مروان بابتسامه: ايه دا بجد


بسنت: اومال يعنى بهزاار ههههه


مروان: متشكر اوووى يا جوو


ناديه: وانتو بقي هتسمو اييه


مروان: انا اللي هسميها


مجدى: وهتسميها ايه ياسيدى


مروان ينظر لحوريه وهو يبتسم: هسميها حوريه


فتبتسم له حوريه وتحتضنه


يوسف: طيب اعمل حسابك بقي ياسي مروان..ان حوريه بنتك محجوزه لمروان ابنى


مروان: ياسلام خدها من دلوقت ياعم لو عاوز هههههه


سهيله: وانتى ياست ريناد احجزيلي ياسمين لمحمد ابنى


ريناد: من عنيا يا لولو وهو احنا هنلاقي احسن من محمد لياسمين


وظلو الجميع ف سعاده لا حدود لها حتى مر عليهم 10 سنين..كانو يجتمعون ف فيلا العوامى ويحتفلون بعيد ميلاد الاربعه حيث ذهب مازن الصغير لوالدته وهو يبكى وكان معه ثلاثه غيره: ماامى مامى


حوريه: مالك يامازن بتعيط ليه


مازن: اشمعنى عاملين عيد ميلاد لمحمد وحوريه ومروان وياسمين واحنا لا


حوريه: ههههه يا حبيبي ما انتو عيدميلادكو لسه ماجاش وهما عيد ميلادهم النهارده


نور: لا ياطنط كدا ظلم


حوريه: ظلم...ههههه الحقي يابسنت بنتك بتقول دا ظلم


بسنت: هههههههه عيال اخر زمن ياختى والنبي


سهيله: اوعى تكونو بتغلطو ف عيالي ااه انا عيالي دول نسمه ان كان محمد ولا احمد


ريناد: لا وانا بقي عندى ياسمين ومهند حاجه كدا ما اقولكوش


حوريه: انتى هتقوليلي ههههه


اما عند الرجال


مروان: ههه بطل بقي يا ياسين معتش قادر والهيبه هتروح


ياسين: هيييبه ايه ياعم دا احنا يدوب ما جبناش 40 سنه يعنى لسه شوبااب


يوسف: شوباب ايه بس يا سيينو


عز: ايوه ياعم شوباب دا انا شعرى لسه حتى ما ابيضش دول يدوب 40 سنه ياعم يوسف


مروان: انا مراتى وحشتنى يا جدع انت وهو وسعو كدا اما اروحلها


ياسين: هنياله ياعم


فيذهب لها: حوريه يا حبيبتى عاوزك ف البرنده ف كلمتين


حوريه: اوك يا حبيبي...بعد اذنكو يابنات


فتذهب له: ايه يا حبيبي


مروان: ايه وحشتينى مش عارف اتلم عليكى من الصبح


حوريه: هههههه تصدق وانت كمان وحشتنى اووى


مروان بحب: انت بتوحشينى وانتى معايا يا روحى


حوريه: مش وقته يا ميرو الجو الرومانتيكى ده احنا ورانا قروود هتلاقيهم طبين عليك دلوقتى حالا


مروان: عاوز اشبع منك علي اد ما اقدر


حوريه: ليه يامروان يا حبيبي بتقول كدا...حبيبي ماتخوفنيش عليك ف اييه


اما ف مكان بعيد ولكن قريب كان شخصا ما يتحدث ف الهاتف: ايوه يا باشا..هو قدامى اهو..اؤمرنى يا باشا...هخلص واديك التمام..سلام


اما هو وف مكان بعيدا جدا وف بلد اخرى كان يغلق الهاتف وهو سعيد للغايه ويقول لنفسه: اخيرا هخلص منك يامروان الكلب واخد بطارى اللي بقاله 10 سنين..ويضحك ..مارضتش تدينى الشركه اهو انا دلوقت هااخد رووووحك


اما عند مروان: لا يا حبيبتى ولا بخوفك ولا حاجه بس انا حاسس انك وحشانى اووى وعاوز اقعد اتكلم معاكى كتييييير


حوريه: يا حبيبي يا مروان انا بحبك اووى


مروان: وانا كمان بحبك وعاوزك تعرفي انى عمرى ماحبيت حد غيرك وجوازنا الغصب ده كانت احلي حاجه ف حياتى عملتها غصب عنى


حوريه: وانا كمان يامروان


مروان بدموع: بحبك ياحوريه...وبعدها يجدو شخص يجرى بسرعه رهيبه بسياره ويطلق الرصاص علي مروان لتصيبه ف قلبه ليقع علي الارض..ويهرب هو


حوريه بصراخ: مروااااااان مرواااااااان....ليجرى عليه الجميع وهما ف صدمه مما يشاهدوه مروان ملقي علي الارض وغارق ف دمه


ياسين: مروااان


لتجثي علي ركبتها وهى تبكى: مرواان فوق ياحبيبي انا جمبك


مروان وهو يلفظ انفاسه الاخيره: ح و رييه


بسنت ببكاء: حد يطلب الاسعاااااااف


حوريه بدموع: مرواان انا معاك وجمبك ماتخافش


لتأتى حوريه ابنتهم وهى تبكى: بابي بابي لاا ما تسبنيش يا باابي


ويأتى مازن: باابي رد عليا يا بابي


مروان بانفاس متقطعه: خلو بالكو من ماما يا ولاد


حوريه:لا يا مروان انت هتقوم وانت اللي هتخلي بالك مننا ..قوم يا مروان مش هسيبك تروح منى انا ماصدقت لقييييتك


مروان وهو يبتسم: انا خدت من الدنيا كل حاجه حلوه وانتى الولاد كنتو احلي حاجه ف حيااتى انا دلوقت همووت وانا مرتاح..ياسين..يوسف..عز..حوريه امانه ف رقبتكو هى والاولاد خلو بالكو منهم


يوسف ببكاء: ماتخافش يامروان..انت هتبقي كويس وانت اللي هتاخد بالك منهم


مروان: حوريه اوعى تنسينى


حوريه: لا يا مرواان ماتقولش كدا انت هتقوم وهنعيش اجمل ايام حياتنا مع ولادنا


مروان: خلي بالك من نفسك يا حبيبتى..وبعدها يخرج اخر نفس فيه ويميل برأسه جانبا


حوريه بصدمه: مرواااااااااااااااااااااااااان

 

 بااااااااااااك


وبكدا يا ولاد اكون حكتلكو حكايتى مع جدكو مروان الله يرحمه


كنزى: ياااه يا تييته جدو مروان صعبان عليا اووى كان نفسي يفضل عايش معاكى وعشان كمان كنا احنا نشوفه


حوريه: جدك راح لمكان احسن من هنا بكتير يا كنزى وهو فعلا عايش معانا بس ف قلوبنا وعمرنا ما هننساه ابدا


مروان: انا مبصوت اووى علشان سمتونى علي اسم جدو


حوريه الصغيره: بس اوعى تكون مفكر انك هتبقي زى جدو يعنى جدو دا حاجه مش هتتكرر تانى


مروان: وانتى كمان اوعى تكونى مفكره نفسك زى تيته عشان متسميه علي اسمها لا طبعااا


حوريه الكبيره: ههههه بس ياولاد انتو هتفضلو ناقر ونقير كدا

 شكلكو كدا هتتجوزو وهتفضل قصه مروان وحوريه علي طول مش هتنتهى


فتأتى لها ابنتها حوريه: قومى يا ماما يا حبيبتى بقي ريحى شويه ف اوضتك علي بال ما انطى بسنت وريناد وسهيله يجو


حوريه: حاضر يا حبيبتى...فصعدت للاعلي ونامت ف سريرها حتى

نظرت الي النافذه ووجدت مروان يرتدى ثوبه الابيض ويأتى لها


حوريه بابتسامه: مروااان


مروان بابتسامه: وحشتيينى ياحوريه


حوريه: انت اللي وحشتنى يامروان فينك غبت عليا كتير


مروان: ماهو انا جااى عشان اخدك معايا يا حوريه ان الاوان بقي اننا نتجمع تانى مع بعض


حوريه: يااه اتأخرت عليا يا مروان.... خدنى معاك يامروان وماتسبنيش وماتبعدنيش عنك تاانى


مروان: تعالي يا حبيبتى...ويمسك يدها ويذهب بها من حيث ما اتى


حتى صعدت لها ابنتها لتويقظها


حوريه: ماما...ماما اصحى يا حبيبتى انطى بسنت جت تحت..ماما...فتقلق عليها وتهزها..ماما.....ماااااااماااااااا....فتنام علي صدرها وتبكى بصمت


وبكدا اكون خلصت قصتنا مروان وحوريه القصه كلها كانت فلااش باااك يارب اكون ختمتها بنهايه كويسه وتكون القصه عجبتكو


تمت بحمد الله


**********************


   تمت    

reaction:

تعليقات