القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم بقلم نيللي ياسر

روايه:" نور _ الجاسم " البارت (19).

بقلم نيللي ياسر.    

....

شادي: ملك انا بحبك!!.
...

ملك: اعاااا...

نور: مالك يا ملك..

ملك: حلمت حلم..بس اتخضيت اوي.

نور: حلمتي؟؟...شوفتي ايه.

ملك: شادي كان بيقولي بحبك.

نور:طب وهي دي حاجه تخض.

ملك: آه يا نور.. بالنسبة ليا تخض اوي.

نور: طب يلا ننزل نشوفهم بيعملو إيه.

ملك: اوكيه يلا.

...

      " ادم صحي لقي نفسه نايم علي سرير في مستشفى"

ادم: اااه..انا ايه اللي جبني هنا.

ريناد: حمدالله على السلامه يا ادم..انت أغمي عليك لما عرفت خبر كنز ربنا يرحمها ومكنتش بتفوق وجبناك هنا.

ادم بدموع: انا مش مصدق أن كنز ماتت قلبي بيقولي انها كويسه!!.

ريناد: معلشي يا حبيبي ربنا يرحمها..ادعلها.

أدم بغضب: بقولك بنتي عايشه...تقولي ادعيلها.

ريناد: انا كنت فاكره أنها عايشه بس للاسف...

ادم: اتكلمي!!!.

ريناد: عاصم عمل تحليل DNA علشان يتأكد أنها كنز.

ادم: والنتيجه بتاعته ايه.

ريناد: للأسف طلعت كنز!!!.

ادم: اعاااااااااااااااااااا....كنز....بنتي!!!!!!!.

....

يوسف: عايزك تراقبها 24 ساعه فاهم.

الراجل: فاهم.

يوسف: ولما تلاقي الوقت المناسب..خلص.

الراجل: أوامرك يا باشا..بس الموضوع كبير و يعني..

يوسف بقرف: هشششش..امسك دول والباقي بعد لما تخلص.

الراجل: ماشي يا باشا هطير انا.

يوسف: لو مش هتكوني ليا..مش هتكوني لغيري.

...

راجل: بقولك ايه يا حج انت متأخر عليك الايجار5شهور..وانا ساكت بس لو مدفعتش والله العظيم لحبسك.

أبو نور: هي شغلانه..قولتلك مش معايا زفت فلوس اعمل ايه.

الراجل: مش مشكلتي..وانا بكلمك قدام الناس اهو لو مدفعتش هحبسك امين...امين.

  " ابو نور قعد علي الكرسي اللي في القهوه"

واحد: هو الراجل اللي كان بيكلمك قدام القهوة ده هو صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها.

ابو نور: ايوه هو.

الراجل: اممم... لا مؤاخده بس انا عايز القسط بتاع العربية.

ابو نور: منين يا رامز ما انت عارف اني مش معايا فلوس.

رامز: احنا اتفقنا انك تجوزني نور والعربيه اللي خدتها مني بالقسط تبقي بتاعتك...والبت طلعت متجوزه وانا بقي عايز قسط العربية..أو هاخدها.

أبو نور: ماشي يا رامز..انا هتصرف و كمان يومين فلوسك هتبقي عندك.. بالسلامه.

....

   " نور نزلت هي وملك لقت جاسم نايم على الكنبه و شادي في الأرض بطريقة مضحكة وعمر نايم على الكنبه الصغيرة"

ملك: ههههه..شكلم يضحك أوي .

نور: انتي مش شايفه مبهدلين الڤيلا إزاي..

ملك بصدمه: يا نهار Black ... انا جاتلي فكره.

نور: اممم.. فكره ايه؟!.

ملك: هخليهم يضحكو اكتر.

نور: ازاي.

ملك: هتشوفي.

   " ملك جابت الميك اب بتاعها ونور بتضحك..وقعدو يعملو لجاسم وعمر وشادي ميكب واشكال تضحك..وبعد كده ملك جابت صواريخ وحطتها بين صوابع رجل جاسم وشادي وعمر و ولعتهم و وقفت جمب باب الڤيلا".

نور: الصواريخ مش بتفرقع لايه.

ملك: 3..2...1.

   " الصواريخ بدأت تفرقع بصوت عالي وصحيو كلهم"

ملك: هههههه... شكلك كان يفطس من الضحك يا بروو.

نور:هههههههه..هموت من الضحك.

جاسم بغيظ: لا يا روحي انتي هتموتي من الضرب بتاعي.

  " قعد يجري وراها هي وشادي بيجري ورا ملك وعمر كمل نوم ..وجاسم مسك نور"

جاسم: طب لو انتي مكاني هتعملي ايه.

نور: هسامحك.

جاسم: لا والله...طب انا ظالم بقي ومش مسامحك.

نور: طب..طب عايز ايه بقي.

جاسم: انتي بتتنرفزي عليا!!.

نور: انا.

جاسم: اومال انا؟؟

نور: والله متنرفزتش.

ملك: جاسم الحق في واحده بتقول انها الداده بتاعت كنز.

نور: داده..

كنز وهي بتجري: حور!!!!!.

...

لمتابعة البارت العشرون إضغط هنا


reaction:

تعليقات