القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم بقلم نيللي ياسر

روايه:" نور _ الجاسم " البارت (17).

بقلم نيللي ياسر.

...

الظابط: مطلوبه في بيت الطاعه..

نور بصدمه: نعممم...مين اللي عمل كده.

   " يوسف كان واقف بعيد قرب من الظابط واتكلم"

يوسف: انا اللي عملت كده..اظن حقي لما مراتي تتجوز واحد وهي علي زمتي اني اطلبك في بيت الطاعه.

جاسم بتجاهل كلام يوسف: انت تعرف انا مين..

الظابط: ايوه طبعاً حضرتك دكتور جاسم عبدالله المنياوي أكبر دكتور جراحه في مصر و الشرق الأوسط بس دي..

جاسم بصوت عالي: حلو اوي اظن عرفت انا ممكن اعمل فيك ايه..غورو من هنا ...يلا.

الظابط: يا فندم مينفعش.

جاسم بعضب: ايه اللي خلاه مينفعش.

  " زق الظابط بره الباب وقفل الباب في وشهم"

...

يوسف: هو حضرتك هتسكت.

الظابط: انا كل اللي هعمل اني أبلغ أن المدام مكنتش موجوده.. ونروح بكره بس مع فرقه.

يوسف: بس كده..طب ده..ده ضربك.. عادي!!.. انت المفروض تعمل شكوه أنه تعدي عليك بالضرب..

الظابط بسخرية: يبقي متعرفش هو ممكن يعمل فيا ايه.

  " الظابط مشي هو والاتنين اللي معاه ويوسف بص للڤيلا ومشي وهو متضايق جداً"

...

جاسم: شادي أتصل بالمحامي بتاعي قوله يجي بسرعه.

شادي: اعتبره حصل.

جاسم: وانت يا عمر..

عمر: اوأمرني.؟.

جاسم: روح..هههه.

عمر: هي بقت كده يا رياسه.

جاسم: روح يلا شغل الاغاني وانتي يا نور متخافيش من حاجه أنا معاكي اعتبري اللي حصل ده محصلش اصلا.

نور:( ابتسمت ليه بحب كبير..هو طمنها..مخلهاش تحس انها حمل عليه أو هي سبب المشاكل اللي هو فيها..بالعكس شغل اغاني و حاول يبسطها..اختارو صح!!).

....

ريناد: ادم..انت مينفعش تفضل كده..انت بقالك تلات ايام مش بتاكل..ارجوك كل حاجه.

ادم: الحاجه الوحيده اللي فضلت ليا راحت مني..كنز ضاعت..انا الغلطان اني جيت بيها مصر علشان اخرجها واعرفها أن امها كانت من هنا الله يرحمها.

ريناد: لا طبعاً يا حبيبي أن شاء الله هترجع.

ادم: كنز وحشتني اوي يا ريناد.

ريناد: وانا والله وحشتني انت عارف ان كنز كانت زي بنتي وعمري ما اعتبرتها انها بنت جوزي.

ادم: انتي فعلاً طيبه يا ريناد وعمرك ما خلتيها تحس ان امها ماتت وانك مرات أبوها!!.

... ( بقلم نيللي ياسر..الروايه بتتسرق يا جدعان).

نور: جاسم..

جاسم: عيون جاسم.

نور: انا بحبك اوي.

جاسم: وانا بعشقك يا روح جاسم.

نور: هو انا ينفع اطلب منك طلب..

جاسم: اطلبي يا اوزعتي.

نور: ينفع اخلي ملك تنام معايا النهارده؟؟!.

جاسم: اه طب...ايه قولتي ايه؟!.

نور: ملك هتنام معايا النهارده.

جاسم: يا نور بقي إحنا لسه متجوزين امبارح عيزاهم يقولو عليا سوسن؟؟!..مش كفايه اليوم بتاع امبارح اللي البت كنز خربته!!.

نور: عايزه اتكلم معاها شويه..علشان خاطري.

جاسم بضعف: طب ابعدي خاطرك عني علشان متهورش..

نور: ههههه..حاضر.

  " جاسم نزل علشان ينادي ملك ولقي ملك بتهزر مع عمر وشادي قاعد بيشيط ضحك ونزل من ع السلم"

جاسم: قلب جاسم.

ملك: انا يا اسطا.

جاسم: انتي بنت انتي...المهم اطلعي لنور عيزاكي.

عمر: انت مش عامل حسابك أنها قاعده معايا؟؟!.

جاسم: ولا يا عمر ادخل أعمل فشار وانت يا شادي هات لب من جوه وشويه تسالي وانا هحضر فيلم رعب.

عمر: يبقي هبات معاك النهارده..حبيبي يا رياسه.

جاسم: ايوه يا اض.

شادي: ماشي هروح احضر الحاجه.

...

ملك: نعم يا نور عيزاني..

نور: انتي كنتي هتقوليلي حاجه من كام يوم بس حصلت مشاكل وكده..يلا انا سمعاكي..

....

ريناد: بص يا حبيبي احنا لازم نرجع امريكا تاني..

أدم بغضب: ****.

...
لمتابعة البارت الثامن عشر إضغط هنا



reaction:

تعليقات