القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حمقاء في الموساد الفصل الحادي عشر بقلم إيزيس

 رواية حمقاء في الموساد الفصل الحادي عشر بقلم إيزيس 

رواية حمقاء في الموساد الفصل الحادي عشر بقلم إيزيس 

البارت الحادي عشر
حمقاء في الموساد
#ايزيس

وبمجرد ديفيد ما خرج ملك فضلت تدور في كل حاجة في مكتبه 
وفجأة حطت ايدها علي خزنة مكتبه واشتغل جهاز انذار في المكان كله 
ديفيد في مكتب الرئيس 

الرئيس .....ما هذا الصوت

ديفيد وهو بيجري.....اكيد ملك
دخل ديفيد الأوضة لقي ملك حاطة ايديها علي رأسها ومرعوبة
ديفيد...بشك....كنتي بتعملي ايه وعايزة منها ايه

ملك....كنت عايزة اشغلها مش دي شاشة عرض

ديفيد....ضحك.....شاشة ايه عرض بجد انتي مافيش منك اتنين يا ملك 

ملك حطت وشها ف الأرض .ومثلت انها مكسوفة...أنا آسفة لاني بسببلك احراج

ديفيد.....خلاص ما حصلش حاجة 

ملك.....ممكن ترواحني أنا مكسوفة اوي منك

ديفيد.....تعالي اروحك ..نفسي مرة تقعدي عاقلة 
ملك مدت شفايفها لقدام زي حركة الاطفال المشهور ..وانا كمان نفسي والله بس مش عارفة
أخدها ديفيد رواحوا وبعدين رجع هو ع الشغل 

ديفيد....هتبقي كويسة لوحدك ولا هتخافي 

ملك....هحاول ما خافش

ديفيد سابها وخرج وهي قالت ..يالهوييي هتشل من اللي بيحصلي انا اترعبت
وفجأة يدخل عدنان

عدنان....ملك 

ملك اتخضت ...يالهووويييي ...جرا ايه ياعم انت مش تكح كل مرة تخضني كده أنا قطعت الخلف خلاص من عمايلك فيا

عدنان....اخلصي وبطلي رغي كتير انا عرفت كلمة السر يلا ع فوق 
طلعوا فوق
ملك ....هي ايه كلمة السر بسرعة قول

عدنان....Malak .(ملك)

ملك....نعم

عدنان...أنا مش بنادي عليكي ملك دي كلمة السر 

ملك تنحت ..ها 

عدنان....ايه هتحني يا قطة ولا ايه

ملك....احن دا ايه ...أنا عارفة أنه ديفيد بيحبني بس حب اناني حب امتلاك حرق عيلتي كلها عشان ابقي وحيدة وابقي ليه دا مش حب دي حاجة بتخنق جدا ...

عدنان. .....ومالك كده قلبتيها دراما ..اخلصي راقبي الشباك 
ليطب علينا فجأة 

ملك.....ماشي ماشي ما تزقش يا وحش هبص اهو
عدنان بدأ يفتح الخزنة ولقي اوراق كان شكلها مهم وبدأ يصورها وبعدين لقي مفتاح شكله غريب

عدنان...... ملك

ملك....ايه يا عدنينو

عدنان....بيقلدها عدنينو يا شيخة تبا لدلعك ما بحبش الدلع علي فكرة

ملك ...أنت ديما كده كاسر نفسي أنا غلطانة اني بدلعك جاتك داهية ف جمالك وانت زي القمر زي صاحبك 

عدنان ...ليلتك سودة انتي بتعاكسيني هقول لسيف

ملك....اعكسك ايه بس دي. مجاملة مش اكتر 
عدنان خرج صلصال وطبع المفتاح ورجع كل حاجة مكانها
وقال
....ملك بكرة تحاولي بأي طريقة تخرجي مع ديفيد برا البيت تمام عايز اشتغل هنا براحتي ...هانت يا ملك خليكي شطورة للنهاية ..قربنا نوصل لغرضنا

ملك....ربنا يقوينا ...تعرف يا عدنان انت بتفكرني بأحمد اخويا الله يرحمه

عدنان ابتسم ومسح علي شعرها بطريقة جنينة كأنه اخوها ومشي بسرعة
&&&&&&&&&&&&&&
في الموساد
في مكتب. الرئيس 

ديفيد....اسف سيدي اضطررت لاحضارها هنا لم أكن أعلم أن الأمر سيغضبك

الرئيس....ديفيد ماذا تريد من هذه الفتاة لما لاتقتلها ونخلص منها لما تعطيها أكثر من حجمها

ديفيد...اسمع سيدي الرئيس لدي اتفاق اذا وافقتوا علي زواجي من تلك الفتاة سأنفذ اكبر عملية تفجير في سيناء منذ حرب اكتوبر 

الرئيس...ديفيد لما تفعل كل هذا بامكانك أن تتسلي بها كيفما تشاء دون زواج

ديفيد...لن تقبل فهي مسلمة سيدي 

الرئيس...حسنا فهمت ..موافق وسأسعي جاهدا لأخذ موافقة القيادة اجمع

ديفيد ....شكرا لك سيدي ...سأنصرف 
&&&&&&&&&&&
وصل ديفيد البيت وهو هيموت من الفرحة...لقي ملك نايمة قدام التي ڤي ...
ديفيد....ملك ملوكة اصحي اصحي مفاجأة

ملك وهي بتفرك عينيهاولسة نايمة...خير يا شريف 

ديفيد .....خلاص يا روح شريف هنتجووووز 

ملك برقت بعينيها من الصدمة وابتلعت ريقها بصعوبة...ايه نت ...نتجوز امتي 

ديفيد بدهشة....المفروض تفرحي

ملك..بتوتر .....مانا فرحانة...هو مش باين عليا ولا ايه اهو بص بضحك

ديفيد....بشك....يمكن عشان لسة صاحية من النوم ومش مركزة

ملك شبطت ف الكلمة ....صح صح انا لسة مش صاحية اوي 
ديفيد....ضحك ضحكة صفرة وقام شالها ...خلاص هطلعك أوضتك طالما لسة نايمة 

ملك.....نزلني بقا انا فايقة جداااااا نزلني ما تبقاش رخم يا ديفو ..وغمزتله يا ابو سيف
 ضحك هو ونزلها (لا شاطرة يا ملك بتعرفي تثبيته🤣)..اهو نزلتك لما اشوف هتحني عليا امتي....وراح كل واحد علي اوضته 
في الصبح لبس ديفيد ولسة هيخرج لقي ملك لابسة لبس ظابطة ف الموساد
ملك ....شالوم أنا جاية معاك

ديفيد....احم لازم يعني 

ملك.....بدلع .....عشان خاطري يا ديفو

 ديفيد ...امرك قدامي. بس تقعدي عاقلة وماتلمسيش حاجة

ملك....هابقي مؤدبة والله يا مستر

ديفيد.....ماشي هنشوف
&&&&&&&&&&
في الموساد

ملك قاعدة ف المكتب زهقانة وديفيد لاحظها

ديفيد ...زهقتي

ملك....اممم..مافيش حاجة تسلي هنا 

ديفيد ...انزلي الجنينة تحت وانا هاخلص بسرعة واجيلك
وفعلا ملك نزلت الجنينة وقعدت تفكر في حياتها كلها وديفيد بيراقبها من فوق وفجأة شاف أران والونا رايحين ناحية ملك

الونا .....آران قول لها ما اتفقنا عليه

عدنان بص ل ملك بنظرات تحذير وقال لها ...الونا عايزة توريكي حاجة مهمة روحي معاها وخلي بالك

ملك.....بصتله بقلق....وقالت حاضر

عدنان...ل الونا ...لقد وافقت سيدتي 
ديفيد كان مستغرب الونا تعرف ملك منين وعايزة منها ايه

الونا اخدت ملك ودخلوا اوضة وقفلتها 

وعدنان علي اعصابه برا هيموت ويعرف ايه اللي بيحصل جوا 
وفجأة وبعد مرور نص ساعة تخرج ملك من الآوضة كأنها مغيبة وبتبص للاشئ ودموعها نازلة منها وبس

عدنان همس ...ملك بس هي مشيت علي طول ومارديتش

وفضلت نازلة وخرجت من المكان كله

عدنان هيتجنن ايه اللي حصل معاها ..ومش قادر يلحقها وفجأة جاتله فكرة جري علي مكتب ديفيد

اران....سيد ديفيد الفتاة التي كانت معك خرجت للتو من المبني وكأنها مغيبة بعدما التقت بالسيدة الونا

ديفيد جري علي تحت وخرج من المبني وفضل يدور عليها وفجأة لاقاها قاعدة علي ع الأرض وضما رجليها لصدرها ودافنة وشها بين ايديها 

ديفيد مسكها من كتفها...ملك فيكي ايه

ملك بصتله وفضلت تصرخ وبعدت عنه وبصت لقت عدنان واقف بعيد وجريت عليه عشان تحضنه وفجأة...........يتبع
&&&&&&&&&&&

لمتابعة البارت الثاني عشر اضغط هنا


reaction:

تعليقات