القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذرائي الفصل العاشر بقلم سمية عامر

 رواية عذرائي الفصل العاشر بقلم سمية عامر

رواية عذرائي الفصل العاشر بقلم سمية عامر




البارت العاشر 🖤🌕
#عذرائي

بصت غزل ل فوق لقيت مالك

غزل بابتسامه رقيقه : ازيك يا مالك 

مالك لنفسه : متغرينيش يخربيتك والله انزل احضنك

مالك : ازيك يا غزل عامله ايه انهاردة 

غزل باحراج : الحمدلله بقيت احسن 

مالك : دقيقه نازلك 

ظبط نفسه و لبس طقم اسود 

منى : حبيبي على فين 

مالك : على غزل ...قاعدة تحت 

منى مسكت أيده : ابني انت بتحبها 

مالك : ايه لازمته الكلام ده 

منى : غزل بتحبك 

مالك : لا هي قالت عكس كلامك وبعدين انتي شكلك عايزة تخلصي مني وانا قاعد لك اهو 

ضحكت منى و هو باس ايديها و خرج قعد جنب غزل 

غزل : مالك امبارح ...

اتوتر مالك : امبارح ايه 

غزل : امبارح تعبتكم معايا انا اسفه 

مسك ايديها الصغيرة بالنسبه لايده خلاها تتوتر : انتي تعبك بالنسبالي اكبر راحه يا غزل انا مش عايز حاجه غير انك تتعبيني بس 

سحبت ايديها ببطء و ضحكت بخجل 

ضحك مالك هو كمان : ممكن اطلب طلب 

غزل : امممم طبعا اطلب 

مالك : غنيلي يا غزل 

احمرت خدودها : اغني ايه 

مالك : انا لك على طول 

فضلت غزل مركزة في عينه و تاهت وهي حاسه جواهم بأمان 

لفت عيونها للبحر و بدأت تغني 

(انا لك على طوووول خليك لياااا 

خد عين مني و طل عليا و خد الاتنين و اسال فياااا

من اول يوم راح مني النوم 

ابعتلي سلام قول اي كلام من قلبك أو من ورا قلللبك ،مش يبقى حرام أسهر وتنام و تفوتني اقاسي نارر حبك )

مالك : مش يبقى حرام اقاسي نار حبك 

غزل بخجل شديد : ها ... ده عبد الحليم اللي بيقول كده 

مالك : لا ده قلبي اللي بيقول كده 

قامت غزل وقفت كانت ايديها بتترعش 

قام وقف وراها قرب منها : بتهربي ليه يا غزل بتعاندي مين 

لفت غزل لتتقابل عيونهم 

غزل : لان ..لانك تستحق الاحسن مني 

مالك : مفيش الاحسن منك 

اتكسفت و كانت هتمشي وقفها كلمته : انتي بتحبي حد تاني 

غزل : انا عمري ما حبيت غير ...

مالك : غير ايه 

غزل : غيرك انت 

قالت الجمله و جريت بسرعة 

مالك : غيري انا ازاي فهمت انا ايه كده استني يا غزل 

جري وراها بس قفلت الباب بسرعة 

مالك : غزل انا بحبك 

عينيها برقت معرفتش تتكلم نطت على السرير و هي بتضحك 

سمع مالك صوت ضحكتها من بره ضحك و مشي 

هشام : مرات مين يا طارق انت عبيط ...مالك السيوفي اتجوز بنتي و بدون علمي 

طارق : هو نفسه قالي كده تلاقيه هو اللي غواها يا عمي و ...و بطنها كبيره غزل حامل 

هشام : والله لاموته كده يابن السيوفي جبت اخرك معايا 

ضحك طارق و لف وشه و خرج 

وصل مالك الشركه كل تفكيره كان في غزل 

سليم : يا هووو ..ايه اصحى 

مالك : عايز ايه 

سليم : سرحان في مين ،اكيد فيا 

مالك : في خيبتك 

سليم : خليني افكر غزل مجاتش 

مالك : بقولك ايه متجيبش سيرتها على لسانك بقى خلاص بقت حرم مالك السيوفي 

سليم بزعل : احلف اتجوزت من غير ما تقولي 

مالك : انا بقى اتجوزت من غير ما اقول للعروسه نفسها 

سليم وهو بيضحك : ايييه انت بتهزر 

مالك :و الله ابدا انا اتجوزتها من غير ما تعرف عشان احميها و ...

سليم : و ايه 

مالك : و عشان بحبها مش عايزها تضيع مني 

سليم : وايه كمان قول يا فنان امتى هحب انا كمان 

مالك وهو بيضحك : لا انت مش هتحب انت هتفضل بتاع بنات بس د انت كانت أول علاقه حب ليك مع بت في اولى ابتدائي 

سليم وهو بيحط أيده على شعره باحراج :يا عم كل البنات حلوه اسيبهم كلهم واخد واحده بس طب والله حرام 

لبست غزل فستان ابيض واسع جدا و حجاب ابيض 

خالتو انا هروح ل مالك عشان نسيت الكتب بتاعتي هناك 

منى وهى بتغمزلها : الكتب برضوا يعني موحشكيش 

غزل بخجل : مين ده يا خالتو 

منى وهي بتضحك : الكتاب يا عين خالتك 

اتكسفت و خرجت بسرعة ركبت مع السواق 

وقفوا في إشارة مرور كانت غزل قاعدة في هدوء لحد ما لقيت طارق بيحاول يفتح الباب 

قفل السواق الباب من جوا مسك طارق حديده و كسر الازاز وهي بتعيط و تصرخ مسك ايديها و فضل يشد فيها بس السواق طلع بالعربيه بسرعة و هرب منه بس بعلامه زرقه في ايديها 

وصل السواق و صوت الناس كان عالي 

قام مالك وقف و نزل على تحت هو وسليم 

لقى غزل منكمشه في العربيه بتعيط و حجابها متبهدل و الناس بيبصوا على الازاز المكسور 

برق مالك و جري فتحلها اول ما شافته انهارت و حضنته : كان هياخدني يا مالك انا كنت خايفة اوي 

كان سليم بيسمع من السواق اللي حصل و مالك سامع كلامهم 

شالها في حضنه : انا معاكي يا غزل اهدى هتشوفي انا هعمل فيه ايه 

طلع بيها على اوضته و قفل الباب 

مالك : خلاص يا غزل العياط هيكون على اللي هيحصل فيه عشان يعرف ازاي يقرب من مرا...من حبيبتي 

بصتله غزل : انا حبيبتك 

مالك : انتي اكتر من حبيبتي انتي ...

اتفتح الباب 

هشام : هي ايه يابن السيوفي .......

لمتابعة البارت الحادي عشر اضغط هنا




reaction:

تعليقات