القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رهف الفصل السابع بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الفصل السابع بقلم ندى رأفت

رواية رهف الفصل السابع بقلم ندى رأفت


#رهف 
..البارت السابع ..
الكاتبه:#Miyano_shiho 
راجي :يا مدام الانسه رهف مستنيه تحت ..
المدام:جت برجليها أنا هوريها ..
نزلت والده ياسين ..ووقفت قدام رهف وقالت قبل ما تتكلم رهف:أنا عمري ما شفت انسانه زيك يا شيخه ..معندهاش كرامه ..
رهف:على فكره حضرتك ملكيش اي حق تتكلمي معايا كدا أنا شغاله وبأخد مرتب يعني أنا مش عابده عندك مثلا ..علشان تكلميني كداا ..
والده ياسين بعصبية:وكمان بتردي عليا ورفعت إيدها على رهف ..وكانت هتضربها بالقلم فمسك أيدها ياسين ..
والده ياسين:بتعمل يا ياسين سيب ايدي ..
ياسين:مش عايزك يا ماما تنزلي مستواك لناس زي دول ..وبص على رهف بقرف ..
رهف:مالك يا بابا في ايه ..يلا يا هنا نمشي ..
هنا :استني ..
رهف:في ايه أنتي عجبك البهدله الي بتحصلي دي ...يلا بقا ..
فجأه والده ياسين جت لرهف وقالت:سامحيني يا بنتي وخدتها بالحضن 
ياسين مصدوم ..
والده ياسين:اصل انا كنت متعصبه من الصبح وجت فيكي ..
رهف:من الصبح بس يا طنط ..
والده ياسين:اسألي راجي أنا كنت جايه بنفسي عندك علشان أعتذرلك..
رهف: .....
والده ياسين:اه والله انا مستحيل افرط في بنت محمد دا حتى كان صاحب مراد جداا ولو مراد هنا كان هيزعل جداا لو انا عملت كدا صح يا ياسين ..
ياسين : ا...ه يا..ما..ما 
والده ياسين :أنا عارفه ان قلبك طيب وهتسمحيني مش كدا ..هااا قولتي ايه يلا بقا ..
رهف:ماشي يا طنط حصل خير..
والده ياسين:هو دا الي أنا كنت متوقعاه منك بردوا ..يلا روحي على شغلك ...
رهف:ماشي يا طنط ..سلام يا هنا ..
بعدها لقت هنا رامي نازل من على السلم وماشي 
فقالت:طب سلام أنا بقا يا طنط..
والده ياسين:سلام يا حبيبتي ...
وخرجت ورا رامي ..وقالت:رامي ..
بص رامي وقال:هنا ازيك عامله ايه ..
هنا:كويسه وانت ..
رامي:كويس ..أنتي كنتي هنا ليه ..
هنا:كنت مع رهف اصل انا مبسبحاش خالص ببقا دايما خايفه عليها ..
رامي:دا انتو صحاب اوي ..
هنا:أكتر من صحاب ..
رامي:طب ماشي أنتي راحه فين دلوقتي..
هنا:مروحه ومش عايزه اتعبك توصلني ..
رامي:لا ولا تعب ولا حاجه اتفضلي ..

في الفلا .....
رن تليفون ياسين فرد وقال:ازيك يا أنجي...
انجي:انت فين يا ياسين ..
ياسين:هكون فين يعني في البيت ..
انجي:انت نسيت أن إنهارده أخويا يوسف راجع من السفر..واحنا لازم نكون في استقباله..
ياسين:اااه نسيت أسف خلاص أنا جي أنتي في المطار ..
انجي :اه ..
ياسين:مسافه السكه وبالمره اجيبوا يتغدا عندنا إنهارده..يلا سلام ..
انجي :سلام ..
نزل ياسين من البيت ...
وبعد فتره رجع ومعاه يوسف ....
ياسين:اتفضل يا يوسف البيت بيتك ..اتفضل اقعد ..
قعد يوسف هو وانجي ..
ياسين:يا راجي الشاي بسرعه ..
وقعد وقال:والدتي نزله علشان تسلم عليك ..

في المطبخ:خدي يا رهف اطلعي ادي الشاي للضيوف ..
رهف :حاضر ..
طلعت رهف بالشاي ..
انجي:ايه دا أنتي لسه هنا ..دا انا افتكرتك مشيتي بعد الي حصل يوم الخطوبه ..
بص عليها يوسف بصه أعجاب ..
رهف:وهو دا بيتك مثلا......خلاص متتحشريش ..
انجي:لما أتجوز ياسين هيبقى بيتي ..
رهف:متقلقيش انا قبل يوم جوازك هكون ماشيه من هنا مش هطيق اقعد وانتي موجوده ولو ثانيه..
انجي:ما تتكلم يا ياسين ..
ياسين: رهف ......مينفعش كداا ..
رهف :مش أنت الي تقولي ايه الي ينفع وايه الي مينفعش اتفضلوا الشاي سلام ...ومشيت ..
يوسف وهو كل دا كان مركز معاها ..
قال:مين دي؟!
انجي:دي خدامه جديده هنا معرفش جت منين ..
يوسف:أسمها رهف ..انت لسه قايل كدا من شويه صح يا ياسين ..
ياسين بأستغراب:اه وانت بتسأل ليه ؟!
يوسف:لا ولا حاجه ..
والده ياسين:ازيك يا يوسف عامل ايه ..
يوسف:بخير يا طنط ..
والده ياسين:مش قولنا بلاش طنط دي ..
يوسف:معلش نسيت ...يا ماما..
والده ياسين:ايوه كده ..
الكاتبه:Miyano shiho 
في المطبخ ..
راجي :خلصتي المواعين يا رهف..
رهف:يعني فضلي كام طبق كدا ..
راجي:سبيهم وأطلعي روقي الفلا ..
رهف:هو انت كل لما تشوف وشي تقولي اطلعي روقي الفلا ..
راجي:يلا وبلاش كلام كتير ..
رهف:هروق أزاي والراجل دا موجود برا ..
راجي:روقي السفره ظبتي الكراسي والأطباق عقبال ما احضر ..
رهف:ماشي ..
خرجت رهف من المطبخ ..
يوسف مركز معاها وهي بتظبط السفره ..
ياسين:يوسف ...يوسف ..سرحان في إيه..
بكلمك بقالي فتره ..
يوسف:لا ولا حاجه كمل كنت بتقول ايه ..
ياسين:كنت بقول ورجع يوسف يركز مع رهف تاني ..
ياسين:ها فهمت ..
يوسف: انا تعبان جداا من السفر انا عايز اروح البيت انام...سلام يا ياسين ..سلام يا ماما ..
ياسين:ازاي ميصحش لازم تتغدا معانا ..
يوسف:فرصه تانيه بعدين متقلقش انا كل يوم هجيلك البيت ..
ياسين:ليه ..
يوسف:علشان الشغل طبعا...
ياسين:اه ...
وفعلا بقا يوسف كل يوم تقريبا يجي البيت يقعد مع ياسين بحجه الشغل لكنه كان بيعمل كدا علشان يشوف رهف ويتكلم معاها 
حتى ياسين ابتدى بحس إن في شي غريب في الموضوع.... وفي اليوم كان الكل قاعد ..انجي ويوسف والده ياسين وياسين ورهف جايه بالشاي ..حطته ومشيت ..
يوسف:بعتذر أنا عايز اخش الحمام ..
ياسين:اتفضل ..
راح يوسف المطبخ ..
راجي :في حاجه يا استاذ يوسف ..
يوسف:لا كنت بسأل عن رهف فين ..
راجي:رهف بتروق اللأوض فوق ..
يوسف:شكرا 
طلع يوسف لقى رهف بتنضف في اوضه ياسين ...
يوسف:انسه رهف ..
رهف:استاذ يوسف خير ..
يوسف:لا كل خير ..رهف أنا كنت عايز أقول حاجه 
رهف : اتفضل ..

تحت ...
ياسين:والله دا محتفظ بصور يوسف وهو في اسكندريه هتشفوها مش هتبطلو ضحك هطلع أجيبها وبالمره أزله بيهم ..ثواني وجاي..

فوق....
يوسف:اسمعي يا انسه رهف أنا من اول ما شوفتك بصراحه وانا اعجبت بيكي ويوم ورا يوم اتحول الإعجاب دا لحب ..علشان كدا ...
ياسين بقا جنب الاوضه سمعهم فمرضيش يدخل وقف جنب الباب 
رهف: .........
يوسف:تتجوزيني يا انسه رهف ..............يتبع 

لمتابعة البارت الثامن اضغط هنا




reaction:

تعليقات