القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقتك أيها المتمرده الفصل الثاني بقلم منة رضا

 رواية عشقتك أيها المتمرده الفصل الثاني بقلم منة رضا



رواية عشقتك أيها المتمرده الفصل الثاني بقلم منة رضا


#البارت الثاني
#عشقتك_أيتها_المتمرده

اسلا:انزلي و لا مستنيه اني اجي افتح الباب للهانم 

نزلت حور و اول ما فتح باب الفيلا اتصدمت حتي أغمي عليها مما صدم اسلام ..

اسلام:حور ردي عليا مالك طيب .

انت يا متخلف منك له حد يطلب الدكتور بسرعه ..

احد الخدم:حضرتك أنا اتصلت بي و جاي 

اسلام :صعد بحور الي الغرفه الخاصه بهم و وضعها علي الفراش .

اسلام:انتو يا اغبيه الدكتور لسه مجاش لي .

مربيه المنزل منال :و الله كلمتوا و قال انو جاي في الطريق 

صوت جرس الباب رن .

منال:اكيد الدكتور جه ..

و بالفعل كان الدكتور صعد الي اعلي حيث غرفه اسلام و حور .

الدكتور :برخوف من اسلام الي شكل مش يطمن بالخير ممكن حضرتك تبعد شويه عشان اشوف شغلي ..

اسلام :بصلوا شويه بعد كده قام لانوا كان قاعد فوق راس حور ..

بعد شويه .

الدكتور :المريضه كويسه و انا ادتها دلوقتي حقنه و هتنام 

اسلام:ممكن اعرف اي سبب الاغماء ده 

الدكتور :الانسه شكلها شافت حاجه خلتها يحصلها كده بس هي دلوقتي هتبقي كويسه بعد الحقنه الي ادتهالها ..

اسلام:تمم تقدر تمشي دلوقتي.

الدكتور:عن اذنك .

اسلام:داده منال تقدري تنزلي مع الدكتور ..

~~~~~~~~~~~~

في منزل عائله حور 

ابراهيم:عارفه يا بت يا سعديه احنا كنا مربين كنز معانا شفتي دفع فيها مهر قد اي ..

سعديه :مهو برضو البت لو مكنتش جتلك الشركه مكنش اسلام بيه شفها مكنتش اتجوزتو ...
و لا صحيح أي الي بينك و بين اسلام بيه يخليك خايف منوا بالشكل ده 

ابراهيم:مفيش شافني و انا بحاول أسرق خزنه المكتب بتاعوا ..

سعديه : يلهوي تسرق و عمل اي لما عرف .

ابراهيم:و لا حاجة طلب انو يتجوز حور قصاد الفلوس و كمان هيدفع عليها فلوس ..

سعديه :طالما كده مش مهم المهم أن احنا أحدنا الفلوس منوا و كده نقدر نعيش أغنياء زي اخوك ..

ابراهيم:اماال ده احنا هنلعب بالفلوس لعب بس اصبري عليا ..

~~~~~~~~
في منزل عثمان اخو ابراهيم ..

عثمان:عارفه يا ناديه أنا مش عارف هقول اي لخالد لما يرجع من السفر و بعرف أن حور اتجوزت ..

ناديه :هنقول اي كل شئ قسمه و نصيب و اكيد هو هناك اتعرف على ناس جديده و زمانوا حب حد هناك..

عثمان:علي رايك كل شئ قسمه و نصيب بس عارفه لولا جشع أهلها مكنتش و صلت لكده يلا ربنا يصلح حالها ..

ناديه :يارب ، مش يلا بقا عشان نتعشي زمان البت إيمان جهزت العشاء ..

عثمان:يلا و عقبال ما ربنا يفرحنا بيها هي كمان ..

~~~~~~~~~~
في فيلا اسلام الهواري ..

اسلام :داده منال 

منال:اؤمرني يا بيه .

اسلام :اطلعي كده شوفي الهانم صحيت ..
و بعدين هي ماما فين و ندا جت من برا و لا و وليد فين 

منال:صفاء هانم عندها موعد مع صحابها و هتتأخر و ندا هانم كلمتها و هي في الطريق و وليد بيه نائم في اوضته....

اسلام:تمام اطلعي انتي شوفي حور هانم ...

صعدت منال الي غرفه اسلام و لكن لم تجد حور في الغرفه فارتعبت فهي تعلم ان اسلام بيه إذا علم أنها ليست في الغرفه سوف يقيم القيام فهو لا يسمح لأحد بعصيان أوامره حتي والدته ..

منال:اسلام بيه .

اسلام :خير الهانم صحيت ..

منال:كانت ترتعش من الخوف فهي لا تريد اخبارها بعدم و جودها حتي لا يحدث شئ سئ و لكن كان يجب أن تخبره خوفا علي عملها ...

اسلام :مالك انطقي.

منال : حضرتك أنا طلعت بس ملقتش حور هانم في الاوضه ..

اسلام:بغضب طب روحي انتي علي شغلك ..

صعد اسلام الي الغرفه ليبحث عن حور و لكن للأسف لم يجدها و لكن أثناء خروجه من الغرفه سمع صوت بكاء من خافت يأتي من ألتراس ..

ذهب اسلام ناحيه الصوت فوجد حور تبكي ..

اسلام:انتي كويسه ..

حور :ارتعبت و الله معملت حاجه أنا بس كنت عايزه اقعد لوحدي..

اسلام: ممكن افهم انتي لي خوفتي لما شفتي المحامي خارج من الفيلا لما الباب اتفتح ..

حور:بخوف و توتر ظاهر لا مفيش حاجه أنا بس كنت تعبانه شويه ..

اسلام:لم يصدق اي كلمه مما قالتها و لكنه حاول عدم أظهر هذا له و سوف يعلم هو بطريقته الخاصه ..

طب يلا عشان اعرفك على ندا و نتعشي ..

حور :ندا مين و بعدين أنا مش جعانه ..

اسلام :بيقرب منها و بيقول أنا مبحبش اكرر كلامي مرتين يلا عشان نتعشي ..

حور :خافت حور من اقترابه ثم قالت هغير هدومي و جايه ...

اسلام:ابتسم ابتسامه نصر فهو يعلم مدي خوف الجميع منه.

نزلت حور علي العشاء و كانت ترتدي شورت من اللون الاسود و توب سوده كت تكاد تصل إلي منتصف قدمها ..

وليد:بيصفر اوعي مين المزه دي انت بتجيب بنات البيت يا اسلام و محرم عليا طب كنت حته سبتها حبه لاخوك ..

ندا:و قد علمت من الخادمه أن زوجه اسلام أتت الي المنزل اليوم و كانت تعلم أن اسلام لم يجعل الأمر يمر علي خير ..

اسلام: التفت للخلف حتي و جد حور بهذه الملابس تقف أسفل الدرج ..

حور :كانت تخجل بشده من كلامه عليها و لكن بعد ذلك قالت بصوت مرتجف بس انا مش واحده جايبها من الشارع أنا زوجته ..

وليد:و قد ملء الخوف داخله خوفا من أخيه و لكن حدث شئ لم يتوقعه أحد ..اسلام:تعالي يا حور اقعدي جنبي ..

حور:بتوتر حاضر 

بدأ الكل ببدا تناول الطعام ما عدا حور التي كانت خائفه من هدوء اسلام هذا ..

اسلام:ميل علي اذن حور و قال متخافيش أنا مش هعمل حاجه عشان ده غلطتي اني مقولتلكيش أن أنا عندي اخ بس ممكن حضرتك متنزليش بالشكل ده تاني ..

حور : حاضر ..

اسلام:كلي قبل ما الاكل يبرد ...

حور :تمام .

~~~~~
في منزل الحاج عثمان ..

عثمان :اي يابني ناوي تنزل مصر أمتي وحشتني و الله..

خالد :قريب إن شاء الله يا حج بس انا عندي ليك حته خبر هيفرحك اوي ..

عثمان:خير يابني قول ..

خالد :أنا قررت خلاص اول ما انزل مصر هروح اطلب ايد حور علطول .

عثمان:اتوتر و مالوا يابني ارجع انت بس و ربنا يحلها ..

خالد:بابا انتي مخبي عني حاجه حور كويسه مش كده و بعدين هي مش بترد علي الفون بتعها لي .. ..

عثمان:متقلقش هي بس تلاقيها مشغوله شويه ..

خالد: تمام أنا هتطر اقفل دلوقتي عشان جالي شغل ابقي سلملي علي الحاجه و البت ندا ..

عثمان: الله يسلمك يابني خلي بالك انت بس من نفسك..

خالد:حاضر مع السلامه ..

عثمان:سلام.

قفل عثمان و اتنهد بخوف من الي ممكن يحصل لو خالد عرف أن حور اتجوزت ..

ناديه:مالك يا حج مش علي بعضك .

عثمان:الواد خالد كلمني و قال انوا نازل قريب عشان يتجوز هو و حور خلاص ..

ناديه :اوعي يا حج تكون قولتوا حاجه ..

عثمان:اقول اي و لا اي اقوله عمك باع البت الي كنت بتحبها عشان الفلوس و حور الي اتجوزت حد مغصوبه عليه ...

~~~~~
في فيلا اسلام الهواري ..

منال : اسلام بيه المحامي بره و عايز حضرتك ..

اسلام:تمام قوليلوا جاي ..

حور :خافت أنا ممكن اطلع اوضتي ..

اسلام: تمام و انا هشوف المحامي و طالع وراكي عشان في شويه حاجات عيزك تعرفيها ..

حور: تمام ، عن اذنكم يا جماعه ..

و بالفعل صعدت حور الي الغرفه و ذهب اسلام لمقابله المحامي خير جاي في وقت زي ده لي ...

المحامي:حضرتك طلبت مني الورق ده و جيت اجيبوا لحضرتك..

اسلام :و الورق ده مكنش يقدر يستني للصبح ..

المحامي :اتوتر فنيه لم تكن الورق بل كان يريد أن يتأكد أن حور لم تخبر اسلام بما حدث 

استوب البارت خلص يا تري الي خلي حور تخاف كده و اي علاقه المحامي بالموضوع تابعوا الفصل الجاي ..

لمتابعة البارت الثالث اضغط هنا

#عشقتك_أيتها_المتمرده

#بقلميي

#منه_رضا 




reaction:

تعليقات