Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولاد العم كاملة بقلم ندى محمود (مكتملة جميع الفصول)

 رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود عبر كوكب الروايات 

رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم - كاملة

كان الجميع مجتمع علي مائدة الطعام وعلي رأس المائدة
الجد
محمد / عامل ايه في الشغل يا عمر سمعت ان انت رافد نص الموظفين
عمر / وهو حضرتك بقي مراقبني ولا ايه وبعدين مش هما بيخدوا حقهم يبقي خلاص
اشرف / ولد احترم جدك
محمد الهواري / سيبه علي راحته
عمر/ انا ماشي عن اذنكم
عام الهدوء في المكان بينما قالت
همسة / احم بعد اذنك يا جدوا انا عايزة انزل اشتغل
محمد الهواري / ليه يابنتي ناقصك حاجة
همسة / لا واللهي يا جدو بس حضرتك يعني انا خلصت ومعايا شهادة فعايزة اشتغل واعتمد علي نفسي
محمد الهواري / خلاص يا بنتي هخليهم يفضولك مكتب في الشركة وتبقي تنزلي
همسة / ربنا يخليك لينا يا جدو
محمد الهواري / ويخليكم ليا ..
وابتسم الجميع .
وبعد الانتهاء من الطعام ذهب كل من احمد وعلي إلي الشركة بينما ذهبت همسة إلي الحديقة وسيلين وشمس إلي الجامعة
في الشركة

دخل علي / انا ممكن افهم مالك
عمر / مافيش
علي / لا فيه
عمر / بالله عليك سيبني اصل مش عارف هو جدي بيعمل كدة ليه
علي / ماهو اصل اللي حصل ده مينفعش ده انت رافد نص الموظفين
عمر / قولتها وهعيدها تاني هما بيخدوا حقهم علي داير مليم
علي / علي فكرة يا عمر اسلوب الحاد ده معتش حلو متخليش الماضي يقصر عليك
عمر / هعمل ايه غصب عني
علي / معلش تعالي علي نفسك
عمر / حاضر يا علي حاضر ممكن تروح بقا تشوف شغلك
علي / ماشي يا برنس
وذهب علي بينما ظل عمر يتذكر ماضيه المؤلم

في البيت

عند نهلة وسامر

نهلة / هي ازاي يعني همسة تشتغل
سامر / وفيها ايه
نهلة / هاه لا اصل مينفعش يعني هي عايزة تبقي احسن منهم
سامر / ياستي وانتي مالك
نهلة / خليك كدة انت قاعد
سامر نظر لها وصمت
بعد الرجوع من الجامعة

ذهبت شمس إلي غرفتها بينما دخلت خلفها نهلة وقالت / بت من بكرة تنزلي اشتغلي في الشركة
شمس بعدم تصديق / انتي بتقولي ايه هو انا معايا شهادة اصلا وبعدين انا لسالي سنتين علي أما أخلص
نهلة / ماهو مينفعش نسييها كدة هي يعني عايزة تبقي في صف جدك
شمس / ماما علي فكرة همسة طيبة ومش بتاعت الحوارات ديه
نهلة / واللهي ده انتي اللي طيبة
شمس / ماما بعد اذنك انا عايزة اغير هدومي
نهلة / خليكي كدة هبلة زي ابوكي يا باي
وتركت الغرفة بغضب
في الحديقة

كانت همسة تستنشق رائحة الذهور
إلي ان ذهبت إليها سيلين
سيلين / الجميل قاعد لوحده ليه
همسة / هاه ابدا مافيش
سيلين بخبث / ايه سرحان في مين و ..قفلت عين واحدة
همسة بضحك / بت متبطلي مالكيش حل
سيلين / ماشي يا عم هعديهالك بمزاجي
همسة / بردة
سيلين / ماشي يلا علشان الاكل اتحط وانا الصراحة جعانة اوي
همسة / همك علي كرشك
سيلين / طبعا اومال
وضحكوا جميعا وصعدوا إلي القصر

علي المائدة
همسة / السلام عليكم
الجميع / وعليكم السلام
سيلين / ايدة اكلتم كدة وسيبتونا
احمد / لا ابدا ده انا مستنيكي
سيلين بضحك / اه ما هو من الواضح انك عمال تحش
وضحكوا جميعا.
محمد الهواري / علي فكرة يا همسة انا قولتلهم يفضولك المكتب ومن بكرة ان شاء الله تقدري تنزلي
همسة بفرح / ربنا يخليك لينا يجدو
عمر / مش فاهم هيفضولها مكتب ليه
محمد الهواري / اصل همسة هاتروح الشركة معاك بكرة علشان هتشتغل في الحسابات
عمر بحدة / نعم ازاي يعني
محمد الهواري / وهو فيها ايه
عمر / اااانا مش موافق
محمد الهواري / ومين طلب رأيك انا قولت كلمة وهتتنفذ
نهلة / ماهو صح مينفعش تنزل
محمد الهواري بحدة / لم مراتك يا سامر
سامر / اسكتي خالص اسكتي
عمر / بس ما وقبل ان بكمل قاطعه محمد الهواري / الموضوع انتهي ومافيش نقاش
وصمتوا جميعا

كدة البارت خلص اتمني يكون عجبكم يلا عايزة رأيكم

اتبع الفصل الثانى 2 اضغط هنا 
reaction:

تعليقات