القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولاد العم الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم البارت التاسع 9 بقلم ندى محمود عبر كوكب الروايات 

رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم الفصل التاسع 9

المتصل / كله تمام
نهلة / طيب انا جيالك هنتقابل في .........
المتصل / ماشي
وقامت بأخذ جميع ثيابها وتحركت من الباب الخلفي الذي يوجد عند خادمين القصر .....

كانوا مجتمعون في جو من المرح إلي ان جاء اتصال لعمر من رقم مجهول
عمر / ألو
المتصل / ايوة يا عمر بيه الشركة بتولع
عمر / انت بتقول ايه
المتصل / زي مابقول لسعتك بالظبط الشركة بتولع
المتصل / طيب اقفل .. اقفل
اشرف / في ايه.يا عمر
عمر / الشركة بيتولع احنا لازم نتحرك
وانطلقوا سريعا إلي الشركة

في مكان اخر
المجهول / اتفضلي الفلوس اهيه
نهلة / ماشي اهم حاجة محدش شافك
المجهول / عيب عليكي
نهلة / طيب ...وكادت ان تمشي ولكن اوقفها قائلا / ايدة انتي رايحة فين
نهلة / ايه ماشية
المجهول / مش قبل اما اخد حقي
نهلة / حقك ايه يا أبو حق ده انا لو كنت جيبت عيل صغير كان عمل كدة
المجهول / واللهي ما انتي ماشية غير لما اخد
وضعت نهلة في يده بعض من المال القليل
المجهول / وده يعملوا ايه ان شاء الله
نهلة / بقولك ايه سيبني الحق اهرب قبل ما حد يشوفني
وصارت قليلا إلا ان وجدت طعنة في بطنها وسقطت علي الارض واخذ المال وانصرف سريعا .....

امام الشركة

كان الجميع متواجدون وجاءت المطافي وبحمدلله قامت بإطفاءها .......

عمر وهو يضع يديه علي وجهه / هنعمل ايه دلوقتي
احمد / ماحناش عارفين
عمر / الشركة ضاعت يا أحمد ديه عايزة كتير اوي اعبال متتعمل من اول وجديد
علي / خلاص هنلم من بعض وهنعملها ان شاء الله
عمر بزعيق / هنلم ايه ولا ايه هتلاقي دلوقتي الخبر انتشر والاشاعات هتطلع والكلام الفاضي اللي بيحصل لو لمينا من بعض زي ما بتقولوا هيبقا فيه برضو كمية ناقصة
ده الفرع الاساسي عارف يعني ايه يعني كل الاوراق وكل حاجة .... راحت
اشرف / اهدي يا عمر ... اهدي كل حاجة هتتحل ان شاء الله تعالوا نروح وبكرة بإذن الله هنكلم الناس وتبدأ الشغل حتي لو حبكت هناخد قرض
علي / بس القرض حرام وفلوسة كلها حرام احنا عمرنا ما اخدنا قروض
احمد / علي عنده حق
سامر / خلاص يا جماعة هتتحل ان شاء الله هتتحل ...

في القصر

في جناح سامر

نهلة .... نهلة ... الله راحت فين الوليه ديه ... نهلة
وهبط إلي للاسفل
فاطمة ... فاطمة ....
فاطمة / نعم يا بية
سامر / ماشوفتيش نهلة
فاطمة بارتباك / هاه. ... ايه .... لا يابيه
سامر / متأكدة
فاطمة بارتباك / ايوة يابيه .. مت .. متأكدة
تجمع الجميع علي هذا الصوت
اشرف / في ايه يا سامر
سامر / نهلة .. مش لاقيها
شمس / هتكون راحت فين
سامر / انا ايش عرفني
علي / طيب اتصل بيها
اخذ سامر الهاتف وقام بالاتصال وكان مغلق
شمس بقلق / طيب والحل
اشرف / خلاص استنوا لحد بكرة ولو كدة بلغوا البوليس هي مش عيلة صغيرة يعني
صباح / اشرف عنده حق ..
سامر / ماشي

في جناح همسة وعمر

همسة / خد
عمر / ايه ده
همسة / انت شايف ايه .. شبكتي
عمر / ماشي شبكتك اهلا وسهلا .. اعمل بيها ايه
همسة / خدها انا مش عاوزاها لو بعتها هتجيب سعر كبير الدهب دلوقتي غلي
عمر / وانا عمري ما هعمل كدة
همسة / صدقني مش عاوزاها
عمر / وانا قولت لأ
همسة / علشان خاطري خدها ولما ربنا يكرمك ابقي هاتهالي
عمر باستسلام / ربنا يخليكي ليا
اكتفت همسة بابتسامة جميلة

في صباح يوم جديد

سامر / انا بلغت البوليس
اشرف / هو محدش فيكم لاحظ حاجة
عمر / ايوة اه لاحظنا
احمد / يعني ممكن تكون هي اللي ورا الموضوع
عمر / ممكن
علي / ده مش ممكن ده اكيد
شمس بصوت عالي / انتم ازاي تفكروا كدة ديه امي علي فكرة اللي انتم بتتكلموا عليها
علي بصوت عالي / شمس صوتك ميعلاش
شمس / يعني اشوفكم تغلطوا في امي واسكت
علي بغضب / علي فوق يا شمس ... يلا
قام عمر بالنداء علي فاطمة
فاطمة / ايوة يا بيه
عمر / معلش يا فاطمة هتاخدوا اجازة لفترة مؤقتة
فاطمة / تحت امرك يا بيه .. وكملت بارتباك / ااا.. انا عايزة اقول لحضراتكم حاجة
عمر / قولي يا فاطمة
فاطمة بارتباك / اااا ... ااا.
عمر بغضب / متخلصي يا فاطمة
فاطمة بارتباك / اانا .. عرفت اللي حصل وانا ميردينيش اني ابقا عرفة الحقيقة واسكت ... اا .. اا
عمر بغضب / اللهم طولك يا روح
فاطمة بارتباك / الست نهلة ... امبارح ....
فلاش باك
فاطمة / في حاجة يا ست نهلة
نهلة / انا هشوف حاجة في الجنينه .بس
فاطمة / طيب والشنطة
نهلة بارتباك / اا .اا . الله وانتي مالك انتي روحي علي شغلك
فاطمة / حاضر يا هانم
فلاش باك
فاطمة / وتابعتها وهي في الجنينه لقيتها عمالة بتبص حواليها بخوف وبعدين ركبت تاكسي ومشيت فلما عرفت الخبر عرفت انها اللي عملت كدة
اشرف / وانتي ايه اللي عرفك انها هي اللي عملت كدة
فاطمة / ما انا لما هي مشيت .. طلعت جناح الست هانم وملقتش هدومها .. ولكن اكملت باندفاع / بس واللهي مكانش قاصدي اني افتش ولا حاجة
سامر / شكرا يا فاطمة روحي انتي
فاطمة / تحت امرك يا بيه
عمر / وبعدين
احمد / احنا لازم نعرف هي فين
سامر / احنا كدة كدة بلغنا واللي فيه الخير يقدمهولنا ربنا
اشرف / اطلع هدي مراتك يا علي
علي / حاضر

خبر اليوم .حريق يوجد في شركة الهواري واعلان افلاسها

عمر / اتفضل
احمد / هما جابوا الافلاس ديه منين
عمر / مش هما في سرقة حصلت يبقي عندهم افلاس
وكمل / وبعدين يعتبر افلاس لإن يعتبر نص الفلوس اتسرقت نص ايه ..ديه الفلوس كلها

في جناح علي و شمس

علي / حبيبتي بتعيط ليه
نظرت له شمس ولم تجيب
علي / طيب متزعليش انا واللهي مكانش قصدي ازعقلك بس مكانش ينفع تعلي صوتك وانا قاعد
شمس / وهو انا عليت صوتي ليه مش لما شوفتهم بيغلطوا في امي
علي / بس هما مغلطوش
شمس / ازاي
علي / قص عليها كل شئ
شمس / طيب وانتم هنعملوا ايه
علي /هنستي بقا لما نلاقيها ... اهدي انتي بس و ان شاء الله خير
شمس / يارب

بعد مرور اسبوع

في الجامعة في الكافيتيريا بالتحديد ...

مراد / انا لقيت مكان باباكي يا مي
مي بلهفة / احلف
مراد / اه واللهي
مي / طيب هو فين
مراد / هو في الاسكندرية ناس حبايبي كدة شافوه وروحتله امبارح وطلبته منه .. وللأسف وافق
مي / احلف
مراد / ايهي هو انتي كل شوية احلف واللهي
مي / طيب هو مسألش عليا
مراد / للأسف لأ
فلاش باك
مراد / ممكن اتكلم مع حضرتك
محمد / انت تعرفني
مراد / معلش مش هاخد من وقت حضرتك كتير
محمد / اتفضل
مراد / مامت مي توفت من حوالي اسبوع
محمد / ربنا يرحمها
مراد / ايده مش زعلان
محمد / ديه كانت وليه فقر
مراد / طيب وبنتك
محمد / مش عايزها
مراد / حرام عليك ديه تعبانة
محمد / ماليش دعوة
مراد / انا طالب ايد بنت حضرتك
محمد / تمام الف مبروك
مراد / بس كدة
محمد / واللهي مليش دعوة بقا بيكم يلا مع السلامة

فلاش باك

في القصر

صباح/ انتم رايحين بدري كدة فين
سامر / طلبونا في القسم بينهم عرفوا حاجة عن نهلة
شمس / طيب والنبي طموننا
سامر / ان شاء الله

قي القسم

الرجل / في ناس عايزين حضرتك
الظابط / ايوة طبعا دخلهم
الظابط / اهلا وسهلا اهلا
اشرف / حضرتك كنت عايزنا
الظابط / ايوة فعلا .. احنا لاقينا جثة نهلة في مكان مهجور والتقارير بتقول انها ماتت بطعنة بس اللي قاتلها اظن انه شريكها اظن أيه لأ .. ده مؤكد انه شريكها بس السؤال هنا بقي هو راح فين ... لسة المباحث شغالة علي القضية يس في حاجة احنا ممكن منلاقيهوش لأنه ستين في الميه .. سافر
اشرف / مفيش حاجة صعبه عليكم يا سيت الظابط
الظابط / واللهي احنا بنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا
اشرف / ونعم بالله
اتبع الفصل العاشر والاخير 10 اضغط هنا 
reaction:

تعليقات