القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل التاسع 9 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت التاسع 9 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل التاسع 9

ميرا اتوترت اوي وقالتلو:ااا ماما فالبيت عشان كانت تعبانه شويه فروحتها 
اسر:اومال هنا فين 
هنا كانت معاهم بره بس خافوا يقولولوا عشان هي عارفه ان امها ماتت
ميرا:فالبيت معاها بردو انا طمنتهم وقولتلهم يروحوا وانا هقعد معاك ومسكت ايدو وقعدت تتطبطب عليها 
احلام ومراد دخلوا 
مراد دخل وراح قعد جمب اسر:حمدلله عالسلامه يا حبيبي ، بقا يا ولا تحب ومتقوليش 
اسر بيضحك بس بتعب: مجتش مناسبه
احلام:مش ميرا اتخطفت يا اسر
اسر:ايه!
ميرا شدت احلام من شعرها الطويل لتحت وقالت بهمس:هو انتي ديما كده الانسان طالع من غيبوبه انتي هبله
احلام:ااا سوري مش قصدي
اسر: اتخطفتي ازاي ومين اللي خطفك 
ميرا بتوتر:ااا احمد
اسر:احمد!
ميرا:اااه بس هو دخل السجن هو وبابا
اسر بارتياح:طيب الحمدلله
ميرا:بس انا زعلانه علي بابا 
اسر مسك ايدها وقالها:متزعليش يا حبيبتي هو غلط ولازم كل واحد يتعاقب علي غلطتو 
ميرا ابتسمت ابتسامه خفيفه
احلام:اا طب هروح انا بقي
ميرا: ليه يا احلام خليكي 
احلام:لا يا حبيبتي انا همشي انا اسبكوا مع بعض شويه 
مراد: اا طب تعالي اوصلك
احلام: لا والله متتعبش نفسك عادي هروح انا 
مراد: لا لا انا كده كده مروح هخدك معايا
احلام هزت راسها بموافقه وابتسمت وقالت: عن اذنكوا بقي، لما تروحي يا ميرا ابقي طمنيني
ميرا هزت راسها بااموافقه وابتسمت
احلام ومراد خرجوا وراحوا والعربيه 
مراد:اتفضلي 
احلام: شكرا جدا 
مراد: لا لا علي ايه
احلام ومراد ركبوا العربيه وهما رايحين كان في حاله سكوت تام نظرات بس
لما وصلوا احلام قالتلوا:شكرا جدا عالتوصيله دي بجد شكرا انا مكنتش عارفه هروح ازاي كنت هروح مشي عشان الوقت اتأخر
مراد:العفو انا معملتش حاجه وكمان ده رقمي عشان لو عوزتيني في اي حاجه وممكن نبقي اصحاب
احلام ضحكت:اه اه اكيد ونزلت من العربيه 
احلام:باي
مراد:باي
ومشي واحلام طلعت البيت 
______________________
ميرا وهي نايمه في حضن اسر 
ميرا: اسر
اسر:اممم
ميرا:بصراحه كنت عايزه اعترفلك بحاجه 
اسر اتخض وشالها من حضنوا:في ايه 
ميرا شاورت لبرا وهنا دخلت 
اسر:الله هنا اومال فين ماما
هنا بعياط:ماما راحت لبابا
اسر انصدم ودي كانت صدمه عمرو اللي بجد
اسر حاول يمسك نفسوا:م..ماتت.. ازاي
ميرا:انصدمت لما عرفت ان انتا دخلت في غيبوبه واتوفت
اسر:يعني ايه ،يعني خلاص ، مافيش ماما انا السبب  انا اللي خوفتها عليا ، مكانش لازم ادخل في غيبوبه
ميرا حضنتو وهي بتعيط:لا يا حبيبي انت مش السبب ولا حاجه ، ده نصيبها يا اسر ، كل واحد وله عمره ومسكت وشه بين ايدها ، انت عارف يا اسر ان كل واحد بياخد عمرو فالدنيا وهي كده يا حبيبي راحت عند الاحسن وحضنتو لحد مانام نام وحطت راسو عالمخده
ميرا بهمس:هنا
هنا:نعم يا ابله
ميرا ضحكت: تعالي يا حبيبتي 
ميرا خدت هنا شالتها وطلعت:بوصي بقولك احنا هنروح وهنيجي نطمن علي ابيه اسر بكره الصبح ماشي
هنا:ماشي
ميرا نادت للدكتور
الدكتور:نعم يا فندم
ميرا:لو سمحت هو اسر وليد اللي فالاوضه دي هيطلع امتي 
الدكتور:بكره بالليل بالكتير اوي 
ميرا:بجد 
الدكتور:اه
ميرا:طب شكرا جدا ، شوفتي يا هنا ، ابيه اسر هيخرج بكره
هنا:هيييه
شالتها ورحوا البيت 
هنا اول ماشافت القصر:وااااو كل ده بيتنا
ميرا ضحكت جامد:اه يا حبيبتي ، تعالي بقي نطلع الاوضه
ميرا خدت هنا وطلعوا الاوضه 
ميرا:بصي بقا يا حبيبتي انتي تخشي الحمام تخدي شاور بتعرفي ولا احميكي
هنا:لا بعرف
ميرا:طيب هتاخدي شاور وعندك هدوم فالدولاب  البسي ونامي وهنا هلبس علي ما تاخدي شاور
هنا:ماشي
هنا دخلت استحمت وميرا لبست ونامت وهنا طلعت من الحمام وغيرت وباست ميرا من خدها ونامت 
________________________
عند احلام
احلام كانت قاعده فالبلكونه بتقرا روايه وفجأه في رقم رن عليها  ، احلام استغربت لأن الوقت متأخر يعني
احلام ردت عالموبايل 
احلام:الو 
الشخص:الو
احلام:مين
الشخص:انا العربيه والتوصيله
احلام بصدمه:مراد
مراد:ايوه انا
احلام سرحت شويه وساكته
مراد:احلام 
احلام:اممم
مراد:انتي معايا
احلام:اه اه عامل ايه
مراد: الحمدلله
احلام:ديما
مراد واحلام قعدوا يتكلموا كتير وفالاخر مراد قالها:بقولك ايه 
احلام:نعم
مراد:انا عايز اقابلك بكره
احلام:ليه
مراد:مفيش نخرج وخلاص نشم هوا
احلام:تمام 
مراد:عالساعه٩كويس
احلام:تمام
مراد:طيب سلام
احلام:سلام
يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية "رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة"
reaction:

تعليقات