Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولاد العم الفصل الثامن 8 بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم البارت الثامن 8 بقلم ندى محمود عبر كوكب الروايات 

رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم الفصل الثامن 8

عد ان علم احمد مكان سيلين ذهب إليها مسرعا دون تردد

بعد الوصول للمنزل ظل يرن عليها كثيرا فكان الهاتف مغلق

في منزل مي

سيلين / معندكيش شاحن
مي / لأ معنديش النوع ده
سيلين / انا مش عارفة ايه اللي هيحصل لما يعرف
مي / طيب حاولي تفتحيه
سيلين / يابنتي بقولك فاصل
مي / خلاص
دق الباب
سيلين / ايدة مستنية حد
مي / يابنتي ما انا قاعدة معاكي طول النهار شوفتيني مسكت التليفون
سيلين / طيب خلاص ده انتي .. بقولك ايه عيطي .. عيطي
وذهب لكي تفتح الباب دون أن تضع اي حجاب علي شعرها لتغطيته
سيلين بصدمة / احمد
احمد / أيوة احمد ايه مستغربة ليه
سيلين / واللهي انا كنت هقولك
احمد / ولا نفس اتفضلي غيري هدومك وانا مستنيكي تحت
سيلين بدموع / افهمني بس ...
احمد بغضب / يلا قولتلك ...
اغلقت الباب واتجهت سريعا الي الغرفة وبدلت ثيابها وأخبرت مي وذهبت مسرعا

في القصر

في جناح علي وشمس

علي / متزعليش من احمد
شمس / انا .. لأ مزعلتش عادي .. لو واحد في مكانه كان عمل كدة
علي / عندك حق .. ايه رأيك نخرج
شمس / بلاش النهاردة لإن ورايا مذاكرة خليها بكرة او بعده
علي / ماشي علي راحتك .. لو عوزتي اي حاجة اعملهالك او افهمهالك ابقي قوليلي
شمس / علي فكرة انت طيب اوي
علي بمزاح / عارف علي فكرة
شمس / ماشي يا عم المتواضع
علي بضحك / اي خدمة
وغادر من الغرفة بينما كانت شمس سعيدة للغاية وبدأت في مذاكرتها ولكن بعيدا عن ذلك القلق يبدو في قلبها بسبب سيلين

في العربية كان يقود العربية سريعا

سيلين / ممكن تسمعني
احمد / ......
سيلين بدموع / علشان خاطري افهمني .. انا .
قبل ان تكمل كلامها تلقت صفعة علي فاهها ...
احمد بغضب / اسكتي بقا.انتي شايفة ان انتي صح بالانتي بتعمليه ده وبعدين كلامنا مش هنا كلامنا في البيت يا هانم

وانطلق سريعا ....

في القصر

بعد ان وصلوا الي القصر

ذهبت إليها صباح مسرعا / قلقتينا عليكي يا سيلين
سيلين / انا بخير يا ماما متقلقيش
احمد / عن اذنكم علشان عايزها
عمر بصوت عالي / احمد .... براحة
هز رأسه بالموافقة وامسكها من معصمها وذهب إلي جناحهما
همسة / خايف اوي عليها .. وقامت بتقليده / احمد ... براحه
نظر لها عمر بينما زاد من قهقته العاليه(ضحكته) حتي ادمعت عينيه
همسة وهي تنظر له / ايه اللي بيضحك
عمر بضحك / لأ مافيش .. حبيتيني ولا ايه ...
همسة بارتباك / انا ... لا .. ولا ... ولا يمكن يحصل
عمر / مع ان مش باين بس ماشي
همسة / انت بارد اوي
امسكها عمر.من حجابها وهو يضحك قائلا / هو انتي لازقة في بؤك الشتيمة يا بنتي
همسة / اه عاجبك ولا مش عجبك
عمر بضحك / للأسف عاجبني
همسة / ايوة كدة اتعدل
عمر / الله يرحم ... لما كنتي محدش بيسمعلك صوت
همسة / نننننننننننننننننن
امسك عمر حذاءه وقال / امشي يا بت من قدامي لإما هتلاقيه في وشك ...
همسة بضحك / وعلي ايه الطيب احسن .. اطير انا
وانطلقت مسرعا .. بينما ظل عمر يضحك عليها

هل وقعتم ؟؟؟ ......

في جناح احمد و سيلين

بعد ان اغلق وهو علي حاله ممسكا بمعصما قائلا / مقولتليش ليه انك هتباتي
سيلين بدموع / انا واللهي كنت بتصل بس ماكنتش بترد
احمد / طيب وتسيبيني كدة بدور عليكي في البيت مش فيه جموسة لازم تعرف
سيلين / واللهي مش قصدي وبعدين مكنش في شبكة
احمد / لأ وايه طالعة من غير حجاب
سيلين / واللهي انا نسييته
احمد / افرض مكنتش انا كنتي عملتي ايه..
احمد بهدوء / بصي يا بنت الناس انا متعودش اني اضرب حد بس انا عايزة اقولك ان ديه اخر مرة هسمحلك تخرجي لوحدك .. واه انتي مش هتروحي الجامعة بكرة ولا بعده اقولك الاسبوع ده. كله هنا
وصفع الباب خلفه بينما هي ظلت تبكي ......

في صباح يوم جديد
استيقظوا جميعا وفعلوا روتينهم اليومي

كانوا مجتمعون علي المائدة

شمس / ايه يا سيلين انتي مش نازلة
احمد / لأ مش نازلة
شمس /ماشي
عمر بصوت منخفض لهمسة /.سبحان مغير الاحوال
همسة / هو انت مفكر علشان بضحك وبهزر يبقي خلاص
عمر / تقدري تنكري
همسة بارتباك / هاه .... ااااا ... كل يا عمر
عمر بضحك / ماشي
علي / يلا يا شمس
شمس / انت هتوصلني
علي / عندك مانع
شمس بابتسامة / اكيد لأ
علي بابتسامة / طيب يلا ..
احمد / عن اذنكم
وغادر بينما جلس عمر بجانب سيلين قائلا / متزعليش
سيلين بحزن / مش زعلانة
عمر / ماهو عنده حق ما لو همسة عملت انا كنت عملت كدة واكتر ده احمد محترم عني
فاق من كلامة وهو يجد ضربة في جنبه منها قائلة / كنت بتقول ايه
عمر بوجع / اااه ... ولا حاجة .. ولا حاجة ... اااه
سيلين بضحك / حرام عليكي واللهي
عمر / مفترية
همسة بصوت عالي / ولااااا احترم نفسك وإلا هقوملك
عمر / لأ خلاص ياباشا انا ماشي لحسن تتحول ...وكمل بوجع / ااااااه
وغادر
همسة / خليكي قاعدة معايا ده انتي هتسليني

في الجامعة

مي / اومال فين سيلين
شمس / جوزها نكد عليها وجتش
مي / ربنا يعينها يلا علشان نلحق المحاضرة

في القاعة

كان مراد يأدي عمله ولكن ليس بشكل ما فكان مهتم اكثر بمي
مراد / انتي فاهمة
مي / ايوة اه

وبعد ان انهو من من المحاضرة
مراد / انسة لو سمحت
مي / ايوة يا دكتور
مراد / تسمحيلي اعزمك علي حاجة نشربها علشان عايزك في حاجة
مي / تمام اتفضل

في جناح سامر ونهلة

نهلة / هتنفذ امتي
المتصل / علي بليل كدة
نهلة / ماشي .

في الكفيتريا
مراد / انا معجب بيكي
مي بصدمة / ازاي
مراد / هو ايه اللي ازاي
مي / لأ اصل انا لسة جاية مباقيليش يومين
مراد / معرفش تقدري تقولي الحب من اول نظرة
مي / .بس انا ماما لسة ميتة. من امبارح انا نزلت لإني مقدرتش اقعد في البيت
مراد / البقاء لله
مي / ونعم بالله
مراد / خلاص علي راحتك استني شوية واجي اخطبك
مي / ...بس انا بابا معرفش مكانه فين
مراد./ خلاص استني شوية وانا هحاول اعرف مكانه
مي / تبقي عملت جميلة عمري ما هنساهالك
مراد / هاه موافقة
مي / افكر
مراد / لأ هو خلاص .. وبعدين ايه يا هانم اللبس اللي انتي لابساه
مي / من أولها
مراد بضحك/ ايوة


حل الليل بستائره الجميلة الزرقاء ونجومه البيضاء

كانوا مجتمعون جميعا في جو من المرح باستثناء احمد وسيلين

سيلين / انا اسفة
نظر إليها احمد ولم يعلق
سيلين /بقولك واللهي ماهعمل كدة تاني
احمد / اخر مرة
سيلين / اخر مرة
احمد بابتسامة / هو انا اقدر علي زعلك

دخل إلي الشركة وقام بإنارة الكشاف بالفعل قام بفتح الخزنة وأخرج منها الفلوس وقام بسكب الغاز في جميع انحاء الشركة واشتعل النيران بها .... وداعا شركة الهواري
اتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا 
reaction:

تعليقات