القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الخامس 5

عامر: ايه اللي انتي هببتيه ده
ميرا ببرود: ولا حاجه
عامر: يعني ايه ولا حاجه انتي اتجننتي
ميرا فقدت اعصابها وزعقت: ايوه ولا حاجه ، ايه اللي انا عملته ، انا قولت اخلص دراستي وبعدين اتجوز ،
انا مش معزه تتحكم فيها 
عامر اتعصب جامد وشدها من شعرها وقالها : لا يا هانم انا ابوكي اتحكم فيكي زي مانا عايز ، يعني ايه تكملي دراستك 'وكمل بتريقه' انتي مفكره ان انتي هتبقي دكتوره بجد ولا ايه ، لا يا ماما انتي متحصليش سنه اولي اصلا
ميرا بعياط: اوعي ايدك كده انا مش معزه يا بابا انا ليا حريتي الشخصيه، انت خاطبني ليه عشان الفلوس ، فين الابوه اللي في كده ها فين ، وريني الابوه دي كده ، الابوه انك تخطب بنتك لحد مبتحبوهوش عشان الفلوس ، لا ده بعدك ، انا مش هتجوزوا وعلي جثتي انو يلمسني
عامر ضربها بالقلم جامد وقالها: هتتجوزيه يعني هتتجوزيه ، وكتب الكتاب بعد بكره وخرج
ميرا قعدت تعيط وخدها ورم من شده القلم اللي هي خدته ، مسكت صوره اسر وقعدت تعيط( هتقولولي جابتها منين هقولكو صورته لما راحت من غير ما يا خد باله) وقالت: يا حبيبي علي جثتي اتجوز غيرك ، الموت عندي اهون من اني اتجوزو ونامت وهي بتعيط
____________________
اسر كان روح من الكليه وزي ما وعد هنا انو هيخرجها
بس للاسف لقاها نامت وزعل لانها كان نفسها تخرج 
الام: عامل ايه يا حبيبي في الكليه
اسر:كويس يا حبيبتي انتي عامله ايه
الام: كويسه يا حبيب قلبي
اسر: طيب يا ماما انا هدخل جوا الاوضه بقي 
الام: طيب يا حبيبي تصبح علي خير 
اسر: وانتي من اهل الخير يا احلي ام في الدنيا
وباس راسها ودخل الاوضه
قعد ساعتين صاحي منامش لانه كان بيفكر في ميرا وايه اللي هيعملو لما هي تتجوز
______________________
عند ميرا
ميرا بعياط: انا لازم اهرب من هنا فاسرع وقت لازم اروح اقول لاسر
ميرا لمت شنطتها بسرعه ونزلت تحت ، كان الكل نايم وهي خرجت بسرعه بس للأسف لقت البواب صاحي
بلال: رايحه فين يا هانم في الوقت المتاخر ده
ميرا: وانت مالك انت عديني وخلاص
بلال: حاضر يا هانم
بلال فتحلها الباب وهي جريت اول تكس لقتو في وشها خدتو ، كانت بتعيط خايفه يكون اسر نايم او مش موجود
ميرا وصلت بيت اسر 
ميرا راحت عشان تلاقي اي شباك مفتوح تنادي عليه، ولحسن الحظ لقت شباك اوضته مفتوح 
ميرا بهمس : اسر ، يا اسر
اسر كان مفكر انو بيحلم ومش واخد باله
ميرا:اسر يا اسر انجز
وقعدت تنادي كتير واخيرا اسر اخد باله وراح فتحلها
اسر:اي اللي جابك في الوقت ده
ميرا مستنتش وحضنته جامد وقعدت تعيط
ميرا: ملاقتش حد اهرب اروح له غيرك ، بابا عايز يجوزني احمد بعد بكره وقعدت تعيط
اسر تجاوب معاها وخدها لاوضته وقفل الباب (عشان امو يعني متفكرش كده ولا كده)
اسر: طب يا حبيبتي متعيطيش وخدها في حضنه
ميرا:انا.. م. مش. عاي.. عايزه..اتجو...ز
اسر: طيب يا روحي خلاص مش هتتجوزي متخافيش ورفع وشها ومسكه بين ايديه ، متخافيش يا ميرا انتي معايا هنا في امان ، محدش يقدر يقرب منك طول منا موجود ، مش هتتجوزيه علي جثتي انك تتجوزيه
ميرا: يعني مش هتسبني يا اسر
اسر مستحملش وقرب من وشها وقالها :بحبك
وقرب من شفايفها وباسها بوسه طويله بتعبر عن قد ايه هو بيحبها ( اللهم اننا صايمين يعني)
ميرا فضلت في حضنه طول الليل وناموا في حضن بعض واسر كان طول الوقت بيتأمل في وشها ، ويشوف برأتها وقد ايه هي بريئه وجميله
تاني يوم الصبح اسر كان هيروح الشغل وهي هتروح الجامعه
ميرا: اسر انا هاجي من الجامعه علي هنا 
اسر وهي بيلبس: ماشي يا حبيبتي
ميرا: بس انا خايفه من حاجه
اسر : هي ايه
ميرا: انهم يجولي الجامعه ويخدوني
اسر: متخفيش يا قلبي انشالله مش هيحصل حاجه
ميرا: طيب انا هلبس وهروح الجامعه
اسر: ماشي يا حبيبتي
____________________
في القصر
عامر بيتكلم في التلفون: يعني ايه ملاقتوهاش يا اغبيه 
كتب الكتاب بكره
الشخص: معلشي يا بيه حقك عليا هندور تاني 
عامر: اتزفتو وانجزو مفيش وقت
عامر قفل في وشهم السكه وقال: لما اللاقيكي يا كلبه 
_________________________
ميرا وصلت الجامعه
احلام : ميرا ازيك
ميرا: ازيك يا احلام عامله ايه
اعرفكو(احلام صحبه ميرا ، بنت شعرها اسود وطويل وجميله ، عيونها عسلي وقمحاويه شويه)
احلام: اي يا حبيبتي عامله ايه
ميرا بحزن: كويسه والله
احلام لحظت عليها التغيير وقالتلها : مالك يا ميرا في حاجه
ميرا لما حد بيقولها في حاجه بتنفجر فالعياط علطول
(زينا كده)
ميرا انفجرت فالعياط واحلام خدتها في حضنها
احلام: مالك بس يا حبيبتي في ايه احكيلي
ميرا: تعبت خلاص تعبت ، بابا عايز يجوزهولي غصب عني انا مش عايزه اتجوزه يا احلام والله مش عايزه اتجوزه
احلام: بس يا حبيبه قلبي بس يا حبيبتي هدي نفسك بس ضغطك يا ميرا حرام عليكي نفسك
ميرا: حرام عليهم هما مش انا
( صعبت عليا اوي والله)
احلام: خلاص يا حبيبتي يلا نقوم بس عشان الحصه قربت تبدأ
ميرا هدت نفسها ومسحت دموعها وقالت: خلاص يلا بينا
راحو الحصه ، كانت الحصه بيشرحها الدكتور اللي ميرا مبتحبهوش ، لانه ديما حاطط عينه منها ( متستغربوش والنبي ان هي واسر نفس الحكايه)
(الدكتور ده اسمه علي ، صغير عنده٣٠ سنه "قصدي صغير عالدكتره يعني)
علي: ازيك يا ميرا ، وحشتيني
ميرا: نعم!
علي فاق لنفسو: ها....انا اسف اسف اتفضلي
ميرا قالت فسرها: ايوه كده اتدعل
احلام سمعتها وضحكت:هههه انتي حكايتك حكايه ههه
ميرا واحلام راحوا قعدوا والحصه خلصت بالعافيه وطلعوا من الاوضه
ميرا: يباي اخيرا خلصت اي القرف ده
احلام:😂😂😂😂😂
بقولك ايه يا ميرا انا هروح اجيب قهوه
ميرا:اعملي حسابي
احلام:ماشي
ميرا:ونا هروح اتمشي برا شويه
ميرا راحت تتمشي قدام الكليه شويه 
ومن غير ماتحس...
يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية "رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة"
reaction:

تعليقات