القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الزمني حبها الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية الزمني حبها البارت الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية الزمني حبها الفصل الخامس 5

... ااه...انا اسف..
... عادي محصلش حاجة... يوسف !
....بسنت!! ...ازيك عاملة ايه
... كويسة.. اخبارك !
... الحمد لله تمام... انت ايه اللي جابك الفرح
... ايه يابني انت ناسي ان اسماء نفس دفعتي ولا ايه
... اه.. اه معلش نسيت
... ولا يهمك
.... بسنت ممكن اتكلم معاكي شويه
... طبعا تعالي نقعد علي هنا
... تمام
....... عند امل في القاعة....
...امل ياحبيبتي دي تبقا هدي بنت عمي ودي ياهدي امل مرات يوسف ابني
حضنتني.... عرفتي تنقي ياجميلة البنت قمر ماشاء الله
..... تسلمي ياطنط
.... مبروك ياحبيبتي اومال فين يوسف عشان اباركله هو كمان
.... الله يبارك فيكي هو بره مع الشباب صحابه
... اطلعي ياامل خليه يجي معلش عشان عمتك هدي ماشيه دلوقتي
... حاضر ياماما
طلعت الجنينة فضلت ادور علي يوسف لحد مالمحته قاعد هو وبسنت بيتكلمو وماسك ايدها وبيضحكو سواا قلبي وجعني اوي مقدرتش استحمل دخلت القاعة وانا حابسه دموعي بصعوبة روحت عند الترابيزة اللي كنا قاعدين عليها واخدت شنطتي
.... ايه ياامل اومال فين يوسف مجاش معاكي ليه
.... هو برة ياماما عن ازنك انا لازم امشي
.... فيه ايه ياحبيبتي انتو اتخانقتو طب هو زعلك في حاجة
.... لا ياماما انا تعبانة شوية بس وعايزة اروح عن ازنك
طلعت برة القاعة بسرعة وسمحت لدموعي تنزل لو مكنتش عيطت كنت متت
....... عند يوسف وبسنت.......
.... بجد يابسنت يعني انتي موافقة
بخبث.... طبعا يايوسف انا لسه بحبك ومستعدة استناك عمري كله
.... انا بجد مبسوط اوي شكرا يابسنت
ابتسمت بخبث وسرحت في حاجة وتعابير وشها كلها شر
يوسف دخل القاعة وراح عند مامته
... اومال امل فين ياماما
بضيق.... يعني زعلتها ومش عارف راحت فين وكمان سيبتها تمشي لوحدها
.... انت بتقولي ايه ياماما انا مش فاهم حاجة
... امل يااستاذ بعتها تناديك عشان تسلم علي عمتك هدي ولما رجعت عانت عيونها مليانة دموع وقالت انها تعبانة وهتروح
...ازاي تمشي لوحدها من غير ماتقولي
.... هو دا كل اللي هامك اسمع يايوسف كله الا امل امل دي بنتي واغلي عندي منك كمان اياك تفكر تزعلها
.... عارف ياماما انك بتحبيها بس والله مااعرف هيا مالها ولا شوفتها من اول ماجينا.
.... هيا روحت يايوسف روحلها وشوفها زعلانة من ايه والا هيكون لينا كلام تاني
طلعت من القاعة وانا مش فاهم حاجة هيا مشيت ليه طب يمكن حد قالها حاجة زعلتها معقول تكون شافتني انا وبسنت مع بعض لا يارب انا لازم اتكلم معاها وافهمها كل حاجة
مش عارف انا مضايق ليه مع اني المفروض افرح لان بسنت طلعت لسه بتحبني بس امل ماما بتقول انها كانت معيطة ياااربي دماغي هتنفجر من التفكير
....... عند امل......
ماسكة صورة مامتعا وبتعيط
..... وحشتيني اووي ياماما سبتيني ليه انا محتجالك اوي محتاجة اترمي في حضنك انا تعبانة اوي ياماما يارب خدني عند امي بقا يارب انا تعبانة اوي
استغفرت ربنا من كلامي وقومت اتوضيت ولبست اسدالي وصليت وانا بصلي عيطت كتير اوي وشكيت لربنا همي بس مدعتش علي يوسف ابدا مقدرش ادعي عليه لو هو اتاذي انا اللي هتعب
خلصت صلاة ومسكت المصحف وبدات اقرأ قران وانا بعيط
.....
سوقت عربيتي باقصي سرعة وكل الي ف دماغي بتخيلها وهيا بتعيط قلبي بيوجعني اكتر دموعها بتحرق قلبي
وصلت البيتكان هادي والنور مطفي ومفيش حركة ولا نفس قربت من اوضتها وسمعتها وهيا بتقرا قران صوتها جميل اوي بس صوتها مخنوق بالعياط شكلها بتعيط وهيا بتقرا
{ ولقد نعلم انك يضيقُ صدرك بما يقولون * فسبح بحمد ربك وكن من الساجدين * واعبد ربك حتي يأتيك اليقين}.
... مقدرتش استحمل اسمع صوتها مخنوق اكتر من كدا فتحت الباب بسرعة وجريت عليها وضميتها جامد وبدات امشي ايدي علي شعرها بحنان
كنت محتاجة الحضن دا اوي اترميت في حضنه ومسكت ف قميصه جامد وفضلت اعيط وارتجف وهو بيهديني حتي لو هو سبب زعلي هيفضل اماني وملجئ الوحيد
... امل اهدي ياحبيبتي وقوليلي مالك
.... ليه يايوسف.. ليه تجرحني طب حتي اعمل حساب لمشاعري احترمني اني لسه علي زمتك
.... انتي فاهمه غلط
بزعيق... لا مش فاهمة غلط لما اشوف جوزي مع وحدة تانية وماسك ايديها وبيضحكو وحتي هو مش عامل حساب اني ع زمته ابقا مش فاهمة غلط ابدا...
...امل لتاني مرة هسالك انتي لسه بتحبيني!
بعياط وصوت عاليانت ايه مبتحسش بعد دا كله وشاكك ان كنت لسه بحبك او لا انا عمري مانسيتك عشان انسي حبي ليك كنت مستعدة اعمل اي حاجة تتمناها مقابل اني اسمع منك كلمة حلو وانت في المقابل عملت ايه جرحتني وكسرتني بدل المرة الف ومع ذلك باجي ع نفسي وبقول هيتغير بس انت عمرك ماتتغير يايوسف
انت اناني ومبتحبش غير نفسك ابعد عني انا بكرهك حرام عليك بكرهااااك........
اخر حاجة شوفتها اني وقعت بين ايده ومش قادرة اتنفس وهو كان قلقان جدا وبيحاول يفوقني
بس انا كنت اخترت طريقي ياريت دي تكون النهاية واروح عند ربنا
امل.. امل قومي والنبي انا اسف ابوس ايدك قومي... متسبنيش والنبي... اماااااااال
يتبع الفصل السادس 6 عبر الرابط التالي (رواية الزمني حبها كاملة)
reaction:

تعليقات