القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولاد العم الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم البارت الرابع 4 بقلم ندى محمود عبر كوكب الروايات 

رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم الفصل الرابع 4

في المكتب

اشار محمد الهواري له بالجلوس

علي / احم ... بعد اذنك يا جدي انا عايز اخطب
محمد الهواري بابتسامة / وبعدين
علي / هو ايه اللي بعدين يا جدي انا بحب السكرتيرة بتاعة عمر وعايز اخطبها
محمد الهواري / وان قولت لأ هتزعل
علي بندفاع / لأ طبعا يا جدي بس ممكن اعرف السبب
محمد الهواري / كل حاجة في وقتها
علي بحزن / تحت امرك يا جدي
فأشار له محمد الهواري بالخروج
دق الباب مرة ثانية
محمد الهواري / ادخل
احمد / ااااااا .. انا عايز وقبل ان يكمل كلامه
محمد الهواري بضحك / عارف ... عارف ... وموافق
احمد / ايده وحضرتك عرفت منين
محمد الهواري / اصل باين عليك اوي
احمد بحرج / احم ..... طيب ايه
محمد الهواري / بص استني الفترة ديه بس وبعد كدة هجوزهالك
احمد باندفاع / كتير يعني
محمد الهواري بضحك / لأ مش كتير
فسمعوا صوت بالخارج وكأن أحد يقف
احمد / استني اشوف وقاطعه محمد الهواري بصوت منخفض / استني أنا اللي هفتح
وفتح الباب بسرعة مما أدي إلي سقوطها علي الارض (نهلة )
محمد الهواري بحدة / ممكن افهم انتي بتعملي ايه
نهلة بارتباك / هاه ... انا .. انا .. سمعت صوتكم عالي ....و..و...
محمد الهواري / واحنا اصلا معليناش صوتنا
نهلة / هاه .... ايه ....
محمد الهواري / لو اللي حصل ده اتكرر تاني انتي عارفة انا ممكن اعمل ايه
نهلة / خلاص انا ماشية
وقالت بصوت منخفض / حريقة تاخدكم .....
محمد الهواري / خلاص يا احمد زي ما إتفقنا
احمد / ماشي يا جدي عن اذنك

في الصالة

اشرف / مالك يا عمر
عمر / مافيش يا بابا سلامتك
اشرف / لأ فيه
علي باندفاع / انا اقولك اصل ..
عمر بصوت عالي/ علي....
علي / لأ لازم يعرف ... اصل يا عمي في ورق في الشركة ناقص محناشي لاقيينه فا بندور عليه
اشرف / وعلي كدة لاقيتوه
علي / ماهو ده الخبر المفرح . صاحبي كلمني ولقاه في الدرج اللي الاستاذ مدورش فيه
اشرف / طيب كويس انا طالع اريح شوية
وغادر اشرف
عمر / ده انت غتت
علي / الحق عليا
عمر / انا طالع
علي بغناء/ بالسلامة والقلب دعيلك
رددت همسة قائلا / بالسلامة والقلب دعيلك
علي / يلا يا بت .... وكمل بغناء / اللي باعنا خسر دلعنا
همسة بغناء / لحد كدة مابقاش ينفعنا
علي بغناء / وكفاية كدة علشان مش حافظ
وضحكوا هما الاثنان بينما كان يتابعهم عمر

في صباح يوم جديد

كان الجميع كالعادة مجتمع علي المائدة ويترأسها محمد الهواري

محمد الهواري. بتعب ولكن اخفي ذلك / سمعت ان كان فيه اجتماع امبارح عملتوا ايه
عمر بضحك / ايوة بقييييي سمعت .. مين اللي سمعك
اشرف / ولد
احمد / لأ استني يا عمي .. مين اللي سمعك يا جدي
محمد الهواري بضحك / وإنتم مالكم
علي / لأ ما احنا لازم نعرف
محمد الهواري بضحك/ مش هقولكم ....
عمر / ماشي. .. ماشي .... هنعرف
همسة / انا ماشية يا جدو
محمد الهواري / وصلها في طريقك يا عمر
همسة / مش لازم انا عايز اروح لوحدي
محمد الهواري / لأ يا همسة يلا يا عمر
عمر / ماشي ... يلا ... عن اذنكم
واتجهوا هما الإثنان إلي الخارج

احمد / يلا يا سيلين
سيلين / يلا ... يلا يا شمس
كادت شمس ان تقوم ولكن تفاجأت من يد تمسكها قائله / ابقي خليكي متابعاهم .. والحرف تيجي تقولهولي فاهمة
شمس / خلاص. .......
واتجهت إلي الخارج (وطبعا احنا عرفنا هي مين )

في العربية عند همسة وعمر

عمر / ممكن اعرف مكنتيش عايزة تيجي ليه
همسة / وايه الجديد يعني ما كل يوم كدة
عمر / ايده .. صدقي ما كنتش اعرف
همسة / ماتبطل برود
عمر / واللهي انا حر ابطل مابطلش حاجة ترجعلي في الاخر
همسة / واللهي
عمر / اه واللهي
همسة / يابااااي .. بارد
وادرت وجهها الناحية الاخري مما زادت قهقة عمر(ضحكة )

في العربية عند سيلين واحمد

احمد / ايه رأيكم يا بنات اغديكم النهاردة برة
سيلين بفرحة / ايده بجد الله
احمد / إيه رأيك يا شمس
شمس / لأ مينفعش علشان مش معرفاهم
احمد / يابنتي مش مشكلة هو انتي خارجة مع حد غريب
شمس / لأ معلش عندي حاجات عايزة اعملها روحوا إنتم
احمد بتساؤل/ متأكدة
شمس / متأكدة
احمد / علي راحتك

في القصر

في جناح سامر ونهلة

نهلة / انا سمعت كدة تراتيش كلام امبارح ان احمد عايز البت سلين
سامر / .......
نهلة / هو انا بكلم نفسي
سامر / انتي مش مريحة نفسك ليه
نهلة / هو إيه اللي مش مريحة نفسي مش لازم نبقي مفتحين
سامر / ومفتحين علي ايه ان شاء الله
نهلة / علي اللي بيحصل في القصر
سامر / وانتي مالك
نهلة / لأ مالي ومالي ونص كمان انت واخد كل حاجة كدة باستهتار
سامر بزهق وبصوت عالي / انا نازل ده انتي العيشة معاكي تزهق
وغادر الجناح بينما هي ظلت تفكر

بعد مرور ساعات

في جناح محمد الهواري

كح..كح..كح.كح..كح..كح..

طرق سامر علي الباب
كح..كح..ادخل
سامر / مالك يا حج
محمد الهواري بتعب / مش قادر يا سامر
سامر بقلق / ليه يا حج ما إنتا كنت كويس
محمد الهواري / مش عارف
سامر / طيب استني اتصلك بالدكتور واتصل علي العيال
محمد الهواري / مالوش لزوم انا شوية كدة هبقا كويس
سامر / ازاي يا حج ده انت وشك اصفر

في الجامعة

بعد الاتنهاء من محاضراتهم ذهبوا إلي عربية احمد

في العربية / لسة برضو مصممه يا شمس
شمس / ايوة اه
احمد / ماشي
وذهب إليها إلي القصر وذهبوا إلي المطعم

في المطعم

عايزة تاكلي ايه بقي / قالها احمد
سيلين / لأ شوية كدة مش عاوزو
احمد / ماشي بس ايه رأيك
سيلين / ده ياريت كدة كل يوم واللهي
أحمد بضحك / بس كدة تؤمري
وجاءه اتصال من القصر بأن جده تعبان
احمد / ده انتي فقر
سيلين بصدمة / انا فقر
احمد / جدك تعبان ولازم نروحله
سيلين / صدق عندك حق
احمد بضحك / طيب كويس برضو يلا

في الشركة

بعد ان جاء الاتصال لعمر

ذهب إلي مكتب همسة وقام بفتحه دون اي يدق
همسة بفزع/ اي يا عم خضتني
عمر / جدك تعبان
همسة بفزع / ايده بجد طيب يلا بسرعة

وطول الطريق كانت تبكي همسة تحت استغراب عمر لها

في القصر

عمر / ايه اللي حصل يا عمي
سامر / جدك تعب فجأة منعرفش ايه السبب الدكتور بيقول عنده هبوط مفاجئ
همسة بدموع / طيب هو كويس
اشرف / اهدي يا همسة ان شاء الله هيبقى كويس ادخليله لو عايزة بس بلاش عياط
وبالفعل ذهبت همسة اليه
همسة ببكاء / سلامتك يا جدي
محمد الهواري بتعب / متخافيش يا حببتي انا كويس
همسة بدموع / ازاي يا جدو حضرتك مش شايف شكلك
محمد الهواري / انا كويس يا حبيبة جدو متقلقيش ناديلي بس اشرف
خرجت همسة من الجناح متوجهه اليهم
همسة / جدو عايز حضرتك
اشرف / ماشي يا همسة انا داخل بس اطلعي بس اغسلي وشك وتعالي
همسة / حاضر يا عمي وغادرت

في الداخل

محمد الهواري / اطلبلي المحامي يا اشرف
اشرف / ليه في حاجة
محمد الهواري / هتعرفوا كل حاجة في وقتها

بعد مرور دقائق وصل المحامي وذهب إليه

المحامي / سلامتك يا حج
محمد الهواري / الله يسلمك
.....................................................
المحامي / هو انت شايف ان ده في مصلحتهم
محمد الهواري / ايوة اعمل بس اللي قولتلك عليه
المحامي / تحت امرك يا حج

بكدة انتهي البارت عايزة رأيكم والتفاعل بصوا انا معرفش كلام الدكاترة بس مدققوش يعني معلش قصير بس غصب عني واللهي

اتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا 
reaction:

تعليقات