Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الثالث 3 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت الثالث 3 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الثالث 3

اسر بصدمه: استاذه ميرا
ميرا: ممكن ادخل
اسر بتوتر:اه اه طبعا اتفضلي
ميرا دخلت وفي الوقت ده كان ام اسر صحيت
الام: صباح الخير، مين دي يبني
اسر: دددي دي دي
ميرا: انا بنت عامر صاحب القصر يا طنط، كنت عايزه اقعد مع اسر شويه ، ممكن؟
الام: طبعا ياهانم ، اتفضلي
ميرا: لا يا طنط هانم ايه بس ، قوليلي ميرا
الام: حاضر يا ميرا ، اتفضلي يا حبيبتي
اسر انبسط قوي من طريقه تعاملها مع مامته، وحبها في قلبه زاد
ميرا واسر دخلو الاوضه بتاعت اسر
اسر: نعم يا استاذه ميرا ، حضرتك كنتي عايزاني في حاجه
ميرا: لا يا اسر اناا كنت جيه بس اتاسفلك علي اللي عملو احمد ، معلش هو ديما كدا 
اسر بحزن: ربنا يهنيكو ببعض
ميرا بنفس الشعور: ممكن متقولش كدا
اسر استغرب: ليه يا استاذه ميرا في حاجه
ميرا: يوووووه
وقامت وقفت قدام الشباك
ميرا: في حجات كتيره اوي يا اسر انت متعرفهاش، متعرفش انا حياتي عامله ازاي، كلها كره ، حتي ابويا باعني بالفلوس ، خطبني له عشان الفلوس ، انا مبقاش ليا حد ، من ساعه ما مامتي ماتت وانا عايشه لوحدي، اي نعم عايشه في قصر ومعايا بابا وخدامين وكل اللي انا عايزاه ، بس كل ده مش كفايه ، انا وحيده من ساعه ما ماما ماتت 
وميرا اتديرت ولقت اسر قريب منها 
ملقتش حل غير انها تترمي في حضنه وتعيط 
واسر معندوش حل غير انه هو يتجاوب معاها وحضنها جامد وهي عيطت اكتر
ميرا: يا اسر انت جيت غيرت حياتي ، عارفه اني انا لسه اول مره اشوفك امبارح ، بس حبيتك اوي، حبيتك بجد ، اول مره الاقي حد يفهمني ويبقي زيي، انا مبحبش احمد يا اسر مبحبهوش مبحبهوش
ميرا عيطت اكتر واسر كمان عيط معاها ، لانه حبها هو كمان ، هو محبهاش ، هو عشقها ، هي بقت كل حاجه بالنسبالو ، وده بيسمو ( الحب الحقيقي)
ميرا خدت بالها من نفسها وبعدت وقالتلو: انا اسفه جدا ، انا بس كان نفسي حد يسمعني ، لاني ملاقتش حد يسمعني ، عن اذنك 
ميرا لسه هتمشي اسر شدها وحضنها اوي ، حضنها بجد ، وهي حضنتو اكتر ، هو خلاص ، مبقاش هيعرف يعيش من غيرها ، هي بقت قلبه، روحه، عقله
ميرا بعدت فجأه وقالتلو: معلش يا اسر لازم امشي ، زمان بابا مستنيني ،عن اذنك
اسر بصلها بحزن وقالها : خلاص هتمشي 
هو صعب عليها اوي وصعبت عليها نفسها
( فجأه قربت منو وباسته علي خده بوسه وبعديها مشيت بسرعه)
اسر حب البوسه دي قوي وقال 
هاتكوني ليا انا وبس
___________________
عند ميرا
ميرا خرجت وهي دموعها علي خدها بتنزل جامد
وكان في شخص بيراقبها من بعيد 
الشخص: ايوه يابيه خرجت ، ماشي يا بيه انا رايح وراها اهو ( لو عرفته الشخص تبع مين هديكو شوكلاته😂😂
__________________ 
عند اسر 
اسر لبس وجهز وراح عشان يفطر لان النهارده اجازه عندو من الشغل هيروح الجامعه ، هو عامل حسابه ان الاجازه بتاعتو هيروح فيها الجامعه ، وهو عندو الثلاثاء والسبت ، والجمعه عندو نص يوم 
الام: اي يا حبيبي مش هتفطر؟
اسر : انا اكلت سندوتش جبنه يا ماما، يلا بقي عشان متاخرش عالجامعه
الام: اسر
اسر: نعم يا ماما
الام: هي ميرا كانت جيه ليه
اسر فكر انو لو قالها انها جيه تعتذر علي اللي حصل هتقلق عليه
اسر: كانت جيه تديني الحساب يا ماما
الام: كام يبني
اسر: انا مرضتش اخدو يماما عشان ده كان اكراميه  
،وانا مش بقبل اكراميات من حد
الام : ماشي يا حبيبي
هنا: ايه يا ابيه هتمشي
اسر: اه يا قلبي ، هرجع اخرجك بليل
هنا: هيههههه ابيه اسر هيخرجني هيههه
اسر كان بيضحك ومبسوط
وبص عالساعه لقا نفسو اتاخر وجري جري عيال صغيرين😂😂😂
( تخيلو كده)
___________________
عند ميرا
ميرا وصلت البيت لقت ابوها وخطيبها احمد قاعدين وبيبصولها بصه فيها فرح متصنع ( ده طبعا احمد يعني مش محتاجه توضيح)
ميرا: فيه ايه مالكو باصيلي كده ليه
عامر: كتب كتابك يوم الجمعه علي احمد يا ميرا
ميرا: ايه..
يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية "رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة"
reaction:

تعليقات