Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الثاني 2 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير البارت الثاني 2 بقلم نادين محمد

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة

رواية الحب لا يعرف الغني والفقير الفصل الثاني 2

صاحب القصر: مين آسر
آسر: حضرتك تعرفني
صاحب القصر ببرود: اه اعرفك، دخلو يا بلال
بلال: حاضر يابيه، ادخل يا استاذ 
آسر: شكرا يابيه ودخل يابيه انا
صاحب القصر بغرور: اه اه انت آسر ابن الخدام اللي اسمو وليد ( ابوه كان اسمه وليد وصاحب القصر اسمو عامر)
آسر زعل اوي انه قال علي ابوه خدام ، خصوصا بعد ما مات
آسر: يابيه انا جاي مكان ابويا
عامر: ليه وابوك فين، علفكره هو مقصر في الشغل جامد
آسر: ربنا يرحمه يابيه
عامربصدمه متصنعه:ايه، ابوك مات 
آسر بحزن: اه يابيه
عامر:طيب ربنا يرحمه ، خده يابلال ولبسه لبس الخدامين ، وانجز يا آسر عشان بنتي عايزه عصير ، هي في اوضتها اطلعلها
آسر: حاضر يابيه
طبعا كان زعلان جدا من المعامله دي، وهنا حس قد ايه ابوه كان بيشقي ويتعب عشان ياكلهم لقمه نضيفه
آسر لبس اللبس اللي بلال ادهولو وخد العصير وطلع علي اوضه البنت خبط عالباب
البنت: مين؟
آسر: انا ال(اسر كان صعبان عليه نفسو يقول خدام)انا الخدام الجديد بدال عم وليد
البنت: اتفضل
آسر دخل لقي بنت جميله اوي عيونها ازرق فاتح اوي
وشقره وقمحاويه شويه بس بيضه بردو
اعرفكو( البنت دي اسمها ميرا ، عندها 18سنه ، في كليه الطب ، جميله زي مانتو شفتو كده ، ومتواضعه مش زي ابوها خالص ، كانت بتحب عم وليد اوي وبتعبرو زي ابوها)
آسر لما شافها تاه خالص في جمالها ورقتها ، حس ان الدنيا اتفتحتلو
ميرا: اتفضل يااا قولتلي اسمك ايه 
آسر فاق علي صوتها: آسر
ميرا بردو قلبها اتفتحلو من اول ما شافتو، حست انها تعرفو من زمان اوي
ميرا: الله اسمك حلو اوي وانا اسمي ميرا
كانو بيضحكو ، فجأه دخل واحد الاوضه
الشخص: ميرا
ميرا: احمد
( احمد ده خطيب ميرا ، بس ميرا مش بتحبه زي مانتو فاكرين، ابوها خطبهولها غصب عنها عشان كان طمعان في اموال ابو احمد لانو كان غني بردو و يمكن اغني منهم ، احمد عنده 26 سنه ، عارفه انو كبيرا علي ميرا، مغرور اوي وشرير ونيتو مش خير ( هتعرفوا بعدين)
احمد: في ايه ياقلبي سرحانه ليه ، ومين دا
ميرا بتوتر: ده آسر عامل جديد
آثر كان فرحان اوي انها قالت عليه عامل مش خدام
احمد بعصبيه: وايه اللي جابو اوضتك ، ومسك احمد وكان لسه هيضربه ميرا بعدت ايدو
ميرا: في ايه يا احمد انا اللي طلبت يطلعلي عصير 
احمد: طيب ، امشي يلا غور من هنا 
آسر مشي وهو صعبان عليه نفسو اوي ، اتصدم لما عرف انها مخطوبه ، ومعامله خطيبها ليه ، وقرر انه هيركز في شغله ، ومفيش حب
__________________
عند احمد وميرا
ميرا بعصبيه: في ايه يااحمد ، كان بيجبلي عصير مش مستاهله
احمد: لا مستاهله يا هانم ، ازاي يدخل عليكي اوضتك وانتي لوحدك 
ميرا: وانت مالك انت 
ميرا اتنهدت وكملت كلامها، احمد انا عارفه ان انا وانت مخطوبين ، بس متتحكمش فيا ، لوفكرت ، هلغي الجوازه دي ودلوقتي ، وبابا ميقدرش يرفضلي طلب 
عارفه انه خطبني ليك عشان فلوسك ، بس لا انت ولا فلوسك تقدروا تتحكموا فيا ، عن اذنك
ميرا مشيت وسابت احمد فانزهوله انها ازاي تقدر تقول كده 
احمد: ماشي ياميرا، يانا يا آسر ، وبدأنا اللعبه
_________________
آسر كان راح للبيت
الام: عملت ايه يبني 
آسر: الحمدلله يا امي ، امال فين هنا 
هنا: بخخخخخخخ
آسر اتخض ووقع عالارض 
وهنا فضلت تضحك عليه
آسر: اه يا زقرده تعالي هنا
وخد هنا وقعد يزغزغها كتير 
وبعدين راح نام 
تاني يوم الصبح
ترررررررررن
آسر لقي الجرس بيرن
آسر : اصطبحنا يارب
مين 
آسر فتح الباب واتصدم
آسر: ....
يتبع الفصل التالي اضغط على اسم الرواية "رواية الحب لا يعرف الغني والفقير كاملة"
reaction:

تعليقات