Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولاد العم الفصل العاشر والاخير 10 بقلم ندى محمود

 رواية ولاد العم البارت العاشر والاخير 10 بقلم ندى محمود عبر كوكب الروايات 

رواية ولاد العم - كاملة بقلم ندى محمود

رواية ولاد العم الفصل العاشر والاخير 10

في القصر

صباح / ايه اللي حصل ...
سامر بزعل / نهلة تعيشي انتي
شمس / بتهزروا صح
اشرف / لأة يا بنتي هي اللي طلعت وراه كل ده وليها شريك بس للأسف هرب ومحناش لاقينوه
شمس ببكاء / لأ اكيد بتهزروا ... مش معقول
علي / اهدي يا شمس
شمس / ماما راحت يا علي
علي / اهدي يا شمس .... بس اهدي
واستمرت في البكاء
ذهبت إليها شمس وقامت باحتضانها وهي تبكي فتذكرت يوم وفاة والدتها / اهدي يا شمس ... عشان خاطري .اهدي
واستمروا هما الاثنان في البكاء تحت استغراب عمر ....

بعد مرور ساعات

في جناح همسة وعمر

كانت همسة تمسح دموعها
عمر / هو انا ممكن افهم بتعيطي ليه
همسة بكت مرة ثانية / علشان افتكرت ماما
عمر بابتسامة / متزعليش
همسة / عادي مش مشكلة
اكتف عمر بابتسامة لها معاني كثيرة

في جناح علي وشمس

علي / اهدي يا شمس ....
شمس ببكاء / مشيت يا علي ....
علي / معلش ادعيلها بالرحمة وبعدين كان لازم تكون نهايتها كدة
شمس / ما هي ديه المشكلة
علي / معلش ادعيلها بالرحمة ....
شمس،/ ربنا يرحمها. ...
علي./ اللهم امين ..وبتسم قائلا / ايه رأيك نصلي
شمس/ يلا
علي / يلا

اشرف / احنا هندفنها
سامر / ايوة اه هندفنها هننزل شوية كدة
اشرف / بس انا ملاحظ انك مش زعلان
سامر بتنهيدة / بيني وبينك انا كنت هطلقها لإنها في الاخر زودتها
اشرف / ربنا يرحمها

بعد مرور يوم بأكمله عليهم بأحداثه.....

كانوا مجتمعون كعادتهم ......
علي / متفكي بقا يا شوشو
شمس / مين شوشو
علي / انتي
شمس / حاضر هحاول
علي / لأ مش محاولة انتي هتنفذي
شمس / امر يعني
علي بضحك / حاجة ذي كدة .......

احمد / مالك يا سيلين
سيلين / مش عارفة يا احمد دايخة اوي
احمد / طيب نروح.لدكتور
سيلين / لأ انا هطلع ارتاح شوية
احمد / ماشي
نهضت من الكرسي وسارت خطوتين إلي ان وقعت مغشي عليها ..

بعد مرور ساعة

احمد بقلق / مالها يا دكتور
دكتور ببسمة / انت قلقان ليه مبروك يا احمد مراتك حامل
احمد بلهفة / بجد يا دكتور
احمد بضحك / يتربي في عزك يا حمادة.... يلا سلام عليكم
الجميع / وعليكم السلام
توجه.إليه عمر.وقام بحضنه بفرحة قائلا/ مبروك يا ابو حميد خليتني ابقا خال
احمد / الله يبارك فيك يا حبيبي اعبالك
نظر إلي همسة بابتسامة قائلا / ان شاء الله
علي بضحك/ مبروك يا صاحبي
احمد / الله يبارك فيك اعبالك ...

في جناح احمد و سيلين

احمد / ألف مبروك يا حبيبتي
سيلين بضحك / الله يبارك فيك
احمد / بس عارفة ايه اللي مزعلني
سيلين / ايه
احمد/ انه جاي في وقت مش حلو موت نهلة والشركة
سيلين / متخافش هو هييجي برزقه
احمد / ان شاء الله

في الاسفل.

رن هاتف سامر رد قائلا / الو
الظابط / ازي حضرتك يا استاذ سامر
سامر / الحمدلله
الظابط / ممكن تشرفني شوية
سامر / اكيد نص ساعة وهكون عندك
الظابط / وانا مستنيك
..........
سامر / تعالي معايا يا اشرف
اشرف / علي فين
سامر / علي القسم ادعي يكون فيه حاجة
أسرف / ان شاء الله
.........
في القسم

سامر / خير يا حضرة الظابط
الظابط / كل خير ان شاء الله واللهي احنا جيبناه بالصدفة
اشرف / ازاي يعني
الظابط / انا هقولكم الاستاذ كان في المطار.وكان لبسه غريب مغير.شكله يعني راح علشان يتفتش لقوه معاه كميه كبيرة من الفلوس في الشنطة ولما سألناه / فلوس شغل
طبعا شكينا فيه كلنا اخدناه علي التحقيق علشان نعرف حكاية الفلوس اكتشفنا ان اصلا البصبور مظور..وطبعا بقا بشغلنا عرفنا ان عليه حكم سبع سنين في قضية السرقة شكينا في لحظة ان ممكن يكون ده اللي وراه قتل نهلة لإن احنا كان كل ما ييجي حد عندنا القسم سواء ممسوك في قضية او حاجة كنا بناخد بصاماته بجانب طبعا ان احنا بندور فبحسن الحظ ان البصمات اللي كانت علي السكينة هي هياها بصماته .....
اشرف / وبعدين
الظابط / بس ... طبعا قررناه واعترف / هي اللي كانت محرضاني علي الشركة وجيت علشان اخد حقي قالتلي انها مش هتديني حاجة قومت ماسك المطوة وقاتلها ....

في القصر

ذهبوا إليه الجميع وقص عليهم كل شئ
عمر / ربنا يعينا بقي علي.الشركة
احمد / ان شاء الله هترجع زي الاول واكتر
عمر / ان شاء الله

بعد مرور شهرين

همسة / مجريني وراك ليه يا عمر..... تؤ ... يا بني حرام عليك انا حامل
عمر بضحك / غمضي عنيكي
همسة / ليه يعني
عمر / بقولك غمضي
همسة / اهوه غمضت
قام بفتح علبه من اللون الاحمر واخرج منها سلسلة وقام بتلبيسها وقال باندفاع / اوعي تفتحي عنيكي
واخرج منها خاتم وقام بتلبيسها واخيرا اخرج منها اسورة وقام ايضا بتلبيسها ولكن كل هذا بالذهب
عمر / ايه رأيك
نظرت إلي نفسها في المرآه / الله ده جميل اوي بس مش كتير
عمر / ولا حاجة تغلي عليكي
همسة بفرحة / ربنا يخليك ليا ....

بعد مرور خمسة اشهر

سيلين بصويت/ إلحقني يا احمد بولللللد
احمد بفزع / ايه يا بنتي مالك
سيلين / بولد يا احمد ... ااااه ...
احمد / حد بيولد دلوقتي
سيلين / مش وقته .... الحقني بقولك

في المستشفي كان جميعهم منتظرينهم وسمعين صوت صراخها
همسة / مش قادرة يا عمر
عمر بسخرية / ليه مالك هتولدي ولا ايه لسة بدري يا ماما ده انتي في الشهر السابع بطلي دلع
همسة بوجع / لأ مش بدلع يا عمر .... وكملت بصريخ / ااااااااااااه ... مش قادرة
عمر./ بخربيتك
وقاموا بنقلها إلي غرفة ثانيه
كانوا في جو من التوتر والخوف ولكن افاق ثلاثيتهم علي صراخ شمس / اااااااه
علي / لأ ده احنا بنقلدهم
شمس / مش قادرة يا علي .... ااااااااااه
وقاموا بنقلها في الغرفة
عمر / هو ازاي ده حصل
احمد / حد قلك خليهم يحملوا مع مراتي
عمر / وهو بمزاجنا
.................

بعد مرور عشر سينين

كانوا مجتمعون في الحديقة

لارا هي في السن العشرة / بابي ممكن تخلي.مراد يبعد عني
عمر / ليه عملك ايه يا حبيبتي
لارا / عمال يزعقلي
مراد بزعيق طفولي وهو ايضا لم يكمل العاشرة / انتي يا هانم
لارا / نعم
مراد بزعيق طفولي / انا مش قولتلك متلعبيش مع حد غيري
لارا بدموع / واللهي اسفة
مراد / خلاص متزعليش تعالي نلعب
لارا وهي تمسح دموعها / ماشي
عمر / وده ايه ده
احمد / ماليش دعوة
علي / الحمدلله انا انا ابني قاعد بعيد
احمد / واللهي طيب بص كدة .. نظر إلي الناحية الاخري
ياسين بطفوله / انا جيبتلك الشيبسي ده هدية
نورة بطفولة / شكرا يا ياسين
احمد / تابعهم برضو
وضحكوا جميعا
................................النهاية ................................
reaction:

تعليقات