Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الزمني حبها الفصل الاول 1 بقلم الكاتبة المجهوله

 رواية الزمني حبها البارت الاول 1 بقلم الكاتبة المجهولة 

رواية الزمني حبها الفصل الاول 1

.. تعالي ياامل عايزك ف موضوع

..نعم يابابا

.. بصي ياحبيبتي يوسف ابن عمك رجع من امريكا وهو بصراحة طالب ايدك وانا موافق انتي ايه رايك

... انا اسفة يابابا بس انا مش موافقة

.. ليه بس ياحبيببتي يوسف شاب كويس ومتعلم ودارس بره وقريب اوي حيكون عنده شركته الخاصة

... يابابا مش موضوع متعلم او لا بس انا مش حابة ارتبط دلوقتي

.. يعني عايزة تحرجيني مع اخويا ياامل دا يرضيكي

... عمري ماارضي ان ابويا يتحرج قصاد حد انت عارف غلاوتك عندي قد ايه وعارف ان مليش غيرك بعد ما ماما اتوفت الله يرحمها

.. ماهو عشان عارف غلاوتي عندك وانك عمرك ماتحرجيني مع حد بطلب منك تقدي معاه يمكن تتفاهمو انتي اغلي حد ف حياتي ياامل امك قبل ماتموت وصتني عليكي وانا عايز افرح بيكي واطمن عليكي قبل مااموت

... بعد الشر عليك يابابا متقولش كدا تاني حاضر هقعد مع يوسف عشان خاطرك انت بس

.. ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي وافرح بيكي

دخلت اوضتي واترميت ع السرير وعيطت كتير اوي يوسف ذكريات الماضي بتدور ف دماغي يوسف حب عمري جاي يتقدملي بعد ماكسرني زمان افتكرت اليوم اللي كسرني فيه وهدني بكل تفاصيله كانه حصل امبارح

باااااااك

....بدموع يوسف انت حتسافر وتسيبني

.. انا اسف ياامل بس انا لازم اسافر اكمل دراستي ف امريكا عشان ابني نفسي

.... انا بحبك متسبنيش مقدرش اعيش من غيرك

..بتحبيني ! انت لسه صغيرة ع الكلام دا ودا اكيد مشاعر مراهقة مش حب انتي اختي الصغيرة ياامل

.. بعياط لا يايوسف انا بحبك والله وانا مش صغيرة وعارفة يعني ايه حب دي مش مشاعر مراهقة يوسف متسبنيش

... انتي اكيد اتجننتي انتي لسه طفلة شيلي التخاريف دي من دماغك واهتمي بدراستك وبس

... مسحت دموعي تمام يايوسف سافر وعيش حياتك انت صح دا كله تخاريف مع السلامة يا... ياابيه يوسف

ف الوقت دا يوسف كان عنده ٢٢ سنة وانا كنت ١٧ سنة هو راح امريكا يكمل تعليمه وانا وعدت نفسي اني ههتم بدراستي وانساه بدات اذاكر جامد واتعب لحد ما ٣ ثانوي عدت وجبت مجموع دخلني طب بشري كان حلم مامتي انها تشوفني دكتور بس توفت وانا عندي ١٠ سنين دخلت الكلية واختمرت وبدات التزم واتقرب من ربنا وادعي كتير ان انسي يوسف وحبه يطلع من قلبي بس محصلش كل يوم كان حبه بيزيد ف قلبي اكتر كان بالنسبالي كل حاجة ازاي هنساه بالسهولة دي دلوقتي بعد ٧ سنين جاي يتقدملي بعد ماكسرني وخلي ثقتي ف نفسي تنعدم

باااااك

فوقت من زكرياتي ع باب اوضتي اللي كان بيخبط
مسحت دموعي بسرعة ... ادخل

... عروستي القمر هتتجوزي وتنسينا بقاا

... ياختي اتنيلي مين قالك اني مواقفة اصلا

.. وايه اللي يخلكي مش مواقفة مش دا يوسف حب عمرك

... كان كان حب عمري دلوقتي اخويا الكبير وبس
... انتي كدابة ع فكرة ولسه بتحبيه

... لا مبحبوش احبه بامارة ايه عملي ايه خلاني احبه دا كسرني وخلاني معدومة الكرامة وسابني لوحدي وهو عارف قد ايه كنت متعلقة بيه

... طب اهدي اومال موافقة من الاول تقابليه ليه

.. عشان بابا لاني بحبه ومقدرش ارفضله طلب ومقدرش اصغره قدام اخوه

.... ماشي ياستي قومي بقا اجزي عمو قالي ان العريس جاي ف الليل

... اجهز ايه انتي شايفاني مواقفة عليه اووي انا هلبس اي حاجة من عندي وخلاص

... براحتك انا عارفاكيدماغك ناشفة ومش هتسمعي الكلام

في الليل عمي جه هو ومرات عمي و.. وابيه يوسف طبعا ريم كانت معايا طول اليوم مافرقتنيش انا اصلا مليش صحاب غيرها اتعرفت عليها ف الكليه وبقت اقرب حد ليا

لبست دريس بيبي بلو ضيق من فوق وواسسع من اول الصدر وخمار منقوش بورود لون الدريس ريم حاولت تقنعني اني احط ميك اب ولو خفيف بس رفضت طبعا انا اصلا مش موافقة بعد شوية بابا نادي عليا دخلت وحطيت العصير ع الترابيزة كل دا ووشي ف الارض مفكرتش اشوفه او ابصله اكيد اتغير دول سبع سنين كاملين فوقت من سرحاني ع صوت عمي

.. طيب نسيب العرسان مع بعض شوية يامحمد ياخويا

.... طبعا ياحسن ودي محتاجة كلام
خرجو وسابونا مع بعض فضلنا ساكتين شويه لحد..

... ازيك ياامل........
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
reaction:

تعليقات