Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببتها منذ الصغر الفصل السابع والأخير بقلم آلاء فايز

رواية أحببتها منذ الصغر البارت السابع والأخير بقلم آلاء فايز

رواية أحببتها منذ الصغر كاملة

رواية أحببتها منذ الصغر الفصل السابع والأخير

محمد المنياوي : الكلام دا كدب 
فريدة : كفاية بقااا ..سنين وانا مستحملة قسوتك وإهانتك عشان بنتي ..وجاي بعد كل دا عايز تدمرها عشان طمعك 
شروق بتدخل : ونا ميشرفنيش تبقى ابويا 
رفع أيده يضربها بس أحمد مسكها 
في الوقت دا البوليس دخل 
الظابط : حضرتك استاذ محمد المنياوي ؟ 
محمد المنياوي : أيوة 
الظابط : مطلوب القبض عليك بتهمت تهريب آثار ..اتفضل معانا 
محمد المنياوي بهجوم : أنت متعرفش انا مين 
الظابط : أتفضل معانا بدون شوشرة وإلا هستعمل طريقتي 
نظراته ل أحمد كانت كلها شر وبعدها رجال الشرطة أخدته 
_______ 
أحمد بحب : وحشتيني اوي ياشروق 
شروق بكسوف : أنت كمان
يارا : أحم نحن هنا 
مالك ل يارا : ماتيجي نقول زيهم 
يارا : أفندم ؟! 
حسن ونظراته ل مالك : ماقولنا نحن هنا 
الكل ضحك من قلبه رغم الحزن اللي مر عليهم
مالك : طب حيث كدا بقاا كفاية قعدت المستشفيات دي ونعمل ل شوشو إذن خروج 
أحمد.: ماتحترم نفسك يالا 
يارا : شوشو ؟! أمجد في نفسك اوي 
مالك : وانت قمر في نفسك اوي ياجميل انت 
حسن : ماتحترم نفسك يابني 
مالك بخوف مصطنع : مش عايز اموت انا لسة مفرحتش ودخلت دنيا
بعد يومين : 
أحمد بيرن على شروق 
شروق : صباح الخير 
أحمد : يا صباح الجمال ...دا كله نوم 
شروق : حاسة بقالي كتير اوي  منمتش ... لأن وأخيراً بقيت بنام وانا مطمنة ومتأكدة اني هصحى على صوتك يا أحمد 
أحمد : ربنا مايحرمنا من بعض ابدا ياقلب أحمد 
شروق : أمين يارب ...ها كنت عايز اي  
أحمد : اي البت الرخمة دي بلاش ارن اسمع صوت حببتي ..بس فعلا انا عايزك تقومي تجهزي نفسك في عشر دقايق كدا عشان نروح نشتري فستانك يا أجمل عروسة
شروق : حاضر ..فستان !! انت قولت فستان ؟! فستان ليا صح ؟! أحمد رد بقاا وبطل رخامة 
أحمد بضحك : امال ليا انا ..انا اتفقت مع الوالدة على كل حاجة خلاص بس قولت اسبهالك مفاجأة 
شروق : انا فرحانة اوي ...أحمد انا مش بحلم صح ؟؟ احنا خلاص هنتجوز ؟؟ كملت بزعل .. بس بابا 
أحمد : متخفيش يا حببتي انا برضو وكلت اكبر محامي وهطلب أذن بأنه يحضر فرحك 
شروق : أنت طيب اوي يا أحمد قدرت تسامحه رغم كل اللي عمله فيك 
أحمد : كفاية انك تبقي ليا ونا أستحملت كل دا عشانك انتي وخلاص هتبقي مراتي ..وهو هيوافق مقابل إني اساعده ...يلا بقاا ياست البنات هنتأخر 
شروق : حاضر هما عشر دقايق واكون جاهزة
أحمد : متنسيش تبلغي يارا تيجي معانا .وكمل...بحبك علفكرة :hearts:
شروق بحب : وانا كمان 
__________
في الاتيلية: 
شروق وأحمد بختاروا الفستان ويارا عينها على فستان تاني وسرحانة بتفكر فيه 
مالك : وحشتك ؟؟ 
يارا بلخبطة : أه.. قصدي لا هتوحشني ليه يعني 
مالك : حلو اوي الفستان دا بفكر أخده ل خطبتي وأعمل فرحي مع احمد وخلاص 
يارا بحزن : خطبتك ؟! انت خاطب ؟! 
حسن ومي وليلى فاجئوا يارا بدخولهم 
حسن : مبروك يا عروسة 
مي : مبروك يا أبلة 
ليلي : مبروك يا حببتي ..انا أذيتك كتير بس سدقيني ندمت اوي وبتمنى تسامحيني حتى ماما نفسها تسامحيها 
يارا واقفة مش فاهمة حاجة ولا قادرة تستوعب اللي بحصل وازاي أخواتها أيجوا هنا 
مالك بكل حب : تتجوزيني ؟؟
قلبها بيدق بسرعة مش قادرة ترد ولا عارفة تفكر 
شروق بفرحة : وافقي بقاا وكملي فرحتنا 
يارا بفرحة ودموع : موافقة 
__________ 
وأتجوزوا أبطالنا وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات
فلتكن آخر كلماتي أنني أثق في حبك! 
تمت رواية مكتملة .. نرشح لك ايضا رواية فخ الفهد كاملة عبر كوكب الروايات
reaction:

تعليقات