القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت كاتبة الفصل الخامس والأخير - بقلم ندى ياسر

رواية احببت كاتبة البارت الخامس والأخير بقلم ندى ياسر

رواية احببت كاتبة كاملة

رواية احببت كاتبة الفصل الخامس والأخير

دخلت لامتحان والحمد لله حليت وايام لامتحانات عدتت علي خيرررر والنهارده النتيجه هتطلع خايفه اوووي وتوتر الدنيا كلو ملازمني بس كان جمبي اللي بيطمني تميم ...
- أن شاء الله خير ي ندي متخافيش ربنا مبيضيعش تعب حد وتأكدي اي مجموع هتجبيه هيبقي خير ليكي
- ‏ان شاء الله خير بس متوتره اووي مش عايزه اخذلك وإلا اخذل حد من اهلي كلكو بتتمنو أن ادخل هندسه مش عايزه يضيع الحلم دا وفي نفس الوقت عايزاكم تبقي فخورين بياااا ...
- ‏احنا فخورين بيكي بكل حاجه تعمليها كفايه انك كاتبه قمر كدا ..
- ‏مين اللي قمر ...
- ‏انااا إنما انتي شبح أو عبدو موته ...
- ‏ماتتلم ي تميم ...
- ‏خلاص خلاص ...
 قعدنا نتكلم لحد لما النتيجه ظهرت عايزه اشوف عملت اييي حققت حلمي وإلا لا ...
- ماما : ندي ي رووحي بابا جابلك النتيجه ...
- ‏جبت كام ي ماما طمنيني ...
- ‏الف مبروك ي حبيبتي جبتي 96% ...
- ‏بتهزري صح قول والله جبت 96% قول وربنا حققت حلمي ...
- ‏لا ي حبيبتي حققتي الف مبروك ليكي رفعتي راسنا ي حبيبتي ...
- ‏الله يبارك فيكي ي ماما ...
- ‏انا هروح بقي اطمن صحابي ..

ما صدقت مسكت الفون ولقيت تميم باعتلي مسج بيقولي فيه ...
-عملتي اي طمنيني ..
-‏اقولك ومتزعلش ...
-‏قولي اخلصي عملتي اييي....
-‏جبت 96% بس كدا ...
-‏لولولولووليييي الف مبروك عليكي الهندسه يبشمهندسه ..
-‏انت بتزغرط ي تميم ...
-‏من فرحتي ليكي والله حقيقي فرحنالك من قلبي...
-‏كنت متاكده انك انت اللي هتفرحلي ...
-‏ايوا ما لازم انا اللي افرحلك اكيد بعد مامتك وباباكي ..
-‏ايوا ما عشان اللي بعد ماما وبابا يحبلي الخير اخواتي وانت احسن واجمل اخ في الدنيااا 
-‏اخويا تاني ي ندي ...
-‏اومال اييي ي تميم ..
-‏لا مفيش ي ندي سلام ..

قفل معايا وانا عارفه انو بيدايق من كلمه اخويا بس بيقولو اللي بيحب حد بيفضل ينكش فيه ..... عدتتت لأيام وتميم مكلمنيش من بعد ماكلمني وقولتلو اخويا كنت عارفه انو زعلان مني بس كبريائي ميسمحليش ادخل انا اكلمو بس كنت حزينه في بعدو اووي مقدرش اقولكو أو اوصف كنت مفتقداه ازاي ..... فضلت علي بس في لآخر دخلت كلمتو بعد ما ماما قالتلي ....

-ندي بقولك اييي...
-‏نعم ي ماما ...
-‏جايلك عريس وكلم باباكي وكويس اوووي ...
-‏بس ي ماما انا لسه داخله أولي جامعه ...
-‏ماهوا قال انو هيخليكي تكملي تعليمك ....بصي اقعدي معاه وشوفيه لو مش عجبك هنرفض ...
-‏تمام ي ماما اللي تشوفيه ....
-‏تمام هوا جاي النهارده الساعه 8 بليل اعملي حسابك ..
-‏حااضر ..
بعد ما ماما قالتلي انو في عريس متقدملي كنت عامله زايي التايهه مش عارفه اعمل اي فضلت اعيط لاني كنت حبيت تميم ايوا حبيتو حبيتو دي كلمه قليله دا انا بعشقو حبيت كل حاجه فيه طب ليه حبي مش هيكمل دخلت كلمتو اقولو انو في عريس متقدملي ..
- تميم متقدملي عريس ..
- ‏طيب تمام الف مبروكك ومتنسيش تبقي تعزمي اخوكي علي الخطوبه ..
- ‏اها طبعا اومال باي بقي ...
- ‏خلصت معاه وحاسه انو قلبي هيقف من الزعل حاولت اهدي نفسي ودخلت خدتت شاور وطلعت وجهزت ولقيت ماما بتقولي انو العريس وصل ...
- ‏بسم الله ماشاء الله تبارك الله عليكي يا قلب امك قمر يا روحي 
-حببتي يا ماما 
-يالا يا روحي عشان العريس جه ولازم تقدمي الشربات 
-حاضر يا ماما 
-حضرلك الخير يا قلب امك 
روحت  مع ماما الي المطبخ وحملت صينيه. الشربات وبعدين دخلت اوضه الضيوف وخبطت علي الباب و دخلت و باصه للأرض كان كل اللي شاغل تفكيري في  اللي خاطف قلبي وكنت هعيط بس مسكت نفسي عشان بابا مياخدش بالو 

وحطيتت الصينيه علي التربيزه وكنت هخرج لقيت بابا بيقولي ....
-رايحه فين يا ندي
-هطلع يا بابا
-تطلعي ازاي يا بنتي بس امال العريس جاي يتعرف عليا انا يعني... تعالي يا بنتي اقعدي
-حاضر يا بابا
-طيب هسبكوا انا خمس دقايق مع بعض
-تمم شكراً لحضرتك
-‏خرج بابا من لاوضه وسابني انا والعريس عريس اي كمان دا عتريس .. سابني وخرج وانا كنت باصه للأرض كل اللي بفكر فيه اللي مالك قلبي وروحي 
-احم احم هو انتي هتفضلي باصه في الارض كدا كتير
-وانت مالك
-افندم
-بقولك اي انا مش موافقه اصلاً اتفضل بقا
-طيب بصي الي اخوكي طايب ..
-انت.. انت بتعمل اي هنا
-بحبك
-نعم
-زي ماسمعتي بحبك
-‏بتحبني ازاي اومال مكنش هامك لي حوار العريس لما قولتلك ...
-‏انتي هتفضلي مجنونه كدا لحد أمتي انا كنت زعلان منك عشان بتقوليلي اخويا وانا مش اخوكي وبعدين انتي هبله وانا اقدر اسيب برضو عبدو موته لغيري ....
-‏ضحكت علي كلامو ..
-‏طب اي بقي مش هتقوليلي حاجه ..
-‏زاي اي ..
-‏زاي بحبك مثلا ...
-‏بحبك اووي اوووي 
-‏وانا بعشق عبدو موته اللي جواكي ....
عملنا خطوبه وبعد سنه اتجوزنا واخيراااا بقيت ملگ تميم بقيت ملك البشمهندس .....بس طبعاا كنت مجنناه 
.... تميم تميم تميم تميم 
تميم بنوم: اي ي ندي ف اي انتي علقتي 
ندي: انت بتحبني صح
تميم بزهق: حببتي الساعه 3 الفجر ودي المره ال23 اللي تصحيني وتساليني نفس السؤال
ندي: يعني مش بتحبني وزهقت مني طلقني ي تميم
تميم: ياربي اهي الحاله اشتغلت 
ندي: طلقني ودلوقتي
تميم : طب انتي حامل واكيد تعبانه نامي وبكره هطلقك اشطا 
ندي بدموع: بجد
تميم : اها طبعا متقلقيش نامي بس
ندي: ماشي 
ندي: تميم تميم
تميم : اي يماما اي يحببتي عاوزه اي تاني
ندي: مش عاوزه اطلق 
تميم : خلاص مش هطلقك نامي يلا 
ندي: انت عاوزني انام لي علشان تخوني صح
تميم بزهق: يبنتي اخونك اي هو ف حد بيتخان الفجر 
ندي: وجهه نظر تحترم بردو 
تميم: طاب الحمدلله انام بقا
ندي: بطني بتوجعني اوي
تميم : طب والله ماانا نايم 
ندي: تميم رايح فين وسايبني 
تميم : رايح اخونك 
ندي: ماشي هنام ونمت 
تميم بصدمه: وربنا مجنونه وبحبك ي احلي كاتبه واحلي بشمهندسه ..
تمت بحمد الله
ولقراءة رواية جديدة اضغط هنا عبر كوكب الروايات.
reaction:

تعليقات