القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل التاسع 9 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل التاسع  - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل التاسع

ساندي:اممممممم هو انتي

منار:وعليكم السلام ياستي

ساندي:عاوزه اي يامنار اخوكي امبارح وانتي النهارده

منار:كويس اوي قصرتي عليا حاجات كتير مروان فين ياساندي

ساندي بضحكه ساخره:ليه هو تاه

منار:كلميني زي ما بكلمك

ساندي :محدش هنا ورحي شوفي اخوكي مين خطفو ولا شكلو تاه ههاهاهاهاااااا

منار:طريقتك تدل انك عارفه مكانه وعارفه كويس اوي كمان

ساندي:اقولك انا مش فاضيالك ورحي دوري ع اخوكي بعيد عن هنا ويلا بقي علشان جيه ميعاد نومي

منار:امممممممم بس اي ده كله شكلو كده مروان قام بالواجب امبارح يااحرام ده وشك مش فيه حاجه سليمه يلا تعيشي وتاخدي غيرها ماهو كده اللي يلعب بالنار

ساندي:المقابله انتهت عارفه طريق الباب ولا اوصلك

منار:معلش لازم امشي دلوقتي يااسوسو لالا والله ماتحلفي اني اقعد الوقت اتاخر

ساندي:برررررره يامنار برررررره احسن اجيبلك الامن يرميكي بره الفيلا

منار:همشي ياساندي بس اقسم بربي لو عرفت انك السبب ورا اختفاء مروان انا بنفسي اللي هتصرف معاكي سامعه ياحلوه اه حاجه اخيره وياريت تروحي تحلل وتشوفي اللي في بطنك ده ابن مين بدل ماانتي بترمي بلاكي ع اخويا تنظر اليها ساندي بصدمه

منار:اه نسيت اقولك انه مروان مش بيخبي عليا حاجه good night and i wish u happy dreams وتركتها وغادرت تغلي غضبا *******************************************ونسيبهم ونروح عند
محمد وهو يتحدث في الهاتف

محمد:اوف الحمد لله ياسمير انت متعرفش ارتحت اد اي لما عرفت

سمير:حظك يامعلم انه الكابتين يحصله ظروف ويأجل التدريب

محمد:اسكت هم وانزاح انت متعرفش البطوله دي كانت مهمه لي اد اي

سمير:الحمد لله بس برضو غريبه مين اللي دخل الاوضه وياخد اللبس مش معقوله يكون اختفي لوحده

محمد:ماهو ده اللي هيجنني والحمد لله انه معايا واحد قديم احضر بيه الماتش بكره ع بال مااجيب واحد تاني

سمير: كويس وربنا يقف معانا بكره في الماتش بس خلي بالك احسن التاني يضيع

محمد:ههههههه لا متخافش انا اصلا هلبسه من البيت

سمير:لا حاويط يالاااه

محمد:تربيتك يابرنس يلا بقااا روح نام صدعتني تصبح علي فار تحت السرير

سمير:ضميرك اسود يامان بس انا هطلع احسن منك واقولك وانت من اهله

محمد:ههههههههههه ماشي ياسيدي سلام

سمير:سلام ---------------------------------------------------------------------- ونروح عند مكان تاني دقدقدقدقدقدقدقدقدقد

حازم بخضه:ميـ ميييين ع الباب

سلمي بلؤم:دانا يازومه كل ده بتغير

حازم :انا جاي اهوو

سلمي:العروسه مستنيه

حازم:سلااام سلاااام انت دلوقتي

سلمي:هستني كتير انا

حازم:اهو اي رايك انفع عريس

سلمي :ياخواتي ع القمر عريس ونص كمان لف كده ياحازم

حازم:اهووووو بقا رايك اي وانفجرت سلمي من الضحك ولا تستطيع ان تتوقف

حازم:بتضحكي ليه

سلمي:اصلك امور اوي يلا نروح لنور """"والصراحه سلمي مكانتش بتضحك علي شكله هي كانت بتضحك ع الجلابيه الممزقه من الخلف وكل فتحه بيها موصوله بلون شكل وهو زي الاهبل لبس ومشافش اي اللي لبسه كان كل همه الاتصال اللي معاه يااااه انتو متخلين معايا منظرو هيبقي عامل ازاي يلااا الصراحه يستاهل حقا اعماله هتكون سوده اووي بعدين"""""

حازم: اي رايك يانور مش احلي من البدله ضحكت

نور ضحكه عاليه نور: طبعا أحلي بكتتتتتتييير حازم:هما الناس مالها بتضحك ليه كده

نور:عادي ممكن يكونو مستغربين انك عريس وبجلابيه

حازم:اقول اي بس ع اللي كان السبب يلا ربنا يسامحه

نور بلؤم:يااارب

حازم:وبعدين اي الخطوبه اللي مافيها اغنيه ولا بيره ولا سيجارة حشيش دي اي حاجه تعدل الدماغ وخلاص

نور :افندم:o

حازم :هاهاهاهاها ههههههه بهزر طبعا

نور:بتهزر بتهزر ياابن النصابه اه ياناري لو اولع فيك وانت قاعد كده استغفر الله هتخليني ادخل جهنم بسببك

حازم:بيتقولي حاجه ياحبيبتي

نور وهي تضحك ضحكه صفره:لا مش بقول سلامتك ********************************************************* ونرجع تاني عند ساندي

ساندي:هو انت لسه عايش دا قولت هنزل الاقيك اترحلت

مروان:اه يابت التتتتتتتتتتيتتتتتت وحياة امي ياساندي لهتشوفي ايام سوده

ساندي:تؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤ عيييب يامارو متقولش كلام انت مش قده ياااحبيبي انت دلوقتي تحت رحمتي يعني ممكن اخلص منك في اي لحظه وهطلع منها زي الشعره من العجين جيت تتهجم عليا قومت موتك ودفاع عن النفس وكله شاهد

مروان:اه ياحقيره ياحيوانه

ساندي:بص انا همووووت من الصداع وبصراحه اختك كانت هنا وصدعتني بكلامها عن القيم والمبادئ بس مش مهم ليك فرصه تعيش لبكره وبالمره تفكر تاني ياااجوازنا ياموتك

مروان:ده نجوم السما اقربلك ومش هقولها تاني

ساندي:هاهاهههاههاهاههاهاههاهاهاهاهاهاهاههاهاها good night baby ====================================================يوسف:هو المحروس ابنك لسه مجاش

منيره:لا يايوسف لازم تبلغ البوليس ابني مش بخير

يوسف:وابلغ البوليس اقوله اي ابني صايع مع بنات لامؤاخذه

منيره:بس بقي يايوسف حرام عليك ولو مدورتش انت ع مروان انا بنفسي هخرج ادور عليه

يوسف:ادور عليه وهو عيل صغير ابنك ياهانم خلاني آجل اجتماع مهم اوي النهارده علشان في ورق متوقف ع الامضا بتاعه والمحروس بسلامته مش موجود

منيره وهي تفتح الباب لتخرج:حرام عليك يايوسف حرااااام جيبت القسوه دي كلها منين ربنا يهديك ويرجعلي مروان بالسلامه ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: سلمي والله يانور زي ما بقولك سمعته بوداني

نور:طيب هنعمل اي

سلمي:فرصتك جات لحدت عندك قولي لبابا تنهوا كل حاجه بينكم

نور:ويعني بابا هيصدق دانتي طيبه اووي

سلمي:امممممم والحل

نور:هخلي خطوبتي مستمره عادي ومسيرها في يوم هتنتهي المهم فكري معايا هنتصرف ازاي في الشحنه دي

سلمي:لازم اكلم عمر هو الوحيد اللي هيعرف يتصرف

نور:عمر كانت فين غايبه عني الفكره دي هو اللي كان هيساعدني بس غريبه ليه اكتر من 3 شهور مسألش عليا ولا حتي باركلي ع النتيجه

سلمي: متنسيش يانور اننا كلنا غيرنا ارقامنا حتي بابا لما موبايلاتنا اتسرقت لما سافرنا نصيف بعد امتحاناتك

نور:ايوه صح انتي معاكي رقمه

سلمي:ايوه خدي كلميه

نور:دلوقتي الوقت متأخر

سلمي :بقولك مخدرات وهروين داخلين البلد وتقوليلي وقت متأخر

نور:صح عندك حق هكلمه اهوووو +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ويسمع مروان صوت الباب بيتفتح مروان انتي اي اللي جابك تاني مش كنتي غورتي تنامي الشخص:----------------- مروان؛وكمان مش بتردي لسانك اتقطع ياشيخه يارب علشان ارتاح منك ومن عمايلك السوده

الشخص:ههششششششش احسن حد يسمعنا

مروان:نادين انتي هنا ازاي نادين انتي مش زعلانه مني صح
نادين:مش وقته يلا لازم نمشي

مروان:مش همشي غير لما تقوليلي انك مسمحاني ومش زعلانه مني

نادين:وانت عملت حاجه علشان ازعل منها ده سوء تفاهم وراح لحاله ويلا علشان منار مستنيه بره

مروان:يعني صافي يالبن

نادين :شوف الواد بقولك هنتمسك ومنار بره وبيصالح فيا

مروان بضحك:صح يلا ولينا كلام تاني بس هنهرب ازاي

نادين :متخافش انا مظبطه كل حاجه

مروان:ياجامد انت دانتي بقي يتخاف منك نادين:بطل لوكلوك ويلا تعالي ورايا
مروان:حاضر ******************************************* نور:الو السلام عليكم

عمر:وعليكم السلام

نور:اي نايم اسفه صحيتك

عمر:لا ولا يهمك بس مين بيتكلم

نور بضحك:مش بقول انا لسه نايم قووووم ياووواد انت بلاش دلع

عمر:يابت الايه نور وحشاني وفينك مش باينه كل ده

نور:ماهو واضح كنت سالت عليا

عمر:والله حتي اسألي الحجه فوفا بسألها عليكي دايما ورقمك ياهانم مقفول ليه

نور:الموبايلات اتسرقت

سلمي:متخلصي ياست انتي وهو في ناس بتموت

عمر:اكيد سلمي اللي عندك دي هي لسه رغايه زي زمان

نور:هههههه عمر مش وقته الكلام ده في موضوع حياه او موت

عمر:ياساتر يارب في اي انتو بخير

نور:الحمد لله كلنا كويسين بس حازم ابن عمك

عمر:ماله الزفت ده

نور:كان باعت علي الآت ومعدات للمصنع وللاسف المعدات دي فيها شحنه كبيره من المخدرات والهروين

عمر:يخرب بيت سنينه ده انسان زباله كده

نور: المهم الشحنه دلوقتي داخله اسيوط وانت عارف الوسايط بتاعت حازم وانه واصل اوي يعني الشحنه مش بتتفتش

عمر:عارف عارف ومتخافيش هتصرف بس انتي عرفتي كل ده منين

نور:ماهي سلمي سمعته بيتكلم في التليفون

عمر:اها طيب بصي انا هتصرف وانتي اي جديد ابقي بلغيني

نور:حاضر ياحبيبي ربنا معاك ويسترها

عمر:يلا ياحبيبتي روحي نامي دلوقتي واطمني وراكي رجاله

نور:هههههه حاضر سلام ياعمر

عمر:سلام يااجمييل """""" عييييييب مش عاوزه حد دماغه تروح لبعيد ويشك في نور ولا عمر لاسمح الله ايوه كده شاطرين مش كل الناس وحشه وانا هبقي اقولكم ليه عمر ونور بيتكلمو كده بس مش النهارده""""" ==================================== ياتري محمد هيلعب الماتش ولا هايدي هتعمل حاجه تانيه من حركاتها ونادين ومروان هيقدرو يهربو ولا هيتمسكو وعمر هيتصرف ازاي مع حازم وصحيح حازم ممكن يتسجن واي العلاقه بين عمر ونور تخليهم يتكلمو بالطريقه دي كل ده هنعرفوا المره الجايه 

يتبع الفصل العاشر اضغط هنا  * 

 

reaction:

تعليقات