القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فلتكن انت الفصل الثامن 8 بقلم ايمان شلبي

رواية فلتكن انت البارت الثامن 8 بقلم ايمان شلبي

رواية فلتكن انت كاملة

رواية فلتكن انت الفصل الثامن 8

اوس بصدمه:انت 
اسر:بالاحضان يابن عمي 
احتضنه اوس باشتياق ليفعل اسر المثل 
اوس:يخرب عقلك جيب امتي يابني ولي مقولتليش اجي اخدك من المطار
اسر:حبيت اعملهالك مفاجأه
اوس:طب ادخل ادخل 
دلف اسر الي الفيله ليجد مليكه تجلس وتنظر له بجهل
اسر:لا اوعي تقول ان ديه مراتك انا كنت عايز احضر الفرح بس منفعش انزل غير النهارده 
اوس:ايوا مراتي 
اسر :يالهوووي ديه وتكه 
لكمه اوس  بقوه ليقول بغيظ:اتلم ياحيوان 
اسر:اااه ايدك شاكوش يابني ادم ثم توجه نحو مليكه ليمد يديه اليها بترحاب:مليكه ازيك انا اسر ابن عم اوس
مليكه بابتسامه رقيقه:اهلا بحضرتك اتشرفت 
اسر بابتسامه واسعه:والله انا اللي اتشرفت ياقمر وفي اللحظه التاليه كان يسقط كف اوس علي رقبته من الخلف
اوس وهو يجذبه من قميصه من الخلف كالحرامي:هي مين ديه اللي قمر ياحيوان 
اسر:ااه ياعم في اي بس انا قولت حاجه 
اوس:اتلم يااسر بدل ما المك 
اسر بضيق:طيب ياعم خلاص ابعد بقي عشان امشي اروح لامي وابويا الا صحيح فين امك وابوك 
اوس:مش هنا ياخويا ابويا في الشغل وامي راحت لصحابها في النادي 
اسر:طب انا همشي بقي يالا سلام 
اوس:ولا تعالي بليل عمك هشام اتصل وقال انه جاي النهارده بليل هو وامك وابوك هتيجي طبعا 
اسر بلهفه:طبعا جاي عيب عليك 
اوس:بتاع مصلحتك 
اسر:جدا يالا سلام يابرنس ثم خرج من الفيله 
.............................................................................
في المساء اجتمعت العائله في الفيله ولكن اسر قرر ان ياتي اخر الاشخاص ليفاجئ عائلته بعد الترحاب والاحاديث رن جرس الباب ليتوجه اوس ويفتح وهو يعلم من الطارق دلف اسر بمزاحه المعتاد لتفرح عائلته بوجوده وذهب الي السلام علي الجميع حتي وصل الي معذبته تلك الفتاه التي تشبه الملاك في وجهها الابيض الناصع وعيونها الزرقاء ووجهها الاحمر الطبيعي 
اسر بحب:ازيك ياجوري 
جوري بابتسامه :الحمد لله ازيك انت يااسر حمد لله علي سلامتك 
اسر: بهيمان الله يسلمك 
لاحظ اوس سرحانه لصيح باسمه:اسر حبيبي تعالي اقعد التفت اليه اسر بغيظ وهو يتوعد له ليجلس بجانبه ويلكزه بقوه 
اوس:اااه
مليكه بخوف:اوس مالك 
اوس:لاياحبيبتي مفيش ده حلوف بس خبطني 
مليكه باستغراب:مش فاهمه 
اوس:متاخديش في بالك ياحبيبتي 
رن هاتف جوري لتستأذن لكي ترد علي الهاتف جلس الجميع يتسامرون حول مواضيع مختلفه وذلك العاشق يجلس ويكاد ان يقتله فضوله لمعرفه مع من تتحدث 
اسر:اوس انا خارج اعمل مكالمه ضروري ها 
استمعت اليه مليكه لتقول بخبث:مكالمه برضو 
اسر باحراج:اي ده انتي عرفتي منين 
مليكه:هههه مقفوش اوي يااسر 
اسر:طب خلاص بقي يالوكه اعمل اي الحب يابنتي 
اوس في نفسه :لوكه 
مليكه بمزاح:ماشي يااسور 
اوس :كمان اسور ده انتي ليله اهلك مش فايته 
اوس بغيظ:طب اخرج يالا ياخويا
اسر بمزاح وهو يعلم مدي غيرته :ماشي ياعم الغيران ثم خرج سريعا 
اما اوس فوجه نظره نحو مليكه التي ارتعبت من لون عينيه التي احمرت 
اوس بهدوء:مليكه عاوزك فوق اقولك حاجه ثم نهض ليصعد الي اعلي 
مليكه وهي تندب حظها:ياليله طين ده شكله هيموتني يالهوي يالهوي استر يارب ثم صعدت الي اعلي وطرقت الباب فتحه اوس وجذبها بقوه ثم دفعها نحو الحائط خلفها 
مليكه:ا اوس افهمني بس 
اوس بغيره:ده انتي ليله اهلك سودا
............................................................................
في الاسفل كانت جوري تتحدث في الهاتف واسر خرج عندما نطقت هذه الجمله التي جعلت الدماء تفور في جسده 
جوري:اه اسر ابن عمي جه من السفر 
الشخص:...........
جوري:بحبه اي يابني انت عبيط ده زي اخويا
الشخص:..........
جوري:بحبك انت 
الشخص......... 
جوري:ماشي باي كلمني لما تخلص ثم التفتت لتجد هيئه اسر لا تبشر بخير
جوري بخوف:اسر 
اقترب منها اسر و..

مليكه وجوري دلوقتي=ياسوادك ياقرمط 
اوس=بغير عليها حتي لما تسلم علي الناس ولي يمسكوا ايديها مايشاوروا كده وخلاص💃💃💃
اسر:اخوكي بعد كل ده اخوكي 😂😂
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
reaction:

تعليقات