Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل الثامن 8 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل الثامن - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل الثامن

محمد وهو مصدووم:هو انتي

هايدي وبغيظ:هووو انت دا انت جيتلي برجليك

محمد:بتقولي حاجه

هايدي:مش تفتح ولا كمان ماشي تخبط في خلق الله

محمد:افندم ع فكره اكيد يعني مكنتش اقصد وبعدين انتي اللي طلعتي في وشي فجأه

هايدي:برضو بتجيب العيب عليا وتقول مش قصدك مش قصدك اي هكون انا اللي قاصده يعني

محمد:اوف اقولك اي شكلك عاوزه تتخانقي وانا مش فاضي للكلام ده عندي ماتش سلام كاد محمد ان يغادر ولكن اوقفته تلك الكلمات

هايدي بغييظ:: اهرب اهرب ماانت شكلك كده متعود علي الهروب من مواجهه المواقف

قرب محمد منها وتغيرت نبره صوته محمد:مش محمد المنصوري اللي اتعود ع الهروب فاهمه ولا لا واحمدي ربك انك بنت وإلا كنت عرفت اشوف شغلي معاكي

ووقفت هايدي مصدومه من كلامه الا انه تركها ومشي وياتيها صوت من الخلف

ندي:ديدي اي اللي موقفك هنا يابنتي

هايدي:الحيوان ده مش ناوي يجيبها لبر ابدا وشايف نفسه هو مش عارف بيتكلم مع مين

ندي:هااااااااااااااايدي اتجننتي يابنتي بتكلمي نفسك وبعدين مين ده االلي يقدر يزعل هايدي الشرفي

هايدي:الزفت اللي شايف نفسه بتاع الكوره

ندي:هموووت واشوفه الولد ده

هايدي:هتشوفي مايكل جاكسون ياختي اقولك اي تعالي كده لازم افكرله في مصيبه

ندي:بت انتي انا مليش دعوه مادام مصيبه يبقي مع نفسك ياقطه

هايدي:ندله طول عمرك مش عارفه اي اللي مصبرني عليكي لحدت دلوقتي

ندي:حييييييييييييييييييييييح علشان بتحبيني ودايبه فيا دوووب

هايدي:اووي اووي ياختي نشوف حاجه نشربها اروق دمي

ندي:ههههههههههه يلااا **********************************************************************************************************************ونرجع تاني عند منزل يوسف

يوسف:صباح الخير مالكم قاعدين كده ليه

الام:الحقني يايوسف مروان مرجعش البيت من امبارح

يوسف:يعني اي الكلام ده الولد ده ازاي بقي مستهتر كده ومش عارف انه النهارده فيه اجتماع مهم مع حسين الشرفي اتصلي بيه شوفيه فين يامنار

منار:والله يابابا كلمته كتير وفونه مغلق

يوسف:كمان ماشي يامروان لما اشوفك هيكون ليا معاك تصرف تاني

الام:مش كده يايوسف اهدي بس احنا نعرف هو فين الاول ونطمن عليه

الاب:تلاقيه مع بنت من معارفه الزباله

الام:لا يايوسف ابني مش كده انا ربيتو كويس

الاب:ونعم التربيه ياهانم اهو ادينا قاعدين مش عارفين مكانو, منار اخوكي اخر مره قالك رايح فين ولا كان مع مين

منار:ها يابابا مين معرفش ااااااا وحضرتك عارف انه مروان مش بيقول لحد ع حاجه

الاب:طيب الظاهر اني دلعتكم زياده ومن النهارده في معامله مختلفه خالص سلااام

الام:استر يارب جيب العواقب سليمه منار:يارب ===========================================================================================ونروح عند بطلتنا

نور:عرفتي هتعملي اي بالظبط ياسلمي

سلمي:شور يامان حطي في بطنك بتتتتتتتيخه صيفي

نور:ياخوووفي بعد كلمه بتتتتيخه دي

سلمي:ههههههههههه ههههههههههه اطمني بقا

الام:ها يانور جاهزه الكوافيره جات بره

نور:اه ياماما دخليها

سلمي:هيييييييييييييييييح ايوه بقي هتبقي عروسه يانور مش مصدقه عينيا

نور:عرسه اما تعضك في لسانك اخرسي خالص ولا اقولك اطلعي بره انتي اصلا وقتك انتهي معايا

سلمي:هههههههه اخص عليكي بنت وحشه

نور:ملكيش دعوه يلا صدعتيني بقا انا عروسه برضو خليني اشوف اللي ورايا

سلمي:اممممممممممممممم عروسه شكلنا كده بدأنا هنحن ع سي حازم

نور وقد انفجرت في الضحك:مين ده نجوم السما اقربله دا انا فرحانه ع سنينه السوده اللي هيشوفها معايا

سلمي:الله يرحمك مبكرا ياحازم

نور:هههههههههههههههههههههههههه ايوه _______________________________________________________________________________________________ونسيبهم ونروح النادي

هايدي:اشطا عرفت ازاي هاخد حقي من الولد الزفت ده

ندي:ديدي فكك مالك بيه بس وهو كان عملك اي

هايدي:تخرسي خالص انتي لازم اخد حقي

ندي:ماشي ياستي بس ازاي وهتعملي ايه

هايدي:هقولك وتنفذي الكلام بالحرف الواحد

ندي:ها قولي

هايدي:بصي ماتش النهارده ده مهم اوووي اووي بالنسبه ليه علشان البطوله

ندي:والمطلوب

هايدي:اول ما يدخل الحمام هقوم انا اراقب لك الجو وانتي تدخلي جوه تجيبي لبس الكوره بتاعه وبكده يبقي ياقابلني لو عرف يلعب ولا حتي يشوف بطوله

ندي:يابنت الايه عليكي افكار بس برضو انا مستحيل اعمل كده عمري ما فكرت ااذي حد مش عملي حاجه

هايدي:ندي الموضوع ده اخر ما بينا ياما معايا ياما انا من طريق وانتي من طريق

ندي:سامحني يارب ماشي ياستي يلا لما نشوف اخرتها ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////ونروح تاني لمكان كلنا عاوزين نعرفه

ساندي:هاها بقي مروان المنصوري مربوط كده في المخزن تؤتؤتؤتؤتؤتؤ ياحرام ميرضنيش الصراحه اخص عليهم الرجال المتوحشين دول اللي عملو فيك كده

مروان:انتي اصلا حيوانه وبقولك فكيني

ساندي:تؤتؤتؤتتؤ ليه الغلط ده بس يابيبي دانا سوسو حبيبتك

مروان:حبك برص كان يوم اسود ومنيل يوم ماعرفتك فيه ياشيخه

ساندي:مارو عيب بقا دانا بحبك ويوم ماعرفتك كان احلي يوم في عمري

مروان :عاوزه اي ياساندي

ساندي:نتجوز وتعترف بابننا وتبعد عن الزفته دي

مروان:ده انتي بتحلمي انا عمري ماهسيب نادين دي احلي حاجه في حياتي

ساندي:يبقي انت اللي جيبته لنفسك ياابن المنصوري انا سكتت اه ع الضرب والاهانه بس بعد كده مش هسكت وهروح لوالدك واقوله علي كل حاجه ومنهم انك لسه تعرف نادين وشوف بقي انكل يوسف لما يعرف ممكن يعمل اي

مروان:ساندي يكون في علمك جواز علي جثتي واعلي ما في خيلك اركبيه

ساندي:هههههههههههههههههههههه اوك بلاش جواز عادي بس ليا طلب صغنون اد كده هووووووووووه

مروان:اخلصي

ساندي:هقولك بس مش نااااو باي دلوقتي راحه عند الدكتوره علشان تظبطلي وشي من الجنان اللي عملتو

مروان:في داهيه ان شاء الله ماترجعي """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" منار:ايوه يانودي معرفتيش اي حاجه

نادين بعياط:لا يامنار انا قلقانه اوي علي مروان

منار:ربنا يستر

نادين:بس هو مش قالك اخر مره راح فين

منار:بصي ياستي هو حكالي علي كل اللي حصل وساندي دي والله كدابه

نادين:انتي مشوفتهاش بتتكلم بكل ثقه ازاي كده

منار:صدقيني يا نودي مروان عمره ما يعمل كده وهو بيحبك ياعبيطه وانتي هبله وصدقتي

نادين:سيبها لوقتها بقا اهم حاجه نعرف مروان فين وبعدين ابقي نشوف

منار:ماشي ياحنينه انتي

نادين:انتو بتقولي اخر مره كنتو تكلمو ع ساندي

منار:ايوه

نادين:طيب مش فاكره اي اخر كلمه مروان قالها قبل ما يمشي

منار:امممممممممممم استني مش فاكره بالظبط بس خلاص افتكرت اخر جمله قالها بت اللذينه معرفش عملت كده ازاي والله لاربيكي ياساندي

نادين:حرام عليكي يامنار وسايبانا كل ده محتارين اكيد راح للزفته دي

منار:تفتكري طيب مادام راح هناك يبقي اي اللي يخليه ميرجعش لحدت دلوقتي

نادين:مش عارفه بس المتاكده منه ان الزفته ساندي هي الوحيده اللي تعرف مكانه

منار:طيب هنعمل اي

نادين :هقولك &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&ونرجع تاني النادي محمد:سمير ياسمير انت يازفت فين اللبس بتاعي الماتش 10 دقايق وهيبدا

سمير:معرفش محدش هنا دخل الاوضه غيرك وانا كنت بشتري حاجات ولسه راجعه

محمد بعصبيه :يعني اي مش هلعب اكيد الحكايه دي مقصوده

سمير:ياعم اي اللي بتقوله ده ومين اصلا من مصلحته انك متلعبش الماتش النهائي

محمد:مش عارف ياسمير هعمل اي دلوقتي

سمير:طيب اتصل بمامتك وشوفها يمكن تكون نسيت اللبس في البيت

محمد:وحتي لو نسيته ازاي هروح اجيبه مش هلحق وبعدين مينفعش البس اي لبس لانه هيكون مختلف رقم التيشيرت

سمير:طيب هتعمل ا
محمد:هروح اعتذر للكابتن وشكلي كده مش لاعب

سمير:متقولش كده تعالي نشوف الكابتين وكان في ذلك الوقت من يراقبهما جيدا وفجاه تعالا صوت ضحك الفتاتين

ندي:انا مش عارفه ازاي عملت كده

هايدي:هههيييييح واخيرا اخدت حقي

ندي:بس كان نفسي اشوف شكل البني ادم اللي عصبك ده علشان اعمله تمثال

هايدي:ليه وانتي كل ده مشوفتيش شكله

ندي:منين يافالحه وهو طول الوقت مدينا طهرو

هايدي:مسيرك هتشوفيه هيييييح تعالي ابت هعزمك ع الغدا النهارده انا فرحااانه اووي

ندي:اموت انا دي فيها غدا بس نروح بسرعه علشان خلاص هبدا دروس اولي ثانوي النهارده

هايدي:اوف كفاياكي دح يابنتي مش بتتعبي

ندي:ليه وانا زيك يااختي بلقي اللي بينجحني وبطلعني الاولي كمان من غير مجهود

هايدي:كفايه قر ابقي اشوفلك وسطه

ندي:لا ياختي انا هحقق ذاتي بنفسي مش هعتمد ع حد

هايدي:جايبه وجع الدماغ لنفسك يلا ياختي ===========================================================
وياتي المساء علي ابطالنا وخطوبه

نور سلمي:الله الله ع القمر يااخواتي اختي عرووسه موووووووزه

نور:اتلمي يابنت انتي هتشوفي المزه دي هتعمل اي النهارده

سلمي:استر يارب حقا انا مش متفائله وتنزل نور وابتسامتها تعلو وجهها لما هي تنوي عليه من شر نور""""اوعدك ياسي حازم هتشوف ايام اسود من الجزمه السوده"""في سرها طبعا ويتقدم اليها حازم ليمسك بيدها

نور:هتعمل اي

حازم:همسك ايدك هو احنا مش عرسان ولا اي

نور:اقولك اي حكايه تمسك ايدي دي انساها خااالص وتمشي باحترامك

حازم:ياحلاوة والناس تقول اي بقي

نور:مليش دعوه انت خاطبني انا ولا الناس

حازم:امري لله اتفضلي ياستي لما نشوف اخرتك وابتسمت نور ابتسامه انتصار وتقدمو وجلست في الكوشه واقبل عليهما الاهل والاقارب ليباركوا لهما

حازم:شكلك حلو اوي النهارده

نور:انا طول عمري قمر ولا انت اعمي ما بتشوفش

حازم:مقصدش كده بس انتي محلوه شويه زياده

نور:محلوه اي الالفاظ دي وانا هي انا متغيرتش ولو سمحت مش بحب الكلام ده

سلمي تاتي من الامام لولوولولولولوولولولولولوولولوولولوللوولولييييييي اختي وخطيبها قمر يانااااس مبروووك يازومه

حازم بحده:اي زومه ده يابت ما تتلمي

سلمي وهي تكتم الضحك:ليه مش خطيب اختي ولازم ادلعك

حازم:لا مش لازم

سلمي:مقبوله منك اعمل اي خطيب اختي ولازم استحملك دقيقه وراجعه ماما ياماما اي متجيبي الشبكه للعريس علشان يلبسها

الام:حاضر ياسلمي

سلمي:هاتي عنك انتي ورحي رحبي بالضيوف

الام:خدي بس خلي بالك احسن حاجه تقع سلمي:عيب ياحجوجه في عينيا دي شبكه الغالي سلمي وسع وسع وسع الشبكه وصلت يلا ياعمنا خد لبس عروستك

حازم :هاتي,,,,,,,,,,,,يلا ياسلمي هاتي ايدك علشان البسك الدبله

نور:نعم نعم وانت فاكرها سايبه

حازم:يابت الله يهديكي عدي الليله

نور:ع جثتي تمسك ايدى

حازم:اومال مين هيلبسهالك

نور:هاتها كده خدي ياسلمي لبسهاني انتي

سلمي:عيوووني يامزه والتقطت منها الدبله وبقصد اسقطتها ع الارض

سلمي:يالهووي الحق ياحازم الدبله وقعت

حازم بشده:نعم ياختي والمطلوب يعني

نور:انت بتزعق ليه قوم دور عليها

حازم:انا ادور ليه وبتاع اي

نور:خلاص براحتك عادي بلاش خطوبه

سلمي:عيب يانور اي بلاش خطوبه دي وانت ياحازم ما تقوم تدور

حازم:اووف امري لله """"شكلك هتطلعي عيني يابت محمود""""

سلمي :مش قاعده ياحازم اقولك انزل شوفها كده تحت الكرسي

حازم:نعــــــــــــــــــــــــم

سلمي:معلش ولا بلاش خطوبه

حازم:الصبر من عندك يارب ونزل ع ركبتيه لكي يدور ع الدبله

سلمي:مش هنا ادخل شويه لجوه ايوه اهي اهي ياحازم وانفجر الاختان من الضحك لمنظر حازم المضحك مما جذب اتنباه الحاضرين حتي اتي محمود

محمود:في اي هنا واي الهرج والمرج ده

نور:ابدا يابابا حازم وهو بيلبسني الدبله وقعت

محمود:يقوم هو اللي يدور عليها

سلمي:ياباابا قولتلو كتير استني انا هدور قالي لا متشغليش بالك وانا هجيبها

محمود وينظر الي حازم بلوم:كده برضو يابني حازم:حصل خير ياعمي"""""اه يااولاد الـــــــــــــــــــــــــــــــ صبركم عليا بس"""""طبعا في سره الكلام ده

سلمي:سوري يازومه تعبناك معانا

حازم بغيظ:تعبك راحه

سلمي:اوك هروح اجيبلك عصير تروق دمك بقي ثااانيه واحده ===============================================================================نسيبها تروح تجيب العصير ونروح مكان تاني

الخادمه :نعم اي خدمه

منار:ساندي هانم موجوده

الخادمه:ايوه يافندم اقولها مين

منار:مش لازم قوليلها ضيوف

الخادمه:اتفضلي هنا علي بال ما اقول للست ساندي منار:اوك ===============================================================================ونرجع تاني الخطوبه سلمي :العصير وصل ياعريسنا

حازم:شكرا ياسلمي اقولك اي ماتيجي اتجوزك انتي بدل اختك اللي عامله 111 دي سلمي:هيهيهيهيهيهيهيهيهيهيهيههيهيهيهيهيه""""""دمك غلس وبارد ورزل"""""منور ياحازم يلا بقي يانور خدي العصير شربيه لحازم

نور:عيوني انتي تامري بس ابتسم حازم ابتسامه انتصار واخذت سلمي العصير وعملت نفسها راحه تشربه هووووب دلقت العصير عليه

حازم بعصبيه:اي التخلف بتاعك ده انتي مجنونه

نور وهي تكتم الضحك:سوري مش قصدي

سلمي:حصل خير ياجماعه دلق العصير خير

حازم:ياسلام والبدله بقي واقعد ازاي انا كده

الام:خير ياولاد في اي وصوتكم عالي كده ليه ااااه ياخبر اي اللي عملك كده يا حازم

حازم:اسالي بنتك

نور وهي تصتنع البراءه:والله ياماما مش قصدي العصير هو اللي ادلق

الام:حصل خير خدي ياسلمي حازم واديله عبايه من بتوع ابوكي الجداد

سلمي:حيييييييح عيوني ياماما دانا محضرالك حته جلابيه هتعجبك يامعلم اوبا ياشتغلاتك اسولم اتفضل يا ااستاذ حازم اديك حاجه تلبسها وذهبوا الي غرفه المكتب واحضرت سلمي جلابيه من الاخر شكلها يموت من الضحك وقالتلو البس دي وانا هستناك بره وهو زي الاهبل يلبس وخلاص وعدت10 دقايق ولم ياتي حازم

نور:ماتروحيه تشوفيه شكلو طفش ولا حتي مات لسه مكملناش باقي الشغل

سلمي:هههههههههههههه تأمر ياكبير وذهبت سلمي لكي تشوف حازم وفجاة سمعته وهو بيتكلم في التليفون سلمي:""""سامحني يارب والنبي والنبي دي اول مره اعملها في حياتي بس لازم اعمل كده يمكن اسمع حاجه انقذ بيها حياة البونيه اللي بره دي والله اول واخر مره استغفر الله """"""""

سلمي:وفجاه عليت صوت شهقتها :انا كنت حاسه انو وراك مصيبه وحياة امي ما هرحمك ياسي حازم تعملي اي ياسلومه تعملي اي اشطا وجدوها مفيش غير عمر هو اللي هيخلص الحكايه ياافكاراتك ي سوسو ____________________________________________________________________________________ ياتري محمد هيعمل اي في الماتش بتاعه وهل مش هيدخل البطوله فعلا حلمه الكبير ومنار راحت ليه لساندي وهتقولها اي وازاي مروان هيرجع واي اللي سمعته سلمي وياتري ازاي عمر هيساعدها وياتري بعد اللي سمعته ده نور هتنهي العلاقه بينهم ولا تخليها تستمر كل ده هنعرفه الحلقه الجايه

 يتبع الفصل التاسع اضغط هنا  



 

reaction:

تعليقات