Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل السابع 7 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل السابع - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل  السابع 

ساندي:ميييين

الطارق:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ساندي بصدمه وهي تفتح الباب:مــ مــ مروان انـ انت اي اللي جــ جابك هنا

مروان بايتسامه ساخره:هتعرفي دلوقتي انا جاي ليه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ساندي وكادت ان تغلق الباب في وجهه ولكن مروان سرعان ما اوقفها ودفع الباب بعنف

مروان:بقي علي اخر الزمن واحده زيك انتي تتهمني باتهام زي ده وانتي مين اصلا دانتي حشره افعصك برجليا وقت مااحب

ساندي:مروان اطلع بره ولا اقولك انا هكلم الامن يجوا يرموك بره

مروان وهو يصفعها بشده علي وجهها:يابجاحتك وليكي عين تتكلمي بقي مش مكسوفه من نفسك

ساندي وهي تصرخ:اطلع بره برررررررررررره

مروان:مش طالع غير لما كل الحساب اللي بينا ينتهي

ساندي بخوف:مروان انت انتـ عاوز مني اي وهتعمل اي اعقل يامروان

مروان:وانتي خليتي فيا عقل يعني اي تيجي تقوليلي انا حامل في ابنك او بنتك بذمتك ياشيخه ده كلام

ساندي بحده:ايوه ايوه هو ابنك وانا هكدب عليكي ليه ولا انت بقي خايف علي حبيبة القلب واول ما تذكر مروان نادين هجم عليها مثل المجنون وانهال عليها بالضرب بقوه وعنف حتي ملأ وجهها بدماء وفجاة استيقظوا وتجمعوا الخدم علي صوت الصراخ وكانت ساندي مغشي عليها من شدة الضرب احدي

الخدم:انت مجنون والله لاوديك في داهيه

سميره الخادمه:بسرعه حد يتصل بالدكتور وانتي يامرفت اقفلي الباب كويس اوي واوعي الحيوان ده يطلع من هنا وروحي كلمي الامن

مرفت:حاضر حاضر *********************************************************************************************************************************************ونسيب مروان ربنا يكون في عونه ونروح عنده في البيت

منار:ماما انا قلقانه اوووي علي مروان

الام:ليه يامنار هو اي اللي حصل انتي عرفتي ليه هو كان مضايق

منار:ايوه ياماما عرفت وربنا يستر ما يكنش اتصرف تصرف متهور يوديه في داهيه

الام:ياضنايا يابني منار يابنتي قوليلي اخوكي ماله

منار:معلش ياماما انتي عارفه عمري قولت اي حاجه كانت بيني وبين مروان

الام:منار وغلاوتي عندك قوليلي ابني فين

منار وهي تقبل جبينها :متقلقيش ياست الكل ربنا يجيب العواقب سليمه تصبحي علي خير وان شاء الله نصحي الصبح ومروان يكون في البيت وفي سرها:برضو كده يامروان تعمل فيا كده وانتي هبله انتي ولا مجنونه تروحي تقولي لامك اوف بقي اهو اللي حصل"

الام:يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارب **************************************************************************************************************************ونروح لمكان تاني نور وهي تستيقظ لتتوضئ وتصلي الفجر وتتناجي ربنا بانه يفك كربها

نور:يااااااارب مهما كانت ذنوبي واعمالي اغفرلي وسامحني انت ارحم الراحمين يااااااارب انت الوحيد اللي عارف الخير فين اكتبهولي يااااارب وابعد عني اي شر واستمرت لتردد كثير من الادعيه حتي غلبها النعاس ونامت علي سجادة الصلاه *********************************************************************************************************************************نروح لمكان تاني

عمر:صباحك فل ياام عمر

وفاء:يسعد صباحك ياحبيبي يلا علشان تفطر عمر:حاضر صحيح الواد ياسين جيه امتي امبارح

الام:والله مااعرف ماشوفتهوش بس انا اطمنت عليه الصبح وكان في اوضته

عمر:طيب انا هروح اشوفه عمل اي واجيبه يفطر معانا الام:طيب ياحبيبي ربنا ما يحرمكم من بعض ويدخل غرفه ياسين

عمر:يـــــــــــــــــــــــــــــــاسييين

ياسين:يابني اقفل النور حرام عليك عاوز انام

عمر:نامت عليك حيطه قوم فز وانا بكلمك

ياسين:لا وحياة امك مش في القسم انت هنا يلا يا شاطر اقفل النور وخد الباب في ايدك

عمرر:عااارف ياياسين لو ما قومتش انا هستخدم معاك طرقي الخاص

ياسين:ياااادي النيله ع ياسين وحظ ياسين المهبب اهووو قومنا عاوز اي

عمر:اتكلم عدل ياااض

ياسين:انا كلامي كده ولو مش عاجبك نقطع العلاقه اللي بينا خالص واكمل نوووم

عمر:ههههه بطل غلبه وطمني عملت اي

ياسين وهو يضع رجل فوق رجل:هع طبعا قبلوني وبجداره كمان

عمر بفرحه:ايوه بقاااا اخويا يلي رافع راسي تعرف ياض هعمل حاجه اول مره اعملها

ياسين:اي هي
عمر:هزغرت ياسين:ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه وانتي بتعرفي تزغرتي يابيضه

عمر:شوووور يااوختشي استني هوريكي ليليلليليللييلليليليليليلليليليلليليليلليليلليليلليليليليلليليليليليليليلليووو """"زغروته ع الموضه بقي ملناش دعوه هنا كل واحد في حالو""""" نرجع تاني

الام:خير ياولاد ما تفرحوني معاكم

ياسين:وبلا فخر ياحجه بقيتي ام حضرت الظابط وحضرت وكيل النيابه يلا بقا زغروته تفتح النفس بدل الترجيع اللي كان من شويه

عمر:اتلم ياض منا بقولك اول مره

الام:بس كده عيوني ولولولولوولولولوولولوولولولولوولولوولولوولولولوولولولوولولوولولولوييييييييي ايوه بئا هي دي الزغروته ولا بلاش

الام:يلا الاكل هيبرد

كلهم:يلا ************************************************************************************************************************************** دقدقدقددقدقدقددقدقدقددقدققدقدقددقدقددقدقد فريده:نور ياانور كل ده نوووم اصحي بقي نور:سيبيني ياماما

الام:يابنتي قومي وايه اللي منومك ع الارض كده

نور:اووف ياااربي قومت اهوو انام ع السرير

الام:والنبي ياختي يابت قومي خلصي خطوبتك النهارده

نور:اووووووووووووووف ياماما حرام عليكي

الام:معلش ياحبيبتي قومي ونفذي كلام ابوكي لحدت ما يرجع لعقله او ربنا يحلها من عنده

نور:يارب ياماما خلاص قومت اهو اتفضلي انتي وانا هحصلك ***********************************************************************************************************************************ونرجع تاني بيت يوسف

منيره:يامنار اصحي يابنتي الحقي

منار:خير ياماما اي اللي حصل

الام:اخوكي مجاش من امبارح

منار وهي تقوم مفزوعه:يااخبر ابيض ياربي عليك يامروان

الام:مش وقته هنعمل اي دلوقتي

منار:طيب انا هتصل بنادين

الام:ماشي ياحبيبتي شوفيها بسرعه

منار:حاضر الام:تعبتوني معاكم ياولاد يوسف

محمد:يامااااااااا ياحجه يااهل الدااااار عااااوز اكل جعاااااااااااااااااان

الام:فايق ورايق اوي وانت وكمان عاوز تاكل

محمد:ومافوقش واروق ليه وانا شايفك قدامي ياقمر انتي

الام:اخوك مجاش البيت من امبارح يامحمد

محمد:حيييييييييييييييييييييييح يابختو اكيد مظبطولو مزه دلوقتي الله يسهلووووووو ياعمنا

الام وهي تضربه ضربه خفيفه:ولد عيب كده محمد:احنا اسفين المهم في اكل ولا اخرج ع لحم بطني كده

الام:روح لبثينه وهي تحطلك اكل

محمد:روح لبثينه روح لبثينه اووووف

الام:بتقول حاجه يامحمد

محمد:لا ياست الكل رايح لبثينه اهوو ========================================================================================ونروح عند حازم وحامد

حامد :قوم ياولدي انت ناسي خطوبتك النهارده

حازم:اوووووف يابوي لازم تفكرني وتعكنن عليا حامد:قوم ومتفكرش غير في الفلوس اللي هناخدها من وراها قوم

حازم:قومت اهو ياابوي

حامد:عاوزك تبقي مصحصح وعينك وسط راسك البت مش سهله ومتعلمه ومتنوره

حازم:اطمن يابوي هسويها ع ميه بارده

حامد:اكده ولدي صوووووح ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- سلمي :يعني خلاص يانور الزفت ده هيبقي خطيبك

نور:متقوليش كده علي جثتي المهم تعالي عاوزاكي اقولك تعملي اي بالظبط وتنفذيه بالحرف الواجد لازم يكره اليوم اللي فكر اني ابصله بس مش ابقي خطيبته

سلمي:يالعبك يابنت محمود الشرقاوي اشطه يامان يلا ******************************************************************************************************************************** ندي:ايوه يابنتي فينك انا قدام بيتكم اهوو يلا انزلي

هايدي:اوك دقيقه واكون عندك ****************************************************************************************************************************** منار:سلام عليكم

نادين:وعليكم السلام ازيك يامنار

منار:كويسه الحمد لله انتي بخير

نادين:ماشي الحال ,لكن خير في حاجه

منار:مروان يانادين ماجاش البيت من امبارح وانا قولت اكلمك اطمن لو كان عندك ولا حاجه

نادين بخضه:مروان ليه وهو راح فين

منار:هو حكي لي ع اللي حصل اخر مره اتقابلتو فيها ومن بعدها خرج ومرجعش

نادين:فينك بس يامروان والله مناقصه بصي يامنار حاولي كلمي كل اصحابه اللي تعرفيهم وانا كمان هروح اسال صحابه اللي ف النادي

منار:ماشي يلا اسيبك دلوقتي سلام نادين:سلام *************************************************************************** محمد:ايوه يابرنس الليالي انا في النادي اهووو فينك مش شايفك

سمير:يابني امشي شويه لقدام بس

محمد:اهو كده

سمير:ايوه لف كده هتلاقيني

بشاورلك محمد:اهو ياسيدي

وفجاه اصطدم بفتاه

محمد:انا اسف بجد مااخدش بالي وعندما يرفع عينه ويجدها نفسها البنت بتاعت الكوره وهي كذالك الامر استمرو الاتنين في قمه الدهشه والصدمه ينظران لبعض نظره غل وكره وغيظ ..................................................... /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ياتري مروان راح فين وهل نادين هتسامح مروان بالسرعه دي واي اللي هيحصل بين محمد وهايدي ويااتري اي اللي نور وسلمي اتفقو عليه كل ده هنعرفو الحلقه الجايه


 يتبع الفصل الثامن اضغط هنا  
 
reaction:

تعليقات