Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل السادس 6 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل السادس - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل  السادس 

نروح عند نور هي وصحبتها بيتكلمو في التليفون

مها:انتي عاقله ولا مجنونه يابنت انتي ازاي توافقي علي خطوبتك من شخص زي ده د
نور:اهوو اللي حصل بقي يامها كنتي عاوزاني اعمل اي

مها:ترفضي طبعا ودي محتاجه كلام


نور:اصلك مشوفتوهش وهو بيتهمني بكلام زباله وقذر زيه واللي مضايقني بجد ازاي بابا يصدق عليا الكلام ده كله

مها:طيب هتعملي اي يافالحه في البلوه دي

نور:العمل عمل ربنا بقي وانا معملتش حاجه وحشه في حياتي علشان ربنا يعاقبني بشخص زي حازم

مها:ان شاء الله خير يانور ادعي ربنا بس انتي وباذن الله هتتحل

نور:يااااااااااااارب يااااااااارب يامها

مها:ماشي ياقمر روحي انتي ارتاحي دلوقتي وانا الصبح هكلمك

نور:ماشي يلا تصبحي علي طاعه الرحمن

مها:وانتي من اهل الخير ********************************************************************************************************ونروح بقي عندمروان ونادين وساندي

مروان:انتي هتنطقي وتقولي جايه هنا تعملي اي ولا لا

ساندي:انا كنت جايه علشان مينفعش اسيبكم تحتفلوا لوحدكم لازم يكون في عازول في الموضوع هاااااهاهاااا وانا بقي العازول

نادين:مين دي يامروان مروان:استني يانادين وهفهمك علي كل حاجه

ساندي بضحكه ساخره:وليه تفهمها انت استني انا هفهمها كل حاجه د
ومسكها مروان بعنف :اقسم بالله ياساندي لو ما مشيتي حالا هيكون نهايتك في المكان ده

نادين:يوووووه بقي متفهمني يامروان ميين دي والا انا اللي همشي

مروان:حبيبتي دي واحده زباله من الشارع جايه ترمي بلاها علينا

ساندي وهي تحاول انا تفك يدها من مروان:لا بقي استني انا اللي هقولك البيه حبيبك الموقر يبقي ابو ابني او بنتي اووووه ياحرام كان راسم عليكي دور العاشق الولهان وقبل ان تنهي حديثها الا ان لطمها مروان لطمه قويه كادت ان يغشي عليها

نادين بصوت متقطع:مــ مروان الكلااام ده ده بجد

مروان:لا طبعا اوعي تصدقيها دي كدابه انا مش بحب غيرك انتي

نادين:المفروض اني اصدق الكلام ده وابنك اللي في بطنها تسميه اي

مروان:والله العظيم كذابه انا عمري ما قربت من الحيوانه دي

ساندي وهي تنظر لما نظره شماته:انا كده عملت اللي عليا ووعيتك وانتي حره بقي سلام يامارو

مروان بحده:اه ياحيوانه وكاد انا ينهال عليها ضرب والا ان اوقفته نادين

نادين بدموع:مروان علشان خاطري قولي انه كلامها كله كذب

مروان:وحياتك عندي ولا كلمه من كلامها صدق

نادين:حياتي عندك بقيت رخيصه اوي كده بتحلف بيها كذب ماشي يامروان من النهارده كل اللي ما بينا انتهي

مروان:لا يانادين انا بحبك

نادين:كان زمان وتركته وهي منهاره من العيط

مروان:نادين استني بس طيب اوصلك ولكنها سرعان ما اختفت عن نظره واخذ يضرب السياره بيده ليه كده ليه حتي البنت اللي بحبها تمشي وتسيبني كده ليه اما وريتك ياساندي زفت مابقاش مروان المنصوري **************************************************************************************************ونروح عند حازم وحامد

حامد:ابسط ياولدي بت محمود وافقت وخطوبتكم يوم الخميس
د حازم:بجد يابوي مش معقول

حامد:وانا هكدب عليك يعني ابوها لسه مكلمني وخبرني بموفقتها

حازم:اهوو كده هنبداو في الشغل المظبوط

حامد:اهم حاجه ياولدي متنساش اتفاقنا اول ماتاخد كل فلوس ابوها وارضيه ويصبحو ملكك نقسمهم بالنص ونرمي البت في اي داهيه

حازم وهي يبتسم ابتسامه انتصار:انت هتقولي يابوي دي وقعت ومحدش سمي عليها

حامد:ايوه كده انت ولدي صووح

حازم:ماقولتليش يابوي اي اخبار عيال عمي عادل

حامد:اسكت ياولدي ده ولده عمر بقي اكبر ظابط في الشرطه ولا الواد التاني مقدم علي النيابه ودي اخبار مش زينه واصل

حازم:يخرب بيت الحظ الهباب كده هيبوظولنا كل تخطيطنا ومصالحنا هتتعطل

حامد:من الناحيه دي اطمن كل الشغل بتاعنا مش عينزل باسمنا يعني احنا في السليم

حازم:مش قصدي يابوي بس انت عارف انه نور قريبه قوي من عيال عادل ولو عرفو موضوع الجوازه دي هيوقفوها باي طريقه

حامد:تاهت عن بالي كيف الفكره عموما ياولدي لازم نستعجل قبل ما يعرفوا

حازم:عندك حق يابوي **************************************************************************************************حسبي الله فيكم وفي امثالكم يلا ما علينا وتشرق شمس جديده تغمر الكون حيويه ونشاط ويرن هاتف

نور المتصل:صباح الورده والفل والياسمين علي احلي عيون في الدنيا

نور بصوت نائم:مين بيتكلم

المتصل:اممممم يبقي لسه ما فوقتيش وحشتيني يااحلي وارق نور في الدنيا وتنهض نور من فراشها

نور:مش معقول عمو مراد وحشتني اووووي اووووي ياعمو اي مش ناوي تيجي بقي

مراد:ياااسلام علي الكلام الحلو ده بس والله مش عارف يانور الدراسه هنا صعبه اوووي اديكي ياستي هتدخلي وتجربي بنفسك

نور:ربنا يساعدك ياعمو

مراد:المهم انتي طمنيني عليكي وع اخبارك نور:مش كويسه خالص ياعمو شوفت عاوزين يجوزوني حازم

مراد:بتقولي اي يانور مش سامعك الصوت بيقطع نور:هيجوزني حازم ياعمو

مراد:الووووو اللووووو نور سامعاني نور:الوو عمو انت روحت فين دانا ماصدقت انك اتصلت انت الوحيد اللي هتنقذني من الجوازه دي وللاسف لحظ نور السئ فصل الخط ========================================================================ونروح مكان تاني دق دق دق دق صوت خبط ع الباب

مروان:مين مش عاوز اشوف حد

منار:انا منار يامروان معلش ياحبيبي علشان خاطر تفتح

مروان:معلش يامنار سيبيني دلوقتي وانا لما اهدي هبقي اجي اتكلم معاكي

منار:مروان متقلقنيش عليك انت امبارح كانت حالتك وحشه اوي علشان خاطري افتح

مروان:منار قولتلك امشي مش هفتح وقولي لبابا مش رايح الشغل

منار:كمان ده شكله الموضوع كبيره اوي طيب يامروان بس اكيد لما تهدي تيجي تقولي فيك اي

مروان:حاضر يامنار امشي بقي مش ناقص صداع ===================================================================ونروح مكان تاني اول مره نروحه بيت عادل

عمر:ياصباح الورد والفل علي عيون ست الكل

وفاء:صباح الخير علي احلي ظابط شرطه في الداخليه كلها

ياسين:متجمعين عند النبي ووطي لكي يقبل امه

ياسين:عامله اي النهارده ياست الكل وحشتيني اوووي اووي اووي

وفاء :الحمد لله ياحبيبي وبعدين منا قدامك اهو يابكاش لحقت اوحشك

عمر:انت ياض هتعاكس امي قدامي ما تتلم

ياسين وهو يضرب التحيه العسكريه:تمام يافندم

كلهم:هههههههههههههههههههههههههههههههههههه وفاء :طيب يلا علشان تفطروا وكل واحد يشوف اللي وراه وانت ياياسين يلا علشان تروح تطمن علي النتيجه

عمر وياسين:حاضر ياماما ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ونرجع تاني عند نور

الام:يانـــــــــــــــــــــور اي الكسل ده قومي يابنتي ورانا حاجات كتير نجهزها

نور:تصوري ياماما عمو مراد كان معايا ع الخط

الام:بجد يانور فينك بس يامراد انت الوحيد اللي هتقدر تخلصنا من الوضوع ده

نور:اول ما جيت اقوله الخط فصل ياماما وانا ماصدقت انه كلمني

الام:ماانتي يانور اللي اسرعتي وقولتي موافقه

نور:يعني انتي ياماما عاوزاني اضيع مستقبلي علشان حاجه زي دي مستحيل وانا زي ماقولتلك حازم ده عمره ماهيكون جوزي

الام:يارب يابنتي يلا ربنا يعدي بكره علي خير

نور:يارب ياماما وفجاه تليفونها ير
نور:طيب معلش يامااما شويه وهحصلك.....الووو مها:صباح الورد ..............................وقعدو يرغو الاصدقاء ملناش دعوه ده كلام بنات /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////ونروح لمكان تاني وتليفون هايدي يرن

هايدي:هااي ندي:هاي ورحمه الله وبركاته فينك يابنتي من ساعه الموضوع بتاع النادي ده وانتي محدش شايفك

هايدي:اووف متفكرنيش وكرهت النادي واللي ف النادي وكل حاجه بقي انا بنت حسين الشرفي حته ولد زي ده يعمل فيا كده والله مابقاش انا هايدي اما عرفته ازاي يضربلي التحيه انا وماشيه

ندي:هو اسمه اي ياديدي

هايدي:وانا اي هيعرفني ياختي دانا مجرد ما بقوله هاي سابني ومشي

ندي:خلاص بقي ياديدي انسي ومتشغليش بالك به وبكره هعدي عليكي نروح النادي سوا اوك

هايدي:اوك ******************************************************************************************************نروح لمكان تاني محمد وهو بيكلم سمير في الفون

محمد:حبيبي يابرنس طبعا انا معاك في الليله دي

سمير:حبيبي ياابو حميد يبقي هعدي عليك الصبح 9 بالظبط علشان الماتش هيبدا 10 واحنا لازم نستعد كويس للبطوله ده مستقبل ياصاحبي

محمد:بيسي يامان يلا اخلع بقي رايحه اشوف ام مروان عامله اي اكل

سمير:طول عمرك همك ع بطنك ماشي ياسيدي سلاموكا **********************************************************************************************************ونروح تاني عند نور ونشوف الامور ماشيه معاها ازاي

الام:يااااااه اخيرا خلصنا يلا ياحبيبتي روحي خديلك دش وصلي العشا ونامي بكره يوم طويل

نور:متفكرنيش ياماما انا لحدت دلوقتي مش مصدقه انه الزفت ده هيبقي خطيبي

الام:معلش يانور استحملي لحدت مايرجع عمك مراد هو الوحيد اللي هيقدر يحل الموضوع ده

نور:يارب ياماما يلا تصبحي علي خير **************************************************************************************************ونروح لفيلا يوسف دق دق دق دق منار:اتفضل

مروان:ده انا يامنار

مناربلهفه:تعالي ياحبيبي كده برضو تقلقني عليك مالك الف سلامه

مروان:نادين يامنار سابتني ونهت كل اللي بينا

منار:ياخبر وليه كل ده هو اي اللي حصل

مروان:انا هقولك علي كل حاجه وحكي ليها مروان من اول ما جات ساندي لحدت ما سابتو نادين ومشيت منار:ياخبر ,,مروان انت عملت كده فعلا

مروان:عيب عليكي يامنار انا عندي اخوات بنات ومستحيل اعمل كده في بنات الناس

منار:اومال اي اللي يخليها تقول كده وبالثقه دي

مروان:انا هقولك ياستي

منار:ها مروان:يوم حفله عيد ميلادها كانت عازمه كل اصحابها وانا كنت من ضمنهم ولما خلصت الحفله خرجت علشان اروح لقيت عجلات العربيه نايمه روحتلها اخد مفاتيح عربيتها علشان كانت ساكنه ف الصحراوي ومفيش تاكسيات خالص المهم هي رفضت وقالتلي ابات عندها للصبح

منار:يالهوي وانت وافقت

مروان:للاسف قولتلها طيب اطلعي انتي اوضتك وانا هنام في اوضة المكتب هنا قالتلي ع راحتك بس خد اشرب عصير الاول الجو حر اوي وبعدين شربت العصير ونمت ع الكرسي وفجاه لما صحيت لقيت نفسي جنبها علي السرير

منار:يانهار ابيض معقول يامروان

مروان:بعنف بت اللذينه معرفش عملت كده ازاي والله لاربيكي ياساندي

منار:لا يامروان البنت دي خطر ابعد عنها مروان :سلام دلوقتي لما ارجع هكملك

منار:هتروح فين

مروان بلا مبالاة:متشغليش بالك ****************************************************************************************************ونروح عند بيت عادل الشرقاوي عمر:يسعد مساءك ياست الكل

وفاء:حمد الله علي سلامتك ياحبيبي عمر:الله يسلمك اي ياسين لسه ماجاش هو راح يجيب النتيجه من شيكاغو ولا اي

وفاء:هههههههه انا عارفه يابني طلع معاك ومن ساعتها مجاش

عمر:ربنا يستر ويفرحنا بيه قوليلي ياماما مكلمتيش طنط فريده ولا نور

وفاء:لا والله ياحبيبي حتي لما عرفت من مراة عمك اسماعيل بنجاحها حاولت اتصل بيها ابارك ليهم ارقامهم كلها مقفوله وبعدين انشغلت فيكم بس بتسأل ليه

عمر:نور ليها كذا يوم بتجيني في الحلم تستنجد بيا وانا حاسس بالعجز ومش قادر اساعدها ومشغول عليها اوي ياماما

وفاء:ياحبيبتي يابنتي البنت دي بحبها اوي ياعمر كده لله في لله

عمر:ياماما نور طيبه اووي وياريت كل البنات زيها انا بدعي ربنا ليل نهار علشان القي واحده في نص اخلاقها

وفاء:ربنا يكرمك ويوفقك ياعمر ويارب يكون يسعدك يانور

عمر:يارب ياست الكل هادخل اخد الشاور بتاعي ع بال ماانتي تحضري العشا حقه ابنك واقع من الجوع وفاء:حاضر ياحبيبي ===================================================================ونروح لمكان اول مره نروحه ددقدقدقدقددقدقدقدقدقددقدقدقددقدقدقددقدقدقدقددقد

ساندي:انتو يلي هنا مش سامعين الباب بيخبط ايوووه جايه اهو اوف ع الناس دي مش شايفه شغلها وعند الفلوس يطلبو بعين اد كده هوووه متستني انت كمان يلي ع الباب قالولك نايمه ورا الباب قدقددقدقدقددقدقددقدقدقددقدقدقددقددقدقدقدقددقدقدقددق

ساندي:ميييين الطارق:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ساندي بصدمه وهي تفتح الباب:مــ مــ مروان انـ انت اي اللي جــ جابك هنا مروان بايتسامه ساخره:هتعرفي دلوقتي انا جاي ليه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يتبع ................................................................................................................................................ ياتري هايدي ناويه تعمل اي في محمد واي اللي هيحصل في النادي بكره ومروان هيعمل اي مع ساندي وياسين هيتقبل في النيابه ولا لا ونور هتلاقي اللي ينقذها ولا هتتخطب لحازم وكل ده هنعرفه في الحلقةةةةةةةةةة الجااااااااااااااااايةةةةةةةةةةةةة 


يتبع الفصل السابع اضغط هنا 

 

reaction:

تعليقات