القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل الخامس 5 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل الخامس - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل الخامس

وقفنا لحد مانور قالت نور:بابا خلاص انا موافقه اتخطب لحازم

محمود:هو كده الكلام وسيبك من كلام امك

فريده:لا يانور لا ل--------------- وسقطت مغشي عليها وكلهم جمعو عليها ماعدا

محمود طبعا
نور:ماما فوقي علشان خاطري متعمليش فينا كده انا ولا حاجه من غيرك سلمي ياحبيبتي ياماما قومي

نور:سلمي بسرعه هاتيلي ازازه البرفان اللي هناك سلمي وجريت ع طول تجيبها وعندما شمت فريده رايحه البرفن بدات تفوق وكل من سلمي ونور يحضنوها ويقبلوها

نور:الف سلامه عليكي ياحبيبتي كده برضو تخضينا عليكي

فريده:الله يسلمك ياحبيبتي بس اي الكلام اللي قولتيه ده اوعي اوعي توافقي تتجوزي الزفت ده

محمود:انتي تخرسي خالص ملكيش دعوه بيها بنتي وانا حر وانا اكتر واحد عارف مصلحتها ويتجه نحو الباب وهو يقول جملته الاخيره التي وقعت كالصاعقه عليهم جميعا

محمود:نور احسنلك توافقي وملكيش دعوه بكلام امك علشان لو موافقتيش انسي سفر القاهره فاهمه نور وسلمي:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فريده:حسبي الله فيك يامحمود وفي اخوك وابنه يارب انت القادر عليهم يارب ماتكسر بقلب بناتي ابدا ********************************************************************************************************ونروح عند مروان بعد ان ارتدي افخم الملابس المستورده وهي عباره عن بدله سوده وقميص لبني فاتح ووضع برفانه الجاذب ونازل وهو في كامل اناقته

منار:اش اش اش ايه ده ياعمنا الجمال والحلاوه والشياكه دي اللي يشوفك يقول رايح تخطب

مروان:بس يابنت انتي بطلي رغي مش فاضيلك

منار:اممممممم مش فاضيلي طيب خليك فاكر انت اللي بدات وبدات تنادي باعلي صوتها ع امها

منار :يامامــــــــــــا يامامـــــــــــــــــا تعالي الحقي شوفي الفوضي والاستهتار اللي بتحصل في البيت ده

منيره:مالك بس يانونا بتزعقي ليه منار:تعالي شوفي
ابنك متشيك كده ورايح علي فين

مروان:اه يابنت التتتتتتتتتتتتتييييتتتتتت اما وريتك مابقاش انا منيره قمر ياناس متقولش عريس بس قولي رايح فين لشياكه دي كلها

مروان:ابدا ياماما رايح اقابل نادين عازمها ع العشا

منيره:برضو نادين تاني يامروان انت مش عارف راي ابوك في الموضوع ده

مروان:ياماما عارف بس هو مش عاطيني سبب يستاهل الرفض ومن امتي بقي بابا بيهتم بالفلوس والمستويات

منيره:والله يابني معاك حق حاجه غريبه مع اني بحبها اوووي البنت دي واول مااشوف قلبي يرتاحلها لله ف لله

مروان :الحمد لله ياماما ربنا يهدي بابا ويوافق اتقدملها يلا اطير انا بقي البنت حمضت من الوقفه

منيره ومنار:ههههههههههههههههههه ماشي ياحبيبي ربنا يسعدك مع السلامه

منار:يااااخواتي ياناااس اخويا مز ازاي اوووي كده اوعدنا يارب منيره وهي تضربها ضربه خفيبه ع ايدها:ماتتلمي يابت انتي اومال لو ماكنتش واقفه جنبك

منار:ههههههههههههههههههههه ياسلام الواحد ميعرفش يقول كلمه في البيت ده يااااااما رايحه اوضتي انا العوافي ياحجه

منيره:ااامااا والعوافي ياااخسااارة المدارس اللغات اللي دخلتوها اومال لو دخلتو مدارس عامه كنتو هتعملو اي يارب صبرني علي العيال دي احسن ارتكب جريمه في حد فيهم *********************************************************************************************************ونروح بقي عند مروان

مروان:ايوه ياحبيبتي انزلي انا تحت اهوو

نادين:عيوني دقيقه واكون عندك

مروان:اوك يلا سلام ونزلت نادين وهي ترتدي فتستان باللون اللبني هادي جدا وطبعا حجابها الذي يزيدها جمالا

مروان :اوووبا ده شكلو يوم مش معدي نادين وهي تبتسم:في حاجه

مروان:هيييييييييييح في حااااجاااات لو سمحتي ياعسل انتي مشوفتيش واحده اعرفها انا اسمها نادين كده بس شكلها مش زي اسمها خالص ساعات كده تحسيها قلبت ع الواد حوده المكوجي

نادين :يااااااااسلام بقي انا الواد حوده المكوجي مـــــــــــــــــــروان اتلم

مروان:طيب ممكن اطلب منك طلب ياقمر انت

نادين:ها لما اشوف اخرتك

مروان:اصلي مستني الموزه بتاعتي ولسه ماجتش لحدت دلوقتي وشكل كده الماجئه اللي عاملاها هضيع عليها متيجي اخدك مكانها نادين وهي تصتنع

العصبيه:نعم ياروح خالتك مروان والله هطلع ومش هتشوف وشي تاني
مروان:خلاص شكرا ياانسه اتفضلي انتي دلوقتي البت بتاعي ظهرت

نادين وهي تضحك:ع فكره دمك غلس جدا

مروان:طيب والنبي بالضحكه دي ادخلي العربيه مش ناقص نتمسك فعل فاضح في الطريق العام

نادين مبتسمه:اوكا ياباشا يلا

مروان:استني استني رايحه فين

نادين:اي هركب العربيه

مروان:ايوه ماانتي هتركبي العربيه بس لازم افتحلك الباب الاول

نادين وهي تضحك اي ده يابني انت جيبت الرومانسيه دي كلها منين مروان:هييييييييييييييييييييح من الافلام ويلا بقي اركبي ولا شكلك ناويه تخلينا نقضي الليله ع البرش النهارده

نادين :هههههههههههه ماشي **************************************************************************************************ونسيب الناس دول عالم فاضيه مش شاغلين بالهم بحاجه ونروح للبنت الغلبانه اللي مموته نفسها من العياط

نور:يعني خلاص ياسلمي بعد بكره هتخطب لزفت ده

سلمي:معلش يانور ااااوبا جاتني فكره بنت لذينه

نور:الحقيني بيها اوووام

سلمي:انتي ياستي تطاوعي بابا علي كل حاجه يطلبها منك تمام بس اهم حاجه تضمني انك قدمتي ف الجامعه في القاهره وبعدها ياستي هتسافري ع القاهره مش ترجعي غير في الاجازات اشطا

نور:ها اشطا وبعدين

سلمي :ولا قبلين تطفشي الزفت ده لحدت ما هو بنفسو يطلب من بابا يسيبك وانتو اصلا مش هتتقابلو كتير لانك هتكوني ساكنه في المدينه الجامعيه يعني الزيارات محدوده جدا اه وغيري شريحة فونك وبكده يبقي ياقابلني لو عرف يوصلك

نور:اشطه عليكي ياسلمي هو ده الكلام المظبوط بس افرضي طلع بارد ومش بيحس ومطفشش

سلمي:كله وشطارتك يامزه ومتخافيش هساعدك نور:اه منك ياقروبه انتي سلمي:اومال يابنتي داحنا نعجبوكي اوي

نور:طيب يلا يامصيبه انتي نحاول نهدي ماما ونفهمها

سلمي:اوك يلا امزتي **************************************************************************************************************** نادين :يووووووه بقي يامروان هتقولي موديني فين ولا انزل

مروان:استني بس قربنا نوصل اهو

نادين:لما اشوف اخرتها معاك بس عارف لو حاولت تعمل حاجه كده ولا كده والله هموت نفسي والبسك جريمه

مروان:يااالهوي انتي مسجله خطر يابنت انتي بقي يتخاف منك ع فكره
نادين:مليش دعوه بس علشان تحط في دماغك قبل ما تفكر تعمل حاجه مروان:ههههههههههههههههههههههههه لا ياستي اطمني وصلنا اهو

نادين:وصلنا هو فين ده مكان كله ضلمه وبدات بالصراخ والله يامروان انا كنت شاكه فيك وهلم عليك الناس واقولهم الحقووووني خاطفني

مروان:وهو يقرب منها يخرب بيت الافلام الهندي اللي اكلت دماغك ياشيخه وقرب منها جدا ثم ربط قماشه سوده علي عينها

نادين:مروان علشان خاطري سيبني اروح يامروان انت عندك اخوات بنات ياااناس الحقووووني ياامروان متخيبش ظني فيك

مروان:اي يابت انتي افصلي شويه لوكلوك لوكلوك اي مصدعتيش

نادين:طيب احلفلي بحياة اخواتك انك مش هتعمل حاجه وحشه

مروان:وحياة اخواتي ما هعمل حاجه وحشه

نادين:بجد احلف تاني

مروان:يادي النيله عليا وع سنيني السوده اقول عليكي اي بس يامنار انتي اللي قريتي علي ام الخروجه المهمببه دي وانتي يابت انتي عارفه لو مسكتيش وحطيتي لسانك جوا بقك هموتك

نادين:ايه لا خلاص خلاص سكتت

مروان:وهو يبتسم:وخلاص ياستي احنا كمان وصلنا ورفع القماشه من ع عينيها وهي تحاول تفتحهما ببطء

نادين :هتنطق وديتني فين ولا اموت نفسي عااااااااااااااا وبعدما فتحت عينها وجدت نفسها في افخم مطاعم القاهره ووجدت الانوار واصوات الاغاني ترتفع والبلالين والورد يسقط من فوقها

نادين بفرح: الله كل ده ليا انا

مروان:اومال لبنت اختي مثلا مالك يابت اتهبلتي ولا اي دانا شويه كمان وكنت هقولك طريقك اخضر

نادين:اخص عليك واهون عليك برضو

مروان:ما المشكله في قلبي ده اللي عايش اصلا علشان انتي متربعه فيه

نادين:بجد يامروان

مروان:بجد طبعا ياروح مروان وكل سنه وانتي معايا ياقلبي

نادين:وانت كمان معايا وربنا يحرمني منك ابدا

مروان:ولا منك يلا بقي تسمحيلي بالرقصه دي علشان نطفي الشمع واقدملك هديتك نادين:طبعا يلا ====================================================================== نور:ماما حبيبتي انتي لسه زعلانه

الام:ايوه والجوازه دي مش هتحصل

نور:ياماما اطمني مش هتحصل بس انا مضطرة اوافق بابا علشان موضوع الجامعه

الام:بس يانور

نور:خلاص ياماما وان شاء االله وبابا طيب اوي ومين عالم مش ممكن هو يجي بنفسه يقولي خلاص الموضوع انتهي

سلمي:خلاص بقي فكي ياست الكل وورينا ابتسامتك دي

الام:يحظك ياسلمي محدش بيضحكني غيرك

سلمي:ايوه كده ياشيخه اضحكي وافتحي الشيش خلي الشمس تدخل

نور:طيب يلا بقي ياماما انا همووووت من الجووووع

الام:ياسلام بس كده انتي تامري تحبي تاكلي اي

نور:امممممممممممم نفسي اكل فطير من بتاعك الام:عيوني يلا بقي منك ليها علشان تساعديني وذهبو
جميعا الي المطيخ *********************************************************************************************************************ونرجع عند رميو وجوليت بتوعنا

مروان:بحبك اووي اووي يانودي ومقدرش اعيش من غيرك

نادين:اه لو تعرف يامروان انا اد اي بحبك مروان:اد اي

نادين:اد البحر والسما وعدد حبات الرمل وعدد نجوم السما واد ميه المحيط كله واد الدنيا دي كلهاااا

مروان :بس يامجنونه

نادين:مجنونه بيك ياحبيبي وفجأه نظر امامه وجد ساندي

مروان:ساندي انتي اي الل جابك هنا

ساندي:انا كنت جايه علشان------------------------------------ ============================================================================= يا تري ساندي جايه ليه وناوي ع اي بالظبط وهل الحب ده كله بين نادين ومروان هيكمل ولا لا وياتري نور هتعمل اي في خطوبتها الل بعد بكره كل ده هنعرفو المره الجايه

يتبع الفصل السادس اضغط هنا 


 

reaction:

تعليقات