القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل الثالث عشر 13 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل الثالث عشر - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل  الثالث عشر

ونروح عند مكان تاني وهو عند ساندي في الفيلا وهي هتموت من الغيظ ساندي:اما وريتك يامروان ماابقاش انا وفجاة ياتيها اتصال تليفوني ساندي:الو مين المتصل:مش معقوله مش عارفه صوتي ساندي:لا مش واخده بالي وحضرتك هتقول مين ولا اقفل الخط المتصل:انا واحد انتي آكيد متوحشاه اووي اووي ولا اي ساندي:مين بيتكلم المتصل:اخس عليكي ياساندي كده تنسي علي حبيبك ساندي بفرحه:علي انت علي بحق وحقيقي طيب ازاي ورجعت امتي من لندن انت وحشني اووي اووي علي :اي يابنتي براحه علي نفسك شويه هجاوبك علي كل اسألتك بس بشرط ساندي:شرط واحد انت تأمر وانا انفذ علي:اوك نتقابل وابقي اجاوبك علي كل اسألتك ساندي:طبعا موافقه امتي وفين علي :هقولك oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo نروح عند نور نور:اي ياماما لسه مخلصتيش حازم زمانه ع وصول الام:مش عارفه اي الحب اللي نزل في سي حازم فجأه ده نور:حب اي بس حبه برص ان شاء الله بس لازم اعمل كده علشان بابا الام:ربنا يصلح الحال يابنتي نور:يارب هاتي انا هساعدك وحازم وهو في طريقه الي بيت محمود جاءه اتصال حازم:ها يازفت انت اي الاخبار المتصل:كله تمام وانت في السليم ياباشا حازم:يعني القضيه اتقفلت المتصل:هي مااتقفلتش لانه في حته ظابط كده شايف نفسه ومسك هو القضيه وشكلو كده مش هيسكت حازم بعصيبه:ياااادي الحظ الهباب عاوزك تجيبلي كل المعلومات عن الظابط ده فاهم المتصل:حاضر ياباشا واخيرا وصل حازم الي بيت محمود واخذ يطرق الباب نور:هييييه حازم جيه اروح افتح الام:البت اتجننت انا عارفه اي حازم ده اللي فرحانه بيه كده ع اي ده وشه يقطع االخميره من البيت الله يسامحك يامحمود وذهبت نور لتفتح الباب نور:كنت متأكده انك مش هتكسفني وهتقبل عزومتي وهتيجي حازم بخبث:وانا اقدر برضو حبيبة قلبي تطلب حاجه وارفضها نور بقرف:لا طبعا اتفضل هنادي علي بابا حازم:نور وحشتيني نور:''''وحش اما يلهفك يابعيد'''' وتنظر له بابتسامه صفره شكرا بابا يابابا حازم جيه تعالي سلم عليه محمود:اي الدوشه دي اهلاا ازيك ياابني كده برضو انت محتاج عزومه علشان تيجي بيت عمك وخطيبتك حازم:لاطبعا ياعمي سلمي:اهلا اهلا بالعريس بتاعنا منور حازم:شكرا ياسلمي عامله اي كويسه سلمي بقرف:'''''هكون عامله اي يعني احسن منك دانت هتتقطع النهارده''''''الحمد لله ياحازم كويسه هروح انا بقي اساعد ماما في تحضير الغدا uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuونسيبهم هما يحضروا الغدا ونروح مروان ومنار مروان:ها اي رايكم المكان عجبكم نادين:حلو اوي اوي ياحبيبي واحلي حاجه طبعا انه انت معانا مروان:وانتي احلي حاجه في حياتي منار:احم احم نحن هنا هنبدأ في النحنحه من اولها مروان:بس يابت ويلا شوفو تحبو تاكلوا اي انا واقع من الجوع منار ونادين:حااضر منار:انا هاكل بيتزا مروان :وانتي يانادين نادين:اللي هتاكلو انت انا هاكلو طبعا مروان وهو يبتسم :احم خلاص تعالي كلنا ناكل بيتزا زي الهبله دي نادين:اشطا مروان :بس مش قولتولي ازاي دخلتي الفيلا ووصلتي للمخزن منار:وهي تبتسم شوف يامعلم التخطيط كان عليا والتنفيذ كان ع الست نودي مروان:عملتوها ازاي دي منار:ابدا انا جيت عند ساندي بحجه اني اسأل عليك بت يانودي كملي انتي انا مش فاضيه البيتزا لا تقاوم نادين بابتسامه:ماشي يامفجوعه مروان:ها حد فيكم يكمل نادين:اول ما منار خبطت ع الباب الخادمه فتحت ليها وقالتلها اتفضلى وانا هشوف ساندي وبعدين انا كنت واقفه ورا الباب واول ما الخادمه مشيت تشوف ساندي انا ومنار دخلنا واستخبيت ورا كرسي لحدت مامنار انهت المقابله معاها وفي الاخر هي كانت متعصبه اووي ولما مشيت منار هي جاتلك علي طول وانا مشيت وراها وعرفت مكانك لحدت ما نامت وجيت خرجتك مروان:ياولاد اللعيبه طيب وبتوع الامن كان نايمين ازاي كده دول كانو ميتين منار:هع ما دي فكرتي بقي ادبست في عبله جاتوه ب30 جنيه يلا ياعم كله فداك ورحتلهم قولتلهم انا من الفيلا اللي جنبكم واخويا نجح في الثانويه وبنوزع جاتوه علي الجيران اتفضلو بس اغبيه اوي يامروان نتيجه الثانويه كانت ظاهره من شهرين وهما زي الاغبيه اخدو الجاتوه وكلوووه وراحوا في دنيا تانيه يامعلم مروان بدهشه:ياولاد الجنيه دانتو مصايب نادين:اومال احنا عندنا اغلي منك برضو يامروان والله لو عمري كله فداك ياحبيبي مروان:ربنا ما يحرمني منك يارب نادين كنت عاوزك في موضوع نادين:خير ياحبيبي بس اه صحيح قولي هتكست للزفته دي مروان:لا طبعا وهتشوفي هعمل فيها اي منار:ادفع نص عمري واشوفها عامله ازاي لما عرفت انه مروان مش في المخزن نادين: ربنا يستر مش مرتاحه ليه خالص البنت دي ها ياحبيبي خير عاوزني في اي ***************************** ***************************ونروح نشوف البنات المصايب دول هيعملو اي في حازم نور:ها ياسلومتي كله جاهز سلمي:اشطا يامان هع دعونا نتفرج في صمت فريده بضيق:ازيك ياحازم يابني حازم:الحمد لله ياعمتي فريده:يلا الاكل جاهز محمود:يلا يابني ورحي اندهي نور وسلمي خليهم ياكلو معانا حازم مش غريب الام:حاضر وتجمعت العيله كلها علي الطاوله محمود:اه صح ياحازم كنت عاوز اقولك نور هتسافر الاسبوع الجاي علشان دراستها حازم بصدمه:نعم مش كفايه علام ياعمي انا عاوزها علي كده نور:لا طبعا انت ازاي تقول كده ماتقول حاجه ياباابا محمود:استني يانور ويوجه نظره الي حازم شوف ياولدي ده وعدي لنور من زمان قوي وانا مستحيل ارجع في كلمتي مع بنتي حازم :بس ياعمي ازاي هتعيش لحالها هناك واحنا منعرفش حد محمود:بنتي بمليون راجل ولو مكنتش واثق فيها مكنش وافقت اني اوديها اصلا ولا اي قولك حازم:قولي هو هو الحمام فين ياعمي محمود:مالك ياولدي فيك حاجه حازم:وهو يجري باتجاه الحمام مش عارف ياعمي وطااااااااااخ باب الحمام ونور وسلمي في كامل سعادتهم سلمي:وها هنا بدا العد التنازلي علشان اللي يفكر يلعب مع بنات محمود الشرقاوي يبقي بيلعب في عداد عمره نور:هو انتي حطيتي الجرعه كلها سلمي:لا انا اشتريت جرعتين وقولت اجيب التالته احتياطي بس الصراحه وانا بحط الجرعه صعب عليا اسيب الجرعتين التانين وانتي عارفني بحب حازم ازاي وانا لما احب حد بتوصي بيه من كل قلبي نور: ههههههههههههههههههههه يابت الايه الواد هيموت فيها اتجننتي سلمي:متخافيش ده بسعه ترواح زي القطط ويلا لو مات يبقي ريح واستريح يابنتي وتوجه سلمي نظرها الي محمود بابتي هو حازم اتأخر ليه ماتقوم تشوفه محمود:مش عارف اديني هقوم اشوفه اهو وتركهم محمود وذهب لحازم الام:بت انتي مالكم كده طايرين من الفرحه سلمي:هيييييح فرحانه يامامتي وانا بعمل اعمال شريره الام:نعم اوعو تكونوا حطيتو حاجه في الاكل سلمي:ياس الام:يااالهوي حطيتو اي سلمي:سم فيران نور:بس ياهبله هتودينا في داهيه دي ياماما جرعه بس تظبط امور المعده معاه اطمني بايت في الحمام هو النهارده الام:يااالهوي بس احسن ده كان خانقني يلا اهو الواحد ياكل بنفس بس اوعي تكون اللي حطتوه ده يابنات بيموت نور:من الناحيه دي اطمني ياست الكل محمود:ياحازم يابني فيك اي اجيبلك دكتور حازم:ااااااه مش قادر همووووت بطني بتتقطع محمود:طيب اطلع عمتك والبنات قلقانين عليك حازم:وهو يخرج اسف ياعمي مش عارف اي اللي حصل يلا نروح نكمل اكل وعندما وصول الي الطاوله وكاد حازم ان يجلس الا انه جري ع الحمام مجددا نور:هو ماله يابابا محمود:مش عارف يابنتي انا هطلب الدكتور سلمي:ههههههههههه لا طبعا يابابا هتقول اي لدكتور واحد كل شويه داخل الحمام نور:استني يابابا وهو شويه كده وهيبقي كويس محمود:ماشي يابنتي ***********************************************************ونرجع تاني عند ساندي ساندي:ها ياحبيبي قولي هنتقابل فين علي:بصي انا مش بحب الاماكن العامه والزحمه بتاعت القاهره دي بصي خدي العنوان ده عنوان شقتي ونتقابل هناك ساندي:بس ليه م علي مقاطعا كلامها:جري اي ياساندي انتي لسه هتقولي بس انتي مش واثقه فيا ولا اي ساندي:لا طبعا خلاص ماشي علي:هكون في انتظارك 8 بالليل اوعي تتأخري ساندي حاضر =========================================== نادين: ماتقول بقي يامروان قلقتني مروان:بصي يانودي انتي عارفه طبعا بحبك اد اي ومقدرش ابعد عنك نادين:واي لازمته الكلام ده ياحبيبي مروان:بصي ياحبيبتي انا مسافر الاسبوع الجاي واحتمال السفريه دي تطول سنه اتنين تلاته علي حسب نادين بصدمه:يعني هتسيبني يامروان مروان وهو يمسح دموعها:ولا عمري اقدر اتخيل حياتي من غيرك بس بابا ياستي هيعاقبني وشايف انه ده انسب عقاب ليه نادين:مروان انا مقدرش اعيش من غيرك انت الهوا اللي بتنفسه مروان:حبيبتي متصعبهاش عليا اكتر وحياتي عندك وبعدين مين قالك اني هبعد عنك انا هكلمك كل دقيقه اطمن عليكي وبعدين وعد مني اول ماارجع يكون بابا رضي عليا ونتجوز ونعمل فرحنا في المكان اللي كنا نحلم بيه نادين:بس مروان مقاطعا لحديثها:مافيش بس مراتي انا شطوره وبتسمع الكلام وانتي باقيلك سنه وتخلصي جامعه وتجيبي تقدير كويس علشان عاوز مراتي احلي واشطر معيده في الجامعه نادين:بدموع يعني خلاص هتسيبني مروان:لا اله الا الله يابت انتي عبيطه انا هبقي معاكي لحظه بلحظه ويلا بقي عاوز اشوف ابتسامتك الحلوه دي نادين:بحبك اووي يامروان مروان:وانا بحبك اوووو ي اووووووي يامراتي يام ولادي ياقمر انتي منار بغيظ:يااااسلام شجره ليمون انا وسطكم مروان:يخرب بيت كده ياشيخه دايما بتفصليني من اجمل اللحظات منار:طيب قوم يارومانسي زمانك نروح مش ناقصين ابوك يدينا كلمتين تاني مروان:ههههههه يلا نادين:اي ده انا ملحقتش اشبع منك مروان:منار طريقك اخضر انا قاعد مع مزتي شويه منار:نعم ياخويا قوم ياض وانتي يابت بطلي سهوكه ويلا قال حب وكلام فاضي قال بلا وجع قلب يلاااااااا انتو لسه قاعدين مروان ونادين بضحك:يلااااااا ============================= ياتري اي اللي هيحصلك ياساندي هناك وياعيني عليك ياحازم البنات دول جبارين بس يلا تستاهل هنشوف هتعمل اي بقااا في اللي انت فيه 


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا  *



 

reaction:

تعليقات