القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فلتكن انت الفصل العاشر 10 بقلم ايمان شلبي

رواية فلتكن انت البارت العاشر 10 بقلم ايمان شلبي

رواية فلتكن انت كاملة

رواية فلتكن انت الفصل العاشر 10

محروس بصدمه:نعممم هو كان متجوز من امتي 
راندا: جنا كانت صاحبتي وجت كذا مره البيت عندي واوس شافها واعجب بيها وهي مكانتش تتكلم معاه دايما وكانت تقيله وهو عشان يوصلها راح قالها عايز اتجوزك واقنعها يتجوزوا عرفي عشان اهله مش موافقين دلوقتي لحد ما اقنعها واتجوزها من5سنين ومحدش من اهله كان يعرف وجه في مره طلقها من غير اسباب وهددها لو قالت لحد هيقتلها وهي عشان ملهاش حد خافت 
محروس:وهي لحد دلوقتي ساكته مبلغتش عنه لي
راندا بسخريه:فتح دماغك شويه ده اللي هنقوله للكل يامحروس جنا صاحبتي شافت اوس كذا مره واعجبت بيه وهو مكانش بيدلها ريق وفي مره شافته في نايت كلاب وكان سكران اخدته علي البيت وحصل اللي حصل وهو لما فاق تاني يوم ادلها علقه وهي عشان تنتقم منه راحت قالتله انها حامل وهو مصدقش لحد ماراحوا عملوا تحاليل وهي معارفها في المستشفي زوروا التحاليل واثبت انها حامل فأضر يتجوزها عرفي لحد ما تخلف وفعلا اتجوزها وطبعا عشان هي مكانتش حامل جت في مره قالتله انها سقطت وهو ما صدق وطلقها وقالها انها لو قالت لحد هيقتلها ومن ساعتها وهي بعدت عنه 
محروس:طيب وهي هتدخل الفيله دلوقتي بصفه اي محدش هيصدقها 
راندا بشر:بصفتها ام ابنه 
محروس:نعم انتي مش بتقولي انها المفروض سقطت 
راندا بذكاء: ماهي مكانتش اتأكدت انها سقطت هي نزفت بس وافتكرت انها سقطت وراحت قالتله بس بعد كده اكتشفت ان الجنين في بطنها زي ماهو بس فضلت تسكت وتربيه من غير ما تقول لابوه خوفا منه ودلوقتي هي لازم تظهر عشان اكتشفت ان عندها الكانسر وخايفه تموت وتسيب ابنها لوحده 
محروس:طب والطفل هنجيبه منين واكيد هو هيطلب DNA عشان يتأكد انه ابنه 
راندا:الطفل سهله من اي ملجأ والDNA سهله تتزور ولا اي 
محروس:يخربيت دماغك ياشيخه الماظات اي ده 
راندا:لسه فاضل مليكه ست الحسن والجمال لازم حد يشغلها عشان اوس ميستعطفهاش ويخليها تفضل معاه 
محروس:وانا عندي الحد ده 
راندا:مين 
محروس:حب الطفوله اللي سافر وسابها رجع دلوقتي 
راندا بشرر:حلو ده ياريت في اقرب وقت نحط الخطه 
محروس بشر ايضا :من بكره هتتحط
..............................................................................
في كليه جوري كانت تسير شارده حتي وقف امامها هادي(الخرابه اللي كانت بتكلمه🙂😂) 
هادي:جوري مش بتردي علي تلفونك ليه 
جوري ببكاء:هادي انا هتجوز 
هادي:نعم انتي بتقولي اي 
جوري:اسر ابن عمي اللي حكتلك عنه سمعني وانا بكلمك امبارح وراح قالي لبابا وطلب يتجوزني كمان وبابا وافق 
هادي:وانا ياجوري 
جوري:مش بأيدي ياهادي مش بأيدي 
هادي:يبقي نتجوز 
جوري:نعم نتجوز ازاي 
هادي:انتي بتحبيني صح 
جوري:اكتر من نفسي 
هادي:يبقي لازم نهرب ونتجوز 
جوري بتردد:ب بس مش هينفع دول يقتلوني 
هادي:خلاص اتجوزي اسر اللي مش بتحبيه عن اذنك وكاد ان يذهب لتركض خلفه جوري 
هادي هادي انا موافقه 
هادي:طب يالا ليذهبوا معا وكانت علي مقربه منهم تقف صديقتها المقربه ريهام واستمعت الي حديثهم معا لتهرول خلفهم لتلحق تلك الغبيه صديقتها 
ريهام وهي تهرول:جووري 
التفتت اليها جوري لتجدها تلهث من الركض:انتي رايحه فين 
جوري بتوتر:ها ر رايحه مشوار 
ريهام:قصدك رايحه تتجوزي من ورا اهلك مش كده 
هادي:وانتي مالك 
ريهام:لا مالي ونص كمان انت بتضحك عليها وداخل عليها بدور العاشق وانت داير علي كل بنات الكليه وانا حذرتها منك كتير بس مرايه الحب عاميه للاسف وفوق ده عايز تتجوزها من ورا اهلها لا ياهادي فوق انا مش هسمحلك تاخدها انت فاهم مش هسمحلك 
جوري:ريهام لو سمحتي انا موافقه سيبيني امشي 
ريهام بصراخ:لا مش هسيبك انتي فاهمه 
هادي وهو يجذب جوري:خلاص براحتك احنا هنمشي ليخرجا من الكليه وسط ذهولها 
ريهام:يانهار اسود اعمل اي يالهوي يالهوووي لتجلس علي اقرب كرسي تفكر في حل لهذه المشكله وعندما لم تجد حل جلست تبكي 
ياانسه لو سمحتي ممكن تقوليلي مكان المدرج بتاع 3اساسي علوم 
ريهام ببكاء:ايوا حضرتك هناك اهو 
الشخص:انتي كويسه 
ريهام ببكاء اكبر:لااء هتضيع الحيوان ضحك عليها 
الشخص:هي مين ديه 
ريهام:جوري صاحبتي 
الشخص بقلق:اسمها جوري اي
ريهام:جوري هشام 
الشخص:اي مالها جوري هي فين قوليلي 
ريهام باستغراب من قلقه:انت مين اصلا وتعرف جوري منين
الشخص:انا اسر ابن عمها
ريهام بصدمه:ا انت اسر اللي هتتجوزها 
اسر:مش وقته فين جوري بقولك 
ريهام:الحقها هادي اخدها وهربوا وهيتجوزها 
اسر بصدمه:ايه انتي بتقولي ايه 
ريهام:والله زي ما بقولك كده الحقها ارجوك 
اسر :بسرعه قوليلي هي راحت فين 
ريهام ببكاء:معرفش معرفش هو اخدها فين 
اسر بصراخ:يعني اي يعني اي 
ريهام وقد تذكرت شيئ: اسر صحاب هادي صحابه اكيد عارفين هو فين بيته 
اسر:فين صحابه 
ريهام:تعالي معايا ذهبوا سريعا الي الكافيه الذي يجلس فيه اصدقائه ولحسن الحظ كانوا يجلسون 
ريهام:اهم 
هرول اسر سريعا اليهم ليسقط الطاوله التي يجلسون حولها 
اسر بصراخ:صاحبكوا هادي ساكن فين 
رامي صديقه:في اي ياعم داخل علينا كده ليه 
اسر وهو يجذبه من تلابيب قميصه:بقولك فين بيت هادي 
رامي بخوف من هيئه اسر:بيته  قريب جدا من هنا لانه عايش لوحده بعيد عن اهله في (.......)بس لي 
تركه اسر وهرول سريعا الي العنوان وريهام هرولت خلفه 
وصل هادي وجوري الي منزله وكان قلب جوري مقبوض ولكنها كذبت ذلك الاحساس وصعدت معه درجات السلم حتي وصلوا الي امام المنزل وفتح هادي الباب لتدلف جوري بخوف ولكن اعم الحب قلبها اغلق هادي الباب لتلتفت اليه ووجدته يقترب منها ببطئ شديد 
جوري بخوف وهي تبتعد:اي ياهادي انت بتقرب كده لي  ه هو احنا مش هنتجوز 
هادي بضحكه خبيثه:ههههه انتي صدقتي ياجوجو ولا اي 
جوري وهي تبتلع ريقها بصعوبه:ق قصدك اي 
هادي وهو يقترب اكثر حتي وصلت هي الي الحائط خلفها:يعني انا مش بتاع جواز ياقطه 
صفعته جوري ودفعته بقوه لتصرخ في وجهه:ياحيوان يابن الكلب بتضحك عليا لتتجه نحو الباب ولكن هادي قبض علي شعرها قبل ان تخرج:هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي حاولت جوري دفعه بقوه ولكنه كان اقوي لتسقط هي علي الاريكه  ومزق هو ملابسهاوكاد ان يعتدي عليها ليجد من يقتحم المنزل ويجذبه ويلكمه عده لكمات حتي فقد الوعي كانت جوري تحاول ان تداري جسدها ليتجه نحوها اسر ويخلع جاكيت بدلته ولفه حولها لتنظر له بخوف وتبكي حملها اسر لتشهق بخوف وتتشبث في عنقه 
جوري بخوف:ا اسر ان
اسر بحده:مش عايز اسمع صوتك انا هربيكي ياجوري هربيكي علي اللي عملتيه 
جوري ببكاء:هتسبني وتخلي بابا يقتلني 
اسر بقسوه:مين قال كده كتب كتابنا يوم الخميس وبعديها بشهر هتبدا رحله جحيمك ليهبط وهو يحملها ووضعها في سيارته وانطلق سريعا 

في الفيله كانوا اوس ومليكه يستعدون للخروج والذهاب الي والده مليكه ليتجهوا نحو الخروج وفي هذا الوقت رن الجرس ليفتح اوس التي كان بجانب مليكه ومستعدين للخروج ونظر بصدمه شديده 
مليكه:ايوا مين حضرتك 
جنا وبجانبها طفل لم يتجاوز الخمس سنوات لتقول ببكاء مصطنع:انا كنت مرات اوس وده ابنه ..
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
reaction:

تعليقات