Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل العاشر 10 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل العاشر - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل العاشر

عمر:باشا وحشني والله

رءوف:وربنا وانت كمان بس اي النداله دي

عمر:سامحني والله مشاغل بقي مانت عارف شغل الداخليه

رءوف :ولا يهمك ياباشا المهم انت اخبارك والدنيا ماشي ازاي معك

عمر:الحمد لله مستقر في الشغل واهو ماشي الحال اقولك يارءوف انت فين دلوقتي

رءوف:هكون فين يايعني ليهم سنتين راميني في اسيوط لما الواحد جاب اخره ياشيخ بس بتسأل ليه

عمر:بص انا عندي اخبار انه شحنه مخدرات وهروين هتدخل البلد في حدود ساعه بالكتير عن طريق شحنه الآت ومعدات

رءوف:ياخبر هنا في اسيوط

عمر:ايوه ياسيدي عندكم شوف يارءوف مش عاوز نمله تعدي حدود اسيوط من غير ماتتفتش تفتيش دقيق ومهما كانت بتاعت مين ولا مين موصي عليها

رءوف :بس كده انا هتحرك دلوقتي واتابعك بالتليفون

عمر:ماشي وانا الصبح هكون عندك سلام ربنا معك

رءوف :مع السلامه &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

نادين:هشششش

مروان بهمس:خلاص خلاص هاخد بالي حتي وصلو الي باب الفيلا الخلفي

مروان:وبعدين يافالحه هنطلع ازاي زمان الامن قاعدين ولو مسكونا هنروح في الحديد

نادين:عيب كلهم في سابع نومه دلوقتي اختك منار قامت باللازم

مروان:يا ولاد اللعيبه اي شغل المخابرات ده

نادين بضحك:اومال داحنا جامدين اووي اووي ويلا احسن نتنفخ هنا

مروان:يلا ومشيوا حتي وصلو للباب الرئيسي

مروان:تعرفي نفسي اموتهم وهما شبه الخرفان كده

نادين:ياعيني عليكي يابيضه تلاقيهم سوك ع االهادي جوا

مروان:مين دول دانا مروان المنصوري يابت اه اه الحته دي بتوجعني اووي

نادين:ههههههههههه مش بقول انا ونافش ريشك وعامل فيها سبع رجاله في بعض وفي الاخر طلعت متكسر

مروان؛بت انتي اتلمي

نادين؛اي هنتخانق هنا يلا روح دور ع المفاتيح اكيد في جيب حد فيهم

مروان:حاضر،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،خلاص لقيتهم

نادين:يلا بسرعه افتح اختك زمانها حمضت بره ========================================= بعد ما رءوف اتخذ الاجراءات الازمه لتفتيش جميع السيارات الماره

رءوف:بس هنا رخصك

السائق:اتفضل ياباشا رءوف وهو ينظر بيهما اممممم جاي منين

السائق:بورسعيد ياباشا

رءوف:طيب انزل افتح الشاحنه من ورا

السائق:نعم ليه

رءوف:انت هتعرفني شغلي بقولك انزل

السائق:بس الشاحنه دي حازم الشرقاوي قال انها تدخل البلد من غير تفتيش

رءوف:وليه ان شاء الله وزير الداخليه حازم باشا ولا هيمشي القانون علي مزاجه هتنزل تفتحها ولا هيكون ليا معاك تصرف تاني

السائق:وعلي اي حاضر وبالفعل نزل السائق وفتح الشاحنه وبدأو العساكر بتفتيشها واخذ السائق محاولة الاتصال بحازم مرارا وتكرارا دون فائده

العسكري:تمام يافندم لقينا الحاجات دي

رءوف:الله الله وده اي سحلب

السائق:انا انا معرفش اي حاجه انا عبد المأمور مش عليا غير اسوق بس معرفش ده اي

رءوف؛لا متخفش كده اطمن يارجل هنعرف كلنا مع بعض اي ده وبدا يفتح في احد الاكياس

رءوف:اها تمام عندك مخدرات نوع فاخر السائق:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رءوف:متستغربش احنا خبره برضو اها وكمان هروين من العيار التقيل كده احلوت قووي

السائق:انا انا معرفش الحاجات دي جات منين

رءوف:متقلقش هنعرف مع بعضنا دلوقتي يلا ياشباب لموا الحاجات دي والغوا الكامين كفايه ايوه ع كده وهاتولي الراجل ده نتسلي معاه شويه ======================================وصحي حازم ع ضوء فونه وجد السائق اتصل به كثيرا

حازم؛ياتري اي اللي حصل والزفت ده متصل ليه كتير ثم عاود الاتصال مره اخري دون فائده مما زاد من قلق حازم ولكنه مااهتمش بالموضوع اوي لانه كان مظبط كل حاجه وقرر انه يبعت رساله لنور

حازم:صاحيه ونظرت نور الي فونها وشهقت هااااااااه

سلمي :مالك يابنتي

نور :ده باعتلي رساله بيقولي صاحيه

سلمي:واي يعني ردي عليه وقوليلو ايوه صاحيه ومش هكلم حد وبالفعل رديت عليه نور برساله وقالتلو ايوه صاحيه بس مش هكلم حد اول ما وصلت الرساله لحازم اتعصب جدا وقال والله لاربيكي يابت محمود وعاود الاتصال بيها مجددا

نور:الحقيني ياسلمي ده بيتصل ياالهوي يايرتني ما سمعت كلامك انا غلطانه

سلمي:اركزي شويه كده يابت واهدي وكنسلي في وشه وابعتيله رساله

نور:اقوله فيها اي يافالحه

سلمي:امممممممم يابت ياسولم ااه تقوليلو وهو البعيد علي عينه مش بيفهم عربي ماقولنا مش هنكلم حد

نور:ههههههههه والله انتي مصيبه بتجيبي الكلام ده من فين دا انا جنبك غلبانه اوووي

سلمي:ياستي اهووو كله بينفع في وقت الشده يلا اخلصي اكتبي وبالفعل كتبت نور الرساله وعندما قرأها حازم تمني انها لو تكون امامه في ذالك الوقت

حازم:ااااه يابت التيييييييييييت كده اللعب بقي ع المكشوف ياست نور

سلمي:ها مردش نور:هههههههه لأ ده شكله مات بغيظه

سلمي:ههههه ياعيني عليك ياحازم وقعت مع اتنين مجانين الله يرحمك

نور:يلا ناااامي يااختي كفايه صداع وانتي نايمه كده فكري في مصيبه للزفت ده

سلمي:هييييييح اموت انا تامري ****************************************************** ونروح مكان تاني وهو قسم الشرطى

رءوف:ها بقي قولتلي اسمك اي

السائق:سا سيد ااسمي يابيه

رءوف:ها ياسيد شكلك كده كويس مش هتتعبني معاك

سيد:آمرك يابيه انا خدامك

رءوف بحده:مين صاحب الشحنه دي ياسيد

سيد:وانا هعرف مين يابيه انا عبد المأمور ودي اودي المهم ناكلو عيش

رءوف وارتفعت نبره صوته:تاكل عيش بالحرام وبتهريب المخدرات وتخربو البلد

سيد:وانا مالي يابيه انا معرفش حاجه

رءوف:طيب وانا مصدقك بس لما نشوف الكلام ده هيتغير ولا لا ياعسكري ياعسكري خد عم سيد تحت بس اي عاوزك تتوصي بيه ع الاخر

العسكري:تمام يافندم واخذ العسكري سيد السواق

وبدا رءوف بالاتصال بعمر

عمر:الو ايوه يارءوف ساعه وهكون عندك

رءوف:اطمن مسكنا الشحنه وكله تمام بس السواق مش راضي يعترف مين صااحب الشحنه

عمر:طيب حاول معاها وانا هاجي اتصرف لازم الموضوع ده ينتهي باسرع وقت ولاد التيييت واخدين البلد علي حسابهم

رءوف:في انتظارك ياباشا وان شاء الله ربنا يقدرنا ونقضي عليهم

عمر:يارب يارءوف سلام دلوقتي

رءوف:مع السلامه ************************************* نروح عند مكان تاني

مروان:ها يانادين اومال فين منار

نادين :مش عارفه هي قالت هتستنانا هنا

مروان:مش موجوده يعني اووف ادي اخرة اللي يتعامل مع البنات

نادين : ولاه انت هتغلط

مروان بضحك وهو متوجع:اه اه والله مااقصد بهزر يارمضان

نادين : رمضان طيب يلا اختك واقفه هنا اهي وتجري عليه منار وتحضنه

منار : كده برضو تخضني عليك يامروان انا كنت هموت من القلق

مروان : وهو يقبله بعد الشر عليكي ان شاء الله انا ممكن بقا متجبيش سيره الموت تاني انا اهو واقف قدامك زي الحصان هو مش حصان اووي بس حاله يمشي

منار بضحك : يخرب علقك حتي وانت مخطوف بتهزر

نادين : ماكفايه حب في بعض ولاحظو اني واقفه هنا

منار ومروان : هههههههههههههههههه يلا وبعد ان وصلو نادين ع البيت

مروان :اعملي حسابك هنعدي عليكي بكره علشان تقوليلي عملتو كده ازاي انتي والعفريته التانيه

نادين : هههههههههههه متحكيلك اختك

مروان:تؤتؤتؤتؤتؤ انا عاوز اسمع منك انتي

نادين: احم منار : لا ياختي وانتو لسه فاكرين تقولو احم وانا عامله نفسي شجره ولسه كنت هطلب 2 ليميون

مروان :احم نادين : احم احم سلام انا بقي

كلهم : مع السلامه انطلق كل من مروان ومنار الي بيتهم ========================================= عمر : ها يارءوف اي الاخبار

رءوف : حاجه غريبه اوي ياعمر الشحنه داخله البلد باسم سليمان حمادي وسوداني الجنسيه بس ازاي كده

عمر : غريبه واي دخل الراجل ده بمصنع الحديد في قنا

رءوف : ماهو ده اللي مستغربله ازاي وبأي حق اصلا واحد مش مصري ياخد الخطوط المصريه ع حسابه ويدخل شحنه ويطلع شحنه

عمر: هي دي اول مره

رءوف : للاسف ياسيدي دي تالت مره وبتدخل بدون رقابه وبدون تفتيش وفي نفس السنه

عمر بحيره : الله ! وهو المنصع الحديد يحتاج ليه معدات 3 مرات في السنه

رءوف : في حكايه كبيره اوي ورا الموضوع ده

عمر : بص يارءوف عاوزاك تجمعلي كل المعلومات اللي ع الراجل ده يمكن نوصل لحاجه

رءوف : هو ده بالظبط اللي بدأت اعمله

عمر : تمام وانا سيبلي السواق اللي تحت ده عليا

رءوف: زي ماتحب ياباشا ******************************* وتستيقظ نور فجرا وبعد ان ادت صلاتها

نور: صباح الخير يابابا حرما ان شاء الله

محمود بدون اهتمام : جمعا ان شاء الله

نور: بابا حضرتك لسه زعلان مني انا عملت كل حاجه طلبتها مني

محمود:حصل خير يانور واللي اتكسر خلاص اتصلح

نور: بابا مفيش حاجه اتكسرت علشان تتصلح اصلا

محمود:اللي عملتيه ده تسميه اي

نور : بابا لوسمحت انا معملتش حاجه والموضوع خلص خلاص بس اكيد هيجي اليوم اللي تعرف فيه انه حضرتك ظلمتني

محمود بزعر:انت ازاي تتكلمي

كده نور:بابا علشان خاطري ده مش موضوعنا انا جايه
اطلب من حضرتك حاجه

محمود: خير نور:------------------ ************************************************* ياتري ازاي نادين قدرت تدخل الفيلا وتهرب مروان وياتري اي هتكون رد فعل حازم لما يعرف ان البوليس مسك البضاعه وميييين سليمان حمادي وياتري يوسف هيعمل اي مع مروان لما يشوفه واي هتكون رد فعلا ساندي لما تعرف انه مروان مش ف المخزن وياتري مروان هيسكت ع اللي عملته ساندي ولا لا وياتري اي اللي عاوزاه نور من والدها كل ده هنعرفه الحلقه الجايه 

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا *



 

reaction:

تعليقات