Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل العاشر والأخير - النهاية

رواية خادمه بعقد شرعي البارت العاشر والأخير تأليف القلم الذهبي

رواية خادمه بعقد شرعي كاملة

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل العاشر والأخير

وبعد ما النور قطع فجأه وسمعوا ضرب الرصاص . 
بسرعه أضاء الكاشفات عوف وكانت الصدمه اللي شفوها سناء مقتوله والدم بينزف من راسها. 
منصور بص حواليه بالغرفه مفيش حد بص لعوف بهلع.  
_ اطلع بره بسرعه شوف في حد بره والا لا 
طلع عوف ومعاه سلاحه بره . منصور بص لصفيه اللي واقفه جمبه ومرعوبه وخايفه..
_ متخفيش يا صفيه اللي عملها هرب . خليكي هنا متتحركيش من مكانك 
طلع منصور مسدس من جاكيته وطلع بره الغرفه بحذر ويبص شمال ويمين.  ومش لاقي اي حد . وكان الارض اتشقت وبلعت اللي عمل كدا.. 
رجع منصور سلاحه ورجع عوف ومفيش حد .. 
منصور بيقول لنفسه. 
_ مين الكلب اللي عمل كدا وراح فين ؟  مصيري هعرفه واقسم ما هرحمه.. 
دخل منصور الغرفه ووراها عوف  واشار بايده لعوف يخلص من الجثه. 
حاوط صفيه بدراعه منصور وطلع بره الغرفه... 
وقف بره الغرفه وبيبص لصفيه وقال. 
_ تفتكري كانت تقصد مين سناء بكلامها ده..
صفيه مرتبكه وبتفرك بايديها وبصت لمنصور وقالت.. 
_ مفيش غيره يا منصور بيه . حسن  طباخ حضرتك. 
بصلها منصور وعنيه وسعت وبفزع قال 
_ انتي بتقولي  ؟ 
صفيه بهدوء 
_ زي ما بقول لحضرتك حسن وراه مصايب. 
_ معقول حسن اللي الوحيد اللي معاه اسراري بثق فيه يعمل فيا كدا.  معقول.  
_ معقول يا منصور بيه . بصراحه حسن كان متقف معايا نخلص من سناء  وانه يخليني انا الكل بالكل هنا.  طبعا انا كان نفسي امسك دليل علي كل واحد فيهم عشان احطه بالامر الواقع قدامك.  وكنت بسمع للكل وبحاول افهم ايه اللي بيحصل بالظبط هنا... 
 منصور باصص لصفيه ومصدوم من كلامها عن حسن وعن اللي كان بيحصل بالقصر .. 
_ يعني مش بعيد يكون حسن هو اللي قتل سناء وطفئ النور علينا.. 
بص لصفيه وقال.. 
_ يلا اركبي بسرعه نرجع الفيلا نشوف الرجاله عملت اي مع قاسم ودلال.. 
ركبوا العربيه وطلع بسرعه منصور وعدو السور ووصلوا الفيلا .. نزل منصور وصفيه من العربيه ودخلوا الفيلا  واتصدم منصور لما شاف رجالته مقيدين حسن بالحبال  وكمان دلال وقاسم مش معاهم  . . 
قرب منصور من دلال وبصلها بقرف ومشي وقرب ناحية حسن وفضل باصص عليه. 
حسن رايح يتكلم  منصور اشاره بايده وقال 
__ ششششششش مش عايزك تتكلم خالص 
سكت حسن . منصور بص لرجالته اللي واقفين حواليه وقال .. فين قاسم  .. 
واحد منهم قرب من منصور وقال ...
_ للاسف يا منصور بيه قاسم قتله حسن . رجالتنا مسكوا قاسم ودلال هانم  وكانوا معاهم  . بعدها بشوي وصل حسن ورانا  وهما ماسكين قاسم  . ضرب حسن عليه النار ومات . امرت الرجاله يمسكوا حسن ضرب علينا نار وهرب رجعنا الفيلا ومعانا مدام دلال  وبالصدفه شفنا حسن بينط من سور الفيلا الخلفي اتلمينا حواليه وقدرنا نمسكه ..  
بص منصور لحسن وهز راسه وقال.. 
_ سور الفيلا الخلفي يبقي انتي اللي ..
وضحك منصور بضحكه عاليه بسخريه  هاهاهاهاهاهاها..  
وقرب من حسن وفضل يسقف بايديه بوش حسن.. وقال بهدوء..
_ بس غريبه خلصت علي سناء عشان ما تفضحكش وقلنا ماشي . لكن تخلص علي قاسم وتقتله ليه مع انك متفق معاه علي كل حاجه.. 
_ قاسم يا منصور بيه كان عايز ياخد كل حاجه لوحده ويضحك عليا بشوية فتافيت.. 
_ بصله منصور وضحك بغيظ.  هاهاهاها
_ بس تصدق يا حسن برافوو برافوو عليك لعبتها صح . وصح اووي. 
تخلص من سناء وابقي ابيض يا ورد.  وكمان تخلص من قاسم وبكدا قدامك منصور تخلص عليه وانت بقي والهانم  وتاخد كل حاجه لوحدك برافووا عليك  .  
سكت منصور شويه وقال..
طيب والغلبان شعبان كان دوره اي عشان تخلص عليه.. 
_ بصراحه شعبان قتلتله بالغلط. المقصود كانت سناء  . بس نصيبه كدا. 
باصص ناحيته منصور والغل والنار جواه من كلام حسن .. بص ناحيت رجالته وقال.. 
_ خدوهم ودخلوهم عربيتي وكل واحد يرجع مكانه.. 
خدوهم رجالة منصور وطلعوا بيهم.  
منصور بص ناحية صفيه وقال.. 
_ هتفضلي هنا  والا هتيجي معايا.. 
بصتله صفيه وقالت
_ لا جايه معاك طبعا.. 
حط ايده منصور علي كتفها وخرج بره.  ركبوا السياره وطلع بسرعه شديده ووصلوا للغرفه عند عوف 
طلع عوف من الاوضه وشال دلال  ونزل منصور حسن . بص لصفيه منصور وقال 
_ خليكي بالعربيه مش هتاخر 
هزات راسها بنعم صفيه 
دخلوا الغرفه كلهم وبعد وقت قصير طلع منصور بره الغرفه  واستخبي وراء باب الغرفه..
صفيه شافته بيستخبي ورا الباب واستغربت من فعل منصور . 
منصور بعد ما استخبي وراء الباب طلع مسدسه الخاص.  ونادي بصوت عالي. 
_ عوف يا عوف تعالي هنا. 
طلع يجري عوف من الغرفه لبره.  اطلق عليه منصور الرصاص عدة مرات ووقع عوف بالارض حثه هامده  ..
منصور سحب عوف لداخل الغرفه وبعد شوي طلع من الاوضه وقفل الباب.  ورايح ناحية العربيه..
ركبت عربيته وساق ورايح داخل القصر.
وبيص علي صفيه جمبه 
--صفيه صفيه ايه روحتي فين بكلملك. 
--ايوه معاك يابيه. 
---معايا ايه بقي دا انتي في دنيا تانيه خالص بقالي ساعه بكلمك وانتي ولا هنا. 
--والله معاك وسامعه كل اللي قلته بس سرحت شويه. 
_سرحتي في ايه لازم اعرف انتي بتفكري في ايه وانتي معايا. 
--بصراحه مش عارفه انت كنت عايش في القصر ده ازاي كل المؤمرات دي حواليك كل الناس اللي عايشين في خيرك وبيخونوك. 
--انتي لسه صغيره ياصفيه متعرفيش الدنيا ماشيه الزاي متعرفيش ان اقرب الناس ليكي دلوقت ممكن هو اللي يخونك ويتامر عليكي متعرفيش ان دلوقت الايد اللي بتتمد بالخير هي اللي بتتعض وانك لازم تمشي علي مبدا اتقي شر من احسنت اليه اللي هتحبه وتحسن اليه هو اول واحد هيخونك ويطعنك في ضهرك. 
--ياه يامنصور بيه هي الدنيا قد كده بقت وحشه. 
-- واكتر ياصفيه والدنيا وحشه مش من دلوقت بس ياصفيه من بدايه الخلق الاخ قتل اخوه بس الدنيا بتزيد وحاشتها يوم بعد يوم وبيزيد ظلمها ودايما بتيجي علي اللي بيحبها وبتاخد منه كل حاجه اما اللي مش بيفكر فيها وبيديها ضهره بتديله كل اللي عايزه. 
--شكلك شفت كتير قوي يامنصور بيه. 
--كتير قوي ياصفيه اكتر مما تتخيلي اللي انا شفته محدش شافه سيبك متفكريش في حاجه خلينا في اللحظه اللي عايشنها دلوقت. 
عايزك تنسي اللي شفتيه وتنسي كل حاجه حصلت متفكريش غير في اللي جاي وحياتنا مع بعض انا هخليكي اسعد واحده في الدنيا كلها وهلففك العالم كله هوديكي اماكن عمرك ماكنتي هتشوفيها حتي في احلامك. 
--انا مش عايزه اي حاجه غير اني اكون جنبك انا مبقتش اقدر اعيش من غيرك. 
--بقيتي تعرفي تتكلمي ياصفيه ومبقتيش تترتعشي لما تقفي قدامي. 
انتي عارفه ياصفيه انتي اطهر وانقي حاجه في حياتي كلها 
حاجه علي الفطره لسه متلوثتش وديما هخبيكي عن عيون الناس علشان مفيش حد يقرب منك. 
--وانا مش عايزه من الدنيا دي غيرك انت وبس. 
وصلوا الفيلا ودخلوا جوه . ومسك منصور صفيه من ايديها  
 وطلع علي اوضته. 
--انت موديني فين. 
--متخافيش تعالي انتي خايفه مني. 
--لا عمري ماخاف منك. 
--دخل الاوضه وفتح الدولاب بصي جبتلك ايه.
--كل ده علشاني. 
--ولسه في حاجات تانيه كتير هجيبلك كل اللي  انتي عايزاه  مش هخلي نفسك في اي حاجه. 
 دهب وهدوم وفسح وكل حاجه. 
عارفه ياصفيه انا مبقتش احس بالامان غير معاكي عارفه لما بتخديني في حضنك بحس بدنيا تانيه دنيا طول عمري بدور عليها فيها دفا وحنان  ملقتهوش غير عندك ايوه ياصفيه انا بعترفلك بالكلام ده ومش خجلان انتي الحاجه اللي كانت مفقوده فيحياتي وفضلت ادور عليها لما لقيتها. 
--ان فرحانه قوي قوي ان بسمع منك الكلام ده وعمري ماكنت اتخيل انك تقوله. 
المهم  بقي  انا هقوم احضر عشا علشان نتعشا زمانك جوعت .. 
--بقي بعد اللي قولتيه  دا كله وتقوليلي عشا. انا هاكل بس هكلك انتي الاول انتي وحشاني قوي تعالي هنا وبيشيلها وبيحطها علي السرير بيبداو حياه جديده كلها حب وسعاده...
تمت بحمد لله 
تمت رواية مكتملة عبر مدونة كوكب الروايات.
reaction:

تعليقات