القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الفصل السادس - نور

رواية نور الفصل السادس - نور

رواية نور الفصل السادس 

د 5 سنوات تغيرت حجات كتير
أحمد تجوز ملك وكان عندو بنت
خالد و اهل نور عايشين في دبي بعد ما جالو عقد عمل مغري بدبي ولكن خالد خاصم أحمد نهاىي لانو فهم ان هو الي تخلى عن بنتو ورماها وفضل الوضع متازم فترة بينهم وخالد رفض يقول لاحمد على حمل نور عقاب لي
نور في الجامعة بتدرس طب في دبي وعملت مشروع وفتحت بوتيك من سنتين من ارقى الاماكن بدبي وتطور شغها بجانب دراستها وبقى عندها سلسلة بتديرها ولسا بتكبر وتكبر في شغلها ودراستها وعندها توأم جميل جدا اسمهم احمد ولينا
مكتب احمد في دبي
سارة / صباح الخير يا احمد
أحمد صباح الفل ... تعالي
سارة / بفكرك باجتماع رجال وسيدات الاعمال الساعة 10
Stop
سارة( سكرتيرة أحمد وخطيبته من فترة واخت صاحبو وعمرها 24 سنة محترمة ومتعلمة )
احمد / اه طبعا فاكر ان شاء الله نفسي اخلص من الاجتماع دا وارتاح
سارة / ههههه يبني مهو رسي عليك خلاص قلقان من أي
أحمد / أول مرة اتوتر مش عارف
سارة / طيب يلا اتوكل على الله وقوم
أحمد / تمام ان شاء الله خير
**
الساعة 10 قاعة الاجتماعات بفندق الاحمد بدبي في القاعة
ياسر رجل اعمال / يدخل القاعة صباح الخير ي اساتذة شوية هنبدأ الاجتماع كلنا وصلنا مين فاضل
نور / صباح الخير ... ازيكم انا اسفة على التأخير
ياسر / اتفضلي يا دكتور احنا هنناقش المشروع لاخر مرة قبل وصول دكتور احمد .. طبعا احنا عارفين ان كل واحد فينا بيرسى عليه دور علشان يعمل مشروع يفيد البلد ويستفيد والمشروع النهاردة رسي على دكتور احمد ودا كونو مشروع ضخم ومهم وهيفيد التجارة والسياحة مع بعض واحمد اهم واحد واجدر واحد بالموافقة ع مشروعه.
دلوقت احمد باشا على وصول وهيشرح مشروعه ونصوت واي واحد عندو اعتراض هيقدموا ويقدم اسابه ونتناقش في
أحمد / صباح الخير ي اساتذة جميعا
الجميع صباح النور
أحمد / وبيقعد على الكرسي وتصدم لما شاف نور قاعدة مقابل له كواحدة من سيدات الاعمال بدبي فضل يبص ليها كتير ونور صابتها حالة من الذهول لما شافتوا قدامها قد أي مشتاقة لي كان نفسها تقابلو من زمان تشوفه و تتطمن علي مكنتش قادرة تواجهه علشان اولادها .
ياسر / في حاجة ي دكتور
أحمد / ها ... احم لا ابدا اهلا وسهلا بحضاراتكم وشكرا لثقتكم فيا وأنا هبدأ أشرح مشروعي كان بيشرح ومركز مع نور الى توترها فاق الحدود ومش مركزة بأي كلام بيتقال .
أحمد / خلاص كدا وشكرا لاستماعكم .
ياسر / طيب نصوت بقا حد عندو اعتراض .....
بعد صمت
نور / ايوة يا فندم انا ااااا ( بلعت ريقها وبتوتر) انا محتاجة الارض موضوع الاجتماع علشان اعمل عليها مشروعي ومش هقدر اصوت للدكتور .
الجميع بذهول بصلها أي الست الصغيرة دي الى معندهاش أي خبرة في عالم الاعمال تتحدى احمد الي عندكو اكبر شركات في مصر ودبي واخيرا نيويورك وعايزة تنافسوا
ياسر / بس ي استاذة احنا متفقين من الاول وخلاص احنا على التصويت الي المفروض محسوم
نور بتحدي انا معترضة وعندي اسبابي وعندي مشروعي
أحمد بصدمة وحالة عصبية وصلت لذروتها بيحاول يداريها / لو سمحتو ممكن تتكرموا وتوافقوا ناخد بريك ساعة اقدر اتكلم واتناقش مع المدام نوصل لحل
سيدة أعمال / مدام كمان انتي صغيرة
أحمد بتوتر / مش موضوعنا دلوقتي هحاول اقنعها او تقنعني ومش عايز اتعبكم ونشرح مرة تانية اتفضلوا الفندق تحت امركم خدو راحتكم
احمد وقف وبحدة / هشوفك كمان 10 دقايق تحت بالكافيتريا وقام بدون أي فرصة للرد
*** نور قاعدة في الكافيتريا متوترة جدا
أحمد / ممكن اقعد ي مدام
نور / اه اه اتفضل
أحمد / ازيك
نور برهبة / الحمد لله
أحمد / ممكن افهم حضرتك اعترضي على مشروعي ليه
نور / فضلت ساكتة وبصالو واحشها موت نفسها لو تحضنوا لو كان سلم عليها بالايد لكن محصلش
احمد / مدام نور
نور بانتباه / انا محتاجة الارض دي لمشروعي
احمد / الي هوا
نور / عندي سلسلة محلات فاشن أنا عايزة اكبرها والارض مكانها ممتاز
أحمد / بس اعتقد ان مشرو وعي تجاري وسياحي هيدر للبلد ملايين شهريا كأضخم مشروع حاليا بالبلد اهم من فساتينك بكتير
نور / اسفة بس بس أي كان انا عندي حق الاعتراض وانا مش موافقة .... انا عايزة الارض عايزة افتح مشروعي
احمد / مشاريعك اه الي بفلوسي
نور بتحدي / دا حقي ومؤخري وانا مخدتش حاجة مش من حقي وانا مطلبتش حاجة حضرتك الي اتبرعت وحولتلي الفلوس وانا كبرتها وشغلتها
احمد / وانا ...
ماما ماما
لينا / ماما انا جعانة اوي
أحمد الابن / ماما يلا ناكل اتاخرتي
أحمد / مزبهل من المنظر ومش قادر ينطق
نور / اتصدمت وكان هيغم عليها بس تماسكت وبصوت عالي اطلعوا فوق انتو ازاي نزلتو من غير اذني
لينا / طلبنا من اونكل سيف ينزلنا و
نور / اطلعوا فوق
أحمد بخوف / حاضر ي ماما يلا يا لينا
احمد بصوت مرتعش لكن عالي / استنو هنا
نور / انا قلت اطلعو فوق
احمد / استنو هنا ..... و ومين دول
نور / ......
أحمد / بقولك مين دول
نور / ....
أحمد / اسمك أي تعال هنا
الولد / اسمي احمد وانا لينا
أحمد سنكم كام
4 سنين
نور / انا قلت اطلعو فوق
أحمد / دول ولادي
نور / .....
أحمد / بيدوس على اسنانو وخلاص فقد عقلو / بقولك ولادي
نور / لأ
أحمد خبط الطاولة / ولادي
نور بتحدي / ولادي ولادي انا وبس
أحمد / قلب الطاولة كلها وزعق نووووووووور
كل الناس بتتفرج عليهم
سيف / في أي ي دكتور
أحمد بيمثل الهدوء / لو سمحت ي باش مهندس سيف ممكن تسبنا لوحدنا
سيف / ايوة ي دكتور بس نور خطيبتي
أحمد / حس ان الدنيا بتلف بي وكل العذاب الي شافوا زمان وما صدق يعدي رجع تاني بجنون
أحمد / يعني أي خطيبتك
سيف / نور خطيبتي أي يعني أي
وقف
سيف خطيب نور من 6 شهور هيا كمان حبت تستقر وتكون اسرة فوافقت على امل تحبو بعد الجواز
سيف مهندس عايش بدبي وبيشتغل في فندق الاحمد الي هو ملك احمد وهو مهندس ديكور وأحمد بيتعامل معاه وبيحترموا جدا سيف 29 سنة ووسيم وهادي
سيف / نور خطيبتي من فترة
أحمد / ودول
سيف / ولادها اصلها كانت متجوزة من 5 سنين
أحمد بصلها / ولادي
نور بعصبية / بقلك ولادي وسكتت شوية واتنهدت بتعب واستسلام ايوة ولادك
أحمد / نهارك أسود دنا هنفخك واخرب بيتك النهاردة
نور بخوف / احمد كفاية وخلاص انا موافقالك مش عايزة مشاريع
أحمد / مشروع أي وزفت أي ربنا ياخدك وارتاح منك ي شيخة
سيف / ممكن افهم
أحمد / بعدم اهتمام لسيف خدي الاولاد طلعيهم ياكلوا وبعد ساعتين قابليني هنا انا هلغي الاجتماع ليوم تاني هرجع الاقيكي هنا فاهمة

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
reaction:

تعليقات