القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الفصل الرابع - نور

رواية نور الفصل الرابع - نور

رواية نور الفصل الرابع

بعد فترة
في مكتب احمد
احمد/ بص عايز اخد رايك في حاجة
ادم / ايه خير
احمد/ دلوقت المدارس اخر السنة والمدارس الخاصة عاملين مسابقة برنامج ترفيهي لطلاب الثانوية
ادم / برنامج برنامج ايه
احمد / مسابقة اختيار افضل كابل بنت وولد بينهم صداقة قوية في جايزة مبلغ ما بس اكتر للترفيه عنهم قبل امتحانتهم علشان يقللو من نسبة توترهم
ادم / والله تمام اوي بس أي المطلوب
احمد / هدخل بشركاتي رعاية المسابقة دي تشجييع للطلاب وشهرة للشركات كدا يعني أي رايك
ادم / حلو اوي تصدق تحمست
****
بعد اسبوعين المسابقة في مدرسة نور ابتدى الكابلز يدخلو واحد واحد
استاذ ماجد / الكابلز رقم 9 اتفضلو
دخلت نور وصاحبها محمد ، نور شافت احمد وذهلت ووقفت بصدمة متحركتش
أحمد بصلها كتير مش قادر ينطلق وبعدين
احمد / اهلا اتفضلو عرفوا عنكم
محمد بص لنور لقاها متوترة فكر علشان المسابقة
محمد/ هاي انا محمد مالك 17 سنة ودي صحبتي نور وحبيبتي 17 سنة وطبعا احنا ثانوية عامة .
احمد وصل لقمة غضبه بس مبينش / وبقالكم اد أي ثنائي
محمد بفرحة / 4 شهور اتعرفت عليها وحصل اعجاب بينا
أحمد / وحب
محمد / تقريبا
أحمد / اسمك أي
نور بتوتر شديد / ن نو .. نور اسمي نور
أحمد / أي الي خلاكم تشتركو
محمد / حبنا ونور جميلة جدا فوق الوصف ومثيرة زي منتا شايف ممكن جمالها يكسبنا بسهولة
احمد / اه اوك شكرا
اتفضلوا
وكملت المسابقة مع المتسابقين وخلصت مدرسة نور
***
في الفيلا
احمد دخل الفيلا شديد العصبية كانت امه بالليفنج روم
فريدة / مالك ي احمد
احمد / مفيش
فريدة / بس شكلك متدايق
احمد مفيش ي امي وقعد على اللاب توب
بعد ساعة
نور رجعت الفيلا شافت احمد وادم وفريدة قاعدين نور جريت على فريدة وحضنتها
فريدة / يلا ي روحي خدي دوش وصلي وتعالي علشان نتغدا
نور / مليش نفس والله ومشيت بسرعة
احمد بصوت عالي جدا / استني عندك
شهقت فريدة ونور وادم وقف
ادم / في أي ي احمد مالك
احمد / ملكش في
نور لفت وشها لاحمد وكان باين عليها الخوف
احمد /فهميني بقا أي الي حصل قدامي دا
نور / ...............
احمد / متنطقي
نور / .....
فريدة / في أي ي ولاد مالكم روحي ي نور على اوضتك
احمد بعصبية / متتحركيش من هنا
ادم / طب نفهم بس
احمد / الست هانم معندهاش ريحة الدم والاحساس والتربية
ادم / لي طيب
احمد / فاكر المسابقة الزفت الي قلتلك عليها
ادم / بتاعت مدارس الثانوية
احمد / ايوة بتعت الزفت الثانوية الست هانم داخلة المسابقة مع ولد قال أي بيحبو بعض
الست هانم بتحب يا امي مراتي بتحب ولد زبالة وحياة امي لربيكي
نور / والله م عملت حاجة
احمد / نعم ي روح امك دنتي هتشوفي ايام سودة
ادم / مش كدا بس اهدى نسمعها
احمد / اسمع ايه ها اسمع ايه اكتر م الي شفتو مراتي بتحب زي منتا كدا بتحب ملك حلو اوي لو مشفتش ولحقتك وتفوزي بقا ويجيبو عنك ع النت والجرايد
مرات دكتور احمد بتحب واحد تاني غير جوزها عادي كدا يمكن انا مش راجل املا عينها
فريدة وادم ساكتين ويقولو ايه في بالهم لكدا وهو معاه حق .
احمد بجدية / طيب عشان تتقي شري اسمعي الكلمتين دول
أولا : ثانوية عامة وامتحانات لا يمكن تدخليها
ثانيا : لو دخلتي دا لو دخلتي انسي حكاية طب خالص انتي هتدرسي سكرتارية وتشتغلي في مكتبي وتحت عيني عشان اربيكي عشان انا مش هثق فيكي تاني
ثالثا : شوفي بقا شروطي علشان تقدمي امتحاناتك الي فضلها اسبوعين اني اكون زوجك فعليا وهتعيشي معايا باوضتي تبقي زوجة محترمة يا ست يا محترمة غير كدا انسي المدرسة وانسي أي احلام تانية ، ودا طبعا مش عشان انا معجب بيكي لا سمح الله لكن عشان اذلك واعطلك ومفيش راجل او ولد زبالة يرضى يبصلك بعد كدا لما تكوني
مش بنت
نور بصدمة ودموع / ارجوك بلاش والله اسفة اسفة الحقيني ي ماما فريدة
ادم / بلاش كدة ي احمد خليها تكمل امتحانتاها وبعدين
احمد / خلص الكلام مفيش امتحانات خالص او خروج م البيت الا بشروطي غير كدا انسي المدرسة والجامعة ومعاكي اسبوعين فكري وبلغيني قبل الامتحانات
****
مرة ايام وادم وفريدة بيقنعو احمد يشيل الفكرة من دماغو ولكن احمد بيرفض تماما مسدق بقا
( بيحبها مش بايدو)

واحمد اعتذر عن المسابقة لاسباب خاصة ، وفاضل 4 ايام للامتحانات واحمد مصر ونور مرحتش المدرسة خالص

في فيلا احمد بالليل
احمد قاعد على سريره بينهي بعض الاعمال فخبط باب الغرفة
احمد / مين
نور / فتحت الباب / مساء الخير
احمد بيبصلها شوية مشفهاش من يوم المشكلة ( اهلا)
نور / كنت عايزة اتكلم معاك
احمد/ مفيش كلام بينا لو سمحتي بلغيني بقرارك واخلصي
نور / ي احمد انا اسفة
احمد / مش انا الي تحبي ولد وانتي على اسمي ومراتي قراري مش هرجع في هخربك واربيكي دا مقابل دراستك علشان الولد بتاعك يقرف يلمس ايدك حتى
نور / انا
احمد / قرارك وبس غير كدا متتكلميش
نور بدموع/ مو .... موافقة
احمد / على أي ، على علاقة بينا ولا متروحيش المدرسة
نور / اتجوزك

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا 

 

reaction:

تعليقات