القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الفصل الثامن - نور

رواية نور الفصل الثامن - نور

رواية نور الفصل الثامن 

ي مصر ادم قال لماامتهم على الموضوع
فريدة بفرحة / والنبي ي ادم احمد عندو اولاد من نور كمان الحمد لله هموت واشوفهم يا ادم حموت
ادم بفرحة لاخو الي كان يتكسف يكلموا عن بنتو علشان اخو الكبير لسا مخلفش / حمل بنتو مسك / مسوكة حبيبة بابا انا بقيت عموووو خلاص وانتي عندك ولاد عم أي دا انتي عاملة أي تعالي بريحتك دي لماما تغيري
***
بعد يومين في مكتب احمد
أحمد / انا نازل عندي ميعاد مع نور
سارة / وهتعمل أي معاها
احمد / عايز اولادي بأي شكل وعايزك توافقيني على الي في دماغي ي سارة ارجوكي
سارة / انا فاهماك كويس وموعدكش متظلمنيش ومتظلمهاش
أحمد / مش هسيبك ابدا عمري مهحن تاني انتي الي تهميني دلوقت ماشي
سار بتنهيدة / خلاص روح انتا دلوقت
***
في الفندق ... وصل احمد وطلب قهوة سادة وبعد دقايق
نور / صباح الخير
احمد بتهكم / صباح ال ....... نور
نور بتوتر / فهمت انو بيسخر منها خدت نفس وبتنادي للجرسون
أحمد / مفيش لزوم طلبت 2 قهوة
نور / تمام
احمد / اوكي فكرتي في موضوعنا
نور / مش عارفة افكر بس والنبي يا احمد تسبلي ولادي ووقت متحب بيتي مفتوحلك تييجي تشوفهم
أحمد / بس انا مش عايز ازورهم انا عايز اعيش معاهم اشوفهم بكل حالتهم اعرف كل تفاصيلهم اعوض كل وقت فاتني وانا بعيد عنهم ... بيرجع بضهرو لورا بتنهيدة غصب عني طبعا
نور / مش عارفة افكر
أحمد / خلاص اقولك حلي مدام معندكيش حل
نور / ..
أحمد / طيب هما حلين واختاري منهم حل وانا هوافق علي ولعلمك بدون مناقشة ها قلتلك بدون مناقشة يعني على اساس اختيارك هتصرف بالباقي لوحدي ...
نور في قمة توترها وتعبت مش قادرة خلاص هيغم عليها ... اتفضل قول
أحمد / أولاً زي ما قلتي بس نعكس اخد ولادي بيتي والبيت مفتوح في أي وقت تيجي تزوريهم اهلا وسهلا وانا هتجوز كمان فترة صغيرة وهيعيشوا مع سارة مراتي .
نور / بس انا كدا امووووت
أحمد بزعيق / منا مت مت قبلك مليون مرة بسببك بقالي سنين بتعذب وانتي مبسوطة 6 سنين بعمري كله لا وبعد ما استقر ولقيت البنت الي اقدر اكمل معاها واخلف واعيش حياة طبيعية زي أي راجل استكترتي عليا افرح شوية وبردو طلعتيلي والمصيبة الي فات كوم والي شفتو وعرفتو اليومين دول مليون كوم دنا مش قادر انسى شكل امي وهي بتبكي عشان اتجوز وتشوفلي اولاد اخويا قد اولادي ومتجوز ومخلف وانا مش قادر اسعدها اتاريني مخلف ومعرفش
نور / ....... جواها عايزة تحضنوا وتتاسفلو وتعيش تحت رجلو بس خلاص في انسانة تانية بحياتو مينفعش نور جواها بتتعذب على حبيبها الي منسيتهوش ثانية من يوم ما سابتوا حببيبها الي قدامها وبيكرهها
فاقت على صوت احمد
الحل التاني بقا / مش حتكلم ولا كلمة بعدو وانتي حرة بقرارك الي على اساسو حتصرف
أحمد سكت شوية
أحمد / اتجوزك
نور فتحت عيونها على اخرها وبتعرق/ بس سي سيف يعني
احمد / ميخصنيش اساسا سيف انسان قمة في الرجولة والاخلاق حرام يرتبط بزيك اوعي تفتكري لثانية ان جوايا ذرة مشاعر او حتة احترام ليكي انا بس عشان اولادي هتجوزك بضحكة ... على ورق طبعا وهعملك بيت جنب بيتي طبعا الفيلا هعيش فيها مع سارة مراتي
نور .. /
احمد ..../
نور /. هفكر وأ
احمد / معنديش وقت ياريت اسمع قرارك دلوقت نور بتراجع كل حياتها اهلها جوازها تهورها طلاقها سفرها اولادها وسيف وشغلها وكل حاجة في ثانية ولادها عارفة هيخدهم بكل سهولة بسبب انها خبتهم عنو
نور / موا .... موافقة
احمد/ فرحان جواه فرحة مبينهاش وارتياح رهيب علشانها اولا هي حب عمرو هي قلبو وعقلو وام ولادو احمد في عقلو اتنهد الحمد لله انا هموت لو رفضت يخرب بيت جمالك حبك لعنة عايشة معايا مش قادر انساكي لحظة كنت حموت لو رفضتي احمد عاد للحظة
احمد/ تمام الفيلا طبعا هعيش فيها مع سارة هبنيلك بيت في الحنينة جنب الفيلا مع الاولاد تعيشو فيها مش هظلمك باي شي الا اي علاقة بينا مش حتحصل
نور .. / .
أحمد/ بسبب اخطاءك هتفضلي طول عمرك بدون راجل تلاقي وقت م تحتاجي بس يلا بكرا اولادك لما تكبري يضموكي ويحموكي وهياخدو بالهم منك ولا يمكن تقرفي من ابني كمان ها عشان شبهي اكيد
نور/ انا
احمد وقف وبيلم حاجته طيب سلام انا
سيف على ترابيزة جنبهم وواخد بالو منهم ومستني احمد يمشي ومتوتر فاهم دماغ احمد وفاهم بيفكر في أي
سيف / ها ي نور اي الاخبار
نور / مش فاهمة حاجة
سيف / بزعل على حبيبته اتجوزيه اتنهد اتجوزيه وعيشي مع اولادك مش هحرمك منهم انا بحترمك جدا وانتي جميلة وبحبك ووو انا بحلك من اي حاجة بينا .... سلام ي نور
عند احمد
سارة / عملت اية
احمد/ هتجوزها وتعيش مع اولادي في بيت هبني في الجنينة تبقى تحت عيني
سارة .. / .
أحمد / مش هستغنى عنك ولا دقيقة
سارة / وحبك ليها الي ياما قلتلي عليه
احمد/ متضغطيش عليا انا خلاص تعب والله ممستحمل
سارة / موافقة بس بشرط
احمد/ ايه هو
سارة / وقت ما يحصل معاها اي علاقة تطلقني مش هستحمل واوعدني بالكلام دا
احمد حط ايدو على دماغو خلاص تعب من كل حاجة
سارة / اوعدني
احمد/ اوعدك ي سارة هعمل الي تقولي علي وقتها
سارة / فاضل ٤ شهور على جوازنا لو حسية لحظة انك عايزها او عشت معاها لحظة متظلمنيش وتتجوزني وانا هثق فيك بعد اذنك
سارة / اه صحيح النهاردة المهندسين هيروحو ارض المشروع الساعة ٨ كدا
احمد بيمسح على وجه بايدو وبيحاول يركز في الشغل بتنهيدة ماشي انا هبقى هناك متقلقيش سارة لو سمحتي قهوة عشان مش قادر
تخرج سارة واحمد يقلع ساعته ويفك الكرافات ويغمض عينيه بيفكر في الي جاي

مساءا
احمد ماسك تليفونو وافتكر اولاده ونور ونفسه يكلمهم
نور/ ازيك ي احمد
احمد ودقات قلبو بقت اسرع ع جمال اسمي من شفيفك احم الحمد لله ازيك وازاي الاولاد بقلك كنت عايز اشوفهم
نور/ اه اتفضل انا لسا في الفندق تشرف في اي وقت
احمد/ مسافة السكة بس
وصل احمد الفندق الخاص بيه وطلع اوضتها الي هيا عبارة عن جناح اوضتين وصالة وحمام خبط ع الباب
نور/ اهلا اتفضل
احمد/ مساء الخير تعالو ي قلبي من جوا ي نور عيني
لينا/ انا مبسوطة اوي ي بابي انك رجعت من السفر
احمد الابن / انت شبهي جدا يا بابي وانا بحبك
احمد الاب / هههه انا الي شبهك ولا انت الي شبهي ي ولد ضمهم لقلبو جامد واتنهد بارتياح
نور/ تشرب أي
احمد/ ياريت قهوة قعد احمد يلعب مع الاولاد ويسالهم عن نفسهم وخياتهم ومامتهم وبعد شوية
نور/ قهوتك اتفضل ... يلا يا اولاد عل النوم سيبونا نتكلم شوية
احمد/ هو انا كنت عايز اكتب الكتاب بكرا احم عشان يعني اقدر اجي اشوف الاولاد احسن نور/ بفرحة داخلية رهيبة عادي وقت متحب انا حروح شقتي ع بال م تلاقي مكان نقعد في احمد/ انا بدأت اشتغل بالبيت يومين وهيكون جاهز هو اساسا مبني بس شوية تغيرات ولمسات خاصة بالاولاد سكت شوية طيب انا ماشي الساعة ١٠ الصبح اعدي عليكي نروح نكتب الكتاب تصبحي ع خير
قعدت نور على الكرسي قلبها مش مستحمل الفرحة اي نعم هو جواز على ورق بس قربوا بيغنيها عن كل الكون يمكن يجي يوم ويحن ويعيش معاها وينسوا زمان

بعد اسبوع عند احمد
سارة / اي اخبارك مقلتليش
احمد / منا قدامك تمام اهو
سارة / انت فاهم قصدي
احمد/ ي سارة انا قلتلك انك مستقبلي انا مبسوط بالاولاد هنا خلاص بقو معايا قريبين مني جدا تعلقوا بيا كمان لكن نور انا شيلها من حسباتي من زمان
سارة / دلوقت بس
احمد ...../
سارة / انا عارفة انك في يوم هتحن وتطلبها بس زي م اتفقنا متظلمنيش اي وقت تقربلها تقولي وتسبني اختار
احمد/ اي هيكون اختيارك
سارة / هبعد مش هستحمل اني اكون مرتبة تانية مستحقش كدا
احمد بتنهيدة ربتا يقدم الي في الخير ... كفاية شغل بقا تحبي ي ستي تروحي فين
سارة/ وديني اشوف نور واقعد معاها
احمد / بصدمة ظاهرة اشمعنا
سارة / عايزة اتعرف عليها واشوفها
احمد / مرة تانية ممكن الساعة ١١ ونص وعقبال م نوصل تبقى ١٢ مفيش وقت
سارة / لا دلوقت
احمد باستسلام / حاضر قومي يلا
وصلو الفيلا واحمد راح بيت الجنينة الي جنب الفيلا وبيفتح بالمفتاح
نور بفزع / مين مين ع الباب
احمد / انا متخفيش قاعدة هنا لي
نور/ احم ممم اهلا اتفضلو
احمد بانتباه لكلمة اتفضلو اه دي سارة خطيبتي ودي نور
نور/ اهلا سارة اتفضلي
سارة بصت ليها من فوق لتحت لابسة هوت شورت اسود جلد وكت اصفر وشعرها مرفوع وحافية كانت شديدة الجمال بالمنظر دا احمد متنح مش عارف يقول اي حلوت عن زمان كتير كانت طفلة دلوقت ست كبيرة ناضجة مثيرة حد الجنون
نور/ طب اتفضلو ع بال ما اعمل عصير فرش من الحر دا
ماشية المطبخ حافية واحمد مش قادر يشيل عينو عنها ابدا وتايه وبتنفس بسرعة
سارة / احمد احمد
احمد / ايوة معاكي سرحت في الاولاد شوية
سارة / بقالي كتير بندهلك
احمد/ لا ابدا انا معاكي اهو
سارة/ هيا اااا متعودة تقعد كدا معاك
احمد / لا خالص بس احنا جايين متاخر فهيا واخدة راحتها في بيتها اصلي متفق معاها بعد الساعة ٩ مبجيش هنا خالص فهيا واخدة راحتها
نور/ اهلا مرة تانية اتفضلي ي سارة
سارة / متشكرة انا اسفة ازعجناكي
نور / اتفضل ... لا ابدا عندي شغل فقاعدة بشتغل واخلص كم حاجة قبل م انام بعد كلام كتير وسهرة لطيفة ومتوترة بنفس الوقت
سارة/ يلا لازم امشي وصلني الساعة بقت ٢
احمد/ لا مش هينفع تروحي مفيش وقت انتي تباتي عندي في الفيلا حتاخدي راحتك الاوض كتيرة وبكرا ننزل الشغل مع بعض
نور بصدمة والغيرة سيطرت عليها طب خلينا كلنا هنا احسن اهو نتسلى
سارة / فكرة حلوة برضو واهو
احمد بمكر فهم غيرتها وقبل ما تكمل سارة كلام لا هنروح الفيلا عايز اخد راحتي في بيتي تصبحي ع خير
خرجوا ونور فضلت متنحى الغيرة هتاكل جسمها ودموعها نزلت غصب عنها لكن ملهاش حق هيا السبب في الوضع دا فضلت تعيط لحد ما نامت 

يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 

reaction:

تعليقات