القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الفصل الثالث - نور

رواية نور الفصل الثالث - نور

رواية نور الفصل الثالث 

صل ادم واصحابه الفيلا وقعدو في اوضة الضيوف وعملو جو حلو ومحترم
***
في مكان تاني
وصل احمد النايت ودور على ادم ملقهوش فقرر يقعد 10 دقايق يمكن يشوفو ، وهو قاعد
شاب 1 / ايه ي جميل في بالجمال دا
نور / متحترم نفسك
شاب 2 / لا وتقلانة دنتي طلقة
شاب 1 / كلها خمساية وتبقى القعدة حلوة دول اشكال انا اعرفها
نور ضربتو بالقلم
شاب 1/ انتي تمدي ايدك عليا ي روح امك تعالي هنا ومسك ايديها وكل الشباب تلموا وبما فيهم احمد
شاب 1 / مد ايدو بتحرش على نور علشان يكسفها قدام الكل
احمد/ مقدرش يستحمل ومسك الشب وضربو
احمد / انتا قليل الادب وزبالة
الشاب / بجد ي هههه ....... ي محترم أي ي سيدي الشيخ بتعمل ايه في النايت يلي مش قليل الادب يا محترم
احمد /وكمان بتزود في الكلام ي ...... وراح ضربو
نور بزعيق من الموقف / خلاص انتا مالك شيل ايدك كدا
احمد بصلها كتير جدا ، دنتي قليلة الادب ومتربتيش
نور / وانت مالك انت
احمد / ايه الرخص الي انتي في دا مش مكسوفة من شكلك الي يقرف دا دنتي زبالة ، طب استني لما تكبري شوية مستعجلة على ايه
نور ضربتو بالقلم / انتا قليل الادب ومعندكش زوء
أحمد / حس انه ممكن يكسرها فقرر ينسحب والا مش هيعديهالها على خير
*****
في الفيلا
وصل احمد وكان في قمة غضبه
أحمد / دادة جميلة يا دادة
جميلة / ايوة ي ابني
احمد / هو الزفت ادم روح ولا لسا
جميلة / ايوة من بدري جوا مع اصحابه
مشي احمد وفتح الباب بقوة و
ادم / في ايه
احمد بزعيق / انتا مش هتبطل حكاية النايت دي
ادم بحدة / انتا عارف اني محترم ي احمد ومش بعمل غلط بس تغير جو واصحابي معايا مش بنات يعني يا اخي
ادم / مالك مش على بعضك
أحمد ينفخ في الهوا يفرغ ما بداخله من توتر وخنقة
أحمد / رحتلك النايتكلب وتخنقت مع شاب وبنت زبالة كله منك
ادم / لي انخانقت
احمد / كان بيتحرش بيها المقرفة متحملتش المنظر
****
برا الغرفة وصلت نور الفيلا
نور بعياط / دادة جميلة
جميلة / نعم أي دا مالك
نور / ادم هنا
جميلة / ايوة جوا هو في ايه النهاردة مالو ادم
نور / سابتها ودخلت بتعيط بدون استاذان
ادم بخضة / مالك في ايه
أحمد بصدمة / دنتا ليلتك سودة الليلة دي هيا حصلت تجيب بنات البيت هنا يا واطي
نور لاحمد / انتا الي جايبك هنا يا قليل الذوء ومدت ايدها تضربو بس مسك ايديها
ادم واصحابه / اووووووه
احمد / طب والله م هسيبك الا لما اربيكي
أحمد بصوت عالي ادم من دي
أدم / .......
أحمد بيصك على اسناه / بقلك ميييييين ديييي
أدم مد ايدو على جبينه بيمسح العرق ومش قادر يتكلم ومش عارف يقول ايه
احمد / متنطق
ادم دي ... دي .. م مراتك
أحمد قعد مكانو وفضل باصص لادم بدون كلام
نور بصدمة / ايه أ أ أحمد
خرجت بسرعة وراحت اوضتها وفضلت تعيط لحد م نامت .
*****
في صالة الفيلا احمد بيفكر فيها هو فعلا مخنوق منها بس عجبته شكلها فاىق الجمال سحرته وكل م يفتكرها ويفتكر جمالها قلبو بيدق ونفسو يسال عليها وفجأة
احمد /هي الهانم الي فوق هتفضل كتير متنزلش
فريدة بتوتر / اصلها ... اصلها مشغولة بالمدرسة اصل الدراسة ابتدت
احمد / وقف ومسك موبيله ومفاتيح العربية / ماشي ي امي بس زي م وصيتك ممنوع تخرج غير للمدرسة لاي سبب
ادم / هو انت مش هتكلمها
احمد وهو ماشي خارج من باب الفيلا / كفاية اني اتنازلت وكلمتك انتا وامك
فريدة / وانا مالي ي حبيبي بس
احمد لف وشه وببصلها / مالك ازاي بنت 17 سنة تخرج لوحدها بالمنظر دا الساعة 9 لا وانتي شفتي وموافقة
فريدة / مهيا متعودة على كدا بامريكا ي ماما ثم لازم تتكلم معاها عن حياتنا وتفهمها ي احمد
احمد / مش عايز اشوف وشها خالص ( عكس ما بداخله ) عن ازنكو
*****
في الشركة بمكتب احمد
احمد رايح جاي بعدين وقف قدام المرايا / في ايه ي دكتور احمد مش قادر تشلها من تفكيرك لي (بيحك مقدمة راسه) لا اهدى كدا وركز في شغلك .
****
مرت الايام وفريدة يزيد حبها لنور وكأنها بنتها وتعلقت فيها بشكل كبير طول عمرها نفسها لو كانت خلفت بنت
ادم كان صاحبها جدا ومحترمها وبيحبها كأخت وفرحان لوجودها معاهم وفرحان لجواز اخوه لان كان صعبان علي يرتبط بملك واخوه الكبير لسا مش متجوز
حاول ادم وامه يقربو بينهم كتير لكن فشلو أحمد رغم انه اعجب بيها واكتر من اعجب من شدة جمالها مينكرش لكن رفض من صدمته بشكلها يوم الخناقة ، وخاصة انه شايفها من بعيد لبعيد مش هتتغير دماغها امريكية ولبسها وتفكيرها وافكارها وعاداتها .
وبعد 3 شهور
فريدة واحمد وادم بيفطرو
نور / صباح الخير
الكل / صباح النور
نور بصت لاحمد لانه بقالهم كتير مبيكلموش بعض فاستغربت ردو عليها
أحمد / افطري عشان اوصلك المدرسة
نور / ..
ادم وامه بصوا لبعض وضحكو بصمت
نور / خلاص شبعت عن اذنكو
احمد بيوقف / تفضلي اوصلك
نور / ملوش لزوم أنا
احمد بمقاطعة وهو ماشي / يلا بينا
في العربية
ركبت نور جنب احمد وفضلوا ساكتين نص الطريق وبعدين
أحمد / انتي مجتيش تعتذري لي
نور / اعتذر عن ايه
احمد / يعني انتي مش غلطانة تسهري بالمكان دا واللبس دا أي الي كنتي لبساه ولا ولبسك كمان متغيرش خالص
نور / دا لبسي ودي حياتي متتوقعش اني اغير أي شي فيا
احمد / وانا لا حياتي ولا مركزي يسمح ليكي انك تتمادي
نور / بس انت متعنليش أي حاجة ولا يوم من الايام هتعنيلي كلها فترة واطلق واعيش مع بابي ومامي
أحمد بوجع داخلي / طلاق أي ان شاء الله مين قال اني هطلقك
نور / ولي لأ انا منفعكش ومش ممكن اكون في الفترة دي زوجة انا رفضة الزواج ومش مستعدة لاي علاقة ولا قرف من بتاعكو
احمد / قرف قرف أي دنتي قليلة الادب جدا
نور بحدة / طلقني
احمد بصوت عالي / انتي مش فارقة معايا اصلا وخليكي متعلقة كدا واهو لمصلحتك قاعدة واكلة شاربة نايمة ببلاش لا وبصرف عليكي ويفرق معاكي ايه
نور / اديني بتسلى وبكرا تزهق
احمد / غوري من وشي انزلي وصلنا ، ربنا يصبرني بس أي الي علقني بيكي دنتي حكاية

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا 

 

reaction:

تعليقات