Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الفصل الخامس - نور

رواية نور الفصل الخامس - نور

رواية نور الفصل الخامس 

مد بهدوء عكس ما في داخله / طب اتفضلي اجهزي على ما اخلص شوية شغل
نور بدهشة وخوف ودموع دخلت الغرفة وقفلت الباب
بعد ساعة خلص احمد شغله ورفع عينه لقاها قاعدة على طرف السرير قام خد دوش ورجع نور حاولت تتكلم لكن رفض وبعد شوية خلاص بقا ( عيييييب )
احمد / هخرج شوية غيري ونامي
نور قامت بدون أي كلام
احمد راح لفريدة وبلغها ان نور وافقت وهتعيش معاه
فريدة بفرحة / يعني وافقت حصل حاجة
احمد / ماما مفيش داعي للكلام دا دي حاجة بينا تصبحي على خير ، احمد رجع لقا نور خرجت من الحمام ، انا قلت لماما تنقل حاجتك هنا
نور / بس انا عايزة اعيش بأوضتي مرتاحة فيها
احمد / انسي الكلام دا دي اوضتك وانتهينا
نور/ هروح اجيب كتبي علشان الامتحانات
احمد / ماشي ، نام ع السرير غمض عيني وبيفكر بلي حصل فرحان من جواه بس زعلان على الطريقة والسبب .
نور قعدة تقلب في الكتب ولا حاسة بأي حاجة حواليها تعبانة و قرفانة من الدنيا من كل حاجة حواليها من الرجالة بس لازم كانت تدخل امتحانتها وتحقق حلمها .
***
بعد الي حصل احمد حب نور بزيادة واكتر من الاول حاول يتقرب منها كتيرر وبعد محاولات وضغط استجابت مرة
دخلت نور امتحاناتها ومشفتش محمد بعد كدا ولا فكرت في خلاص كرهتو هو الي السبب في الي جرالها
Flash Back
احمد / مسا الخير ي فندم
مدير المدرسة / اهلا دكتور احمد نورت
احمد / شكرا ليك عايز منك خدمة
مدير المدرسة / اؤمرني ي احمد باشا
احمد / في ولد اسمو محمد مالك عايزو يتنقل من المدرسة لو سمحت بدون اذى لي وبدون متسال لي لو سمحت
مدير المدرسة / تمام ي دكتور زي م تحب
Back
احمد ساب نور مقربلهاش عشان تركز في امتحاناتها وميحصلهاش أي تشتت وكانت العلاقة رسمية بينهم في الفترة دي وخاصة نور بس نور كرهتو اكتر من الاول وقرفانة من وجودة بسبب الي حصلها منو كان بالنسبة ليها شيء مقرف
خلصت امتحانات الثانوية على خير ونور قدمت كويس جدا وقربت من حلمها
احمد اخد رعاية نتائج الثانوية لشركاته بمصاريفها ومؤتمر النتائج علشان يعرف اول واحد نتيجة نور ويطمن هو اصلا متوتر مليون مرة اكتر منها .
******
يوم النتائج احمد صحي الفجر صلى اصلا مش قادر ينام رن تليفونو بمسج بملف النتائج فتح بسرعة كبيرة ونور صحيت على صوت الفون
نور / في أي الفجر كدا مالك
أحمد / النتائج
نور وقفت ع السرير وحست بدوخة وجسمها بينتفض ها بسرعة
أحمد /الف مبرووووك ي حبيبتي 97 % الف مبروك ي قلبي حضنها ولف بيها عايز يطير وبعدين نزلها
نور/ الله يبارك فيك شكرا الحمد لله ي رب الحمد لله هقوم اصلي الفجر بقا
فضلت نور بعد كدا تحس بدوخة ووجع معدتها
كانت رايحة تسجل طب في الجامعة فرحانة جدا بس تعبانة لما وصلت كلية الطب ارهقت ووقعت البنات جريو عليها واخدوها عيادة الجامعة عملت تحليل دم الدكتور فكرت دمها ضعيف كان وشها اصفر
الدكتور بتوتر / متجوزة ولا بنت باين عليكي صغيرة
نور / متجوزة
الدكتور براحة / طيب مبرووك انتي حامل
نور جتلها حالة جنون فضلت تعيط وتقول كلام مش مفهوم
الدكتورة / مالك ي بنتي
نور / فاقت للواقع لا بس اتفاجات عن اذنك
طلعت من الكلية بجنون ووصل الفيلا ودخلت اوضتها كسرت كل حاجة ممكن تتكسر كانت بحالة صعبة ومخيفة
فريدة / مالك ي نور افتحيلي ي حببتي ... مفيش غير صوت تكسير وبكاء
فريدة اتصلت باحمد ولما وصل وفتح الباب حاول يسيطر عليها بس مش قادر فضلت تقول كلام كلام كتير مش فاهمه وبعدين ضربتو بالقلم وفضلت تضرب بجنون
أحمد بزعيق / بس في أي اهدي اهدي
نور / انا بكرهك بكرهك انتا غبي واناني بكرهك لو راجل طلقني طلقني
أحمد بغضب / لو أيه
نور / لو راجل ط ل ق نييييي
احمد بصلها وساب ايديها / انتي طالق ي نور قالها ومشي مشق قادر يفهم مالها مش عارف طلقها لي كرامته تهانت قدام اهله توجع اوي اوي بس سكت ومشي
فريدة / يا لهوييييييي لي كدا بس في ايه
نور / انا أنا يا ماما انا ارجوكي انا عيزة ارجع لاهلي خلاص لكدا ارجوكي
فريدة / طيب خلاص اهدي هتنهاري لو فضلتي كدا اهدي يا نور عيني فيكي أي بس
نور رفضت تقول لحد انها حامل علشان تعرف تسافر فريدة خدتها عندها عشان تنام وكل شوية تصحى تتطمن عليها
الصبح صحيت نور وصلت ودعت كتير تتسهل امورها وتسافر *-
فريدة / تعالي يا نور نشوف نعمل فطار يلا
نور / مليش نفس يا ماما وهي جواها مش عايزة تواجه احمد
فريدة / مفيش عندي أنا الكلام دا اتفضلي
على الفطار
أدم / صباح الخير
فريدة / صباح النور هو احمد لسى مصحيش
ادم / احمد نزل من بدري يا ماما وقال مش راجع اليومين دول
نور / بلغوا اني مسافرة اخر الاسبوع وبعدها يرجع براحتو
أدم بنظرة عتب / ماشي ( ادم كان زعلان جدا وخاصة انو فاهم احمد بيحبها ازاي )
فريدة / استغفر الله العظيم لي بس كدا ي رب
ادم / عن ازنكم
فريدة بترجي ياريت تغيري رايك يا نور انا مستعدة اخلي احمد يتراجع ويرجعك وننسى الي حصل نور / مش هتراجع يا ماما خلاص انا هسافر دبي ادرس واعيش هناك ودا قراري
اخر الاسبوع
فريدة / خلاص مسافرة ي نور عيني انا تعودت عليكي وياما وقفت ضد ابني علشان بحبك وبعتبرك بنتي الي مخلفتهاش
نور / ماما انتي مش مجرد مرات عمي انتي امي وحبيبتي وصحبتي وكل حاجة ليا المشكلة عندي انا مش فيكم عمري مزعلت منك بس انا خلاص تعبت من الوضع دا مش عايزة استمر في
ادم / يلا ي نور اوصلك المطار ..... ماما حضري عشا حلو علشان احمد جاي النهاردة وهعزم ملك كمان ماشي
فريدة / ان شاء الله
نور كان نفسها تسال عنو وتشوفوا قبل ما تمشي احساس جواها مش عارفة لي عايزة تشوفو بجد نور وفريدة حضنوا بعض نور حاسة هتسيب روحها هنا ولي متاكدة كدا بس لازم تسافر قبل م الحمل يبان
في العربية / هتوحشني اوي يا ادم سلملي على ملك كتير جدا
ادم / يوصل
نور / انت زعلان مني ي ادم
ادم / وازعل لي انتي حرة
نور /علشان احمد
أدم بعصبية / ومالو احمد هو راجل هيعيش حياتو ثم هو ملوش ع الستات والجواز من الاول ومش فارق معاه
ادم جواه ربنا يصبرك ي حبيبي انا عارف انت تايه ازاي ربنا يقويك ي حبيبي واخويا وابويا
في المطار /
ادم / مع السلامة يا نور
نور / هتوحشني اوي اوي انا بحبك جدا انت اخويا ربنا يوفقك مع ملك وسلملي عليها وعلى ماما وووو ...
ادم / خلاص بينادو توصلي بالسلامة وطمنيني . 

يتبع الفصل السادس اضغط هنا 

 

reaction:

تعليقات