القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صدفه الفصل الرابع 4 - تقي أشرف

 رواية صدفه الفصل الرابع - تقي أشرف

رواية صدفه الفصل الرابع

بدر بعياط :يعني أنا بابايا مات ، وانتي ي ماما كنتي بتضحكي عليا
مي:اهدي ي بدر ،اهدي ي حبيبي وانا هفهمك
بدر بعياط: ملكيش دعوه بيا ،وطلع يجري
مي:حرام عليك ي اخي بقي ،يعني انا جيباك
تحل مشكله ،تقوم توقغني ف مشاكل اكبر حرام عليك
أسر: أنا الي بعمل مشاكل ،خلاص انا هريحك ،انتي طالق .
مي بصدمه :انت طلقتني!!
أسر:اي مسمعتيهاش اسمعهالك تاني انتي طالق ي مي
مي:اطلع بره اطلع بره
_______
بدر بعياط :بابا ،اسف قصدي ي عمو
أسر:قولي بابا ي حبيبي لو ده هيريحك
بدر بعياط:هو فعلا ي عمو بابا مات
أسر بأسف:اه ي حبيبي
بدر بعياط:طب هو انت ينفع تكون بابا
أسر:للاسف لا
بدر:لي ،دي حتي ماما بتحبك
أسر:ماما بتحبني
بدر:اه ،كانت ماسكه صوره ليك وعماله تقول انها بتحبك
أسر(افتكر الشبه الي بينه وبين مدحت ،وساعتها مي كانت بتكلم صوره مدحت ):اه بتحبني ،وانا كمان بحبها
بدر بفرحه :يعني هتفضل عايش معايا وتبقي بابا
أسر:مينفعش اقعد هنا لان انا عندي شغل
بدر:طب هتاخدنا معاك
أسر:مينفعش
بدر:لي ؟!
أسر:بص صعب اشرح لك دلوقتي بس خليك انت وماما هنا وانا ماشي
بدر:خليك علشان خاطري انا حبيتك
أسر:سلام ي بدر
____
بدر:ماما ي ماما ،عمو أسر ماشي ،انتي بتعيطي لي ؟
مي بدموع :مفيش حاجه ي حبيبي ،سيب عمو يمشي لان عنده شغل
بدر:طب تعالي نمشي معاه ي ماما ،قومي يلا ،هروح انده ع عمو اخليه يستنانا .
مي:لا ي بدر تعالي هنا ، ي بدر
________
بدر:عمو أسر ،عمو أسر ،استني
أسر:اي ي حبيبي
بدر:انا قولت لماما ،اني عاوز اروح معاك ،هلبس واجي
أسر:وماما وأفقت
بدر:مش عارف
أسر:طب اطلع هات ماما وتعالي
__________
جابر:بتعيطي لي ي حزينه
مي:مفيش حاجه ي عمي
جابر:و أما هو مفيش حاجه ،بتولولي لي
مي؛سبني ف حالي ي عمي بقي
بدر:ماما ي ماما يلا عمو أسر عاوزنا
مي:هو لسه مامشيش
بدر :لا ،هو قالي هات ماما وتعالي
جابر:قومي شوفي جوزك ي حزينه
مي:يووووه ،حاضر قايمه
_______
مي:نعم ،اومر
أسر:الأمر لله ،روحي البسي ،وجهزي بدر وانا مستنيكم
مي :وده لي؟
أسر:علشان هنرجع القاهره
مي:ارجع لوحدك
بدر:ي ماما انا عاوز اروح مع بابا ،اقصد عمو أسر
أسر:اظن سامعه ،روحي اجهزي يلا
مي:وانا مش همشي
أسر:اي ده عمك جابر نازل ،اقوله انك مبتسمعيش كلام جوزك
مي:صحح الجمله بس الاول :مبسمعش كلام طليقي !!
أسر:اي ده هو انا مقولتلكيش
مي:لا مقولتليش
أسر:مش انا رديت
مي ب سخريه :ي راجل
أسر:شوفتي بقي
مي :وانت مين سمح لك تعمل كده
أسر:اعمل اي لمؤاخذه
مي :انك تردني يعني
أسر:مش لازم اقولك ،انا اردك ف اي وقت مدام شهور العده مخلصتش ،وعلي ما اتذكر انها مخلصتش ده حتي مكملتش ساعه
مي:والمطلوب
أسر:تروحي تلبسي انتي وبدر علشان نمشي ،فاهمه ي حلوه
بدر :انا حلو انا كمان ي عمو
أسر:اه طبعا ي حبيبي
مي:يلا ي بدر
_____________
مي:احنا ماشيين ي جدي
الجد:متخليك ي بني قاعد حدانا شويه
أسر:معلش علشان الشغل بقي ،مع السلامه
الجد:مع السلامه ي ولدي
_____
أسر:انتي هبله ولا اي ؟
مي:ف اي؟
أسر:حد قالك انك طالبه اوبر ،وانا السواق بتاع اهلك!
مي:لي بتقول كده ؟
أسر:قاعدين ورا انتوا الاتنين وسايبني قاعد لوحدي!
مي:وفيها اي يعني ؟!
أسر:تعالي ي بدر جمبي
بدر:.........
أسر:اي ي بدر مش عاوز تقعد جمب بابا
بدر:عاوز بس ماما مسكاني جامد مش عارف اقوم منها
أسر:سبيه ي مي
مي:روح ،انا غلطانه
بدر:هيبيه ،هتعلمني اسوق ذيك ي بابا
مي ب استغراب :بابا اي ؟
أسر: انا وابني حرين نقول الي احنا عاوزينه انتي مالك 😏
بدر:ايوه ي بابا معاك حق
مي ؛بقي كده ماشي
"________"
بدر:بابا انا جعان
مي :ولد عيب كده
بدر:اسف
أسر:اي هو الي عيب ؟!
مي :ها .. انوا يطلب منك يعني
أسر:هو انا كنت طلبت رايك اصلا
عاوز تأكل اي ي قلبي
بدر:خلاص مش جعان
أسر:ملكش دعوه ب ماما ،عاوز تأكل اي ،انا
كمان جعان
بدر:هاكل زيك ✨
بدر:ماما مش جعانه؟
مي: جعانه
بدر:طب قولي لبابا يجبلك اي
مي: عاوزه زيكوا وخلاص
بدر:بس ي ماما كده عيب اننا نطلب من حد غريب !
أسر:جدع يولا
مي :مش عاوزه اكل حاجه ،ماشي ي بدر شكرا
اسر :عاوزه اي و احنا نجيبه
مي: مش عاوزه حاجه
اسر:قولى عاوزه اي مش هتحايل عليكي مي: مش عاوزه حاجه، مش جعانه اصلا
أسر:براحتك ،يلا ي بدر
بدر :يلا
مي:يلا ي بدر يلا ي أسر واتحرقي ي مي ،كان يسأل مره كمان وكنت هقوله والله
_____
مي؛اووف هما اتاخروا كده لي ،كان لازم تقولي مش عاوزه حاجه يعني ،ده انتي غبيه ،انا هنزل اشوفهم فين ،بس لا ليقول عليا اني جعانه ،طب م انا فعلا جعانه ،اعمل اي انا دلوقتي ،انا هنزل وخلاص
_____
أسر:يلا ي بدر ماما جايه
بدر:ماشي
أسر:خد كل بقي ي بدر البطاطس دي
بدر:مش قادر ي بابا شبعت
أسر:البطاطس وخلاص ،هم ي جمل
بدر: ماشي ،اي ده ماما
أسر:اي ده انتي اي الي جابك
مي:اتاخرتوا قولت اجي اشوفكم
أسر:طيب ،احنا خلصنا اكل خلاص ،هحاسب ونمشي
بدر:بابا عاوز عصير ،
أسر:عيوني ،روح انت وماما ع العربيه وهجيب عصير واجي
بدر:ماشي
مي:أسر
أسر:نعم
مي:بصراحه انا جعانه
أسر:جوعتي فجاه ولا اي ،م انا لسه قايل عاوزه اي قولتي مش عاوزه حاجه
مي:م انتوا كسفتوني يعني اعمل اي
أسر:اه فعلا كان حتت قصف جبهه عالمي
مي:خلاص بقي
أسر:خلاص يست ،عاوزه تأكلي اي
مي:الي انتوا كلتوه
أسر:وانتي اي عرفك كلنا اي ،افرضي معجبكيش
مي:لا هيعجبني علشان انا شوفتكوا
أسر:شوفتينا فين ؟!
مي:خلاص ي أسر بقي
أسر: ماشي 😂
________
يلا ي بطل وصلنا
بدر:هو ده بيتك
أسر:اه
بدر:حلو اوي ،بصي ي ماما
الحق ي بابا ماما نايمه ،هصحيها
أسر:لالا استني ،انا هشيلها
بدر:تشغيلها ازاي ،ماما تقيله
أسر:لو سمعتك بتقول كده هتفرمك 😂
بدر:خلاص مش هقول حاجه م انت الي هتشيل انا مالي
أسر:طب يلا ي لمض
_____
بدر:يلا ي بابا بسرعه بقي عاوزه انام
أسر:كان لازم نصحيها ،فعلا امك تقيله اوي
مي:مين دي الي تقيله ،
أسر:انتي صحيتي ،ي فرج الله
مي:نزلني
أسر:م انا هنزلك انا فيا حيل
مي:متشكره
بدر:ي بابا يلا بقي افتح الباب
الباب اتفتح :اهلا ب العرسان
مي:مين دي
أسر:مراتي
مي :نعم !!
يتبع. الفصل الخامس والاخير اضغط هنا ........




reaction:

تعليقات