القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل الثالث 3

رواية خادمه بعقد شرعي البارت الثالث 3 تأليف القلم الذهبي

رواية خادمه بعقد شرعي كاملة

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل الثالث 3

حسن واقف قدام سناء وبيبصلها بغيظ وقال . 
_ ممكن افهم يا ست سناء يعني ايه لسانك لو تكلم هندم اووي ؟ اتكلمي وهاتي اللي عندك. 
= سناء بصتله وكشرت. 
_ اللي عندي انت عارفه كويس . وفاهم كويس اووي اقصد اي !!
= حسن بصوت هادئ 
_ لا مش عارف تقصدي اي . وضحي كلامك  وتعالي معاكي دوغري وبلاش لف ودوران. 
= سناء بخبث 
_ طلما انت مصر بقي !!  يبقي امري لله . مع اني والله مكنتش عايزه اتكلم ولا  اعرفك اني عارفه ان مروان السواق الغلبان كان ضحيه وميستهلش يموت لان اللي حط  السم بالقهوه لمنصور بيه مكنش هو وان اللي عمل كدا لسه حي يرزق.  ومش كدا وبس دي كمان واحد عزيز اووي علي قلب منصور بيه وبيثق فيه وبيحبه  . ولو البيه عرف هتبقي مصيبه ومش اي مصيبه دي كارثه!! 
= سناء بتبص بخبث لحسن اللي وشه اتقلب اللوان والعرق نازل من جبينه شلال مياه.. 
_ اي رايك يا عم حسن انا دلوقت اعرف والا لا.. 
= حسن واقف ومرتبك جدا ومش عارف يتكلم. بيحاول يجمع كلماته ويهدي وبصوت متعلثم قال..
_ ااانتي بتقولي اي انتي اجننتي بدماغك والا ايه يا سناء 
= سناء بشماته وخبث 
_ اهدي بس مالك وشك جاب اللوان كدا وجسمك عرق.  اعتبرني مقولتش حاجه واعتبر نفسك مسمعتش حاجه ولا تزعل نفسك. وسيبني بقي اشوف شغلي. 
بالاذن انا .اشوف صفيه خلصت اكل والا لا.. 
=مشيت سناء من قدام حسن . وبعدها اخد نفس طويل وبيحاول يلملم باعصابه . طلع منديل وبيمسح العرق اللي علي وشه قبل ما حد ياخد باله..
طلع من المطبخ ودخل غرفته الا جمب المطبخ وقفل علي نفسه الباب وسند ضهره علي باب اوضته . وبيكلم نفسه .. 
_ انا وقعت في مصيبه كبيره ما يعلم بيها الا ربنا . علي أواخر ايامي بالقصر تطلع واحده زي سناء تمسك عليا حاجه زي ومش اي حاجه  دي مصيبه وطربقت علي دماغي.. واللي هجنني ازاي سناء عرفت  وانا يومها شايفه مع دلال هانم في  اوضتها  وكنت وحدي بالمطبخ.  ازاي ! ازاي !! 
**
خلصت اكل صفيه وشبعت ورايحه  تقوم تغسل ايديها  
بصتلها سناء وقريت منها .. 
_ دي اكلك انتي مأكلتيش حاجه يا حبيبتي اقعدي كملي اكل ورمي عضمك. 
بصتلها بضحكه صفيه وقالت. 
لا الحمد لله اكلت كتير . امال عوازني اكل الاكل دي كله .اروح فيها. دنا حاسه بطني بقيت عشره متر قدامي 
ضحكة سناء بخباثه. 
_لا يا حبيبتي لازم تتعودي علي الاكل الكتير .احنا هنا بناخد حقنا اكل..
_ خلاص بقي يا سناء المره الجايه . 
خدت صفيه  الاطباق الفاضيه ورايحه تغسلهم.  بسرعه رجعت سناء باقي الاكل مكانه وقريت من صفيه. 
_ انا اللي هغسل انتي اقعدي واستريحي النهارده ولسه الايام جايه وهتغسلي كتير 
_ لا ميصحش يا سناء انا معملتش حاجه خليني اغسلهم انا معلش 
_ طيب خلاص نغسلهم مع بعض وادينا بنسلي.  
_ همست سناء بصوت واطي وقالت 
بقولك اي يا بت صفيه 
_ نعم قولي  ؟
_ عايزاكي تفتحي عنيكي كويس القصر الناس اللي فيه كلها مش سالكه لحد يوقعك كدا والا كدا  اياكي تعرفي حاجه وتتكلمي مع حد وبالاخص حسن . عشان انا عرفاه راجل عجوز ودحلاب ممكن يوقعك بالكلام من غير متعرفي. 
بصتلها باستغراب صفيه 
_ وحسن كمان عايز اي بقي يعرفه عشان يجرجرني بالكلام  .انا ماليش دعوه بحد ولا اعرف حاجه. انا جايه اشتغل وبس 
بصه بخبث من سناء .
_ ايوه شاطره يا بت خليكي بنت سوق وواعيه.  ولو فيه حاجه مستعصيه عليكي تعالي واختك حبيبتك سناء هتوقف معاكي .احنا ستات زي بعض وملناش دعوه بينهم . خليهم يولعوا بعض هما احرار.  
_ طبعا يا سناء انا ماليش حد غيرك هنا ولا توقفي معايا 
سناء بضحكه صفره..
_ طبعا يا حبيتي.  يلا روحي انتي علي أوضتك واستريحي والصبح هعرفك تعملي كل حاجه بنفسك..
صفيه طالعه من المطبخ قابلت حسن في وشها 
_ بنت حلال لسه كنت رايحلك 
_ خير يا عم حسن في حاجه؟!! 
_ لا ابدا خير كنت عايزك في كلمتين لوحدينا كدا 
_ طيب قدامك انا اهو قول ياعم حسن 
_ لا مش هينفع هنا . شايفه الاوضه الا هناك دي دوسي علي الباب وادخلي مفتوحه وانا هاجي وراكي 
_ حاضر ياعم حسن هستناك هناك..
حسن  بيراقب المكان   دخلت صفيه الاوضه مخزن التبريد بتاع المطبخ.  حسن بسرعه بص حواليه اتأكد مفيش حد جاي وجري دخل الاوضه.. 
_ صفيه مكتفه ايديها وجسمها بيتنفض من البرد. 
_ ايه الغرفه التلج دي يا عم حسن انا هموت من السقعه 
_ دي ثلاجه بتاعت الحفظ هنا . معلش اتحملي مش هطول عليكي.  المكان دي محدش يشك ان فيه حد. 
_ اسمعيني كويس يا صفيه.  انا عشان عارفك بنت كويسه وطيبه خوفت عليكي من سناء وعايزك تفهمي حاجه تخلي بالك منها اووي دي خطر 
_ ازاي خطر يا عم حسن . 
_ يعني ممكن تعمل اي مصيبه وتلبسك فيها  ومنصور بيه وقتها مش هيحرمك. 
وغير كدا سناء بتكره اي حد يشاركها هنا بشغل السرايا. عايزه تتملك اي حاجه هنا..
_ طب والعمل يا عم حسن 
_ متخفيش طلما انا جمبك هنا . ووعد مني هخليكي انتي الكل في الكل بالسرايا دي . 
بس ليا شرط عندك.. 
_ قول وانا تحت امرك يا عم حسن 
_ اسمعيني كويس وانتبهي للكلام.  
_ ماشي وانا معاك يا عم حسن 
الحل الوحيد عشان تبقي انتي الأساس هنا لازم نخلص من سناء.  
نخلص منها ازاي طيب ياعم حسن نقتلها يعني..
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
reaction:

تعليقات