القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في مهب الريح الفصل السابع والعشرون 27 - نهال مصطفي

رواية في مهب الريح الفصل السابع والعشرون - نهال مصطفي 

رواية في مهب الريح الفصل السابع والعشرون


ونروح الاول الجامعه عن منار بعد ماخرجت وهي مش مصدقه اللي سمعته ولا اللي شافته النهارده
اميرره:منار يا منار
منار:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميره:انتي يابت يااااااامنااااار
منار:هاااااا اميره انتي هنا
اميره:لا هناك ياختي بس اي اللي واخد بالك كده
منار:مش عارفه مصدعه اوووي اووووي
اميره:مناااار انا عارفاكي اكتر من نفسي قولي مااالك
منار:صدقيني هما شويه صداع وهيروحوا لحالهم بس
اميره:هعمل نفسي مصدقه انهم شويه صداع مش اكتر لحدت ما تيجي وتحكيلي بنفسك
منار:ماشي ياقلبي باااي
اميره:باااااااي يامنار خدي تاكسي ماتسوقيش انتي وفي الحاله دي
منار:ربنا يستر لا اله الا الله
اميره:محمد رسول الله
==================================================================================
ونرجع تاني ونشوف الخناقه اللي ف البيت دي وصلت لفين
محمد:نوووووووووووور صوتك عالي كده ليه
نور:تعالي يامحمد شوف البلاوي اللي بتتحدف علينا دي
الشخص:اهااااا انتي بقااااا نور الخدامه الجديده
نورر:ياااسلام كمان عندك معلومات عني
الشخص:واي التكبر والغرور اللي انتي فيه ده يابت انتي دانتي مجرد خدامه لاراحت ولا جااات
نور:الخدامه دي برقبتك فاهم ولا لا مش واحد زيك مولود وفي بؤؤه معلقه دهب ومعندهووش اي مسئوليه
الشخص وهو يرفع يده ليضربها ع وجهها:لا بقااا دانتي عاوووزه تتربي من اول وجديد
محمد وهو يمسك يده من الخلف : انت ياحيوان ازاي تمد ايدك علــ مرووووووووووووووووااااان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ماقولتش انك جاي
مروان وهو يحضنه:محمد وحشتني ياوااااد
محمد:وانت كمان ليك وحشه بس اي المفاجئه الحلوه دي
نور:يااااسلااااام مين يطلع الاخ ياااامحمد
مروان:انتي تخرسي خااالص فاهمه لسه حسابك مجاش
نور:انت مجنون حساب مين ده ياابو حساب
مروان:لا بقااا انتي مش هتتعدلي غير لما تتضربي
يوسف وفهمي محمد :مرواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
مروان:ازيك يابابا ازيك ياعمووو
يوسف:انت اي اللي بتعملوووو ده
مروان:عملت اي
يوسف:من امتي احنا برفع ايدينا ع بنات
مروان:دي قليله ادب ولازم تتربي واخر يوووم ليها في البيت ده
فهمي:اخرس ياااولد
مروان:نعم انت بتقولي كده ياعمي
فهمي:انا ولا عمك ولا زفت غير لما تعرف تحترم بنات الناس
ونسيبهم يتخانقووو ونروح نشوف نور ومحمد بيقولو اي
نور بصوت واطي:انت ياولد مين مروان ده
محمد:هههههههههههههههههههههههه ده مروان اخويا الكبير
نور:يااااااااااااااااااااااااالهووووووتي
محمد:في اي بس
نور:شكلي كده يامحمد اخر يوم ليا في البيت ده النهارده
محمد:ههههههههههههه ليه بس
نور:اصلوووو بالصلاه ع النبي كده اهوووو مسحت بكرامه اخوك الارض
محمد:ياااااااااااااختي لا اطمني ده لو طلعتي ع رجليكي اصلا
نور:يااوقعه مربربه
مناااار تاني من الخلف:ببببخخخخخخ اي التجمع ده
محمد:مروان جيه
منار:بجد الحمد لله يارب اخير سمعت خبر فرحني
محمد:لا متفرحيش اوي كده ونور هتمشي
منار:نعممممممممممممممممم
محمد:اصلها اتحانقت هي ومروان خناقه للسما
نور:ياااااااااااغلبي ياااناا محمد هو ممكن يعمل فيا اي
منار:متفهموني في اي
منيره:اي ده يااجماعه الباب مفتوح ليه وواقفين ليه هنا
منار:مروان جيه
منيره:ابني
وجريوووا كلهم لجووووه
منيره:مرررووووان ابني حبيبي وحشتني اوي يااانور عيني
مروان وهو يقبل امه:وانتي كمان ياست الكل وحشتيني
منار:كفااايه بقااااا ياماما سيبيلي شويه
مروان:حبيبتي منار تعالي في حضني يا لمضه
منار:حمد لله ع سلامتك ياكبير
مروان:الله يسلمك ياحبيبتي بالحق البنت مريم فين
منار:لسه في الجامعه
ويقاطعهم فهمي
فهمي:مروان لازم دلوقتي حالا تعتذر لنور ع اللي عملته
مروان بدهشه :نعم
نور وهي تبتسم ابتسامه انتصار:لا يااعمو ملهوش لزوم حصل خير
يوسف:انت يا ولد ما سمعتش عمك قال اي يلا اعتذرلها
مروان:بابا حضرتك اي اللي بتقوله ده دي حتة خدامه لراحت ولا جت اعتذرلها بتاع اي انا
فهمي:مروان احترم نفسك
نور بدموع وصوت مدبوح:لا لحدت هنا وكفايه حضرتك عمال بتغلط بتغلط وتدوس ع كرامتي وانا من الصبح مش بتكلم لكن كده كتير انا لولا الظروف بس هي اللي جابتني اشتغل عندكم هنا وده مش معناه انك اشترتني عندك ولا بقيت جاريه حضرتك وانا من النهارده مليش قعده في البيت بعد اذنكم
وجريت ع اوضتها تلم هدومها ووراها محمد ومنار
منيره :استغفر الله العظيم حد يفهمني فيه اي
منار:نووووور انتي هتعملي اي
محمد:اعقلي بالله عليكي مروان طيب والله
نور:لا ع كده خلاص خلصت كله الا كرامتي واخوكي جرحني بما فيه الكفايه
منار:سيبي الهدوووم دي ويلا بطلي شغل عيال
محمد:نور انتي مجنونه ومين قالك انك هنا شغاله انتي هنا صاحبه بيت
نور:اسفه يااجماعه بعد اذنكم
منار ومحمد:ياااانووووور استني بس وبطلي جنان
واخذت نور شنطتها وخرجت الي الباب ويوقفها صوووت فهمي
فهمي:نوووووور استني هناااا......يلا يامروان اعتذرلها
نور:خلاص ياعمو مافيش داعي انا كده كده ماشيه
فهمي:استني يانور يلا يامروان اعتذر
مروان:اسف ياعمي متعودش اتاسف لناس بيشتغلوو عندي
فهمي:ومين قالك انها بتشتغل عندك
مروان:انتو ليه عاطينها الاهتمام ده كله خليها تمشي مشيت هي نجيب 100 مكانها
يوسف:اتكلم عدل ياولد وبعدين نور مش بتشتغل عندك دي بتشتغل معاك وانتو الاتنين هتمسكوا مصنع الحديد والصلب بتاعي انا وعمك فهمي
نور ومروان:اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااايه
فهمي:اللي سمعتوووه واصلا يسرا ليها النص في المصنع وبعد الحادثه اللي حصلت ليها مش هتقدر تديره علشان كده نور هتدير المصنع باسم يسرا ومروان هيساعدها
مروان:ده ع جثتي
نور:انا متشكره جدا ياجماعه ع العرض ده بس اسفه لازم امشي
فهمي:استني هنا هي فريده معلمتكيش ازاي لما حد كبير بيكلمك تسمعي كلامه للاخر
وقع الاسم عليها مثل الصاعقه
نور:فريده !!!هو حضرتك تعرف ماما
منيره بدمووع:فريده!!!!
فهمي:نور حكايه الشغل دي مش عرض دي امر ولازم تنفذيه
يوسف:انا عارف يابنتي انه في اسئله كتير في دماغك بس اطمني كله هتعرفيه ف وقته
منار بصوت منخفض:محمد فاااهم حاجه
محمد بتبلد:فيلم هندي هندي
نور:بس
يوسف:خلاص يانور الموضوع منتهي وانت يامروان يلا قول لنور اسف
مروان بتاافف:سوووووووووووري
نور:اصرفها من اي بنك كلمه سوووري دي
مروان وهو يدوس ع سنانه:من بنك مصر ياخفه
فهمي:خلالاص ياانور حصل خير ويلا عاوز ادوق اكلك ولا اي
نور وهي تنظر الي مروان نظره انتصار:حاضر ياعمو
مروان ف سره:وشرفي لاوريكي ايام سوده منقطه بسواد
منيره بصدمه:حد يفهمني في اي
يوسف:هفهمك كل حاجه يامنيره بس مش وقته
منيره:ماشي يايوسف
نور:عموو فهمي ماقولتليش حضرتك تعرف ماما من فين
فهمي:هتفهمي كل حاجه في وقتها ويلا طلعي شنطتك دي فوق ومش عاوز جنان ولا لعب عيال
فهمي وهو ينظر لمروان:واتاكدي انك هنا صاحبه بيت هاااا مافيش قوه ع وجه الارض تقدر تهينك او تخرجك منه فاهم يامروان
مروان:انا طالع ارتاح من السفر بعد اذنكم
منيره:اطلعي يامنار ساعدي اخوكي
منار: حاضر ياماما
منيره:تعالي يانور نحضر الغدا يلا
نور:حاضر ياطنط
محمد:اي الناس دي اقطع دراعي لو كنت فاهم حاجه يلا انا مااالي
**************************************************************************************************************
في غرفه مروان
منار:معلش يامارو نور طيبه والله اكيد هي عملت كده علشان انت عصبتها
مروان:دي متخلفه عقليا اصلا
منار:بس اي سبب الخناقه اكيد انت طولت لسانك عليها
مروان:ههههههههههههه الصراحه اه
منار:هههههههههههههه مش بقول انا اخويا وعارفاك قولتلها اي
مروان:هههههههههههههههههههههه عاكستها
منار:هاااااارك اسود ومنيل دانت تحمد ربنا انها ماعطتكش العلقه المستديمه
مروان:هههههههههههه هتعمل اي يعني ولا تقدر دي حته خدامه
منار:مروان لا ماسمحلكش دي مهما كان صحبتي المقربه
مروان:قولي كده طول عمرك بتعرفي اشكال بيئه
مروان:مالك انت مش اخويا اللي اعرفه الغربه غيرتك ازاي كده وبعدين نور دي من عيله غنيه جدا بس الظروف هي اللي جابتها هنا
مروان:يلااا سيبك انتي مابقاش انا مروان اما طفشتك ووريتك النجوم في عز الطهر يانور الــــ
منار:بتقول حاجه يامروان
مروان:اه هتفضلي لازقه هنا كتير عاوز اغير هدومي
منار:هههههههههه وكمان بقيتي تتكسفي يابيضه
مروان:بت انتي اتعلمتي الغلاسه والبرود ده من فين اكيد من صحبتك ظلام اللي تحت دي
منار:ههههههههههههههههههه اسمها نور ع فكره وبعدين اي الحوار هي عاجباك وخلاص راحت ع الست نادين
مروان:هههههههههه عبيطه اووي انتي دي لو كانت اخر واحده في الدنيا مستحيل اتجوزها وبعدين نادين هي اللي في القلب وبس
منار:امممممممممممممممممم اوعدنا يارب
مروان:اتلمي يابت
منار:وانا قولت حاجه طيب
مروان:وانتي تقدري تقول حاجه ويلا عاوز اغير خليني اروح اشوف البنت ناادين دي وحشاااااني اووووي اووووي
منار:ياضنايا يابني حلاوتك وانت عايش في دور السهوكه ده بركاتك ياست نادين
مروان:انتي لسه هناا طيب امشي بدل مااضربك
منار:وع اي ماشيه اهو ياعم
مروان:بالسلامه ياختي
***************************************************************************************************************
نروح المطبخ عند نور ومنيره
منيره:انتي مامتك اسمها فريده يانور
نور:ايوه ياطنط بس غريبه ازاي عمو فهمي عرف اسم ماما
منيره بحزن:عايشين في ساقيه بتلف بينا من غير مانحس
نور:تقصدي اي ياطنط بكلامك ده انا مش فاهمه حاجه
منيره:ماتاخديش في بالك هاتي الطبق ده من وراكي
نور:حاااضر بس قوليلي ياطنط هو ابنك مروان مش اسمو مروان بردو
منيره:اه ياحبيبتي ماله
نور:كان فين كل الفتره دي
منيره:كان مسافر شغل يابنتي ربنا يسامح عمك يوسف بقا
نور:عمو يوسف مالو ده حتي باين عليه طيب اووي وبيحبكم اووي
منيره:ايوه بس لما يعوز حاجه لازم ينفذها حتي لو

آكيد بكره
كانت ع سعاده اولاده
نور:ياااه تعرفي ياطنط بيفكرني ببابا بالظبط
منيره:هنعمل ايه يابنتي لازم نستحمل علشان نقدر نعيش
نور:طنط انتي جواكي حزن كبير اوووي مالي عيونك تعرفي بتفكريني بماما لما كنت بتكلم معاها بحس نفسها تقولي كلام كتير بس مش قادره ودموعها دايما محبوسه جواها
منيره:لازم الدنيا تيجي علينا وتجرحنا علشان نعيش طول الوقت متعذبين ونفسنا نحكي اللي جوانا لحد بس للاسف بنلجأ للسكوت لانه محدش هيحس بينا ولا يفهمنا
نور:ياااااه ياطنط انتي بتعيطي للدرجه دي مضايقه
منيره:ماتخديش في بالك يابنتي دي دموع الفرحه علشان مروان رجع
نور:ربنا يخلهولك يارب
منيره:يارب ياحبيبتي يلا زمانهم ماتو من الجوع
نور:ماشي انا هحضر السفره بره
منيره:ماشي ياحبيبتي
****************************************************************************************************************************
نروح بقااا وهما في غرفه المعيشه
فهمي:تعالي يابنتي يلا اقعدي جمبي
نور:لا ميصحش ياعمو حضرتك انا شبعانه وهاكل جوه مع داده بثينه
يوسف:لما عمك فهمي يقول حاجه يانور تنفذيها فاهمه
نور:انا اسفه مش قصدي بس
فهمي : ما بسش يلا ولا عاوزاني ازعل منك تعالي اقعدي جمبي هنا
مروان:كح كح كح كح كح كح كح كح كح
نور وهي تنظر له بغيظ:حاضر ياعمو
مروان:طيب انا شبعت مش هاكل بعد اذنكم
منيره:انت لحقت تقعد يابني
مروان:معلش ياماما مااحنا بقينا فاتحين السفره مائده رحمان
منيره:علشان خاطري يابني اقعد
مروان وهو ينظر لنور بحده:حاااضر
نور بعدم اهميه:تتفضل فراخ ياعمو دي عمايل ايديا دوقها وقولي رايك
فهمي:ياسيدي ياسيدي كل الدلع ده ليا فين سعاد تشوف كل ده
نور بصدمه:سعاد !!!!مين دي
يوسف:يقصد يسرا مراته انتي اللي سمعتي غلط
فهمي :اه زي ماقالك عمك يوسف كده بالظبط
نور وهي مش مصدقه:اها اوك اتفضل ياعمو
فهمي:تسلمي يابنتي
محمد:الله الله ياست نور ولا كاني ليا لازمه في القعده مطنشاني ومهتميه بعمو وبابا
يوسف بضحك:بس ياولد
محمد:عاجبك كده ياحجه منيره عمايل جوزك واخوه هياخدو المزه مني
منيره:ههههههههههههههه يحظك يامحمد ضحكتني وانا مليش نفس
نور:مزه مين ياض انت اتلم
مروان:لازم تكشف نظر يامحمد علشان ذوقك بقاااا في النازل اوووي ومش بتشوف كويس
نور:افندم
مروان:مش بكلمك ع فكره
محمد:اخص عليك يامروان بذمتك حد قدامه القمر ده ومايكتبش فيها شعر بالك انت لو عنتره بن شداد شافها لكان ظرفها قصيده من الاخر
نور:تعمل اي يامحمد ناس معندهاش نظر بعيد عنك
يوسف:مالكم ياولاد انتو سخنتو ليه كده كلووو
مروان ونور :حاضر
مروان:الله ياامي تسلم ايديكي ع الاكل ده يااااه متتصوريش انا اتوحشت اكلك اد اي
منيره:ياحبيبي يابني بالهنا والشفي بس الصراحه مش انا اللي عاملاه
مروان:اوعي تقولي البنت منار لا دانا ممكن اموت فيها
منار:ليه يااخويا بقاا ان شاء الله دانا بعرف اعمل بيض امليت من الاخر
مروان:هههههههههههههههههههههههههههه ياااسلااااام يااختي يافرحتك دانتي اللي هياخدك امه داعيه عليه
منار:مالكش دعوه هيجيبلي شيف
مروان:ههههههههههههههههههه ده عند ام ربيع اللي بتشتري وتبيع
منار:هيهيههيهيههيهيهييي خفه
مروان :بجد مين عامل الاكل
نور بفخر:انا اللي عامله الاكل ....وحش؟؟؟
مروان:كح كح كح كح كح كح كح كح كح كح كح
منيره:ياضنايا يابني
نور:اديله يشرب ميه ياطنط يبلع
مروان بغيظ:حسابك تقل اوووي يااهانم بس صبرا جميل ع الحلووو
يوسف:مروان انت ونور من النجمه تكونو في المصنع فااهمين
مروان ونور بصدمه:ااااااااااااااااااااااااااااايه
مروان:ده الموضوع بجد بقااااا
فهمي:اومال بنهزر معاك ياولد
منيره:مش تسيبه يرتااح يايوسف شويه
يوسف:مافيش راحه يامنيره الشغل كتير
مروان:بس اسف يابابا عندي شغل ولازم اسافر كمان شهر
يوسف:ماانت مش هتسافر تاني انا ظبطت كل حاجه خلاص
مروان:لكن
فهمي:لكن زي ماقال ابوك من النجمه تكون في المصنع وانتي يانور الصبح هيكون عندك عربيه بالسواق هياخدك ويجيبك تمام
نور بابتسامه انتصار:تماااام
مروان بغيظ:شكلي مش هعرف اخلص منك لعبتيها صح يااابت الـــ
بس وحياتك ياانا ياانتي
نور:ايوه بقاااا اللعب هيبقاا ع المكشوف بعد كده نيييهااااهااااا هنشوف ياانا ياانت يابن المنصوري

يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا 


reaction:

تعليقات